skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
topení škoda 100
22:19:18
08.03.2011
08.03.2011
m8rinek
-> Sepp: přesně k tomu to potřebuji. Teplo od motoru elegantně neodstíním. Před karburátorem bude ještě slušný filtrbox.
22:16:17
08.03.2011
08.03.2011
Sepp
-> m8rinek: Někde jsem četl, myslím, že v návodu k obsluze, že by to mělo sloužit v horku k chlazení motoru. Ale pro tvoje úmysly bych ještě plechem odstínil horký vzduch od motoru a mohlo by to být dobré řešení.
21:20:40
08.03.2011
08.03.2011
m8rinek
Využiju téma.
Na co je klapka u prvomodelového topení na kilo? Někteří tvrdí, že na nasávání teplého vzduchu od motoru. Dle mě nesmysl. Když klapku otevřu foto v levo dole skoda110r.com/archiv/.../ 1971_03_3.jpg zavřu tak hadici do předu a dle mě pak takhle otevřené topení funguje jako náporové chlazení motorového prostoru. Důvod proč to řeším je zde... skoda110r.ic.cz/photo/DSC 00228.JPG
Na co je klapka u prvomodelového topení na kilo? Někteří tvrdí, že na nasávání teplého vzduchu od motoru. Dle mě nesmysl. Když klapku otevřu foto v levo dole skoda110r.com/archiv/.../ 1971_03_3.jpg zavřu tak hadici do předu a dle mě pak takhle otevřené topení funguje jako náporové chlazení motorového prostoru. Důvod proč to řeším je zde... skoda110r.ic.cz/photo/DSC 00228.JPG
21:56:01
06.04.2010
06.04.2010
venni
-> afro100: no právě a ja už tak nějak sebíram odvahu a řežu do kastle hlava nehlava
21:54:26
06.04.2010
06.04.2010
afro100
-> venni: jn, tak ono to je tiez riesenie skor pre tych co sa drzia tak nejak v ramci origa ...
21:47:56
06.04.2010
06.04.2010
venni
-> suri: aha tak to se mi moc nezamlouvá...mam vlečku,nechci tam tahat rouru ještě na vzduch a ten ventilátor na zadním podběhu je taky nic moc...
-> afro100: viz odpověd pro suriho....je to neohrabané a komlikovaně velké :)....kdybych ja nebyl cymprlich tak propálim stěnu co je z kufru do kabiny a protahnu tam větší vlnovec na vzduch a budu tam teplo vhánět od chladiče...
-> afro100: viz odpověd pro suriho....je to neohrabané a komlikovaně velké :)....kdybych ja nebyl cymprlich tak propálim stěnu co je z kufru do kabiny a protahnu tam větší vlnovec na vzduch a budu tam teplo vhánět od chladiče...
21:30:26
06.04.2010
06.04.2010
suri
-> venni: ten rpichádzal od pôvodného vetráku ten feldový tam bol len kvôli tlaku
20:30:12
06.04.2010
06.04.2010
afro100
-> venni: studnica mudrosti (110r.cz) hovori, ze staci origo obal s vnutornostami z fava a ludom v aute dutnaju ponozky
www.skoda110r.cz/article. php?id=1177
www.skoda110r.cz/article. php?id=1177
20:18:41
06.04.2010
06.04.2010
venni
-> suri: taky zajímavý,ja si pořád pohrávám s myšlenkou topení vpředu,nebo spíš jen ten ventilátor v kufru.Odkud jsi bral vzduch?
