skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tachometr dost nadměřuje
-> Eidy: tak magnetomechanicky :)) jasne, mas pravdu no. Nicmene potenciometr tam nehledej (leda by tam zapad dirkou po zarovce). Ladit to asi nejak lze, idealne nekde sehnat jiny tacho a hrat si s polohou toho talirku nebo co to tam je, pripadne s pjuzinkou.
-> U-Geen: Super. Píšou tam magnetoinduktivní, čili NEmechanické. Takže náhon pohání počítadlo a posléze točí nějakým magnetem nebo něčím takovým a přes generovaný magnetismus nebo indukčnost či co to otáčí s ručičkou.
-> Luky: Jo, jsou tam nějaký (asi magnetický) talířky co do sebe zapadaj. Ručička je na pružince a čim rychlejc se ten talířek od náhonu točí, tim víc to napíná pružinku.
Tachometr = rychloměr + počítadlo kilometrů, ne?
Já žiju v tom, že ručičko je od náhonu poháněna nějak přes magnetickou spojku, ale možná je to blbost...
Já žiju v tom, že ručičko je od náhonu poháněna nějak přes magnetickou spojku, ale možná je to blbost...
ono taky jestli si nepletete pojmy a dojmy :)) en.wikipedia.org/wiki/Tac
hometer
nicmene otackomer je elektronickej, to je asi jasny
rychlomer je ve skodovce mechanickej... na princip se me neptej, ale tady je to trochu naznaceny www.ptejteseknihovny.cz/u loziste/.../tachometr
a samozrejme i pocitadlo kilometru je mechanicky :)
nicmene otackomer je elektronickej, to je asi jasny
rychlomer je ve skodovce mechanickej... na princip se me neptej, ale tady je to trochu naznaceny www.ptejteseknihovny.cz/u loziste/.../tachometr
a samozrejme i pocitadlo kilometru je mechanicky :)
Akorát mi nějak uniká rozdíl mezi tachometrem a rychloměrem. "Tachometr, z řeckého Ταχο&
#962; (tachos) rychlost a metron měřit". Podle mě je to totéž jinym slovem.
-> Nwkt: jestli to právě není naopak
-> aDAm: A jak to funguje? Já měl za to, že náhon tam roztáčí nějakej generátor a ten pak ovládá ručičku. Když je to mechanický tak jak to funguje?
-> Eidy: Tak tachometr je poháněnej od rychloměru 

-> Eidy: Teoreticky by mohla nějak jít přitáhnout ta pružinka na ručičce.
-> Eidy: tak pokud ti jde o rychloměr na shades tak ten je čistě mechanický takže ti nějaké ladění potenciometrem moc nepomůže ;)
-> Nwkt: tachometr ano, ale mě jde o rychloměr.
Mě se tenkrát podařilo ani nevim jak smontovat rychloměr do hranatej přístrojovky tak, že když sem jen na kolech R13 165/70 podle budíku 50km/h tak většinou všechny radary ukazovaly 50km/h +-1km ... ještě sem si vzpoměl že jsem zarážku ručičky měl posunutou na 0 , že nebyla na 10 nebo 20 nebo kolik je normálně ...a felda na origo gumách 165/70 r13 proměřuje při 50 asi o 5km/h takže podle tacho jezdim po městě 55km/h
...btw pak sem jednou jel vzadu s origo OR34 165R13, a jedu si po městě 50 podle tacha jako vždy a je mi divný že auta v zrcátku se nějak vzdalujou, pak projedu kolem radaru a jel sem docela přes 60 :D

-> Eidy: Tachometr je čistě mechanickej. Jinak rozebrání převodovky se asi nevyhneš
-> Nwkt: Já myslel třeba potenciometr uvnitř. A jdou kolečka vyměnit bez rozebrání převodovky? (Trapný dotaz, já vím
)

-> Eidy: Vyměnit kolečka?
A jde rychloměr nějak seštelovat? Přesadit ručičku je škoda práce, protože to přesuneš jen o pevnou hodnotu jenže odchylka se zvětšuje s rychlostí. Je tam nějaký způsob, jak to potunit?
Pak je ale zrádný, když nějaký auto má tu odchylku velmi malou nebo nulovou
Si jedeš svých tachometrových 55-60 km/h a ono je to skoro na pokutu, protože ta rychlost je reálná 


No já při cestě na dovču sem to sledoval taky tacho vs gpska a kupodivu byla odchylka cca 2km/h ať už jsem jel 80 nebo 130 ;)
No áno, aj na novom aute keď si dáte menšie kolesá, tak to potom na tachu ukazuje somariny :))
-> King: Vim že je ta chyba úmyslná, ale u novějších aut mám zkušenost, že není tak velká. U fiesty mi to ukazuje asi 54km/h při 50km/h a 108km/h při 100km/h podle GPS.
-> stepan: To jsem si kdysi myslel taky, ale podobně "měří" i tacha novějších a dražších aut. Ovšem nená to bug, ale fíčura :)
-> mikihans: Doporučil bych neřešit a jezdit :) Moje pseudosportovní kupé od Henryho Forda stálo kdysi v přepočtu přes mega a tacho kecá stejně jako tvoje stopětka. 2 roky starý mondeo, ta samá story. Jenom malá technická - u těch driver friendly radarů je potřeba vyhodnocovat údaj o rychlosti při max. vzdálenosti od cedule. Antény radaru jsou x metrů nad silnicí a blízký měření je už zatížený velkou úhlovou chybou (cedule pak ukazuje pak míň, než skutečnost).
-> mikihans: Doporučil bych neřešit a jezdit :) Moje pseudosportovní kupé od Henryho Forda stálo kdysi v přepočtu přes mega a tacho kecá stejně jako tvoje stopětka. 2 roky starý mondeo, ta samá story. Jenom malá technická - u těch driver friendly radarů je potřeba vyhodnocovat údaj o rychlosti při max. vzdálenosti od cedule. Antény radaru jsou x metrů nad silnicí a blízký měření je už zatížený velkou úhlovou chybou (cedule pak ukazuje pak míň, než skutečnost).
-> mikihans: "seřiď" si to posunutím ručičky na ciferníku, proste aby ukazovala menej.
-> stepan: fakt? a já myslel, že je to chyba
takže předpokládám, že možnost seřízení není. Ale tak aspoň mám pocit, že to jede rychle 


-> mikihans: To je u Škodovek 742 naprosto normální stav.
Ahoj, všiml jsem si, že mi ve stopětce tachometr docela dost nadměřuje, při rychlosti 50 km/h asi o 7 km/h (dle radarů u silnice, u Feldy na 13" kolách mi u stejného radaru nadměřuje asi o 3 km/h, což je normální), při tacho 110 jedu podle GPS 97 km/h.
Kola mám klasika 165/80 R13 (OR34). Je nějaká možnost budík "seřídit"? Nebo kde by mohl být problém? Počítadlo kilometrů měří +- správně, takže náhon tachometru by měl být v pořádku.
Kola mám klasika 165/80 R13 (OR34). Je nějaká možnost budík "seřídit"? Nebo kde by mohl být problém? Počítadlo kilometrů měří +- správně, takže náhon tachometru by měl být v pořádku.