skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Blika fsechno...
16:47:36
28.09.2006
28.09.2006

Syny
Tet sem v rychlosti nakreslil schema svy elektriky... Snad to z toho poberes... kdyztak na to mrkni jestli to je f pohode!
13:17:07
28.09.2006
28.09.2006

Syny
-> King: Tak sem udelal test c.1 = sem napojil 54ku na regulatoru na vystup z altiku a stale to blika, naprosto stejne.. nic se nezmenilo... z toho testu c.2 mam trochu strach

09:34:00
27.09.2006
27.09.2006

Syny
-> King: Takze nevadi kdyz by tam byla 4W zarovka? Zkusim ty tvoje testi a raknu co a jak...
Dik

09:21:58
27.09.2006
27.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> King: jinak ten muj favovej byl take repasovan a zkousen, strejc v te dobe byvla autoelektrikar, a ten tu repasi delal... (novy loziska, uhliky, stoceny krouzky) pak fse otestovano na stolici, fungoval tak jak ma....... v aute se mu ale moc nelibilo...... proto ty upravy........ nakonec slapal tak jak ma........
09:20:10
27.09.2006
27.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> King: u fava bych tu 1W bral, tam precejenom je regler v altiku....... ale u nas bych skusil tu 4W......... za test nic neda
23:26:02
26.09.2006
26.09.2006

King
-> Syny: Barvu kablíku ti z hlavy neřeknu, ale bezpečně se dá poznat podle toho, že jde z altíku do regleru a dál už nepokračuje :)
Test probíhá tak, že máš trvale zapojenej měřák na baterce a opatrně přidáváš plyn a kontroluješ napětí, aby si nešel přes 15V - obvykle nic neodejde, altík proudově přetížit nemůžeš....
Jinak k tý žárovce - 4W má za studena samozřejmě menší odpor, takže by naopak budila ještě líp, ale 2W prostě stačí a fáva mají snad dokonce 1Wtovou....
Test probíhá tak, že máš trvale zapojenej měřák na baterce a opatrně přidáváš plyn a kontroluješ napětí, aby si nešel přes 15V - obvykle nic neodejde, altík proudově přetížit nemůžeš....
Jinak k tý žárovce - 4W má za studena samozřejmě menší odpor, takže by naopak budila ještě líp, ale 2W prostě stačí a fáva mají snad dokonce 1Wtovou....
19:43:59
26.09.2006
26.09.2006

Syny
-> Palic: no ty 4 by ten altik prej nenabudili... Sem slysel...
19:43:20
26.09.2006
26.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: -> King: nehadam se je to mozny ze ma bejt pouze 2w......... kazdopadne za zkousku nic neda..........
18:43:01
26.09.2006
26.09.2006

Syny
-> King: Kterej je ten kablik k tomu budicimu vynuti? Modrej nebo zlutej? Jinak kdyz udelam test 2 tak mam ocekavat tedy co... ze tam bude vic jak 14,3V nebo jak je mysleno ze se prebiji baterie? Zalezi na otackach ci co? Abych to nak nezku**il... Taky mam za to ze tam ma bejt (a mam tam) 2W zarovku...
-> Palic: Remenici z fava mam na altiku taky
-> Palic: Remenici z fava mam na altiku taky