20:13:52
06.04.2010
06.04.2010
suri
-> venni: ale mali , nedokončil som to ale mal som znitovanú škatulu z hiníkového plechu pod zadným sedákom , s vetrákom origo čo je vzadu 60W ., a v tej škatuli bol radiator z favorita / felicie - favorit má ventil a je výhodnejší a za tým v tej škatuli umietnení ventilátor kurenia z felície - 4 stupne a len tak nahriatím vody a nalaitím a zpanutím vetráka na plno to v izbe urobilo pekne teplo a v aute by to fungovalo krasne , treba usmernit vzduch z oboch vtrakov a vdaka hlinikovemu radiatoru to fungovalo
20:05:39
06.04.2010
06.04.2010
venni
Chlapci nějaké nové postřehy?ted to řešim v eRku takže za každou inspiraci budu vděčný.I jakejkoliv odkaz na auto kde to je vyřešení jinačím zpusobem...dik
17:11:03
10.12.2009
10.12.2009
pulin
-> vaclav3: topení bude potřeba zavodaku !a docela dost jinak bych nic nevyděl no uvidim jak to bude...silně jsme začal uvažovat o té felici favoritu uvidime
09:14:45
09.12.2009
09.12.2009
Eidy
-> pulin: Na tvym místě bych to nekomplikoval a udělal to jako Bery skoda-virt.cz/cz/.../124-
bery-rapid
viz. foto v diskuzi pod článkem.
viz. foto v diskuzi pod článkem.
23:47:46
08.12.2009
08.12.2009
darabos
-> pulin: ja som to vymyslel nasledovne: Kurenie je z Karosy(ano to co je pod sedackami :) ), nakolko je to na 24V, tak som tan nahodil motor s vrtulou zo 120-ky, je to take iste, cele je vzadu za sedackou, na druhu stranu kurenia treba urobit taku priamidu, alebo nieco podobne na co das ruru, ktora v tunely ide do predu (musim dat ruru, lebo tunel uz netesni :)), kde je to rozvedene pod palubovkou...este som to nedokoncil takze fotky nie su...a samozrejme voda ide priamo od motora...
21:08:25
08.12.2009
08.12.2009
suri
-> vaclav3: to je rada , topení sa nedá urobiť malé lahké a účinné? ono moc bezpečné nie je pretekať z autom ktoré a zamlžené okná a nič nevidíš a klepeš sa zimou
21:04:59
08.12.2009
08.12.2009
vaclav3
Jestli to opravdu míníš jako závoďák, tak se topením vůbec nezabývej. Je to jen zbytečná přítěž.
20:06:57
08.12.2009
08.12.2009
suri
-> pulin: tak ak dopredu kurenie tak aspoň favorit felicia ,cena je podobna je tam lepší rozvod večšia učinnsot a silenjší vetrák
20:05:27
08.12.2009
08.12.2009
pulin
-> suri: tak jak jinak co jsme se s klukama bavily tak to bude nejlepší řešení jak to tak vypadá nebo jsme přemýšlel o topení z nečeho jineho ale vubec nwm nerozumim tomu co a jak tak kdyžtak řekněte poradte díky
19:16:57
08.12.2009
08.12.2009
suri
-> pulin: to si teda pomôžeš
19:15:26
08.12.2009
08.12.2009
pulin
jak to vypadá asik pužiju topení ze š 120 děkuji ale jinak za rady
08:27:28
27.11.2009
27.11.2009
pulin
-> Jozka: ok díky moc pokusim se to nějak udělat ...
09:49:46
24.11.2009
24.11.2009
Jozka
-> pulin: Tak ti dám na dumání ještě jednu variantu, ale v současnosti nevím, jak je dostupná - teda z jakýho auta to vzít. V jednom MB (který je v těch místech totožný s kilem) jsem měl přídavný topení pod palubkou v podstatě místo rádia - prostorově úspornej výměník i s vrtulí, ke kterýmu byly přivedený trubky a hadice přes celý auto, někde vzadu to bylo natéčkovaný na původní topnej okruh.
Původní přísun teplý vody od motoru se tedy sice dělil na dvě tělesa, ale i tak to topilo jako čert, teplej vzduch měl přímou cestu k oknu nebo na kolena. Dal jsem to pryč jednak kvůli tomu, že se po zapnutí vždycky vyvalil ven oblak prachu, ale hlavně proto, že to bylo prasácky provedený - různý průrazy a prostřihy jsem pak zavařoval celej víkend.
