skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tachometr dost nadměřuje
-> Jirik_Tuňák1983: JE to možný, na origo kolech sem to neměřil.
-> ochoda 03.04.16 18:45:37: Při vyšší rychlosti už to kecat bude.
-> mikihans: Já mám 175/50 r13m podle gps mi to na 100kmph kecá o 10kmph (skutečná 90), ale je pravda, že já mám posunutou rafičku a na origo kolech mi to při 50kmph reálných ukazuje fakt 50kmph.
Reaguju po dlouhé době, na léto jsem si obul kola z Felicie, tedy 165/70 R13, auto je živější, ale tachometr kecá ještě o 5% víc než kecal doteď
takže při 100 km/h na tacho jedu cca 85 


-> isti: neboj nič ak dačo nebudem vedieť spýtam sa 

-> david 105: Dobre,ak s tým bude problém daj vedieť do SS.
-> isti: už netreba zistil som čo je vo veci, ja som mal opačne založené tie zväzky ten červený zväzok za biely a naopak, tak dúfam že to už bude v poriadku . Ďakujem
-> david 105: Potrebuješ vedieť umiestnenie káblov v takomto zväzku?
auto.bazos.sk/inzerat/... /tachometer.php
Ja mám jeden v aute,zajtra ti to môžem vybrať a okuknúť.
auto.bazos.sk/inzerat/... /tachometer.php
Ja mám jeden v aute,zajtra ti to môžem vybrať a okuknúť.
-> Nwkt: ja potrebujem 105 S (pozdĺžne budíky)
-> david 105: skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=342
-> Nwkt: ale ja myslím ten zväzok káblov čo ide do panelu, zle som položil otázku chcel som zapojenie budíkov škoda 105s nie tachometra
-> Nwkt: A bowden náhonu... 

-> david 105: Do tachometru se zapojuje jenom žárovka na podsvícení
aby som nezakladal tému spýtam sa tu. Nemáte dakto fotku a lebo farebný obrázok zapojenie tachometra škoda 105sň, myslím zapojenie káblov do panela tachometra.
-> Luky: jj. jsou ted dost popularni :)
-> U-Geen: s nějakou CVT nejspíš?
-> Luky: no ne, kluci na subaruforu reportujou, ze umej zrychlovat za soucasneho poklesu otacek... takze tak :)
-> U-Geen: stačí sériový pětikvalt 4,22 před smrtí, hučí to skoro jako převodovka s rovnými zuby, taky jsem tam takovou měl 

-> Luky: staci mit takovou prevodovku a je to v pohode :)
-> ochoda: takový, který dokáže zvýšit rychlost na tachometru, aniž by mu vzrostly otáčky? Těch je nedostatek 
(a já už ho taky nemám, začal jít na 3 válce, tak je hozenej někde ve stodole a těší se, až na něj přijde řada. V autě je teď sériová 130, stejně jen stojí v muzeu, tak na co takový reaktor
)

(a já už ho taky nemám, začal jít na 3 válce, tak je hozenej někde ve stodole a těší se, až na něj přijde řada. V autě je teď sériová 130, stejně jen stojí v muzeu, tak na co takový reaktor

-> Luky: Tak takovej motor chcu taky 

-> ochoda 02.10.13 13:37:07: to znám, mě taky v tisícovce tachometr trochu kecal, někde kolem 100-120 km/h se rafička "utrhla" a uháněla se schovat za roh
Plus k tomu ještě klasické proměřování a 13" kola. Teda jako jelo to pěkně, ale né zas tak jak to vypadá


-> mikihans: Kámoš měl ve 120 tak vadnej rychloměr, že když sem ze zatáčky vlít na rovinku tak v 70-80km/h tak tacháku přeskočilo a ukázal asi 190km/h 

-> aDAm: Já když sem to rozebíral tak sem ohnul ručičku aby mohla i za zarážku, tam kde se zastavila sem si to poznačil, sundal ji, pak sem to složil nandal ohlou ručičku na poznačeném místě, přesunul jí před zarážku a ohnul do puvodniho tvaru :)
tak jo, nechám to jak to je. aspoň si posádka myslí, že to nejede tak pomalu

