skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Baterie- záhadná závada
09:02:14
15.06.2007
15.06.2007

Pedros
-> PeterP136: OK
21:27:12
13.06.2007
13.06.2007

PeterP136
Kua nie zaby ale zeby, ziadne zaby vyskakovat nebudu :))).
21:26:11
13.06.2007
13.06.2007

PeterP136
-> Pedros: Ved ano, ale otazka znela ci baterka plynuje v aute pri jazde ;). Nuz plynuje ale zaby z nej vyskakovali zatky sa ani pri 4 promile neda povedat :).
15:36:37
13.06.2007
13.06.2007

MiroJ
-> Pedros: jasne ze sa nehnevam , v pohode
11:22:36
13.06.2007
13.06.2007

Pedros
-> MiroJ: nebylo to myšleno ironicky! Je to v podstatě to co jsem psal,takže se nezlob
11:17:34
13.06.2007
13.06.2007

MiroJ
-> Pedros: dakujem , dufam ze si to nemyslel ironicky
, ale , moja baterka je v pohode , len pre upresnenie -> toto nieje moj prispevok a problem tu riesil niekto iny 


10:55:43
13.06.2007
13.06.2007

Pedros
-> MiroJ: tak to promiň,neviděl jsem tvůj příspěvek,jsem to prolítl jen zběžně..
Mno tak si jí nabíjel dobře
A je s ní nějakej problém tedy?


09:29:49
13.06.2007
13.06.2007

MiroJ
-> Pedros: precitaj si trosku moj prispevok , pisem tam , ze som meral hustotu a hustota ma mat hodnotu 1,28 a doba nabijania do maximalnej kapacity trvala 48 hod takze asi ziadne rychlo nabijanie (nabijacka aktivne reaguje na poziadavku a predpokladam ze nepusti viac nez treba ), ale akoze v pohode , nemam pocit ze som pisal hluposti ...
ale mozno ano

08:17:43
13.06.2007
13.06.2007

Pedros
-> PeterP136: jinak ona opravdu bude v autě plynovat při nabíjení,ale rozhodně ne jako při nabíjení,protože to napětí nepřesáhne 14V(možná krátkodobě).Pokud někomu vaří baterka v autě,tak mu regler nedává 14V,ale mnohem víc a baterie je přebíjena
08:12:11
13.06.2007
13.06.2007

Pedros
-> PeterP136: teďka čtu že při zapojený nabíječce,tak to tě buď plynoval jeden článek za půl hodiny a nebo ta baterie zas tak vybitá nebyla a napětí muselo být větší. Já mám zhruba 13V s nabíječkou při úplně vyšlusovaný baterce a k plynování to má hodně daleko..Plynovat mi baterka začíná intenzivně až někdy mezi 15,6V-16V (s připojenou nabíječkou),přičemž sem tam články "pobublávají" už kolem 15V
07:34:40
13.06.2007
13.06.2007

Pedros
-> PeterP136: při 14V s nabíječkou? Nebo bez nabíječky?
22:04:51
12.06.2007
12.06.2007

PeterP136
Mne aj nova baterka plynovala pri 14V na nabijacke ked bola vybita. Samozrejme menej ako ked som dvihol napatie na 16V a rucicka ampermetra sa oprela o lavy doraz :). Takze v aute ak regler s altikom udrzia napatie tak aby do baterky nejaky naboj natlacili tak plynovat bude. Akurat to nebude vriet ako ked varite halusky :).
16:02:54
12.06.2007
12.06.2007

Pedros
-> MiroJ: asi takhle, ona ta baterka zkousne těméř vše,ale na úkor životnosti..Já tu baterii nabíjím max proudem 4,4A nabíječkou do té doby,než zřetelně a jasně plynuje všech 6 článků..pokud na tu baterii nechvátáš a chceš jí nabít opravdu šetrně a důkladně,dej jí na pomalý režim a nabíjej,dokud nebude plynovat všech 6 článků..Pro úplné přesvědčení,že je baterie nabitá,si kup v krámu hustoměr a změř hustotu elektrolytu,tu hodnotu z hlavy nevím,myslím 1,38 g/cm^3 nebo 1,28,to ti kdyžtak najdu
15:45:36
12.06.2007
12.06.2007