14:59:49
26.09.2006
26.09.2006

King
-> Palic: Mám za to, že by tam měla bejt 2W...
-> Syny: Co se dá jednoduše vyzkoušet: odpojíš konektor pro napájení regleru od přívodu 15tky na zapalovací cívku a přepojíš ten kablík rovnou na + baterky nebo silovej výstup altíku (v podstatě totéž). Pokus č.2 : odpojíš kablík k budícímu vinutí altíku od regleru a připojíš ho opět na + baterky nebo silovej výstup altíku ´= altík bude buzenej natvrdo bez regulace. A jakpak se to zachová? uvidíme :) U pokusu č. 2 upozorňuju, že se musí současně hlídat napětí, protože přímo buzenej altík bude už při zvýšeným volnoběhu přebíjet baterku....
-> Syny: Co se dá jednoduše vyzkoušet: odpojíš konektor pro napájení regleru od přívodu 15tky na zapalovací cívku a přepojíš ten kablík rovnou na + baterky nebo silovej výstup altíku (v podstatě totéž). Pokus č.2 : odpojíš kablík k budícímu vinutí altíku od regleru a připojíš ho opět na + baterky nebo silovej výstup altíku ´= altík bude buzenej natvrdo bez regulace. A jakpak se to zachová? uvidíme :) U pokusu č. 2 upozorňuju, že se musí současně hlídat napětí, protože přímo buzenej altík bude už při zvýšeným volnoběhu přebíjet baterku....
10:55:02
26.09.2006
26.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: vsak jo, ten ma regler mimo, me to delalo jak na favovym tak i na klasice 55A........ blikani ustalo, kdyz jsem odpojil baterii, takze problem je bud v nizkejch otackach altiku na volnobeh (remenice z fava to jisti) a pak jeste muzes mit nizke otacky motoru na volnasek, po vytoceni motoru na 2000 otacek musi blikani ustat, pokud ne tak je jeste chyba jinde........ skus dat tu 4W zarovku.......
09:52:56
26.09.2006
26.09.2006

Syny
-> Palic: ja mam skodovkarskej altik 55A
07:32:13
26.09.2006
26.09.2006

Martin2705
-> Syny: mě to dělá u fáva taky, ale po celou dobu jízdy, mám taky 3 diody, a bliká mi chvíli čevená, chvíli zelená, chvíli žlutá, jak se tomu chce bez ohledu na otáčky...

07:22:08
26.09.2006
26.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: no ja daval k favovymu altiku 4w a v opliku mam taky 4w..... ale to je jedno skusim to zjistit
20:08:14
25.09.2006
25.09.2006

Syny
-> Palic: no ja mam pocit ze to ma bejt 2W. dobijeni ale nijak neblbne ani nesviti... uz fakt nevim cim to muze bejt...

19:44:52
25.09.2006
25.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: pak uz me napada jen jedno a to je zarovka kontrolky dobijeni, jakou mas wattaz? mela by bejt 4w........
jo a jeste jedna vec, ja jsem pri mereni zkousel i za behu motoru odpojit akomulator, jakmile jsem ho odpojil tak mi prestalo blikani, ale problem jsem vyresil kabelem......... takhle na dalku se blbe radi........ treba neco delas blbe....... :(
jo a jeste jedna vec, ja jsem pri mereni zkousel i za behu motoru odpojit akomulator, jakmile jsem ho odpojil tak mi prestalo blikani, ale problem jsem vyresil kabelem......... takhle na dalku se blbe radi........ treba neco delas blbe....... :(
18:45:34
25.09.2006
25.09.2006

Syny
-> Palic: Remenici mam z fava, daval sem ji tam s altikem.. Mam elektronickej regler... DCL nebo tak nak... Ale menil sem ho s elektronickym origo a dela to tak jako tak...
13:28:23
25.09.2006
25.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: a jakej mas u toho altiku regulator? elektronickej nebo kladifko?, pro 55A totiz patri pouze elektronickej........ jinak tu remenici jsi uz taky menil?
13:28:27
24.09.2006
24.09.2006

Syny
-> King: Regler sem menil (mam jeste 2) a delaj to vsechny... Takmi prosim napis kucharku co kam zapojit a co zjistim kdyz se neco stane
Doufam zes to pochopil

13:13:45
24.09.2006
24.09.2006

King
-> Syny: Dobrá a co teď skusit ten můj test, kdy napájení regulátoru, který jde normálně od zapalovací cívky, na zkoušku přepojíš přímo na plus baterky (nebo silovej výstup altíku). Za to nic nedáš a experimentální výměna regleru taky nestojí majlant

10:23:27
24.09.2006
24.09.2006

Syny
-> King: -> Palic: Tak uz sme to udelal... Od altiku na starter a bohuzel poblikavam dal

11:33:05
23.09.2006
23.09.2006

King
-> Syny: To asi mluvíš o sortimentu kab. ok z nějaký mototechny :) Nejsem si jistej v případě oka se 6kou dírou, ale oka s dírou pro M8 se dělaj pro průřezy až 150mm2. Jinak mluvím o LISOVACÍCH kabelových okách, kde jejich letování je zbytečná paranoia
U dafaultního umístění baterky je asi lepší použít původní zapojení na šroub od startétu - ten kousek k baterce je obvykle poctivej kus kabelu...