-> ochoda: dá se, ale je potřeba dávat bacha na předpětí té ručičky, protože pokud bys dal jiné, tak by to zase jinak měřilo.
Priznam se, ze ani v dobe myho nejvetsiho skodovkarskyho nadseni jsem chybu tachometru nevyhodnocoval jako neco, co je potreba resit. Proste ren rotujici magnetek, unasi rucku je jenom takovej orientacni merak, navic dost nelinerni a na to sere pes :-) Se standardne premerujicim tachem se proste zaparkuje rucicka na limitu +10km/hod. a je vystarano :-)
Vytáhneš náhon ke spolujezdcoj, ten dostane do ruky budík a gps, z budíku schodíš sklíčko, na okraj nalepíš třeba papírovou izolepu, ty pojedeš a on tam podle gps bude dělat čárky
Pak to projedeš třeba ještě 2x a koukneš jesi to sedí
Rozebereš budík, ten plíšek s hodnotama naskenuješ, (já si dělal polepy normálně papírový v malování
) v malování (nebo kdekoli jinde) si uděláš vzhled a stupnici, vytiskneš, nalepíš na budík, složíš (bez sklíčka). šoupneš to spolujezdcoj, ten ti to podle gps omrkne jesi to nekecá, nahodíš sklíčko, protáhneš náhon zpět k budikum, vrátíš budík a máš to 




-> Syny: Nené, počítal jsem to, aby to fungovalo jako se standardním rozměrem 155r14... Nooo a on ten tachometr měří asi fakt přesně :D.
-> m8rinek: Prave proto te to mozna meri presne 

-> Luky: No tak stava se ze zadrhava a pak tachometr cvaka. To co pise Minno bych rekl ze je spis mozna problem v samotnem tachometru a malou tepelnou roztaznosti materialu (tech talirku co pohani raficku).
Mě to měří přesně za všech okolností s nestandardním osazením převodovky a neseriovými koly... Jsem divnej? :D
-> minno: no tak promiň, nechtěl jsem se dotknout tvých znalostí



-> Luky: panebože, však to nerozoberajte tak detailne, proste tacho premeruje viac po ohriatí "auta", ako za studena.....
-> minno 01.10.13 13:37:07: myslím že skutečnost, že se náhon po zahřátí v bowdenu točí lehčeji, je naprosto irelevantní. Zkrátka se vždy točí přesně v závislosti na kolečku v převodovce, je to přeci pevně spojené. V opačném případě by se náhon v bowdenu ukroutil 

-> Syny: až tak presné to nebude nikdy, tu ide skôr o to aby to neukazovalo 120 keď ideš 107 

-> Luky: Ja bych rekl ze to je jedno a to sami jen jedno je cesky slovo a druhy cizi :)
-> aDAm: Tak ja predpokladal jednoho cloveka s tim, ze si da sablonu na tachometr a rovnou si tam zakresli kde je raficka. Jinak to nebudes mit presne nikdy, pac to neni cejchovany po kilometrech ten stavajici tachometr a tak zapisovat, ze jedes 150 a na tachu mas asi 173 je trochu divny
Ale treba to nekdo nepotrebuje az tak presne :)
-> aDAm: Tak ja predpokladal jednoho cloveka s tim, ze si da sablonu na tachometr a rovnou si tam zakresli kde je raficka. Jinak to nebudes mit presne nikdy, pac to neni cejchovany po kilometrech ten stavajici tachometr a tak zapisovat, ze jedes 150 a na tachu mas asi 173 je trochu divny

-> aDAm: teplota motora je jasná, preto to píšem ako celok, ohriatie jazdou všetkého :)) Skôr to bude ohriatím náhonu, po zahriatí sa ľahšie točí v bowdene a podobne....
-> aDAm 01.10.13 13:33:19: to s tím ledem není tak jistý dodnes
Jinak souhlas
-> Syny 01.10.13 12:38:26: takže rozdíl mezi tachometrem a rychloměrem není?