MiroJ
-> Pedros: -> Luděk: tak nas prosim nenapinajte a povedzte nam odborne/ i neodborne , ale presne ako to je . dakujem ... ako teda nabijat baterku ... mimochodom , moja nabijacka ma 1 a 2 stupen nabijania (pomale a rychle)(ona nejak reaguje/reguluje sama) a ziadna manualna regulacia ...
14:30:42
12.06.2007
12.06.2007

Pedros
-> Luděk: no já teda nevím,ale autobaterii jsem teda nikdy 8,8A nenabíjel.. Správně se má nabíjet proudem 0,1xCc kde Cc je celková kapacita autobaterie v Ah Jinak stav úplného nabití se pozná podle plynování všech šesti článků a úplně nejpřesněji podle hustoměru
11:58:25
12.06.2007
12.06.2007

Luděk
zajímavé teorie tu čtu,ale pravdy na nich mnoho není
-> ecartsiger: závada,kterou popisuješ Ty vypadá na jeden špatný článek v akumulátoru,tvoří se na něm můstek a zkratuje.Proto stačí jen malý čas na to,aby ten článek začal převádět a zbytek baterky už má kapacitu k tomu,aby jsi nastartoval.Doporučuju dát na nabíječku,nabíjet 1/5 kapacity baterie (proudově) do intenzivního vaření.Jinak,když se nastartuje motor a baterie je vybitá,tak tam relátko v klidu nacpe i 20 A

-> ecartsiger: závada,kterou popisuješ Ty vypadá na jeden špatný článek v akumulátoru,tvoří se na něm můstek a zkratuje.Proto stačí jen malý čas na to,aby ten článek začal převádět a zbytek baterky už má kapacitu k tomu,aby jsi nastartoval.Doporučuju dát na nabíječku,nabíjet 1/5 kapacity baterie (proudově) do intenzivního vaření.Jinak,když se nastartuje motor a baterie je vybitá,tak tam relátko v klidu nacpe i 20 A
09:27:28
12.06.2007
12.06.2007

MiroJ
Pedros 11.06.07 16:55:21 napsal:
-> MiroJ: bublá tě baterka v autě,když jezdíš? :)
neviem , niesom pri nej za jazdy
ok ... je mozne ze sa mylim , ale asi nie ... spravme test ... zober vyslahanu baterku , zmeraj hustotu , daj na nabijacku , ked zacne vriet odpoj a zmeraj hustotu o kolko sa zvisila ... pokial je na 1.28 tak som sa mylil
-> MiroJ: bublá tě baterka v autě,když jezdíš? :)


16:55:21
11.06.2007
11.06.2007

Pedros
-> MiroJ: bublá tě baterka v autě,když jezdíš? :)
16:54:35
11.06.2007
11.06.2007

Pedros
-> MiroJ: což je blbost..
16:53:44
11.06.2007
11.06.2007

Pedros
-> MerHanz: mělo by to tak být,je to projevem nabití na plnou kapacitu,otázka je,jaká ta kapacita ještě je
16:39:16
11.06.2007
11.06.2007

MerHanz
-> MiroJ: no to je právě v tom, že každej elektrikář tvrdí, že když se vaří, tak je nabitá. Tak já nevim. Sem z toho jelen pač elektrice moc neholduju.
14:13:26
06.06.2007
06.06.2007

MiroJ
-> MerHanz: to ze zacne varit , nieje signal ze je nabita , ale ze zacal nabijaci proces ...
14:09:31
06.06.2007
06.06.2007

MiroJ
-> PeterP136: nee , ziadna TESCO nabijacka , ...
18:42:01
03.06.2007
03.06.2007

PeterP136
-> MiroJ: TO mas nejaku poriadnu nabijacku alebo "nabijacku" z "tesca" ? Pretoze tie "tesco" "nabijacky" baterku doplna nenabiju ani keby sa pokrajali, ich konecne napatie je niekde medzi 14.4V a 15V. Skor ale ta nizsia hranica. A ttie 4 alebo 6A co su na nich udavane su tak mozno do skratu. Sice sa v tom velmi evyznam ale aj mna zarazilo ze plechove jadro nemalo zoskrutkovane alebo znitovane ale proste zvarene :).
10:31:48
03.06.2007
03.06.2007

