-> Bukaj: Ne ne tohle je ta varianta co je vyfocený dole.
Mimochodem strašně praktický pořád to zespoda vyjíždí ven.
Tak to čumělo i když to bylo v převodovce - doufám že to bude fungovat ještě sem s tím nejel dělám nápravu.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid rychloměr
20:31:07
18.04.2020
18.04.2020
Robert 106
15:10:42
18.04.2020
18.04.2020
Tom Troll
Tak jsem to taky přehodil, včera jsem byl frustrovanej z toho že to nešlo provlíknout průchodkou v tulenu, ale ráno jsem k tomu přišel s čistou hlavou a šlo to docela v pohodě, všechno předtim a potom byla fakt práce na ~15 minut.
Když byl bovden mimo auto tak čtyřhran taky hodně vylejzal jako na foto u -> Robert 106: , ale když už to bylo komplet protažený a namontovaný jak mělo tak to přez konec nátrubku přečnívá tak 2mm, jako u starýho.
Ručička se te hejbe pěkně, ale v budíku rachtá, nevim jestli jsem ho nepoškodil když jsem najel 300km s kopací ručičkou. Když ho přesadim na budíku tak se změní trošku charakter rachtání ale je furt.
Když byl bovden mimo auto tak čtyřhran taky hodně vylejzal jako na foto u -> Robert 106: , ale když už to bylo komplet protažený a namontovaný jak mělo tak to přez konec nátrubku přečnívá tak 2mm, jako u starýho.
Ručička se te hejbe pěkně, ale v budíku rachtá, nevim jestli jsem ho nepoškodil když jsem najel 300km s kopací ručičkou. Když ho přesadim na budíku tak se změní trošku charakter rachtání ale je furt.
07:58:18
18.04.2020
18.04.2020
Bukaj
-> Robert 106: Nejsem si jist, jestli jsi to tím zkrácením nepotento - na druhé straně (u převodovky) má to "lanko" také čtyřhran, který je zasunut do unašeče, zapertlovaného v koncovce bowdenu - pokud tam nebylo lanko dobře zasunuto, může takto čouhat ven...
12:36:25
17.04.2020
17.04.2020
Robert 106
Tak vyměněno,
mám taky tu černou noname náhradu - má to být český výrobce - no nevím na foto je vidět,
že hranolem na straně tachometru nešetřili - musel jsem jej zkrátit.
Šedivý bowden v rapidu byl opravdu 4q, tedy nabízí se dvě varianty.
- buď jej někdo před hooodně dlouhým časem vyměnil.
- v Kvasinách do prvních rapidů dali stejný bowden jako do Garde
mám taky tu černou noname náhradu - má to být český výrobce - no nevím na foto je vidět,
že hranolem na straně tachometru nešetřili - musel jsem jej zkrátit.
Šedivý bowden v rapidu byl opravdu 4q, tedy nabízí se dvě varianty.
- buď jej někdo před hooodně dlouhým časem vyměnil.
- v Kvasinách do prvních rapidů dali stejný bowden jako do Garde
21:38:53
12.04.2020
12.04.2020
Bukaj
-> Tom Troll: Naposledy, když jsem to dělal (-> petr10 30.09.18 21:19:27: ), tak jsem se zasekl jen na tom, že mi bowden nechtěl prolézt brejlema v tunelu - bylo to tam nějak nakřivo, nebo nevím, ale mordoval jsem to tam asi dvacet minut a bál jsem se, abych bowden neprořízl o plech zakončení tunelu. A taky když je převodovka koule mazutu, je to radost dělat
Jinak by to fakt byla práce na 15 minut.
Jinak by to fakt byla práce na 15 minut.
22:48:58
11.04.2020
11.04.2020
Tom Troll
Taky mě to čeká a moc se na to netěšim, při demontáži budíků jsem nedávno asi ohnul strunu přímo u konce u budíků, a od tý doby ručička lítá u všech budíků co jsem zkoušel.
E: vim že to pod kobercem protáhneš jen tak s nadzvihnutim, zas takovej problém to neni
E: vim že to pod kobercem protáhneš jen tak s nadzvihnutim, zas takovej problém to neni
21:54:14
11.04.2020
11.04.2020
Robert 106
Ahoj,
taky mě čeká výměna.
Nemůžu, ale souhlasit s tím že se bowden liší barvou.
Mám v rapidu 84 originál šedivý a teď jsem zvědav až ho vytáhnu jakou bude mít délku.
Vždycky když jsem to měnil i před 20 ti lety tak původní byl šedý a nový byl černý tak nevím.