Když už chceš na závodech topit, mohlo by to stačit takhle i jako jediný topení, navíc trubky budeš mít nejspíš kvůli náporáku přes celý auto tak jako tak, takže třeba by to šlo nějak šikovně zkombinovat...
Původní přísun teplý vody od motoru se tedy sice dělil na dvě tělesa, ale i tak to topilo jako čert, teplej vzduch měl přímou cestu k oknu nebo na kolena. Dal jsem to pryč jednak kvůli tomu, že se po zapnutí vždycky vyvalil ven oblak prachu, ale hlavně proto, že to bylo prasácky provedený - různý průrazy a prostřihy jsem pak zavařoval celej víkend.
Když už chceš na závodech topit, mohlo by to stačit takhle i jako jediný topení, navíc trubky budeš mít nejspíš kvůli náporáku přes celý auto tak jako tak, takže třeba by to šlo nějak šikovně zkombinovat...
18:39:40
23.11.2009
23.11.2009
pulin
-> vaclav3: hmm a ty jsi snad v 17 letech věděl o autech uplně všechno ???bohužel všecko ještě nwm ale snažím se naučit .bud od staršího brašky nebo tak ruzně ...
16:22:11
23.11.2009
23.11.2009
vaclav3
Nechci se tě nijak dotknout, ale stavět auto na závody a přitom nevědět, jak funguje topení, nějak nejde dohromady.
16:03:48
23.11.2009
23.11.2009
pulin
-> Jozka: no tak ted se trošku zaseknu a budu zjištovat co a jak ale diky
15:43:14
23.11.2009
23.11.2009
Jozka
-> pulin: Tak to jsem viděl taky, třeba i z Felicie, ale protože jsem spíš originalista, tak jsem se o detailní provedení moc nezajímal..
15:31:55
23.11.2009
23.11.2009
pulin
-> Jozka: aha tak to jsem vymyslel špatně ..nwm jake použít totiž topeni a jsem docela omezen mistěm ze předu je příčka ,posilovač brzd ,pak tama vedou trubky k chladiči .. vyděl jsem i v par stovkách topeni ze 130 jak to funguje??oni ho měli jak kdyby přidělane na přepažce mezi kufrem a kabinou ...a je kdyžtak složitá instalace?
15:03:50
23.11.2009
23.11.2009
Jozka
-> pulin: Taky mi to moc nebere, jak to myslíš - topení je pod PZ sedákem, nad PZ podběhem je ventilátor topení - ten tahá vzduch u kila asi už jen zvenka mřížkou blatníku a prohání ho výměníkem-topným tělesem, kde se mu předává teplo z chladící kapaliny.. Takže ten větrák můžeš dát kamkoliv.. Před chladičem je vzduch taky zvenka, ventilátor za chladičem z něj vzduch "vytahuje" do motorovýho prostoru..
14:44:34
23.11.2009
23.11.2009
pulin
-> jarda.u1: ne pochopil jsme to že u stovky to staré topeni co je vzadu tak je na principu tepleho vzduchu ne?aspon myslim ..no ak dyž se zahřeje voda v chladiči tak vlastně ten teplý vzduch jako kdyby utíka druhou staranou chadiče dam tam to topeni za něj at si bere ten teplý vzduch z toho ..to by mohlo fungovat nebo jestly si nebudem rozumět tak ja to kdyžtak zitra v garaži vyfotim jak to myslim
14:18:33
23.11.2009
23.11.2009
jarda.u1
-> pulin: jak to mas na mysli?Jako ze pripojis vodu k topeni vpredu na chladic?
14:14:54
23.11.2009
23.11.2009
pulin
čaues kluci potřebovla bych radu stavim 100 na zavody (rally,vrchy..prostě co pude)a ted se mi vyskytl problem vzadu k motoru už topení nedam chystam tam něco jiného tak mě napadlo dát topeni do předniho kufru že bych tam navedl vzduch teplý od chladiče myslite že by to fungovalo??a musim použít ten box ktery je ve stovce pod zadnima sedadlama?...nebo bude lepší použít topení ze 120 ?-130?předem dik za rady:-)