U dafaultního umístění baterky je asi lepší použít původní zapojení na šroub od startétu - ten kousek k baterce je obvykle poctivej kus kabelu...
14:55:31
21.09.2006
21.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: pokud vezmes ocko na 6 sroubek tak to muzes udelat nasledovne.......... vezmes oko a kabel, kabel oholis a do ocka nacpes co pujde, zbytek dratku das okolo a pajkou na okapy to zaletujes...... po zaletovani staci vzit smrstovaci buzirku a to pajene a kousek ocka dat do smrstovacky........ tim to bude vyreseno, nebo stejne s ockem na 8 sroubek......
jestli to navedes primo k baterce nebo ke starteru je uz pak jedno........ jde jen o to kudy se to lip povede........ (a nejlepsi je nejkratsi cesta).......
jestli to navedes primo k baterce nebo ke starteru je uz pak jedno........ jde jen o to kudy se to lip povede........ (a nejlepsi je nejkratsi cesta).......
11:21:20
20.09.2006
20.09.2006

Syny
-> Syny: Ne prat se nebudu ale zkusim se poptat

11:20:52
20.09.2006
20.09.2006

Syny
-> King: To jo ja to klido koupim, ale cim mensi dirka na sroubek, tam tim mensi je ta dira na uchyceni toho kabliku... A do tohohle uz to tak tak narvu... Ale zkusim se poprat.... Diky moc... Az to udelam tak se pochlubim jestli to preslo nebo ne...
Jo a mam to vest od altiku na starter, nebo na tu baterii???
Jo a mam to vest od altiku na starter, nebo na tu baterii???
17:05:24
19.09.2006
19.09.2006

King
-> Syny: A z jakýho matroše teda ty oka máš? :) Jinak oko s 10kou ďourou na 6tku šroubek je dost hardcore, fungovat to sice bude, ale asi bych vytopil těch pár kaček za 6-8mm ďouru 

13:09:39
19.09.2006
19.09.2006

Syny
-> Palic: Nebo necaht ten puvodni a "paraelne" pripojit kabel od altiku k + baterie...
-> King: Ja 16mm2 mam ale mam ocka lisovaci ale ne medeny a maj diru na 10tku... Do tech mensich sem uz ten prurez kabelu nenarval... Bude to hoden vadit??? Na altiku toho mam poveseno dost, to oko to udrzi, ale aby tak slo nak rozume napeti... To asi bude vadit ze to oko bude vetsi nez ten sroubek a bude tam pridrzeno jinymi ocky co? A ten napad rovnou z altiku na baterii to by taky slo ne?
-> King: Ja 16mm2 mam ale mam ocka lisovaci ale ne medeny a maj diru na 10tku... Do tech mensich sem uz ten prurez kabelu nenarval... Bude to hoden vadit??? Na altiku toho mam poveseno dost, to oko to udrzi, ale aby tak slo nak rozume napeti... To asi bude vadit ze to oko bude vetsi nez ten sroubek a bude tam pridrzeno jinymi ocky co? A ten napad rovnou z altiku na baterii to by taky slo ne?
21:51:51
18.09.2006
18.09.2006