Taky si úplně nedovedu přestavit jak to rozumě protáhnout bez odhnutí koberce.
taky mě čeká výměna.
Nemůžu, ale souhlasit s tím že se bowden liší barvou.
Mám v rapidu 84 originál šedivý a teď jsem zvědav až ho vytáhnu jakou bude mít délku.
Vždycky když jsem to měnil i před 20 ti lety tak původní byl šedý a nový byl černý tak nevím.
Taky si úplně nedovedu přestavit jak to rozumě protáhnout bez odhnutí koberce.
21:19:27
30.09.2018
30.09.2018
petr10
Zdar všem
dnes jsem dopo jel ze srazu Garde/Rapid z Poděbrad. Před Prahou zavolal jsem Bukaj ... slovo dalo slovo...navštívil ho na jeho adrese ve Zvole u Prahy na zahradě....Bukaj vyměnil náhon za mojí asistence....vše OK...za 15 min to sice nebylo, výměna cca 1 hod, ale i tak to bylo fajn a příjemné setkání....díky moc
dnes jsem dopo jel ze srazu Garde/Rapid z Poděbrad. Před Prahou zavolal jsem Bukaj ... slovo dalo slovo...navštívil ho na jeho adrese ve Zvole u Prahy na zahradě....Bukaj vyměnil náhon za mojí asistence....vše OK...za 15 min to sice nebylo, výměna cca 1 hod, ale i tak to bylo fajn a příjemné setkání....díky moc
09:00:51
28.09.2018
28.09.2018
petr10
-> Bukaj 28.09.18 07:43:21:
Ok...já pojedu z Poděbrad tak okolo 10hod. Než pojedu tak bych zavolal. Kde bydlíš ? Kdyžtak pošli adresu na telefon - 737262683.
Díky.
Ok...já pojedu z Poděbrad tak okolo 10hod. Než pojedu tak bych zavolal. Kde bydlíš ? Kdyžtak pošli adresu na telefon - 737262683.
Díky.
07:43:21
28.09.2018
28.09.2018
Bukaj
-> petr10: Zatím nevím na 100%, ale v neděli odpoledne bych měl být doma.
Kdyžtak 736 649 473
Kdyžtak 736 649 473
07:32:33
28.09.2018
28.09.2018
petr10
-> Bukaj 24.09.18 18:40:56:
Zdar, jedu na Garde/Rapid sraz. Budu se vracet v neděli. Pokud budeš a jsi ochoten to vyměnit stavím se. Máš zvedák?
Zdar, jedu na Garde/Rapid sraz. Budu se vracet v neděli. Pokud budeš a jsi ochoten to vyměnit stavím se. Máš zvedák?
20:30:05
26.09.2018
26.09.2018
Jozka
-> Bukaj 25.09.18 07:30:41: Aha - holt mám v užovce furt originál z fabriky, kterej jsem pouze na obou koncích odpojoval, resp. od budíků mazal, ale zkusit lano vytáhnout mě ještě nikdy nenapadlo..
12:55:41
25.09.2018
25.09.2018
Nwkt
-> petr10: Já ti to neberu, u Krbce jsem byl xkrát ale taky se mi stalo, že jsem si omylem donesl jinej díl
12:14:31
25.09.2018
25.09.2018
petr10
-> Nwkt 25.09.18 09:25:46:
U zvířátek pana Krbce jsem koupil toto:
www.autodily-krbec.cz/esh op?categoryId...
Fotka na stránkách odpovídá tomu co jsem koupil a vyfotil viz níže. Bowden je černý, u rychloměru struna čtyřhranná a zapadá do rychloměru....dále v bowdenu jestruna je válcová, na straně převodovky nalisován zploštělý konec viz foto níže. Ten pasuje do ložiska náhodnu rychloměru (to jsem si u kastelána Krbce rovněž koupil). Struna jde vytáhnout jen ze strany převodovky. Na stránkách kastelána Krbce je označení dle katalogu ND 113-980 090 což je 4-kvalt. Když mi to kastelán Krbec přinesl, byla na tom papírová cedulka 113-980 092. Což je dle katalogu ND 4-kvalt M-ko. Dle katalogu ND 5-ti kvalt má mít označení 113-980 093.
Jak jsem psal....bowden co mám v autě a měnil budíky před rokem....tak struna do kabiny nešla vytáhnout. Jsem 2.majitel auta, nevím zda předchozí majitel bowden měnil.
U zvířátek pana Krbce jsem koupil toto:
www.autodily-krbec.cz/esh op?categoryId...
