topení 120

prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 27.10.2013 do 09.12.2013, založil/a ochoda
řadit dle data
23:23:29
09.12.2013
dragon_cb_cz
-> Petr Volfik: Plus ti něco lítá přes ovzdušňovací otvor v termostatu. Prostě rozhodně neuškodí.
22:53:06
09.12.2013
Petr Volfik
Aha, takže spíš jenom při velkejch mrazech. Je fakt že to tam bejt může, chleba to nežere.
22:40:26
09.12.2013
dragon_cb_cz
-> Petr Volfik: Dečka před chladič není blbost - i když ti termostat funguje, tak dečka pomůže. Pokud jí tam totiž máš, tak se (zatímco je termostat zavřený) kapalina v chladiči ochladí trochu míň než kdybys jí tam neměl. Tzn když termostat otevře, nevlítne ti do motoru ta kapalina tak ledová a nebude to tolik kolísat. Kdysi jsem takhle jel v cca -25ti s feldou a prostě jí nešlo ohřát na stabilní teplotu - vždy vylezla na teplotu kdy otevřel termostat a v tu chvíli letěla rafička dolů a to se pořád opakovalo, na trase dlouhé asi 40km...
22:09:06
09.12.2013
Petr Volfik
Trošku to tu oživim, nezkoušel někdo udělat nějakej dekl pod motor? Třeba z nějakýho diesela, většina z nás tam vozí hliníkovou vanu s tim parádním žebrováním na chlazení, což v zimě je docela naprd.

Pak třeba ještě ucpat ty nádechy v zadní kapotě. Dečka před chladič si myslim je blbost, pokud ten motor má funkční termostat, nebo je to jinak?



Vedle v článcích psal Minno že na trvalo zavřít tu klapku u radiátoru skutečně funguje. Pak teda nějak odizolovat dutinu pod palubkou.

Další nápady?

Já jsem tu dutinu trošku obešel.
zvětšit topení 120 - obrázek od Petr Volfik vložen 09.12.2013 22:09:06
20:07:09
10.11.2013
srdcar 120L
Samozřejmě škůdka nikdy nebude topit tak rychle a tak, jako každý jiný postrkovadlo s motorem vepředu a s malým obsahem chladicí kapaliny. Holt 12,5 litru proti nějakým 4,5 litrům chce trochu více ztrátového tepla, než se ohřeje. Respektive nějaké 3 litry proti 1 litru v malém oběhu. Samozřejmě i jinak řešený rozvod vzduchu z tělesa topení. Škůdka do plechů kastle, ostatní většinou plastové rozvody. Ale dá se s tím taky jezdit.3 3
19:51:42
10.11.2013
srdcar 120L
-> ochoda: No vida, už to z tebe leze. Prakticky největší průšvih byl, že ti do auta teklo. To je první věc, kterou jsi měl řešit. Na to, že mi škůdka stojí pořád venku i v mrazech, není tak velký problém s odmlžením, či odmražením oken, když je uvnitř relativně sucho. Nezapínám topení naplno, nechám motor trochu ohřát jízdou, naženu všechno na okna a není problém. Teplý vzduch jde po cca 1 km jízdy a to i po rovince. Samozřejmě při mrazech.
upraveno 2x, naposled 10.11.2013 19:58:46
14:14:00
10.11.2013
ochoda
-> minno: Protože v zimě mi studenej vzduch moc nepomohl k tomu abych viděl skrz okna. Zimu v autě přežiju na to mám bundu, ale že není vidět je naprd.
13:11:50
09.11.2013
MOLSO
-> darklord: 107
12:40:48
09.11.2013
darklord
-> MOLSO: hej, v lete 3
21:16:01
08.11.2013
MOLSO
-> minno: napr to ze zo skodovky ide vlazny vzduch po 2 km 3
21:11:45
08.11.2013
minno
-> ochoda: áno v podstate správna dedukcia. Potom ešte ale aj dosť záleží na tom, či je auto garážované, alebo nie. Keď auto stojí vonku, tak omnoho viac celé premrzne ako keď je hoci aj v nevyhrievanej garáži.

