skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topení Š120!!!
22:38:10
13.12.2014
13.12.2014
Jozka
-> Bukaj: Se někde podívám - moje stávající těsnění je vpravo úplně uvolněný a ani se nedá jeho spodní "U" část k obnovení fce stlačit (?!) - nebo alespoň ne natolik, aby drželo.. Čímž dovnitř cáká a vzlíná i za klidu vozidla, když teda lijavec..
22:32:53
13.12.2014
13.12.2014
Bukaj
-> Jozka: No, Pfiat - kdysi jsem našel v lesíku v Jinonicích oholenej vrak Una, nebo Tipa a kromě samonavíjecích zadních pásů, které skončily v tehdejší máminé 120L jsem vzal ještě gumu kufru a nějaký další gumový profily. A ta guma kufru mi o pár let později vytrhla trn z paty ohledně funkčního těsnění kufru u (tehdy mé nově nabyté) 130L. JEn byla o cca 25 cm krátká, takže ten kousek jsem nastavil původní gumou. A ta guma tam zůstala dodnes
Není tvrdá, jako origo - je krásně měkkoučká, takže kufr jde zaklapnout dvěma prsty a má dva těsnicí břity, takže tam neteče a nefouká. Jako bonus má v části rantlík (u Una kryjící horní část mezi těsněním a kastlí, aby tam nepadal bordel), který přesně vychází na šíři přední hrany kufru, takže to vypadá velmi esteticky a funkně - netlačí se za jízdy voda pod gumu
Není tvrdá, jako origo - je krásně měkkoučká, takže kufr jde zaklapnout dvěma prsty a má dva těsnicí břity, takže tam neteče a nefouká. Jako bonus má v části rantlík (u Una kryjící horní část mezi těsněním a kastlí, aby tam nepadal bordel), který přesně vychází na šíři přední hrany kufru, takže to vypadá velmi esteticky a funkně - netlačí se za jízdy voda pod gumu
22:22:20
13.12.2014
13.12.2014
Jozka
-> Bukaj: Pfiat říkáš ? Budu si muset nějakou alternativní opatřit, původní patrně způsobuje občasné loužičky v kufru.. (protože zánovní někde odloženou fakt nejspíš nenajdu..).
19:23:08
13.12.2014
13.12.2014
Bukaj
-> srdcar 120L: No, s kapotou mi ten nasavač "pumpuje" u auta, které má původní gumu kufru, u druhého, kde mám gumu tuším z Fiatu Uno, nebo Tipo, tento problém nemám
A to zateplení plechu pod sklem hodně pomůže - alespoň zvenčí
A to zateplení plechu pod sklem hodně pomůže - alespoň zvenčí
17:19:56
13.12.2014
13.12.2014
srdcar 120L
-> Bajou:
Tak já mám ten velký nasávač dobrých 25 let, ale nikdy mi nepumpoval s kapotou, pokud nebyla vyloženě volná. A to jsem s tím jezdil cca 170 km/h, samozřejmě na zkoušku. Totiž pod uchycovací šrouby patří mimo plechové i gumové podložky k zachycení vibrací a ty jsi je tam asi neměl.
Když tam máš 2 malé a otočené k oknu, tak jsou prakticky nanic. Pouze jako zakrytí děr proti vodě. Protože je to na to, abys nemusel honit pořád větrát topení a topilo to za jízdy náporově.
Aby mi to dobře topilo, tak jsem pod okno zvenku nalepil 2 cm polystyren a zevnitř textilii s molitanem. Plech se rychleji v zimě vyhřeje a zvenčí není tak ochlazován.
Tak já mám ten velký nasávač dobrých 25 let, ale nikdy mi nepumpoval s kapotou, pokud nebyla vyloženě volná. A to jsem s tím jezdil cca 170 km/h, samozřejmě na zkoušku. Totiž pod uchycovací šrouby patří mimo plechové i gumové podložky k zachycení vibrací a ty jsi je tam asi neměl.
Když tam máš 2 malé a otočené k oknu, tak jsou prakticky nanic. Pouze jako zakrytí děr proti vodě. Protože je to na to, abys nemusel honit pořád větrát topení a topilo to za jízdy náporově.
Aby mi to dobře topilo, tak jsem pod okno zvenku nalepil 2 cm polystyren a zevnitř textilii s molitanem. Plech se rychleji v zimě vyhřeje a zvenčí není tak ochlazován.