Fotka na stránkách odpovídá tomu co jsem koupil a vyfotil viz níže. Bowden je černý, u rychloměru struna čtyřhranná a zapadá do rychloměru....dále v bowdenu jestruna je válcová, na straně převodovky nalisován zploštělý konec viz foto níže. Ten pasuje do ložiska náhodnu rychloměru (to jsem si u kastelána Krbce rovněž koupil). Struna jde vytáhnout jen ze strany převodovky. Na stránkách kastelána Krbce je označení dle katalogu ND 113-980 090 což je 4-kvalt. Když mi to kastelán Krbec přinesl, byla na tom papírová cedulka 113-980 092. Což je dle katalogu ND 4-kvalt M-ko. Dle katalogu ND 5-ti kvalt má mít označení 113-980 093.
Jak jsem psal....bowden co mám v autě a měnil budíky před rokem....tak struna do kabiny nešla vytáhnout. Jsem 2.majitel auta, nevím zda předchozí majitel bowden měnil.
09:25:46
25.09.2018
25.09.2018
Nwkt
-> darklord: Nakonec zjistí, že to není na škodovku, ale na Tatru a bude v řiti, páč mu to bude končit až u chladiče
09:05:59
25.09.2018
25.09.2018
darklord
-> petr10: tu je to furt dokola to iste. Takze este raz.
Original nahon tachometru sa sklada z viacerych casti. Samotny bowden (4q sedy/biely, 5q cierny), ten ma na konci od prevodovky nalisovanu koncovku, ktora ma vo vnutri bowdenu stvorcovu dieru a smerom do prevodovky plochu koncovku, neda sa nedestrukcne rozobrat. A vo vnutri mas strunu, ktora je na obidvoch koncoch stvorcova - jeden stvorcovy koniec pasuje do budiku, druhy stvorcovy koniec pasuje do koncovky zalisovanej na strane prevodovky. Logicky sa da vybrat len zo strany interieru.
Pokial mas v ruke hocico ine (tzn to co je na obrazku) tak je to vyrobok cinskej kreativity, zamenny len ako celok (pokial cinan neposral este daco ine).
Osobne som takyto paskvil este nevidel (ani by ma nenapadlo ze moze existovat, musi sa to pekne nahovno mazat kedze treba liezt pod auto a vybrat strunu odtial) a na zaklade toho tu vznika tato nezmyselna debata.
Original nahon tachometru sa sklada z viacerych casti. Samotny bowden (4q sedy/biely, 5q cierny), ten ma na konci od prevodovky nalisovanu koncovku, ktora ma vo vnutri bowdenu stvorcovu dieru a smerom do prevodovky plochu koncovku, neda sa nedestrukcne rozobrat. A vo vnutri mas strunu, ktora je na obidvoch koncoch stvorcova - jeden stvorcovy koniec pasuje do budiku, druhy stvorcovy koniec pasuje do koncovky zalisovanej na strane prevodovky. Logicky sa da vybrat len zo strany interieru.
Pokial mas v ruke hocico ine (tzn to co je na obrazku) tak je to vyrobok cinskej kreativity, zamenny len ako celok (pokial cinan neposral este daco ine).
Osobne som takyto paskvil este nevidel (ani by ma nenapadlo ze moze existovat, musi sa to pekne nahovno mazat kedze treba liezt pod auto a vybrat strunu odtial) a na zaklade toho tu vznika tato nezmyselna debata.
08:00:32
25.09.2018
25.09.2018
petr10
-> Bukaj 25.09.18 07:30:41:
Nechci se hádat....ale u převodovky se struna zakončena rozlisováním....poměrně široké, které zapadá do ložiska náhonu převodovky viz moje fotky konec struny u převodovky. Dost dobře si nedokáži představit, jak toto rozlisování protáhnu bowdenem malého průměru, tak aby struna šla vytáhnout do kabiny ze strany budíků. Podle mne nereálné.
Nechci se hádat....ale u převodovky se struna zakončena rozlisováním....poměrně široké, které zapadá do ložiska náhonu převodovky viz moje fotky konec struny u převodovky. Dost dobře si nedokáži představit, jak toto rozlisování protáhnu bowdenem malého průměru, tak aby struna šla vytáhnout do kabiny ze strany budíků. Podle mne nereálné.
07:30:41
25.09.2018
25.09.2018
Bukaj
-> petr10: Tak jestli ten bowden, co jsi fotil, byl označen číslem pro 4 kvalt (začínajícím 113-) a je čtyřkvaltový, tak určitě není originál - origo čtyřkvaltové na 742 jsou šedé, černé jsou pětikvaltové. Tudíž ani strunu z toho nového bys nemohl použít do původního, neboť je delší a jinak řešená...