Inak to, že auto začne fúkať vlažný / teplý vzduch už po pár metroch, je síce pekné, ale čo z toho, keď to, kým sa vyhreje celý interiér tak či tak trvá ešte u každého auta "dlho".
19:28:48
08.11.2013
ochoda
-> srdcar 120L: Ono se to má tak ze škodárnu už nemám, ale spekuloval sem nad koupí a do budoucna jí snad pořídim, ale to je jedno. Dečku sem dával. No vidíš seřídit klapky na topení mě nenapadlo a co se týče motoru tak já sem tam neměl tu plácačku vubec, takže není zase tolik divu že pak brečim že se to neohřeje. Já jezdil celou zimu 14km do práce, po 5km bylo město a projíždět město s výhledem jak z tanku mě za prvé sralo a za druhé to nebylo moc bezpečné. Jako naschvál auto topilo jak bejk až když sem projel město, ono je taky blbé že do toho město to bylo skoro furt z kopce. Hlavně mě do toho auto docela zatikalo takže se kolikrát stalo že auto zevnitř okna zamrzle a z venku ani prd, suchy okna no takže asi tak. Ale prostě jednou sem se svezl feldou od mladej a ta snad už po 300 metrech valila horkej vzduch jak bejk takže sem byl nasranej že mi to netopí no ... toď vše, každopádně za rady díky, myslim si že i někomu jinému to může pomoct. Ve výsledku teda všechno spravit, seštelovat, seřídit, na motor to co tam má být z výroby (plácačka s tim vehementem), zaizolovat tu stěnu a natáhnout husí krky a musí to topit jak bejk už po cvhíly, správná dedukce?
00:05:11
08.11.2013
srdcar 120L
-> ochoda: Jak uvádí čert: "odizoluj přední stěnu toho tunelu pod palubkou. Je to stěna kterou vidiš, když otevřeš kufr. Za jízdy na ní fouká studený vzduch (pokud máš nějaký nasavače) a topení to zase musí ohřívat…" Stačí tam pořádně nalepit 5 mm polystyren a budeš se divit, jaký to má vliv. Zavři klapku do středového tunelu a všechno nasměruj na okna. Dáváš si před chladič v zimě dečku nebo aspoň karton? Dost to pomůže na krátké trasy. Správně nastavené klapky v topení a celkové odvzdušnění, to je základ, aby škodovka vůbec topila. Máš v nasávací hubici filtrboxu termostat na mísení vzduchu? Máš k němu připojenou hadici od sběrače na paroží? Funguje ti vůbec?
13:16:51
01.11.2013
Klubko_
ja jsem se o zaizolovani zevnitr pokusil. Sundal jsem palubku a vyrizl do tunelu co nejvetsi otvor co sel. Dovnitr jsem nacpal takovou plastovou hmotu, vypada to jak plastovej karton, tloustky cca 1mm. A pochopitelne umistil tak, aby tim mohl proudit vzduch. Byl to dost omrd to tam dostat. No podruhe bych to uz asi udelal asi lip, takze se mi to moc funkcne provest nepovedlo.

Co je ale nejvetsi problem je zadelani tech vyrezanejch der. Ja se to pokusil zavarit, ale zustal jsem jen u nabodovani, protoze by to propalilo ten plast. Vhodnejsi by asi bylo to zanytovat vetsim kusem plechu.

Tusi nekdo, jestli je ten tunel nejak nosnej nebo je to jen vetrny tunel a jde muze to byt jen zanytovany?