MerHanz
podivej záhadnou závadu mám taky. Baterka stará asi tak rok a čtvrt a hned po roce se nedržela kapacitu. Prostě sem ji nabýjel až se začala vařit a pak dal do auta a ona po2 až 3 týdnech zkolabovala. Tak sem ji po dlouhých tahanicích reklamoval. Vrátili mi ji s tím, že ji nic neníé, že je jen nabyli a zmněřili. Tak sem ji dal do auta a makala jak ďas ale pak sem zpravoval něco na autě a mněl pušTěný rádio na plno a taky sem dělal světla a zapomněl je pak zhasnout. a baterku zase nende nabít. I když se začíná vařit , tak pak vydrží jen 2 až 3 týdny a to nesmím pouštět rádio když stojím. Takže záhady se dějí 

00:50:41
03.06.2007
03.06.2007

Petrxall
no tak já skoro po měsíci můžu říct, že nebyl zatím žádný problém a to sem s tou baterkou od tý doby vůbec nic nedělal... ted sem o víkendu dva dny po sobě dělal cca denně 6 hodin na autě, při tom puštěný rádio a pak sem v pohodě nastartoval a jel..
13:08:38
01.06.2007
01.06.2007

MiroJ
tak , o vikende som nabijal baterku ... zmeral som hustotu elektrolitu v kazdom clanku a bola 1,2 +- 10% . Spravna hustota je 1.28 v kazdom clanku +- 10% . Nabijacka si hned pri zapnuti nastavila 5A a do 48 hod klesala na +-2A . Cca po 1-2 hodinach zacal elektrolit vriet a teda zacal sa nabiaci proces. Cca po 24hod bola hustota elektrolitu 1.25 +- a po 48 hod 1.28 +-10 % a teda baterka bola dobita ... Pravdaze nabijacka bola nastavena na pomale nabijanie a nie na rychlo dobijanie ...
09:42:43
18.05.2007
18.05.2007

MiroJ
WGeorge 17.05.07 20:24:20 napsal:
-> MiroJ: no 48 ale pri hodne malym proudu, aby ji taky neuvaril
no , pri sucastnych nabijackach si to ta baterka vypita kolko potrebuje a pravdaze nepouzit rychlonabijanie ...
bezne sa stane , ze po zapocati nabijania sa rucicka ani nepohne , baterka sa spametava z vybitia a po case (mozno aj niekolko hodin) zacne byt partna reakcia uz aj na budiku .
Vela chyb sa roby ked sa nabija baterka v studenej garazi len na niekolko hodin , kedy sa elektrolit ani nestihne zohriat a pripravit na nabijanie . Na prvotne nastartovanie to staci , ale trebars v zime pri svieteni a kureni a teplotach pod 0 atd ide baterka do vecnych lovist . pokecu okolo toho je asi na dlho ...
takze dolej dest.vodu , pekne doma v teplucku na pomale nabijanie na 48 hod a pokila baterka nieje uz za vodou tak sa chyti ...
-> MiroJ: no 48 ale pri hodne malym proudu, aby ji taky neuvaril

no , pri sucastnych nabijackach si to ta baterka vypita kolko potrebuje a pravdaze nepouzit rychlonabijanie ...
bezne sa stane , ze po zapocati nabijania sa rucicka ani nepohne , baterka sa spametava z vybitia a po case (mozno aj niekolko hodin) zacne byt partna reakcia uz aj na budiku .
Vela chyb sa roby ked sa nabija baterka v studenej garazi len na niekolko hodin , kedy sa elektrolit ani nestihne zohriat a pripravit na nabijanie . Na prvotne nastartovanie to staci , ale trebars v zime pri svieteni a kureni a teplotach pod 0 atd ide baterka do vecnych lovist . pokecu okolo toho je asi na dlho ...
takze dolej dest.vodu , pekne doma v teplucku na pomale nabijanie na 48 hod a pokila baterka nieje uz za vodou tak sa chyti ...
09:34:32
18.05.2007
18.05.2007