-> Jozka 24.09.18 22:28:31: Pokud se nemýlím, tak u všech 742/3 jde struna vytáhnout do interiéru
-> Jozka 24.09.18 22:28:31: Pokud se nemýlím, tak u všech 742/3 jde struna vytáhnout do interiéru
22:28:31
24.09.2018
24.09.2018
Jozka
-> Bukaj: A co to vůbec je za vynález a od kdy, že jde lano vytáhnout ať už kamkoliv ? Pokud se dobře pamatuju, u kil a MB bylo kování tohle znemožňující na obou koncích..
-> petr10: Krbce zná každej - a prodává, co sežene.. tohle v Číně spíchnou podle vzoru prakticky na počkání..
-> petr10: Krbce zná každej - a prodává, co sežene.. tohle v Číně spíchnou podle vzoru prakticky na počkání..
21:36:23
24.09.2018
24.09.2018
petr10
-> Bukaj:
Nevím co je originál, nakupuju v Plzni u Krbce....to není ten z večerníčku "Zviřátka pana Krbce" z Kulíkova, ale prodejna viz zde: www.autodily-krbec.cz/
Tam jsem koupil nový náhon....označený byl jako 113-980 092 tzn 4 kval M-ko. Z logiky věci je to podle mne uděláno správně. Dám do převodovky a struna se zarazí o osazení bowdenu ve směru k budíkům...tzn ta struna je zafixována a nemůže odcestovat směrem na druhý konec k budíkům....proto říkám, že mohu novou strunu zasunout do stávajícího bowdenu ze strany převodovky a samotný bowden nechat původní....už kapiš ?
PS: Ani tu strunu co jsem tam měl, ještě než praskla, nešla vysunout do kabiny.
Nevím co je originál, nakupuju v Plzni u Krbce....to není ten z večerníčku "Zviřátka pana Krbce" z Kulíkova, ale prodejna viz zde: www.autodily-krbec.cz/
Tam jsem koupil nový náhon....označený byl jako 113-980 092 tzn 4 kval M-ko. Z logiky věci je to podle mne uděláno správně. Dám do převodovky a struna se zarazí o osazení bowdenu ve směru k budíkům...tzn ta struna je zafixována a nemůže odcestovat směrem na druhý konec k budíkům....proto říkám, že mohu novou strunu zasunout do stávajícího bowdenu ze strany převodovky a samotný bowden nechat původní....už kapiš ?
PS: Ani tu strunu co jsem tam měl, ještě než praskla, nešla vysunout do kabiny.
18:40:56
24.09.2018
24.09.2018
Bukaj
-> petr10 24.09.18 18:20:19: Tak tohle vidím poprvé - to asi nebude originální bowden, že? Originály byly na straně u převodovky nerozebiratelné, lanko tamtudy nešlo vytáhnout a naopak do interiéru šla...
Jinak bydlím cca 15 km jižně od Prahy, když se domluvíme, můžeš se stavit.
Jinak bydlím cca 15 km jižně od Prahy, když se domluvíme, můžeš se stavit.
18:20:19
24.09.2018
24.09.2018
petr10
-> Bukaj 24.09.18 12:40:01:
1. Díky za kompletní informaci. Konečně příspěvěk jaký jsem očekával.
2. Nesouhlasím s tvým tvrzením "Struna jde z bowdenu nedestruktivně vytáhnout do interiéru". Přikládám foto nového náhonu strana u převodovky. Na tom se snad shodneme ? Z foto plyne, že struna jde vytáhnout směrem k převodovce a ne "do interieru" tzn směrem od přístrojového štítu jak píšeš
3. PS: Odkud jsi, za kilo mi to stojí si to nechat od tebe vyměnit.
1. Díky za kompletní informaci. Konečně příspěvěk jaký jsem očekával.
2. Nesouhlasím s tvým tvrzením "Struna jde z bowdenu nedestruktivně vytáhnout do interiéru". Přikládám foto nového náhonu strana u převodovky. Na tom se snad shodneme ? Z foto plyne, že struna jde vytáhnout směrem k převodovce a ne "do interieru" tzn směrem od přístrojového štítu jak píšeš
3. PS: Odkud jsi, za kilo mi to stojí si to nechat od tebe vyměnit.
14:58:43
24.09.2018
24.09.2018
Bukaj
-> Vojťas 24.09.18 13:50:02: Jaký hardcore postupy? Léty ověřená praxe...