-> Bobesh: myslis vedeni vzduchu do vydechu z palubky husim krkem? Autorem tohot napadu je podle me čert, od nej jsem to obslahl ja a pak myslim, minno 4
upraveno 2x, naposled 01.11.2013 13:20:38
19:57:20
31.10.2013
Bobesh
-> ochoda: To ne. Neodbouráš ztráty,způsobené studeným plechem uvnitř rozvodu vzduchu. Podívej se k Minnovi na jeho vůz. Myslím,že tuto myšlenku zde nikdo nemá lépe "zmáklou" 4
01:14:40
31.10.2013
ochoda
-> minno: Né zevnitř, ale z venku viď? To je asi jediné reálné řešení.
10:45:21
30.10.2013
minno
A čo tak zaizolovať tie plechy po zhodení palubky?
10:37:08
30.10.2013
ochoda
-> Bobesh: Právě.
01:12:33
30.10.2013
Bobesh
-> ochoda: Uvažuješ logicky. Ale prakticky téměř nemožné.
23:11:45
29.10.2013
ochoda
-> čert: ahá už vím co, ono celkem asi pomůže když se zaizoluje všechno v čem je voda od topení aby se to od venku nemohlo ochlazovat a pak taky jak řikáš ty plechy, to by bylo nejlepší rozpárat a zaizolovat zevnitř heh
18:31:02
29.10.2013
čert
-> ochoda: odizoluj přední stěnu toho tunelu pod palubkou. Je to stěna kterou vidiš, když otevřeš kufr. Za jízdy na ní fouká studený vzduch (pokud máš nějaký nasavače) a topení to zase musí ohřívat....
13:07:40
29.10.2013
ochoda
-> čert: Aha, vím co myslíš. Když mě se právě jedná o to aby mi co nejrychlejš odmrzly skla.
12:55:40
29.10.2013
čert
-> ochoda: U S120 dost pomůže neohřívat ten plehovej tunel pod palubkou...
01:19:53
28.10.2013
ochoda
-> Nwkt: Nafta je téma samo pro sebe. 1
upraveno 1x, naposled 28.10.2013 01:20:00
00:49:42
28.10.2013
ochoda
-> dragon_cb_cz: Víme jak funguje feldí topení, ale je jasný že tak to nikdy fungovat nebude, mě spíš štve že ode mě do města je to 5km a jezdit po městě s průzorem jak v tanku protože mi to hned zamrzne je trochu naprd :) ... a jak píšete, půl cesty z toho je z kopce dolu :(
upraveno 1x, naposled 28.10.2013 00:50:15
23:40:33
27.10.2013
dragon_cb_cz
-> Nwkt: Závist... když je opravdu mráz, tak se okta ohřívá fakt pomalu... bohužel je to do práce rovinka nebo z kopce :/



-> ochoda: 6-7 km než začne topit není žádná tragédie...
22:25:08
27.10.2013
Klubko_
-> Nwkt: a to uz zastavujes u prace, jak ja, ze? 3
18:59:53
27.10.2013
Nwkt
-> ochoda: A co bys chtěl? Mě nafta v zimě začně po 12 3
18:59:12
27.10.2013
ochoda
-> Nwkt: Když mi to začlo topit tak to topilo :D Jenže to začlo topit tak po 6-7km
18:55:32
27.10.2013
Nwkt
-> ochoda: S fáčko termostatem jsem jezdil v lednu v největších mrazech v tričku a ještě se potil jak prase 47
18:53:22
27.10.2013
ochoda
-> vaclav3: Tak to je divný to mě tam teda něco nefungovalo, kohout byl zrepaslej a termostat byl fáčko.
18:43:29
27.10.2013
vaclav3
Jastliže je kohout zavřený, voda topením necirkuluje, tudíž nemá co hřát. A "rychlost" ohřátí závisí jen na správné funkci termostatu.
18:34:05
27.10.2013
ochoda
Ale jak za jak dlouho bude to "rychle" hehe? A jak je to s tim kohoutem a teplem vevnitř? Fakt to tak je?
18:31:39
27.10.2013
Kuladmin
Spis sezen original cistej radiator a k tomu plne spravne funkcni termostat a uvidis ze i skodovka umi krasne a rychle topit.4
18:02:15
27.10.2013
ochoda
-> vaclav3: Kohout sem opravil, ale je pravda že v létě sem ho opravenej nejezdil, jen v zimě a to to nepoznám. To ale stejně neřeší problém pomalého ohřátí ... topení by se dozadu nějak nabastlilo, já spíš nevím jak dostat ten vzduch potom dopředu protože tam není kudy, nebo?
17:58:52
27.10.2013
vaclav3
Dát do pořádku kohout na topení aby těsnil a nepropouštěl. Pak se ty hadice nebudou ohřívat.
16:59:07
27.10.2013
ochoda
Cago, hele neměly byste někdo nějaký nápad jak u 120 zkrátit malej okruh (motor - topení, nejlíp narvat topení do motoru) aby se ten motor rychlejš ohřál? a aby mi vevnitř v létě netopilo teplo od hadic v kabině? Děkuju za rady a tipy.
Extreme Tyres