problemy s baterkou

prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 03.07.2007 do 03.08.2007, založil/a juras33
řadit dle data
12:18:57
03.08.2007
don Qardius
Jen tak mimochodem, podle mého názoru samotné svorkové napětí na akumulátoru - bez zátěže má malou vypovídací schopnost v jaké stavu opravdu je. I zcela KO akumulátor se po nabíjení může jevit podle svorkového napětí jako dobrý, ale když ho dáte do auta sotva cvakne startér.
Důležitý je tedy úbytek napětí při odběru proudu a na to jsou zátěžové voltmetry na akumulátory. Nebo take s nabitým akumulátorem rozvítíš světla, kde si spočítáš jaký odebírají proud a obyčejným měřákem změříš napětí na baterce pod zátěží.
zvětšit problemy s baterkou - obrázek od don Qardius vložen 03.08.2007 12:18:57
18:45:08
20.07.2007
juras33
-> Bobesh: jo s motorem to toci a kontrolky taky sviti
23:31:42
17.07.2007
Bobesh
-> juras33: King to píše naprosto správně,klidové napětí na aku je takříkajíc informace s nulovou hodnotou,změření článků hustoměrem napoví víc. Pokud baterka i po nabíjení (nabíječka a její konstrukce,nabíjecí proud a regulace je další téma na rozbor tvýho problému) nejeví ochoty udržet ampéry,je s největší pravděpodobností "vysypaný" článek nebo je baterie natolik zničená ponecháním ve vybitém nebo skorovybitém stavu. Točí to alespoň s motorem nebo ani kontrolky nerozsvítí?
19:20:27
17.07.2007
juras33
tak jsem se dival na baterku,jak tady nekdo psal,ze je tam datum,tak je tam napsano 260471 a predtimto cislem je jeste 0454 a tech 15,5V sem nameril po odpojeni nabijecky a ted mi stoji doma a zmeril sem tam 12,71V.Kolik by vlastne mela mit kdyz je relativne v poho?
21:35:03
09.07.2007
King
-> Kuladmin: Hemmmm, zvláštní :)
21:11:03
09.07.2007
Kuladmin
-> King: Jo takhle no muzu te ubezpecit ze to neni zadnej obyc je to z elektro-laboratore multimetr za nakou tu tisicovku. Presnou znacku nevim a nemohu se ted na nej ani podivat mam dovcu takze leda az tak za 3 tydny (tak dlouhou mam dovcu).
Ale pak sem to meril i obycejnejsim asitak za 5-6 stovek a defakto ty samy hodnoty +- setinka.
20:28:57
09.07.2007
King
-> Kuladmin: Mnoo, jako měřák použitej pro měření toho svorkovýho napětí aku4 Typ nebo aspoň cenová hladina :)
20:25:24
09.07.2007
Kuladmin
-> King: Ted nerozumim? jak pouzitej merak??
20:10:05
09.07.2007
King
-> Kuladmin: Což třeba použitej měřák?4
19:53:05
09.07.2007
Kuladmin
-> King: No dobry no a jak se mi to tam teda dostalo ??? A to ze to tam lezi min tyden bez nabijeni vim 100pro pac to mam od znamych.
Ja fakt nevim ale todle mam z praxe tak fakt nevim no.
19:20:13
09.07.2007
King
-> Kuladmin: Jen drobná citace z "díla" JČ: "....Každý článek má v klidu (bez zatížení) napětí v rozmezí 2,0 – 2,15 V. Tato hodnota se při odběru proudu mění směrem dolů, do určité hodnoty klesá nepatrně, při velkém odběru v řádu stovek ampérů může klesnout až na 1,4 V. Bez zatížení i ve vybitém stavu je napětí článku okolo 2,1 V, proto měření napětí naprázdno nedává správnou informaci o stavu nabití akumulátoru....."

Čili bral bych, že aku ležící v regálu na krámě může mít tak 12,9V, ale 13,6 už je kapánek moc 4
18:33:36
09.07.2007
Kuladmin
-> King: Ja nerikam ze to jen podle toho poznas ale ted jsem zrovna kupoval baterii sobe a vim ze na krame lezela taky uz nakej tejden bez hnuti !! a mela 13,6V takze no problemo neco malo to o ni rekne
ma stara baterie podle hustomeru 5 clanku 80 procent ok a jeden ko na 0 a pak uz mela jen 11,5V
da se z toho proste poznat v jakem stavu sou jednotlive clanky
Proste kdyz mi tvrdi ze ma novou baterii a po nabiti na max a ukaze mu to jen 12,5V tak je nekde urcite chyba.
A jestli se nepletu t-> juras33: tak na baterii by mel byt ,,vypalenej" datum vyroby jen si ted nejsem jistej bud je tam mesis/rok nebo tyden/rok.
Tak asi tak nak.
17:47:57
09.07.2007
King
-> Kuladmin: Dobrá 2) beru, ale znova se ptám co znamená těch "13.5-14 bylo mysleno Voltu" v případě nový baterky - za jakejch podmínek?
Ad 1) Rád se nechám poučit, ale kolik má bejt teda svorkový napětí 12V baterky řekněme na krámě, když třeba stojí x hodin v regále. Popř. jak dlouhá doba musí uplynout od odpojení na nabíječku, aby dobrá baterka měla 13V?