A koberce netřeba odjišťovat - přední jde krásně nadzvednout a pod zadní strčíš ruku s bowdenem jednou z děr příčky, ke které jsou přišroubovány sedačky - tedy pokud nemáš pod sedačkou nějaké haraburdí
A koberce netřeba odjišťovat - přední jde krásně nadzvednout a pod zadní strčíš ruku s bowdenem jednou z děr příčky, ke které jsou přišroubovány sedačky - tedy pokud nemáš pod sedačkou nějaké haraburdí
14:24:41
24.09.2018
24.09.2018
Vojťas
-> john simple: presne tak! Na Zeleny bych chtel vymenit tlumice a pruziny. Ale myslenka na to co vsechno se tam muze vyvrbit me od toho odrazuje. I kdyz na modry to byla otazka par hodin.
13:58:22
24.09.2018
24.09.2018
john simple
-> Bukaj: za 15 minut pouze v ideálním případě. ale dycky se něco vysere a nejde jak má
13:50:02
24.09.2018
24.09.2018
Vojťas
-> Bukaj: ono ne kazdej je zvyklej na ty tvoje hardcore postupy Samozrejme vsechno jde, ale jsou i lepsi postupy a ne kazdymu se chce snizovat standard, rozumnej komfortnost ty prace. Navic ne kazdej je takova vyžlojdní zirafa jako ty.
Nicmene ten postup jak ho pises proveditelnej je. Akorat bych odsrouboval listy u dveri co drzi koberec, aby se pod nej dalo lepe dostat a nevytrhnul se.
Nicmene ten postup jak ho pises proveditelnej je. Akorat bych odsrouboval listy u dveri co drzi koberec, aby se pod nej dalo lepe dostat a nevytrhnul se.
12:54:19
24.09.2018
24.09.2018
Jozka
-> Bukaj: "strávil jsem beztak u počítače popisem tolik času, že bych to měl vyměněné už třikrát" /
12:40:01
24.09.2018
24.09.2018
Bukaj
-> petr10 24.09.18 10:40:02: Tak ještě jednou, polopaticky a naposledy:
Struna jde z bowdenu nedestruktivně vytáhnout do interiéru, ale ze strany převodovky ji nevytáhneš, protože je tam na bowdenu zalisovaná koncovka, do kterézevnitř zapadá čtyřhranný konec struny (viz fotka, kterou jsi dával): -> petr10 18.09.18 21:54:12: .
Na výměnu bowdenu nepotřebuješ rozebírat interiér, jediné, co musíš "rozebrat" je: vyndat přístrojový štít, sundat plastový kryt brzdového a spojkového válce v kufru, sundat plastové víčko na tunelu před zadními sedadly a sundat krycí plech nádrže.
Pak už jen odšroubuješ matku a vytáhneš šroub M6 na objímce, která drží bowden na víku převodovky, vtáhneš bowden do interiéru a opačným postupem nasoukáš bowden nový.
Před nandáním nového bowdenu doporučuji tento promazat.
Nepotřebuješ na to zvedák, stačí nájezdy, nebo najet jedním zadním kolem na obrubník...
Jestli to stále není jasné, tak ti nabízím možnost výměny u mne - za kilo ti ho za tu čtvrthodinu vyměním - strávil jsem beztak u počítače popisem tolik času, že bych to měl vyměněné už třikrát
Struna jde z bowdenu nedestruktivně vytáhnout do interiéru, ale ze strany převodovky ji nevytáhneš, protože je tam na bowdenu zalisovaná koncovka, do kterézevnitř zapadá čtyřhranný konec struny (viz fotka, kterou jsi dával): -> petr10 18.09.18 21:54:12: .
Na výměnu bowdenu nepotřebuješ rozebírat interiér, jediné, co musíš "rozebrat" je: vyndat přístrojový štít, sundat plastový kryt brzdového a spojkového válce v kufru, sundat plastové víčko na tunelu před zadními sedadly a sundat krycí plech nádrže.
Pak už jen odšroubuješ matku a vytáhneš šroub M6 na objímce, která drží bowden na víku převodovky, vtáhneš bowden do interiéru a opačným postupem nasoukáš bowden nový.
Před nandáním nového bowdenu doporučuji tento promazat.
Nepotřebuješ na to zvedák, stačí nájezdy, nebo najet jedním zadním kolem na obrubník...
Jestli to stále není jasné, tak ti nabízím možnost výměny u mne - za kilo ti ho za tu čtvrthodinu vyměním - strávil jsem beztak u počítače popisem tolik času, že bych to měl vyměněné už třikrát
12:14:40
24.09.2018
24.09.2018
castrol
-> petr10 24.09.18 10:40:02: sak ti to Bukaj pise
11:54:22
24.09.2018
24.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr10: Tak si to udelej jak chces a neptej se ne? :-)
10:50:41
24.09.2018
24.09.2018
petr10
10:47:48
24.09.2018
24.09.2018
Tomaso435
Dej to do servisu..