King
-> Syny: Prvně vyskoušej Paličův kabel. Nějaká ta 16tka (16mm2) a na jedný straně měděný kabelový oko pro danej průřez s dírou pro 6tku a na druhý straně pro 10tku (nebo 8čku, pokud máš startér s reduktorem). "Lisovat" se daj tyhle oka pomocí dvou kladiv - jedno se přiloží na oko tím "ostřím" v ose kabelu a úderem druhým báchamrem se to rozlisuje...
15:10:07
18.09.2006
18.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: no reseni je jeste koupit kus kabelu o prurezu cca 16mm2 a ten napojit od altiku primo na baterii...... tim obejdes starter......... kabel mezi starterem a baterkou ten proud unese.... :)
10:44:07
18.09.2006
18.09.2006

Syny
-> Palic: No urcite to zkusim, jen nevim, jak takhle tlustej keabel (dam tam minimalne stejnej prumer) pripojim na ten altik na ten mrnavej sroubek... U starteru uz mam asi 20 kabelu z ockama, takze to bude taky prdel dat tam tenhle... Uz se tesim az zase budu olizovat pred panelakem tlumex na podlaze pod autem

10:10:01
18.09.2006
18.09.2006

Syny
-> Gryzly: jj to sem, taky slysel, ale mam ho zapojenej na predradnej odpor n civce - coz me zarazi...
09:05:26
18.09.2006
18.09.2006

Gryzly
-> Syny: možná je to blbost ale co změřit multimetrem střídavé napětí v palubní síti? A ten kondík je takový válec nakocích s čokoládkou? Kámoš měl cosi takováho v žigulu jako odrušení, byl to odrušovací člen.
07:18:11
18.09.2006
18.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: jak uz jsem psal, delalo mi to same, je to hlavne kabelem mezi altikem a starterem (plusovym)....... toto jsem delal jako posledni, mel jsem v aute dokonce altik z fava s regulatorem integrovanym a delalo mi to stejne, nakonec jsem zkusil ten kus kabelu mezi altikem a starterem, problem se zahy vyresil......... takze tohle udelej jako prvni.........
22:12:55
17.09.2006
17.09.2006

Syny
No ja mam na aute 3 diodky ktery sviti dle napeti... Takze krasne vidim tu frekvenci blikani... Mam je natezeny od + k - na baterii... A frekvence pulsovani je od Opravdu dle otacek mtoru... Nekdy po poblikavalo tak ze skoro ne (v mensich otackach) a pomalu to preslo do klasickeho pohasnuti svetel na volnobeh a se zvysujicimi otackamy to zacalo blikat vic, vic, vic (myslim frekvenci) az to blika tak rychle ze to je skoro nepostrehnutelne...
22:08:24
17.09.2006
17.09.2006

Syny
S civkou sem nic nedelal.. jen pridal impuls na otackomer... Jina mam z jednoho vyvodu ty civky (tet nevim kterej) vedenej kablik na naky kondenzator a z nej to pokracuje tak jak ma dal... Nevim co je to zac... Zejtra te to muzu nafotit...
22:05:57
17.09.2006
17.09.2006

Syny
-> King: Aha ak toho "cancu" sem se nevsiml... Jen te poprosim... Mohl bys mi prosimte napsat trosku strucnejs co mam udelat?
21:58:15
17.09.2006
17.09.2006

King
-> Syny: Začal bych tím jednodušším tj. viz můj canc z 17.09.06 21:38:38....
21:46:36
17.09.2006
17.09.2006

Syny
-> King: Jde o to co je to ostatni? Bojuju s tim uz delsi cas... Ale zda se mi ze tet je to vic videt... Nevim proc... Mozna je to jen pocit... Krome toho altiku nevim co by to mohlo bejt

21:43:27
17.09.2006
17.09.2006

King
-> Syny: S tou diodou se to vyloučit nedá, ale frekvence pulzujícího napětí altíku je při volnoběhu +/- 50Hz takže nevím, jestli by to kolísání by mohlo bejt viditelný, každopádně bych se na to taky skusil kouknout, když ostatní selže....
21:39:51
17.09.2006
17.09.2006

King
-> King: btw: máš zapojenou správně zapal. cívku tj. včetně předřadnýho odporu?
21:38:38
17.09.2006
17.09.2006

