skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Urvané lanko na tachometr
10:30:16
10.02.2015
10.02.2015
minno
-> rsvancara: to tiež, ale budíky nezlobia ešte od čias, ako bola kyvka :)
08:24:37
07.02.2015
07.02.2015
rsvancara
-> minno: Píšeš to moc složitě.... Prostě napiš: Dal jsem vlečku a budíky ani poloosy už nezlobí :-D
12:07:47
05.02.2015
05.02.2015
Jozka
-> Petr98: Možná něčím prostříknout - ale aby se zas nezalepilo.. U 110LS jsem kdysi trochu potíže měl (a taky se stalo po ježdění se zadrhávajícím bowdenem a při kumulaci stejných číslic na číselníku), ale po výměně bowdenu a "promazání" jadernou sovětskou vazelínou na přístroje pohoda až do sešrotování.
MB číselník jsem zatím od roku 1983 zničil jen jeden a to osobně - chtěl jsem na něm natočit "správnej" nájezd a z lenosti jsem ho nejdřív honil soustruhem a nakonec si ještě netrpělivě hrál i s kolečkama. Se mu to nějak nelíbilo a skonal v pánu..
MB číselník jsem zatím od roku 1983 zničil jen jeden a to osobně - chtěl jsem na něm natočit "správnej" nájezd a z lenosti jsem ho nejdřív honil soustruhem a nakonec si ještě netrpělivě hrál i s kolečkama. Se mu to nějak nelíbilo a skonal v pánu..
11:37:03
05.02.2015
05.02.2015
Petr98
-> Jozka: mi na embu, kdyz preskakoval z 69999 na 70000, tak cca tyden nesel a pak se zase rozbehl a funguje ale vic sebou trha rucicka.....
11:15:52
05.02.2015
05.02.2015
Evž@
-> Jozka: to bych zatim asi taky potvrdil...pac rucicka tachometru se mi poslednich 10 tis km zvedla az pry rychlosti 20km/h
11:11:19
05.02.2015
05.02.2015
Jozka
-> minno: Zajímavý, že strojek jako takovej u 100 a 1000 selhal jen výjimečně - problémy jsem zaznamenal až u kulatých budíků - u mě 2x a to zajímavě: při 66665 a 88887..
Možná si to jenom namlouvám, ale dle mých poznatků pomáhá okamžitě při náznaku zadrhávání ručičky zasáhnout, zkontrolovat ohyby bowdenu a namazat ho.. mám podezření, že budík zlikviduje zpravidla špatná práce bowdenu, která nebyla včas řešena..
Možná si to jenom namlouvám, ale dle mých poznatků pomáhá okamžitě při náznaku zadrhávání ručičky zasáhnout, zkontrolovat ohyby bowdenu a namazat ho.. mám podezření, že budík zlikviduje zpravidla špatná práce bowdenu, která nebyla včas řešena..
10:22:27
05.02.2015
05.02.2015
Evž@
-> minno: asi na tom něco bude...mě to fungovalo až dodnes ...to je 102 tis :D.Ještě mam tucha že se přidřel tachometr a od toho lanko nebo nahon odešel :/.
10:16:19
05.02.2015
05.02.2015
minno
Ono tie škodovácke tachometre sú beztak zvláštne :) Ostatně jako jakékoliv jiné diely v škodovke, ktoré fungujú na náhodnom princípe
Prvý - pôvodný tachometer mi vydržal asi 100 tis. km, potom mu začalo preskakovať - skákala ručička. Kúpil som druhý - po oficiálnom repase firmou, ktorá to vtedy vykonávala. Vydržal pár tisíc km (do 10) a zas sa posral. Potom som dal tretí, štvrtý - sralo sa to ako na páse (aj počítadla kilometrov). A tak som od 100 - 120 tis. km len stále menil tachometre.
Keď sa to zas dosralo, ako z núdze cnosť som si dočasne vyskladal tachometer zo všetkých dielov čo som doma našiel (asi z troch tacháčov spravený 1 kus) a odvtedy klop klop tachometer funguje krásne už ďalších 100 tis. km bez zaváhania.
Náhon je stále pôvodný.
Prvý - pôvodný tachometer mi vydržal asi 100 tis. km, potom mu začalo preskakovať - skákala ručička. Kúpil som druhý - po oficiálnom repase firmou, ktorá to vtedy vykonávala. Vydržal pár tisíc km (do 10) a zas sa posral. Potom som dal tretí, štvrtý - sralo sa to ako na páse (aj počítadla kilometrov). A tak som od 100 - 120 tis. km len stále menil tachometre.
Keď sa to zas dosralo, ako z núdze cnosť som si dočasne vyskladal tachometer zo všetkých dielov čo som doma našiel (asi z troch tacháčov spravený 1 kus) a odvtedy klop klop tachometer funguje krásne už ďalších 100 tis. km bez zaváhania.
Náhon je stále pôvodný.
09:57:45
05.02.2015
05.02.2015
Jozka
-> Evž@: Jsem nepochopil, myslel jsem, že už máš bowden venku a jistotu, že selhalo lanko jako takový - není to sice obvyklý, ale urvanou koncovku (tu placatou u převodovky) jsem už viděl, stejně jako rozklepanej čtyřhran do budíku..