MiroJ
Syny 17.05.07 20:21:41 napsal:
-> MiroJ: sou tam rysky
akoze ano
, pokial sa jedna o doliatie destilky , ale hustotu bude musiet merat pomohou hustomeru 
-> MiroJ: sou tam rysky

akoze ano


20:24:20
17.05.2007
17.05.2007

WGeorge
-> MiroJ: no 48 ale pri hodne malym proudu, aby ji taky neuvaril

20:21:41
17.05.2007
17.05.2007

Syny
-> MiroJ: sou tam rysky 

10:03:19
17.05.2007
17.05.2007

MiroJ
-> ecartsiger:
no , vyber baterku , skontroluj vodu v baterke , odmeraj hodnoty na clankoch(musia byt ronake v kazdom clanku a v hodnote(?) teraz presne neviem) . Ako syny povedal , daj to na nabyjacku ale na "48" hodin . Menej nestaci ...
no , vyber baterku , skontroluj vodu v baterke , odmeraj hodnoty na clankoch(musia byt ronake v kazdom clanku a v hodnote(?) teraz presne neviem) . Ako syny povedal , daj to na nabyjacku ale na "48" hodin . Menej nestaci ...
08:56:47
17.05.2007
17.05.2007

WGeorge
-> ecartsiger: Baterka se ti na nominalni hodnotu nabije velice rychle, ale jeji kapacita je porad miziva. Takze pokud jsi to natocil nechal chvili bezet, tak se motor zahral a pak to chytlo na poprvny-kapacita baterky stacila. Kazdopadne by ji to chtelo dobit, protoze aletik ti ji poradne nenabije a pak te to nekde necha.
23:27:14
16.05.2007
16.05.2007

Syny
-> ecartsiger: normalne ji vyndej a hod ji na nabijecku 

23:23:43
16.05.2007
16.05.2007

Petrxall
-> Syny: nj, tak nad těma dveřma ty 4W žárovičky nebo kolik tam mají berou oproti dvoum předním 65W halogenům skoro nic.. světla by měly vydržet svítit cca 3 hodiny, když je baterka OK.
23:17:45
16.05.2007
16.05.2007

Syny
-> ecartsiger: Mno vono ji staci chvilku na vzpamatovani, nevim teda jestli minuta, ale po 5ti minutach mi to normalne startovalo jako by nic... Ja treba nechal nedavno prez noc zapnuty svetylka so sou nad dverma a rano nastesti chytla...
23:07:08
16.05.2007
16.05.2007

Petrxall
Jediný co, že sem ráno odcházel od auta s pocitem, jestli sem nenechal svítit světla a co bych dělal, kdybych pak přišel a baterka byla vybitá... nekecám fakt mi to ráno vrtalo hlavou, ale neměl sem čas se vracet.. :-D No a pak příjdu a tohle... jako první sem se díval na spínač světel a byl vypnutej, takže to byla jen moje domněnka.. jakoby mě někdo nahoře vyslyšel :-D
23:04:04
16.05.2007
16.05.2007

Petrxall
-> Syny: no ale stejně nechápu, celou zimu byla v pohodě, dneska ráno taky a pak příjdu ve 2 hodiny odpoledne, kdy bylo celkem teplo a najednou ani tuk... navíc, sem to nechal jen zhruba minutku na volnoběh a za tu dobu by se těžko tak rychle mohla vzpamovat, abych si současně pustil světla, rádio, ventilátor, stěrač a do toho startoval (zátěžový test
) mimochodem není to klasika, ale 70Ah

22:55:12
16.05.2007
16.05.2007

Syny
Takze nejprve bych upresnil pojem proud a napeti
Volty sou napeti, Ampery sou proud
Kazdopadne to co popisujes je typicky pro vytriskanou baterii. Po jizde se dobyji, ale muze treba jezdit 14 dni, ale pak se nahodou ochladi o 10°C a adios... Todle to delalo me, dycky sem to roztlacil a naresil a pak se ochladilo a tlacil sme zas, tak sem ji dobil a ok 



22:44:28
16.05.2007
16.05.2007

Petrxall
Dnes příjdu do auta, otočim klíček a nic. Zkusim světla, rádio, okna, cokoliv na elektriku a ani tuk. Odklopim sedačky, pohejbu káblama na baterce a stále nic. Změřím proud na baterce a žádný proud!! S pomocí startovacích kabelů a druhého auta sem to nahodil, nechal chvíli na volnoběh, odpojil kabely, zkusil znova natočit a na první škytnutí to chytlo jak po másle, všechno fungovalo jak mělo. Změřím znova proud a hnedle něco přes 12 V. Po celý den potom bez problému. Chápe to někdo, kde mohla být závada??