-> Stepan FUN: vím, že jsou skupiny, ale nevím jaké, proto jsem psal 2-3mm a počítal to pro nejslabší variantu ;). Ale díky
-> Qatro: že tam nic neteče mi je jasné, spíš šlo o to, abych dal stejnou sílu jako slabší co už v autě jsou ;).
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
průřez kabelů
-> m8rinek: já ted tenhle problém taky řešil. Na mlhu, tlak a teplotu oleja sem tahal 1.5 CYA vodič. Měl sem původní kabel sebou a bylo mi řečeno že to je 1. Samosřejmě může být i 1 nebo 1.5 fungovat to bude tak či tak, teče tam málo proudu.
-> m8rinek: Kabely se prodávaj v průřezech 0,5 ; 0,75 ; 1 ; 1,5 ; 2,5 ; 4 ; 6 ; 10 ; 16 ; 25 ; atd. mm2 Takže žádný 3, nebo 2 mm nejsou. ;-) Neber to jako rejpání, ale až to půjdeš kupovat, tak by na Tebe koukali divně.
-> Bobesh: ovládací, od relátek půjdou špačky dlouhé pár cm a proud budu brát přímo z alternátoru (je nejblíž), jedno bude k palivové pumpě (dočerpávací), druhé k ručnímu ovládání ventilátoru.
Zbylé dva kabely budou pro mlhu a budík. Takže budu volit asi 1mm2 a kus silových, zbylé 2-3mm2, na ventilátor o 130W by měly 2mm2 stačit, dle tohohle www.ekoproud.wz.cz/v_prur ez.htm
Zbylé dva kabely budou pro mlhu a budík. Takže budu volit asi 1mm2 a kus silových, zbylé 2-3mm2, na ventilátor o 130W by měly 2mm2 stačit, dle tohohle www.ekoproud.wz.cz/v_prur ez.htm
-> m8rinek: "Dva kábly k relátkům" jsou ovládací nebo proudová (doufám že to první)? Příručka udává min. průřez kabeláže 0,75 až 6mm2 (což bylo i na stovkách),to první bude drtivá většina kabelů na autě,k tvému účelu plně dostačující.
Jen tak orientačně, jaké jsou ve 120 použity průřezy?
Potřebuju natáhnout mlhovku, tlak oleje a dva kábly k relátkům.
Potřebuju natáhnout mlhovku, tlak oleje a dva kábly k relátkům.
-> BeBe: dík kuci


ano prierez je plocha tag je to v milimetroch strvorcovych,je to rovnake
jěště čtevrečný milmetry moc neznám já to kupuju podle průřezu 0,75 až 3, je to vůbec stejný
-> BeBe: -> Bobesh: aj kruciš fyzika
dobrý sorry


-> spartra: Watáž děleno napětí rovno ampérům.
I=P/U,teda Watt/napatie a nas prud
-> BeBe: nějakej přepoče twatt na amper

takze dolezite je zvolit si prudovu hustotu na dany prirez,kedze to nebudu kilometre kablu a ratm ze to bude med tak 4A/mm2,bude uplne ok,no a vysledny prierez v mm2 uz vyratas lahko
pozadovany prud/prudova hustota ,tak napr pre 20A to vychadza 20/4=5mm2
prudova hustota sa voly podla roznych kriterii a v zasade vychadza zo strat resp. maximalneho ohriatia kabla pri menovitom zatazeni.....hadam ti to pomohlo
pozadovany prud/prudova hustota ,tak napr pre 20A to vychadza 20/4=5mm2
prudova hustota sa voly podla roznych kriterii a v zasade vychadza zo strat resp. maximalneho ohriatia kabla pri menovitom zatazeni.....hadam ti to pomohlo
-> Bobesh: někde tam vzadu určitě a zapomenut
další moudrá rad

další moudrá rad

-> spartra: Každopádně originál kabeláž je dimenzovaná akorát na fabrickou výbavu,pokud hodláš posílit vedení,neprohloupíš,už při použití páru přídavek jsou ztráty znatelné. Já jsem natáhnul od akumulátoru pod 1. pojistku kabel o průřezu 2,5 a je to znát. Někde tu koloval vzoreček na propočet zátěže a průřezu kabelu,třeba někdo nahodí.
zdravíčko pánové, tak jsem nasadil druhou pojistkovou skřín
z ní budu napájet přes relé dalková, mlhová světla
klakson 8A, větrák
bez relé zaplovač a rádio
budu muset natáhnout nějakej kablík jěště od baterie a startéru
od baterie
představa zapojení na jeden kabel, dálkový - mlhový, druhý kabel klakson 8A - zapalovač
od startéru
jeden kabel k rádiu
otázka jaký průřez zvolit k od baterie a startéru k poj skříni
z ní budu napájet přes relé dalková, mlhová světla
klakson 8A, větrák
bez relé zaplovač a rádio
budu muset natáhnout nějakej kablík jěště od baterie a startéru
od baterie
představa zapojení na jeden kabel, dálkový - mlhový, druhý kabel klakson 8A - zapalovač
od startéru
jeden kabel k rádiu
otázka jaký průřez zvolit k od baterie a startéru k poj skříni