13:43:48
13.12.2014
13.12.2014
bajou
-> martin.bystrice: Já tenhle nasávač sundal a dal 2 malý a otočil jsem je směrem k oknu. Navíc ten velkej nasávač ve vyšších rychlostech hrozně "pumpuje" s kapotou a akorát mě to štvalo
13:16:00
13.12.2014
13.12.2014
martin.bystrice
-> Qwak: Na zimu jsem zacpal ten plastovej nasavač vzduchu do topení hnusnou hadrou a už se mi ten vzduch tak neochlazoval, no tedy pokud jsem nejel z kopce na volnoběh Kde jsou ty časy, musím dát někdy bílou opět dohromady, protože tak rychle mě netopí ani Xsara picasso z bufíkem. Jinak na červený jsem řešil opačnej problém- topilo to pořád. Stačilo jen povolit lanko na kohoutek. A jezdil jsem v tričku.
01:31:47
02.12.2014
02.12.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: No jo no.. Mám přehled jen o kusech do 100/1000.. -> Bukaj: No nejspíš jo, ono to topilo dobře i v originále..
23:16:22
01.12.2014
01.12.2014
Bukaj
-> Jozka: A já tuším, že se mi tu někde válí novej užovkovej radiátor - mám Ti ho přihodit na hromádku?
18:32:14
01.12.2014
01.12.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Tak to já vím kde, dokonce dva z těch několika novejch radiátorů jsou v bedně na skříni za mnou
14:47:49
01.12.2014
01.12.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: To jseš na tom dobře, že víš a kde.. u mě někde min. dva komplety, jeden možná M, druhej ze zrušený užovky (ale mohlo být i uprgradováno).. na rozdíl od tebe ale fakt absolutně netuším, ani kde bych měl začít hledat.. čili to dopadne jako vždycky..
14:07:37
01.12.2014
01.12.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Nějaký kompletní topení (jestli ouže či eMko netuším) mi leží v garáži a eMkových radiátorů (nových pochopitelně) mám několik...
23:53:17
30.11.2014
30.11.2014
srdcar 120L
-> Nwkt: Obal topení je v podstatě záměnný, já spíš měl na mysli to, že M-kový radiátor je nižší a když máš M-kový obal, tak do něj užovkový radiátor nedostaneš.
22:03:14
30.11.2014
30.11.2014
Evž@
-> Qwak: čověče tak tričko už sem vybral....ale po dnešním testu sem usoudil že ani to nebude třeba.Takovou lázeň v šáde sem dlouho nezažil.
22:51:43
29.11.2014
29.11.2014
Jozka
-> Nwkt: Aha..
22:35:16
29.11.2014
29.11.2014
Nwkt
-> Jozka: Jsou tam jinak vedený táhla. Jinak by asi problém neměl bejt
22:12:02
29.11.2014
29.11.2014
Evž@
Trošku silnější molitan na klapce ale když nic jinýho po ruce není :D.Myslím že to není na škodu.
22:04:54
29.11.2014
29.11.2014
Jozka
-> srdcar 120L: Matně si vybavuju, že záměna (M topení do užovky)nebyla zcela prostá, ale detaily už po 20ti letech žádný.. Musím prohrabat garáž, případný nálezy dát k identifikaci a pak se uvidí. Zatím díky moc za nabídku.
20:43:19
29.11.2014
29.11.2014
srdcar 120L
Na M-ko by se u mě ještě samotný zánovní radiátor topení našel. Když prohrabu zásoby, měl by být i celkem jeden použitý na užovku, vypadá čistý. A bacha, topení M-ka a užovky mají i rozdílnou velikost radiátoru topení a jiné provedení tělesa.
20:24:48
29.11.2014
29.11.2014
Jozka
Asi mě nezbyde než se v topení užovky povrtat.. Po téměř 100 tisících a 35ti letech bez jakéhokoliv zásahu mu začíná docházet dech.. přitom na jaře ještě OK.. Nejhorší bude najít nějakej ten novější radiátor..
18:41:57
29.11.2014
29.11.2014
Qwak
-> Evž@: prej už vybírám tričko ... taky to budu muset nějak vymyslet na zimu, to vlažný něco co z toho ted fouká mě nijak neuhřívá
17:21:13
29.11.2014
29.11.2014
Evž@
-> srdcar 120L: jojo...už sem na to koukal :D.Už sem nalepil nové molitany,staré byly místama rozpadlé tak by to přisávalo i při zablokované klapce.No uvidíme...už vybírám tričko v kterým budu jezdit :D
17:03:35
29.11.2014
29.11.2014
srdcar 120L
-> Evž@: Když máš to topení zvlášť, tak na něm hned zablokuj natvrdo klapku vedle radiátoru, ať to nemusíš řešit po montáži do vozu. Ušetříš si spoustu starostí s vytápěním.
