Urvané lanko na tachometr

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 13.04.2005 do 10.02.2015, založil/a Meridan
řadit dle data
10:30:16
10.02.2015
minno
-> rsvancara: to tiež, ale budíky nezlobia ešte od čias, ako bola kyvka :)
08:24:37
07.02.2015
rsvancara
-> minno: Píšeš to moc složitě.... Prostě napiš: Dal jsem vlečku a budíky ani poloosy už nezlobí :-D
12:07:47
05.02.2015
Jozka
-> Petr98: Možná něčím prostříknout - ale aby se zas nezalepilo.. U 110LS jsem kdysi trochu potíže měl (a taky se stalo po ježdění se zadrhávajícím bowdenem a při kumulaci stejných číslic na číselníku), ale po výměně bowdenu a "promazání" jadernou sovětskou vazelínou na přístroje pohoda až do sešrotování.



MB číselník jsem zatím od roku 1983 zničil jen jeden a to osobně - chtěl jsem na něm natočit "správnej" nájezd a z lenosti jsem ho nejdřív honil soustruhem a nakonec si ještě netrpělivě hrál i s kolečkama8. Se mu to nějak nelíbilo a skonal v pánu.. 5
11:37:03
05.02.2015
Petr98
-> Jozka: mi na embu, kdyz preskakoval z 69999 na 70000, tak cca tyden nesel a pak se zase rozbehl a funguje 3 ale vic sebou trha rucicka.....
11:15:52
05.02.2015
Evž@
-> Jozka: to bych zatim asi taky potvrdil...pac rucicka tachometru se mi poslednich 10 tis km zvedla az pry rychlosti 20km/h
11:11:19
05.02.2015
Jozka
-> minno: Zajímavý, že strojek jako takovej u 100 a 1000 selhal jen výjimečně - problémy jsem zaznamenal až u kulatých budíků - u mě 2x a to zajímavě: při 66665 a 88887.. 5

Možná si to jenom namlouvám, ale dle mých poznatků pomáhá okamžitě při náznaku zadrhávání ručičky zasáhnout, zkontrolovat ohyby bowdenu a namazat ho.. mám podezření, že budík zlikviduje zpravidla špatná práce bowdenu, která nebyla včas řešena..
10:22:27
05.02.2015
Evž@
-> minno: asi na tom něco bude...mě to fungovalo až dodnes ...to je 102 tis :D.Ještě mam tucha že se přidřel tachometr a od toho lanko nebo nahon odešel :/.
10:16:19
05.02.2015
minno
Ono tie škodovácke tachometre sú beztak zvláštne :) Ostatně jako jakékoliv jiné diely v škodovke, ktoré fungujú na náhodnom princípe 3



Prvý - pôvodný tachometer mi vydržal asi 100 tis. km, potom mu začalo preskakovať - skákala ručička. Kúpil som druhý - po oficiálnom repase firmou, ktorá to vtedy vykonávala. Vydržal pár tisíc km (do 10) a zas sa posral. Potom som dal tretí, štvrtý - sralo sa to ako na páse (aj počítadla kilometrov). A tak som od 100 - 120 tis. km len stále menil tachometre.

Keď sa to zas dosralo, ako z núdze cnosť som si dočasne vyskladal tachometer zo všetkých dielov čo som doma našiel (asi z troch tacháčov spravený 1 kus) a odvtedy klop klop tachometer funguje krásne už ďalších 100 tis. km bez zaváhania.

Náhon je stále pôvodný.
09:57:45
05.02.2015
Jozka
-> Evž@: Jsem nepochopil, myslel jsem, že už máš bowden venku a jistotu, že selhalo lanko jako takový - není to sice obvyklý, ale urvanou koncovku (tu placatou u převodovky) jsem už viděl, stejně jako rozklepanej čtyřhran do budíku..



