Je to nějaký polský výrobek. Schema nikde k dohledání.
Osobně bych zkusil připojit - na kostru budíku a + na ten izolovaný šroub.
Můžeš třeba zkusit doma 9V baterií zprvu jen krátký dotyk a když nebude ručička nějak divoce lítat, nebo nepůjde za roh tak při trvalém připojení musí ukazovat 9V.
Ty fastony si myslím, že budou na tu LED, osobně bych to vůbec nepřipojoval, nebo tedy baterkou zjistit polaritu a pak Paralelně připojit k žárovce na tacho.
Připojit kostru na kostru (-) a + na 15 ku klíček třeba z přepínače varovných světel
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zapojení voltmetru
eshop.svetluska.cz/ukazat
el-napeti-12v-voltmetr-376
0414.html?gclid=CjwK...
Poradil by někdo jak to napojit? Nějak se mi nedaří. Má to v sobě kontrolku. Nejlépe asi od altíku napojit? Ale kde co jak? Na budíku není označeno plus mínus. Nejlépe když zapnu baterku klíčkem tak aby to ukázalo napětí a po startu dobíjení. Dikes drůtci
Poradil by někdo jak to napojit? Nějak se mi nedaří. Má to v sobě kontrolku. Nejlépe asi od altíku napojit? Ale kde co jak? Na budíku není označeno plus mínus. Nejlépe když zapnu baterku klíčkem tak aby to ukázalo napětí a po startu dobíjení. Dikes drůtci

Ja mam niečo podobne vo svojej skodovke akurat je to s 5 diodami (mrknite clanok) a napajal som to priamo na spinačku a na nejaku tu šrubku pod palubovkou a služi to vyborne, je to fakt super vec mat niečo take v aute
-> King: no ale pri startovani je jedine spravne minus na batrce :o), ale jinak to jde i tak...
-> kaprik faster: No 2. zleva
a kostru prcni pod sroub u palubky nebo tak nekdy...


-> King: díky, tohle je podstatně jednodušší. A druhou pojistku zprava nebo zleva???? No a kostru natáhnu od baterky....:)
díky všem
-> King: a zustane jedno relé v šuplíku
-> M.a.r.i.o: Po praktický stránce však říkám, že když to Rychlejší Kapřík zapojí na 2. pojistku a pořádnou kostru , bude mít sice údaj o něco menší, než ve skutečnosti, ale při přesnosti toho indikátoru (do měřáku to má daleko :), to bude stačit a bude další ůhejble" na palubce :)
-> kaprik faster: Po elektricke strance naprosto souhlasim s COLem
-> kaprik faster: Stale jsi nam nesdelil, kde to napeti chces merit. Voltmetr meri napeti mezi dvema body mezi ketere je pripojen. Jestli chces merit napeti na baterii, je treba ho obema vodici pripojit na baterku jedine tak budes merit napeti na baterii bez falesnych vlivu ruznych ubytku...
Ovsem je potreba tez proverit vlastni spotrebu tohohle meraku, ktera nemusi byt mala a mohla by zbytecne vybijet batrku. Takze idealne, pro mereni napeti na baterii timhle merakem je treba: zaporny pol vest samostanym vodicem primo na - kolik baterie, kladny pol meraku ves pres spinaci kontakt rele na primo na kladny pol baterie. Civku rele zapojit takhle + za spinaci skrinkou tj. uzel 15 a na druhe strane kamkoliv na -. Dosahne se tim toho, ze merak bude merit primo napeti baterie po zapnuti klicku a v klidovem stavu nebude baterii vybijet (a ani nic merit).
Ovsem je potreba tez proverit vlastni spotrebu tohohle meraku, ktera nemusi byt mala a mohla by zbytecne vybijet batrku. Takze idealne, pro mereni napeti na baterii timhle merakem je treba: zaporny pol vest samostanym vodicem primo na - kolik baterie, kladny pol meraku ves pres spinaci kontakt rele na primo na kladny pol baterie. Civku rele zapojit takhle + za spinaci skrinkou tj. uzel 15 a na druhe strane kamkoliv na -. Dosahne se tim toho, ze merak bude merit primo napeti baterie po zapnuti klicku a v klidovem stavu nebude baterii vybijet (a ani nic merit).

-> Staf1221: já chtěl poradit a všem za radu děkuju. Jak sem napsal dole, radši se zeptám než abych se nad tím pak trápil... Svoje připomínky tohohle typu si nech pro sebe...díky
-> ps: neplet ho chudaka lebo to este zapoji seriovo

-> kaprik faster: Čemu říkáš voltmetr někdo tak říká ampérmetru
Zalezi co ches merit :o) a taky zalezi kam das minus :o).
Pokud hodlas merit napeti baterie je treba tahnout oba vodice primo do baterie..
Pokud hodlas merit napeti baterie je treba tahnout oba vodice primo do baterie..

čau, asi stupidní dotaz, ale radši se zeptám. Když zapojuju voltmetr ve škodovce, musím plusovej kabel táhnout přímo od baterky, nebo to může být jakýkoliv plus???