13:33:22
29.11.2014
29.11.2014
Evž@
-> Pavel P..: jo už sem našel jedno komplet emkové topení na hůře.Pohraju si s molitanama které jsou částečně rozpadlé,motorek atd.Snad bude nějaký výsledek :)
22:43:44
28.11.2014
28.11.2014
Pavel P..
-> Evž@: tak sežeň topení z Mka, tam je hliníkovej radiator kterej víc topí a hlavně ti neprorezne jako tenhle železnej.
22:41:53
28.11.2014
28.11.2014
Evž@
-> Pavel P..: pamatuju si že cely okruh byl kdysi kotel zaneseny.Bylo tam kotel kamene.Proplachovalo se to vodou s octem.A pak to topilo lépe.Ale nedivil bych se kdyby se to ucpalo.Beztak to bude muset jiít celé ven.
22:30:28
28.11.2014
28.11.2014
Pavel P..
-> Evž@: a nedals tam nějakej novej nebo jinej fridex nebo přísadu na čistění? je možný že se ti někde utrhaly usazeniny a ucpaly ten radiator nebo ventil.
21:48:34
28.11.2014
28.11.2014
Evž@
-> Pavel P..: no užovka to je..ale vím že to dřív topilo obstojně.
21:43:57
28.11.2014
28.11.2014
Pavel P..
-> Evž@: to máš ještě starej železnej.. to je užovka ne?
ten asi bude slušně zarostlej kamenem nebo máš zanesenej ventil a je tam malej průtok.
ten asi bude slušně zarostlej kamenem nebo máš zanesenej ventil a je tam malej průtok.
21:20:00
28.11.2014
28.11.2014
Evž@
-> srdcar 120L: to sem z toho potom jelen.Nemůžu se stím domluvit.Od řidiče fouká studený od spolujezdce mírně vlažnější.Hadice obě jsou horké.Když na něj položim ruku tak je prostě studený i po odvzdušnění.Jestli je to zanesené nebo ucpané nevím.
20:25:06
28.11.2014
28.11.2014
srdcar 120L
-> Evž@: No a jak bys chtěl, aby ti to topilo? Když máš otevřený ventil topení a motor ohřátý na provozní teplotu, tak na radiátoru neudržíš ruku. Pokud tomu tak není, máš zavzdušněné topení nebo někde skříplou hadici.
19:11:31
28.11.2014
28.11.2014
Evž@
Kluci když šáhnu na radiátor topení měl by být teplý?(samozřejmě při ohřátém motoru)
20:59:05
04.11.2014
04.11.2014
srdcar 120L
-> Klubko_: Je to jen na straně, co jde do topení vzduch, takže se od radiátoru celkem neohřeje a je to tam spíš k utlumení plechu než k utěsnění, je tam slabá vrstva.
11:48:32
04.11.2014
04.11.2014
Klubko_
-> Bobesh: hmm, takovy teplo se tam asi nevyvine. Bude to ochlazovany vzduchem od ventilátoru. I když otázka, co v létě.
Spíš to lepidlo časem zkřehne a odloupe se.
Spíš to lepidlo časem zkřehne a odloupe se.
10:37:01
04.11.2014
04.11.2014
Bobesh
-> srdcar 120L 30.10.14 18:37:57: Nevím,jestli ta tavná pistole byla šťastnej nápad,teplem to povolí.
22:54:21
30.10.2014
30.10.2014
srdcar 120L
-> minno: Taky jsem jeden čas o tom uvažoval, dokonce jsem měl i originál plastový trubky ze stovky, ale pak z toho nějak sešlo a nakonec jsem to vymyslel takto.
A rozmýšlel jsem i o doplňku lůžkové úpravy, jak to měla tisícovka i stovka a to sklopná podpěra zadních sedáků. Přece občas by se mohlo hodit. Ale zůstalo jen u toho. Nerealizoval jsem už to.
A rozmýšlel jsem i o doplňku lůžkové úpravy, jak to měla tisícovka i stovka a to sklopná podpěra zadních sedáků. Přece občas by se mohlo hodit. Ale zůstalo jen u toho. Nerealizoval jsem už to.
22:09:01
30.10.2014
30.10.2014
srdcar 120L
-> Evž@: Možná máš ještě v topení vzduchovou kapsu, tak ti nemusí topit celé těleso. Zkus to odvzdušnit. Postup jsem popisoval níž.
22:08:33
30.10.2014
30.10.2014
minno
-> srdcar 120L 30.10.14 18:40:44: pekná vychytávka s tým ofukom na nohy. Ja som kedysi rozmýšľal spraviť ofuk na nohy ala Š100, ale nakoniec som sa na to.....