King
-> Syny: Hele, ještě mě napadlo při konzumaci řízku s "brsalátem", že když ty oscilace jsou viditelný na žárovkách, musej to bejt jedině zázněj dvou rušivejch signálů o poměrně vysoký frekvenci, kterej je asi zesílenej regulátorem. Vzhledem k tomu, že impulzy zapalování jsou tak nějak frekvenčně srovnatelný s ipulzama napětí ze třech vinutí altíku, by ty "zázněje" mohlo dělat zapalování resp. napájecí kablík k zapalovací cívce a zároveň zdroj referenčního napětí pro regulátor. Jako test bys moh odpojit napájení regulátoru a krmit ho nejlíp přímo ze silovýho výstupu altíku nebo z plusový svorky baterky (samozřejmě bacha na nechtěný "sváření" v mot. prostoru :). Až to skusíš, dalo by se něco vymyslet....
21:36:43
17.09.2006
17.09.2006

Syny
-> King: To opravdu nemam
Nemohla by to zpusobit odpalena dioda v altiku? Mam novej (pul roku) a udajne po rapasi, ale vis jak... Leckdo te lecco nakeca a je pravda ze uz se mi nekolikrat povedlo pekne s altikem zajiskrit...

21:25:10
17.09.2006
17.09.2006

King
-> Syny: Těžko říct, kde se ti ta soustava rozkmitává. Co třeba změřit jestli kolísá už výstup pomocnýho usměrňovače tj. kablík ke kontrolce dobíjení? I když s dig. multimetrem se toho moc nenaměří, leda že by měl bargraf - spíš starej dobrej ručkovej pfístroj :)
21:10:31
17.09.2006
17.09.2006

Syny
-> King: Klinak ok, zacne to pulsovat cca od 750ot a do cca 1100 to dela viditelne... Pulsovani (mirne pohasinani a pote zase svetsovani intenzity svetla) je teda videt stale... Ael zacina na male frekvenci a s otackami se postupne zvetsuje az to blika tak rychle ze uz to skoro videt neni... Ale kdyz mam svetla a volnobezne otacky tak to je v noci (i ve dne) dost videt... A pulsuje vse... Svetla, interierove svetlo, palubka, radio (displej)... Proste vse... Kostry mam vsechny novy a myslim ze dobry... Ze starteru do 1 pojistky mi vedou 3 kabely... Z altiku ke starteru ne... Tam mam jen origo... Remenice z fava ... atd...

20:50:29
17.09.2006
17.09.2006

King
-> Syny: Tak jsem teda tady :) Paličova odpověď je vyčerpávající. Pulzováním máš na mysli kolísání s periodou já nevím 0,5s nebo něco rychlejšího?
Jinak ten defaultní kablík altík-startér se sice tváří jako "tlustej", ale je to jenom 4mm2, takže minimálně zdvojnásobení průřezu je víc jak žádoucí (navíc to skoro nic nestojí). Ještě kacířská otázka - není možný, že ti jemně kolísaj otáčky volnoběhu? Když se strefíš volnoběhem přesně do míst, kde začíná altík dobíjet "na plno" , je každá změna otáček dost znát. Mechanický problémy typu zaolejovanej klíňák můžem taky vyloučit?
Jinak ten defaultní kablík altík-startér se sice tváří jako "tlustej", ale je to jenom 4mm2, takže minimálně zdvojnásobení průřezu je víc jak žádoucí (navíc to skoro nic nestojí). Ještě kacířská otázka - není možný, že ti jemně kolísaj otáčky volnoběhu? Když se strefíš volnoběhem přesně do míst, kde začíná altík dobíjet "na plno" , je každá změna otáček dost znát. Mechanický problémy typu zaolejovanej klíňák můžem taky vyloučit?
11:53:04
17.09.2006
17.09.2006

Syny
Jinak z toho vyctu tvych povedenych oprav me trapi bod 1 a 3 ... Zkusim si od kamose vypujcit altik, jestli jsem neodpalil naky diody a pak zkusim udelat to co radis... Jinac uz fakt nevim! Ale je pravda, ze v posledni dobe to pulzujici napeti zaznamenavam vic nez predtim...
11:51:19
17.09.2006
17.09.2006