Jinak souhlas
-> Syny 01.10.13 12:38:26: takže rozdíl mezi tachometrem a rychloměrem není?
-> minno: tak řek bych že teplota motoru na to vliv mít nebude ;) max to tipuju na "ohřátý" vzduch mezi magnetem a "kalíškem" a tak se změní podmínky pole.
-> Syny: ježiš syny, jindy mě setřeš s ledem a ukáže že v té hlavně něco máš a tady plácneš takový blábol? :-DD Když v jednom člověkovi tak prostě kuk GPS a kuk Tacho a prostě si to napáruješ a ideálka ve dvou a jeden bude řídit a hlásit tacho a druhý bude číst gps a zapisovat. Simply Clever ne? :-D
Inak neviem ako u vás, ale u mňa na škodovke rýchlomer ukazuje ešte o niečo vyššiu rýchlosť po tom, ako sa motor / prevodovka / náhon / budík ohrejú na prevádzkovú teplotu. Inak povedané, po dlhšej jazde to začne premeriavať ešte o niečo viac ako za studena.
-> Syny: zas taký problém by som v tom nevidel. Stačí mrk na GPS, mrk na tacho, zastať, zapísať si to, pár krát to takto rozbehnúť a okontrolovať a hotovo. Alebo si vziať pomocníka ako spolujazdca a spoločne to odsledovať, pozapisovať hodnoty.
-> ochoda: Napad dobrej, ale jak ho provest? Sundat sklicko, nasadit GPS a jet to projet s tim, ze vzdy kdzy na GPS bude ta hodnota, tak si udelam za jizdy carku u raficky?
Tak treba do kilka to pude, ale pak nekde cejchovat 170 km/h - no nevim 


-> aDAm: To je dobrej nápad docela.
Kór když má třeba zrovna Eidy polepy, tak by si jen vyrobil nový s odpovídající stupnicí.

-> Eidy: no dá se ladit předpětí te ručičky nicméně tím si rozhodíš zase nižší rychlosti, dá se také ladit protizávažím ručičky, ale asi nejednodušší je si překalibrovat stupnici tak aby odpovídala, tudíž nebude mít lineární průběh ale exponenciální podle naměřených hodnot.
No jasný, šlo mě prostě o to, že to není s kolama spojený mechanickejma převodama až na ručičku. Já právě myslel, jestli ten "obvod" u ručičky nejde nějak poladit. Už si nepamatuju, jestli je tam třeba cívka nebo něco takovýho. No nic no. Asi přidám na pjužince a budu doufat v zázrak.
-> Luky: Tachometr to je i bez pocitadla kilometru 

-> Eidy: Náhon roztáči osu na kterej je šnek a na konci osy je taková placka asi pul centaku vysoka, šnek pohání ozubené kolo které je na další ose se šnekem kerý přes další ozubeneé kolo na ose se šnekem pohání počitadlo. Na té placce je "nasazený" plechový "talíř" ? (nevím jak to pojmenovávat správně
) na kterém je osička na které je ručička, v té placce jak sem psal ze začátku je tuším magnet, takže jak se začne ta placka točit tak pohne talířem který pohne ručičkou. Snad je to trochu srozumitelný, bohužel doma nemám celý tachometr že bych ho rozebral, ale nějaké vnitřnosti mám takže pokud by jsi měl zájem můžu to vyfotit. 
EDIT: Tak už ste na to přišly sami no :D mi neřikejte že ste nikdo neměl vživotě rozebranej rychloměr :D


EDIT: Tak už ste na to přišly sami no :D mi neřikejte že ste nikdo neměl vživotě rozebranej rychloměr :D
Já bych se na to asi vykvajz a udělal to elektronicky, tzn vyhodil náhon a ručičku umístil na krokovej motorek. Někde jsem to tu u někoho viděl (Marcius možná)