15:22:33
09.07.2007
Zaki
-> King: ja som myslel ze je vsetko robene na 12V a vydrzi to v pohode 14 (a ono je to 14 - 16). zase som o nieco mudrejsi:)
14:13:22
09.07.2007
Kuladmin
-> King: no hodinu po nabiti mit jen 12,7V na nove baterce je pomerne malo. To ze behem nabijeni mit 15,5V - nikdo nepise ze to je spatny. A tech 13.5-14 bylo mysleno Voltu.
13:38:22
09.07.2007
King
-> Zaki: "Auto-elektro věci" se sice konstruujou na nominální hodnotu napětí 14V, ale měli by ustát trvale 16V (možná i víc, nejsem si jistej) a krátkodobě i napěťový šťouhy několik desítek V. To, že v rámci honby za nejnižší cenou nevidrží autoelektronika ani křivej pohled, je už jiná rozprávka4
13:33:27
09.07.2007
King
-> Kuladmin: Možná mi něco uniklo, ale pár dotazů:
1) Co je špatně na baterce, která má hodinu po odpojení z nabíječky svorkový napětí 12,7V?
2) Proč by během nabíjení nemohlo bejt napětí na svorkách aku třeba 15,5 - 16,5V?
3) "...Normalne nova baterka ma 13,5 - 14 +- cca " A to je co za údaj?4
11:42:29
09.07.2007
Zaki
"po nabiti je tam 15,5V." tak sa asi zle vyjadril, mnesa to hned nezdalo2
10:42:41
09.07.2007
Kuladmin
-> Zaki: 15,5V mel kdyz to mel na nabijecce !!! ta vzdycky dava vic defakto meril nabijecku a ne baterku!!! Normalne nova baterka ma 13,5 - 14 +- cca
02:05:46
09.07.2007
Zaki
ja mam dotaz, nezda sa vam trochu moc tych 15,5? nejsu nahodou auto-elektro-veci cimenzovane do 14 cela neviem kolko ??
09:56:43
07.07.2007
MiroJ
mam otazku , baterka je nova , preco si ju nabijal ? alebo inak, kolko ti baterka stala doma nez si sa ju rozhodol dat do auta ?
22:30:23
05.07.2007
Kuladmin
-> juras33: No tak to ses fakt .... Promin ale musel jsem. No jo no jako na potvoru co. Vetsinou se vsechny veci zacnou srat az po uplinuti zaruky.
20:39:59
05.07.2007
juras33
-> Kuladmin: diky ,muzu to zkusit jeste tim hustomerem.Ted sem stejne zjistil ze od te baterky nemam doklad,asi sem ho nekde stratil.Ja vul!!!!!!!!!!!!
12:09:50
05.07.2007
Kuladmin
-> juras33: No jestli je opravdu nova treba tak max do mesice stari tak musi mit rozhodne pres 13V to vezmi jeste projistotu hutomerem co ti ukazi jednotlive clanky.(pokud mas). Na tom je to lepe videt. Takhle mam ted na dilne 3-4 ks baterek 12,5V ale je to knicemu pac vzdy jeden clanek KO vetsinou odchazej ty krajni.
11:50:14
05.07.2007
juras33
dobre zkusim to.A po nabiti je tam 15,5V.Tech 12,71 je tam az kdyz nabijecku odpojim a po hodine a pul baterku promerim a je tam tech 12,71V,ale i tak je asi v hajzlu,ze?
09:38:51
05.07.2007
Kuladmin
Pokud na ni mas po nabiti 12,71V tak je v hajzlu takze nevim proc by ti ji nemeli vzit je nani 2 roky zaruka. Proste se nedej a vomlat jim ji o hlavu.
19:55:32
04.07.2007
Kalibán123 - zrušená registrace
19:36:02
04.07.2007
juras33
no nameril sem na ni presne 12,71.V tom obchode me to asi zpatky nevezmou,protoze sem ji do auta zkousel a mam ji od svorek odrenou.
19:23:09
04.07.2007
Kuladmin
no pokud na ni nameris jen 12V po nabijeni 12hodin tak vezmi zarucak a bez ji jim omlatit o hlavu - ta je ko.Na novy baterce musis namerit min nakejch 13,5V +- spis jeste +.
18:53:57
04.07.2007
juras33
a je na ni 12V
18:53:18
04.07.2007
juras33
nabijel sem ji tak 12 hodin uz nevim presne.
22:01:25
03.07.2007
Rabbit
A kolik na ní je když je podle tebe vybytá? Jestli na ní je 12V tak je na prahu smrti.
19:45:29
03.07.2007
Kuladmin
jak dlouho si ji nabijel?
18:48:06
03.07.2007
juras33
zdravim,rad bych si nechal od Vas poradit.Nedavno jsem nabijel baterku.POte co zacala kyselina bublat a nabijecka ukazovala ze uz je nabito tak sem vse odpojil a kdyz sem to za hodinu sel promerit tak byla zase vybita.Je uplne nova a v aute sem ji jeste nemel.Cim to muze byt.Mam nabijecku z hypermarketu a nabijeci proud 6 amper.
Extreme Tyres