20:21:47
30.10.2014
30.10.2014
Evž@
-> srdcar 120L: ještě bych teda podotkl že ta ona páčka je u užovky na druhé straně..konečně sem ji našel .Je to lepší ale pořád se mi zdá že to není na 100%.Chtělo by to rozebrat to je jistota.
19:37:33
30.10.2014
30.10.2014
srdcar 120L
-> Zeke-ten šestý: Ano, jde, zablokuješ tu páčku za ventilem topení v zavřené poloze (je na ní pružinka, tu můžeš sundat), to znamená ventil topení otevřen naplno. Na té samé páčce na přístrojovce jsou dvě táhla, která ovládájí jak ventil topení, tak i klapku obtoku vzduchu.
18:50:51
30.10.2014
30.10.2014
Zeke-ten šestý
-> srdcar 120L: Jde to nějak zavřít (ta přepážka s molitanem) i bez demontáže topení z auta?
18:40:44
30.10.2014
30.10.2014
srdcar 120L
To a takto jsou upraveny spodní výdechy na nohy. Zatím to není nalakováno, bude asi na černou.
18:37:57
30.10.2014
30.10.2014
srdcar 120L
Zatím jsem odložil na garáž topení na 120, které jsem takto upravil, ale zatím nebyl čas na montáž. Plechy normálně nanýtovány, uprostřed dělené a překryté, aby se to dalo rozebírat, po stranách zatěsněno tavným lepidlem.
18:08:30
30.10.2014
30.10.2014
srdcar 120L
-> minno: Omlouvám se ti za použití fotky, ano je to z tvého návodu na GO topení, asi 2 roky starého. Použil jsem ji pro snažší pochopení tazatelů, kde vlastně je. Ne každý to ví.
08:10:30
30.10.2014
30.10.2014
minno
Jeee, moja fotka.
To trvalé uzavretie klapky prívodu vzduchu mimo radiátor aj ja odporúčam. Jedná sa o túto úzku klapku potiahnutú molitanom, viď. foto.
Okrem iného má táto klapka za následok aj často riešený problém, že z jedného ofuku fúka teplejší vzduch ako z druhého. Po trvalom uzavretí problémy natrvalo vyriešené.
To trvalé uzavretie klapky prívodu vzduchu mimo radiátor aj ja odporúčam. Jedná sa o túto úzku klapku potiahnutú molitanom, viď. foto.
Okrem iného má táto klapka za následok aj často riešený problém, že z jedného ofuku fúka teplejší vzduch ako z druhého. Po trvalom uzavretí problémy natrvalo vyriešené.
21:20:28
29.10.2014
29.10.2014
Evž@
-> srdcar 120L: dík za foto.Já se právě snažil najít kam vede ten druhý bowden.Řeším to sice u užovky kde je to udajně malinko jinak ale je.Snažil jsem se obě lanka vytáhnout na maximum.Tím sem docílil max. otevření ventilu ale jestli se opravdu uzavřel ten přívod vzduchu sem nezjistil.Ještě na to mrknu.zatím diky
19:21:16
29.10.2014
29.10.2014
Zeke-ten šestý
-> srdcar 120L: Mám na řešení přes zimu důležitější věci, ale jak bude čas na topení, mrknu na to co jsi psal, díky
19:19:46
29.10.2014
29.10.2014
srdcar 120L
-> Zeke-ten šestý: Ještě mě napadla jedna věc, stalo se mi to taky a to, že při montáži 5-ti kvaltu jsem skřípl ke kastli hadice topení a taky to skoro nechtělo topit. Dalo mi to dost práce, než jsem na to došel. Ty hadice jdou kolem převodovky dost podivně a to mám originál M-ko kastli na 5-ti kvalt.
19:01:01
29.10.2014
29.10.2014
srdcar 120L
Je to za ventilem topení páčka se 2 táhly, při naplno otevřeném ventilu topení se dotlačí co jde a zablokuje se v této poloze. Tím se úplně uzavře a pak bývá klid. Nepouští do topení studený vzduch, resp. vzduch, co jde kolem radiátoru. Všechen vzduch pak jde jen přes radiátor. Ničemu to nevadí a teplota z topení se pak ovládá jen množstvím vody přes ventil topení.
18:37:59
29.10.2014
29.10.2014
Evž@
-> srdcar 120L: ted nevim jestli myslíš stejný článek jako já.Něco sem tu četl ale už nevím v které sekci to bylo.Je to možný že problém je takový jak říkáš.Když sem strčil riku do topení(u radiatoru) tak z jedne strany sem cítíl teplý vzduch a na druhou stranu ruky foukal vlažný...jakoby se z někama přimíchával.