Takže dle -> darklord: , resp. zkusit, jestli nepomůže dotažení převlečný matice (u plastu malá šance, povolovaly se spíš někdejší zinkohliníkový), případně lepší usazení kuželů uložení koncovky v budíku, pak mrknout, je-li čtyřhran ještě čtyřhran a když jo, tak zkusit vytáhnout, nebo spíš s autem popojet, zda se 4hran točí. Pokud nic z toho nezabere, chyba je u převodovky..
09:57:14
05.02.2015
darklord
-> Evž@: pokial viem, lanko je vsunute do bowdenu zo strany budiku, na strane k prevodovke je rozklepnute ci nejak inak upravene a zasunie sa to do toho plocheho konca co vidis na strane prevodovky trcat z bowdenu. Takze ked lanko na strane u budikov budes tahat von, tak ho cele vyberes (pokial neni niekde prasknute) a hned vidis ci je OK alebo nie.
09:49:40
05.02.2015
Evž@
-> darklord: takze to lanko je u převodovky nějak nasunuté v te koncovce obdélníkové která se zasune do převodovky?nebo jak je to tam vymyšléné...
09:43:31
05.02.2015
darklord
-> Evž@: od prevodovky nie, ale od budiku ano. A pokial nebude kompletne, tak vies ze prasklo lanko a nie kolecko v prevodovke (ktore praska teda ochotnejsie ako lanko nahonu).
09:40:01
05.02.2015
Evž@
-> Jozka: takže samotné lanko bez vedlejších prací z bowdenu od převodovky nevytáhnu
08:52:10
05.02.2015
Jozka
-> Evž@: Teoreticky jde.. sehnat stejný, vytěžený koncovky naletovat, rozpertlovat (konec u převodovky), zasunout, zapertlovat (přežije-li "víčko).. v praxi bych se na to vy.. a sehnal jinej, když škodovka a relativně snadno dostupný..
08:07:40
05.02.2015
Evž@
Hojte.Dnes rano mi začalo slušně chrastit v tachometru.Ručička lítala jak zběsilá tak sem za jízdy vyndal náhon.Pak jsem ho znova zapojil,rozjel se asi na 100km/h.....chrastění pak rána a hotovo,už neukazoval :D.Krom toho že byly zatuhlé i lanovody ruční brzdy tak to sedlo asi i na náhon tachometru.Otázka zní jestli jde vyměnit jen samotné lanko (pokud teda prasklo,bude tam ještě z výroby) nebo nic nevýmýšlet a komplet bowden?
11:30:56
14.04.2005
Palic - zrušená registrace
-> Meridan: to z jde vyndat je normalni. spis bych ho skusil tu hridelku zamacknout kam az to pujde a pak sni otocit, bud zapadne nebo ne........ a pokud jo a nepujde sni pak otocit tak je to v pohode........., jinak v nouzi by stacilo vnemit jen to pero (to je to co ti jde vyndat).......
11:06:42
14.04.2005
Labros
někdo mi říkal prej 20 minut ale tomu nevěřim :( už jenom jaký s***í je s tím šusplechem pod převodovkou... potom je tam ten debilní stahovací šroubek, nejhorší bude asi provlečení novýho náhonu správnou cestou a nasazení a utažení převlečný matice k budíku je pro škodovkáře už rutina. Takže ty 2 hoďky počítám minimálně.
10:50:25
14.04.2005
Tyger
No, tak jde o to, jaky ma kdo podminky, no a jaka je venku zima 177
09:03:36
14.04.2005
Majkl
je to jak rika Johny Death: tak na ty 2hodiny i s vyndanim a nandanim... taky ho budu ted nekdy menit
20:55:14
13.04.2005
Johny Death
ani ne pul dne :) me to trvalo asi dve hodiny.
18:13:11
13.04.2005
Tyger
Prace tak na pul dne a novej nahon stoji asi 100kc5
18:03:36
13.04.2005
Meridan
Urvalo se mi lanko na tachometr, vytáhl jsem přístojovku a za jízdy se na něho díval a netočí se. Navíc jde volně vytáhnout. Když ho chce vyměnit, musím patrně vyměnit kompletní bowden, co je protažený vedle tunelu až k převodovce, je to tak? Nemáte představu o ceně? A jak moc je to pracné? :-) Ahoj
Extreme Tyres