Syny
-> Palic: Ahoj, diky za rady... Ale Kabely od strteru k 1. pojistce mam 3, kustru baterie a agregatu mam nove delanou a kvalitne... Remenicu z fava mam taktez... Zbyva tedy jen kabel od altiku ke sterteru a ukostrit poradne rele... Mozna to bude znit blbe, ale kostra altiku je kde? Regulator mam externi (120kovej tranzistorovej) A ten kabel od altiku ke starteru... TEn tam je streasne tlustej - myslis ze to nestaci???
10:19:18
16.09.2006
16.09.2006

Palic - zrušená registrace
-> Syny: tak zaprve od altiku natahni jeste jeden kabel (z jine elektriky sade) ke starteru...... to je jako prvni, poradne ukostri baterii
dale natahni kabel od starteru k pojistkam (opet pouzij elektriku z jine sade -> jde o cerny drat jsou dva na jednom oku u starteru a jeden vede na pojistku c 1 a druhy vede na spinaci skrinku, tyto kabely pouzij a dej je paralelne ke stavajicim)....... dale sundej remenici z altiku a kup si remenici na favo altik (pod tuto remenici musis dat 1-2mm podlozku) tim zvysisi otacky altiku.......
pokud provvedes vsechny tyto upravy nebudes uz vedet co jsou problemy s elektrikou......
jinak jestli mas externi regulator tak jeste poradne ukostri regulator (doporucuji natahnout kostru regulatoru na kostru altiku).....
hodne zdaru....... ja timto vyresil nekolik much"
1: pulzace napeti
2: pri svetelne houkacce uz jdou vsechyn spotrebice tak jak maji
3: sveta sviti i pri volnobehu naplno
4: nejsou problemy s dobijenim baterie, dobije se i pri kratke jizde
atd.
dale natahni kabel od starteru k pojistkam (opet pouzij elektriku z jine sade -> jde o cerny drat jsou dva na jednom oku u starteru a jeden vede na pojistku c 1 a druhy vede na spinaci skrinku, tyto kabely pouzij a dej je paralelne ke stavajicim)....... dale sundej remenici z altiku a kup si remenici na favo altik (pod tuto remenici musis dat 1-2mm podlozku) tim zvysisi otacky altiku.......
pokud provvedes vsechny tyto upravy nebudes uz vedet co jsou problemy s elektrikou......
jinak jestli mas externi regulator tak jeste poradne ukostri regulator (doporucuji natahnout kostru regulatoru na kostru altiku).....
hodne zdaru....... ja timto vyresil nekolik much"
1: pulzace napeti
2: pri svetelne houkacce uz jdou vsechyn spotrebice tak jak maji
3: sveta sviti i pri volnobehu naplno
4: nejsou problemy s dobijenim baterie, dobije se i pri kratke jizde
atd.
09:45:04
16.09.2006
16.09.2006

Syny
Jo a mam tam dodatecne pridelany ukostreni motoru a novej pasek mezi karoserii a - baterie...

09:43:13
16.09.2006
16.09.2006

Syny
Ahoj, uz dlouhodobe me trapi to, ze mi pulsuje elektrika (pulzuje to dle otacek). Nevenoval sem tomu pozornost, ale uz mi to se*e... Nevite nekdo cim to muze byt... Dela to nejvic od 750 do 1000 otacek... To znamena ze na volnobeh je to hruza a vecer je to dost videt, jak vevnitr budiky, tak venku svetla... A kdyz mam zapli svetla na denni sviceni tak na volnobeh blikaji taky a je to dost videt! Mam v aute 3 diodky (cervenou, zlutou a zelenou), ktery svidi dle napeti... A ta zelena (ktera znazornuje 14V) poblikava presne v ritmu toho blikani... Menil sem 3 regulatory a dela to furt... Mam altik 55A udajne po rapasy...ale clovek nikdy nevi jestli to je pravda... Prosim proradte mi co s tim... Uz mi to leze na nervy...