Takže dle -> darklord: , resp. zkusit, jestli nepomůže dotažení převlečný matice (u plastu malá šance, povolovaly se spíš někdejší zinkohliníkový), případně lepší usazení kuželů uložení koncovky v budíku, pak mrknout, je-li čtyřhran ještě čtyřhran a když jo, tak zkusit vytáhnout, nebo spíš s autem popojet, zda se 4hran točí. Pokud nic z toho nezabere, chyba je u převodovky..
Takže dle -> darklord: , resp. zkusit, jestli nepomůže dotažení převlečný matice (u plastu malá šance, povolovaly se spíš někdejší zinkohliníkový), případně lepší usazení kuželů uložení koncovky v budíku, pak mrknout, je-li čtyřhran ještě čtyřhran a když jo, tak zkusit vytáhnout, nebo spíš s autem popojet, zda se 4hran točí. Pokud nic z toho nezabere, chyba je u převodovky..
09:57:14
05.02.2015
05.02.2015
darklord
-> Evž@: pokial viem, lanko je vsunute do bowdenu zo strany budiku, na strane k prevodovke je rozklepnute ci nejak inak upravene a zasunie sa to do toho plocheho konca co vidis na strane prevodovky trcat z bowdenu. Takze ked lanko na strane u budikov budes tahat von, tak ho cele vyberes (pokial neni niekde prasknute) a hned vidis ci je OK alebo nie.
09:49:40
05.02.2015
05.02.2015
Evž@
-> darklord: takze to lanko je u převodovky nějak nasunuté v te koncovce obdélníkové která se zasune do převodovky?nebo jak je to tam vymyšléné...
09:43:31
05.02.2015
05.02.2015
darklord
-> Evž@: od prevodovky nie, ale od budiku ano. A pokial nebude kompletne, tak vies ze prasklo lanko a nie kolecko v prevodovke (ktore praska teda ochotnejsie ako lanko nahonu).
09:40:01
05.02.2015
05.02.2015
Evž@
-> Jozka: takže samotné lanko bez vedlejších prací z bowdenu od převodovky nevytáhnu
08:52:10
05.02.2015
05.02.2015
Jozka
-> Evž@: Teoreticky jde.. sehnat stejný, vytěžený koncovky naletovat, rozpertlovat (konec u převodovky), zasunout, zapertlovat (přežije-li "víčko).. v praxi bych se na to vy.. a sehnal jinej, když škodovka a relativně snadno dostupný..
08:07:40
05.02.2015
05.02.2015
Evž@
Hojte.Dnes rano mi začalo slušně chrastit v tachometru.Ručička lítala jak zběsilá tak sem za jízdy vyndal náhon.Pak jsem ho znova zapojil,rozjel se asi na 100km/h.....chrastění pak rána a hotovo,už neukazoval :D.Krom toho že byly zatuhlé i lanovody ruční brzdy tak to sedlo asi i na náhon tachometru.Otázka zní jestli jde vyměnit jen samotné lanko (pokud teda prasklo,bude tam ještě z výroby) nebo nic nevýmýšlet a komplet bowden?
11:30:56
14.04.2005
14.04.2005
Palic - zrušená registrace
-> Meridan: to z jde vyndat je normalni. spis bych ho skusil tu hridelku zamacknout kam az to pujde a pak sni otocit, bud zapadne nebo ne........ a pokud jo a nepujde sni pak otocit tak je to v pohode........., jinak v nouzi by stacilo vnemit jen to pero (to je to co ti jde vyndat).......
11:06:42
14.04.2005
14.04.2005
Labros
někdo mi říkal prej 20 minut ale tomu nevěřim :( už jenom jaký s***í je s tím šusplechem pod převodovkou... potom je tam ten debilní stahovací šroubek, nejhorší bude asi provlečení novýho náhonu správnou cestou a nasazení a utažení převlečný matice k budíku je pro škodovkáře už rutina. Takže ty 2 hoďky počítám minimálně.
10:50:25
14.04.2005
14.04.2005
Tyger
No, tak jde o to, jaky ma kdo podminky, no a jaka je venku zima
09:03:36
14.04.2005
14.04.2005
Majkl
je to jak rika Johny Death: tak na ty 2hodiny i s vyndanim a nandanim... taky ho budu ted nekdy menit
20:55:14
13.04.2005
13.04.2005
Johny Death
ani ne pul dne :) me to trvalo asi dve hodiny.
18:13:11
13.04.2005
13.04.2005
Tyger
Prace tak na pul dne a novej nahon stoji asi 100kc
18:03:36
13.04.2005
13.04.2005
Meridan
Urvalo se mi lanko na tachometr, vytáhl jsem přístojovku a za jízdy se na něho díval a netočí se. Navíc jde volně vytáhnout. Když ho chce vyměnit, musím patrně vyměnit kompletní bowden, co je protažený vedle tunelu až k převodovce, je to tak? Nemáte představu o ceně? A jak moc je to pracné? :-) Ahoj