10:40:02
24.09.2018
24.09.2018
petr10
-> Bukaj 24.09.18 08:58:13:
1.Nemám zvedák, takže se nemohu podívat pod auto, jak je to uděláno na straně převodovky. Nevím přesně jak je tam upevněn bowden. Podle katalogu ND je tam objímka, která drží kovovově pouzdro konce náhonu. Zajímá jak je to přístupné ev. co je vše potřeba demontovat abych se k tomu dostal a odpojil. Předpokládám, že převodovka jde vyndat a bowden zůstane ve voze, takže by to mělo jít jednoduše odpojit.
2. 15 minut výměna bowdenu to bych chtěl vidět.....bowden se musí proáhnout z kufru pod auto za rezervu k rozvodovce řízení, znova do kabiny, vedle tunelu podkobercem k zadní sedačce a odtud ven z kabiny k převodovce. Aby se bowden optimálně protáhnul pod kobercem je třeba podel mne demontovat sedačku řidiče. Pak je otázka jak ho nejlépe protahovat....zda začít z kabiny a část bowdenu k převodovce táhnout dozadu pod sedaly k převodovce a částbowdenu s převlečnou maticí přes podlahu a kufr směrem k přistrojovému štítu. Ta převlečná matice projde prostupem z kabiny a prostupem v podlaze kufru nebo ne ? Nebo je nutné bowden část co je u převodovky táhnout podlahou z kufru do kabiny, pod sedačkou a z kabiny k převodovce ?
3. Nejméně pracná varianta je, že pokud odpojím bowden u předovky vytáhnu ze strany převodovky zbytek prasklé strunuy a novou strunu ze strany převodovky nasunu. Nevím co znamená NEJDE NEJDE NEJDE ?!
Místo aby někdo, kdo to dělal a má zkušenost řekl optimální a nejméně pracnou variantu, tak vše "je jasné" a máte akorát blbý kecy !
HOWGH
1.Nemám zvedák, takže se nemohu podívat pod auto, jak je to uděláno na straně převodovky. Nevím přesně jak je tam upevněn bowden. Podle katalogu ND je tam objímka, která drží kovovově pouzdro konce náhonu. Zajímá jak je to přístupné ev. co je vše potřeba demontovat abych se k tomu dostal a odpojil. Předpokládám, že převodovka jde vyndat a bowden zůstane ve voze, takže by to mělo jít jednoduše odpojit.
2. 15 minut výměna bowdenu to bych chtěl vidět.....bowden se musí proáhnout z kufru pod auto za rezervu k rozvodovce řízení, znova do kabiny, vedle tunelu podkobercem k zadní sedačce a odtud ven z kabiny k převodovce. Aby se bowden optimálně protáhnul pod kobercem je třeba podel mne demontovat sedačku řidiče. Pak je otázka jak ho nejlépe protahovat....zda začít z kabiny a část bowdenu k převodovce táhnout dozadu pod sedaly k převodovce a částbowdenu s převlečnou maticí přes podlahu a kufr směrem k přistrojovému štítu. Ta převlečná matice projde prostupem z kabiny a prostupem v podlaze kufru nebo ne ? Nebo je nutné bowden část co je u převodovky táhnout podlahou z kufru do kabiny, pod sedačkou a z kabiny k převodovce ?
3. Nejméně pracná varianta je, že pokud odpojím bowden u předovky vytáhnu ze strany převodovky zbytek prasklé strunuy a novou strunu ze strany převodovky nasunu. Nevím co znamená NEJDE NEJDE NEJDE ?!
Místo aby někdo, kdo to dělal a má zkušenost řekl optimální a nejméně pracnou variantu, tak vše "je jasné" a máte akorát blbý kecy !
HOWGH
10:12:14
24.09.2018
24.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Hehe no spis ta druha moznost... Ja sem takhle uvazova taky v 15 kdyz sem s autama zacinal -> vymejslel sem vymysleny a kokotiny...
08:58:13
24.09.2018
24.09.2018
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslíš, že jsem mu raději měl napsat, ať odstřihne koncovku bowdenu u převodovky, vytáhne zbytek lanka, spojí bowden smršťovačkou, nebo kusem hadice a sponama na hadice a z interiéru nasune novou strunu?
Ono by to taky fungovalo, no...
...aneb kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby
Ono by to taky fungovalo, no...
...aneb kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby
08:54:23
24.09.2018
24.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 24.09.18 08:52:31: Tak borec asi doufa, ze se najde nekdo, kdo mu rekne, ze to jde... :-)
08:52:31
24.09.2018
24.09.2018
Bukaj
-> Antony: Nohu už tahám teď, předvčírem mi na ni spadl trámek
Jen čím dál tím častěji nabývám dojmu, že mluvím (píši) nějakou jinou řečí, než lidé, se kterými diskutuji
Jen čím dál tím častěji nabývám dojmu, že mluvím (píši) nějakou jinou řečí, než lidé, se kterými diskutuji
08:41:43
24.09.2018
24.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> Bukaj: tvl, neblbni, rupne ti cévka a budeš tahat nohu
08:21:58
24.09.2018
24.09.2018
Bukaj
-> petr10: No, doprdele už, neumíš číst?
Nejde, nejde, nejde,...
...ale je to marný, je to marný, je to marný.
Vyměň celý bowden, je to na 15 minut práce.
Nejde, nejde, nejde,...
...ale je to marný, je to marný, je to marný.
Vyměň celý bowden, je to na 15 minut práce.
21:27:37
23.09.2018
23.09.2018
petr10
Prosím o odpověď na můj dotaz ohledně jen výměny struny.
Nechce se mi měnit celý bowden, to je docela pakárna. Vyměnil bych jen strunu, zasunul ji ze strany od převodvky. Co vy na to?
Nechce se mi měnit celý bowden, to je docela pakárna. Vyměnil bych jen strunu, zasunul ji ze strany od převodvky. Co vy na to?
21:21:10
23.09.2018
23.09.2018
Bukaj
19:29:12
23.09.2018
23.09.2018
petr10
Dnes jsem demontoval přístrojový panel s budíky. Struna šla vytáhnout....je odlomen konec struny cca 5cm od konce u převodovky. To vysvětluje prokmitávání ručičky cca moje vlákno tady před měsícem a půl.
Nechce se mi měnit celý bowden, to je docela pakárna. Vyměnil bych jen strunu, zasunul ji ze strany od převodovky. Co vy na to?
Nechce se mi měnit celý bowden, to je docela pakárna. Vyměnil bych jen strunu, zasunul ji ze strany od převodovky. Co vy na to?
12:19:23
19.09.2018
19.09.2018
john simple
nejhůře se ten bowden tahá skrz průchodku z tunelu u převodovky. záleží, v jakém stavu ji máš, já tu díru na bowden musel trochu zvětšit pilníkem. nejlépe se to dělá na rampě. ono skrz kufr a pod koberce to dostaneš i na parkovišti, ale pak to připojení na převodovku nejlépe pod autem. a myslím, že je potřeba sundat kryt nádrže. když vytahuješ starý bowden dovnitř do kabiny, přivaž si na konec provázek nebo drátek, at pak skrz ten tunel protáhneš nový. Výměnu toho kolečka po sundání víka převodovky na autě myslím dělal Darklord.
07:43:03
19.09.2018
19.09.2018
Bukaj
-> petr10: Naopak - struna jde vyndat jen ze strany interiéru - ta koncovka na foto má z druhé strany v bowdenu čtyřhrannou díru, zatímco u budíku je na struně "límeček", přes který nejde zatáhnout do bowdenu.
Plastová kolečka náhonu rychloměru v převodovce jdou vyměnit po sundání víka převodovky - u kyvky to jde (s trochou snahy a montážní jámou, nebo sloupovým zvedákem) na autě, u vlečky je jednodušší vyndat převodovku...
Bowden vede do kufru a hned zase zpět do interiéru pod koberec, podél tunelu po jeho levé straně, pod řidičovou sedačkou tvoří oblouk a zabíhá do tunelu, gumokovovou průchodkou z tunelu k víku převodovky...
Možná by bylo rychlejší se k tomu v autě ohnout, než se stále jen ptát...
Plastová kolečka náhonu rychloměru v převodovce jdou vyměnit po sundání víka převodovky - u kyvky to jde (s trochou snahy a montážní jámou, nebo sloupovým zvedákem) na autě, u vlečky je jednodušší vyndat převodovku...
Bowden vede do kufru a hned zase zpět do interiéru pod koberec, podél tunelu po jeho levé straně, pod řidičovou sedačkou tvoří oblouk a zabíhá do tunelu, gumokovovou průchodkou z tunelu k víku převodovky...
Možná by bylo rychlejší se k tomu v autě ohnout, než se stále jen ptát...
21:54:12
18.09.2018
18.09.2018
petr10
Díky za rady....
1."struna" ze strany rychloměru vyndat nejde, jen ze strany převodovky....viz foto nového bowdenu ze strany převodovky...doufám, že je to jasné.
2. Jde vyměnit to plastové kolečko převodovky pro náhon bez demontáže převodovky ? Pokud ano, má někdo postup ?
3. Kudy je vedený bowden od prostupu ze zavatadlového prostoru směrem převodovce ? Je to v kanálu kde vedou hadice topení pod krycím plechem ?
Díky.
1."struna" ze strany rychloměru vyndat nejde, jen ze strany převodovky....viz foto nového bowdenu ze strany převodovky...doufám, že je to jasné.
2. Jde vyměnit to plastové kolečko převodovky pro náhon bez demontáže převodovky ? Pokud ano, má někdo postup ?
3. Kudy je vedený bowden od prostupu ze zavatadlového prostoru směrem převodovce ? Je to v kanálu kde vedou hadice topení pod krycím plechem ?
Díky.
18:50:48
18.09.2018
18.09.2018
Bukaj
-> petr10 18.09.18 09:33:47: Jo, normálně za to zatáhni a mělo by to jít vysunout. Po zasunutí zpět musí zajet až na doraz (nesmí vyčnívat "límeček" na struně z bowdenu), pokud vyčnívá, pootáčením najdi správnou pozici, aby zapadl na konci čtyřhran do díry...
12:31:30
18.09.2018
18.09.2018
john simple
sundej budíky a popojed bez nich. pokud se bude stran uvnitř bowdenu točit, je chyba v budíku.
a pak zkus odpojit bowden z víka převodovky a strunou pootočit. kolega v kabině pak uvidí, zda se točí druhý konec. Ale tipuji to na plastové kolečko v převodovce.
a pak zkus odpojit bowden z víka převodovky a strunou pootočit. kolega v kabině pak uvidí, zda se točí druhý konec. Ale tipuji to na plastové kolečko v převodovce.
09:33:47
18.09.2018
18.09.2018
petr10
Ta struna jde vytáhnout bez demontáže celého bowdenu ? Pokud ji budu chtít vrátit jak zajistím, aby ten zploštělý konec u převodovky správně zapadnul do náhonu v převodovce ?
23:20:47
17.09.2018
17.09.2018
Bukaj
-> petr10: Jo, na pětikvalt ti půjde jakýkoli čtxřkvaltový náhon, jen je otázka, zda je chyba v náhonu, v převodovce (plastové soukolí náhonu rychloměru), nebo je náhon jen špatně zasunut do tachometru.
Bez demontáže bowdenu náhonu můžeš zjistit, zda je chyba v náhonu tak, že (po odpojení a demontáži štítu přístrojů) vytáhneš "strunu" náhonu z bowdenu a uvidíš, jestli není utržená (na obou koncích je slisovaná do čtyřhranu, pokud čtyřhran, nebo jeho část na jedné straně chybí, pak je odlomený a chyba je v náhonu...
...kdyžtak po demontáži přístrojovky před vytažením "struny" popojeď autem - pokud se struna bude otáčet, pak je pravděpodobně chyba někde mezi náhonem a tachometrem...
P.S.:... a když zjistíš, že je náhon v cajku, alespoň jej můžeš pořádně promazat
Bez demontáže bowdenu náhonu můžeš zjistit, zda je chyba v náhonu tak, že (po odpojení a demontáži štítu přístrojů) vytáhneš "strunu" náhonu z bowdenu a uvidíš, jestli není utržená (na obou koncích je slisovaná do čtyřhranu, pokud čtyřhran, nebo jeho část na jedné straně chybí, pak je odlomený a chyba je v náhonu...
...kdyžtak po demontáži přístrojovky před vytažením "struny" popojeď autem - pokud se struna bude otáčet, pak je pravděpodobně chyba někde mezi náhonem a tachometrem...
P.S.:... a když zjistíš, že je náhon v cajku, alespoň jej můžeš pořádně promazat
22:36:08
17.09.2018
17.09.2018
petr10
Tak mohu sehnat novy náhon na 4 kvalt 113-980 090. Podle katalogu ND byl na modelový rok 08/76-12/84.
Od 01/85 byl 113-980 092 4 kvalt.
Od 01/85 byl 113-980 093 na 5-ti kvalt.
Mám Rapid 136 5-ti kvalt...má být správně 113-980 093, půjde tam 113-980 090 ?
Kdo ví ať odpoví.
Díky.
Od 01/85 byl 113-980 092 4 kvalt.
Od 01/85 byl 113-980 093 na 5-ti kvalt.
Mám Rapid 136 5-ti kvalt...má být správně 113-980 093, půjde tam 113-980 090 ?
Kdo ví ať odpoví.
Díky.