Složky mám pojmenované dle návodu, žádný nepodporovaný obsah na disku není. To rádio poště ten bazmekt nezapne tlačítkem SOURCE, ani se na tom nerozne žádná oprava ndikacni LED jak píšou v návodu.
Když do toho vrazim tu flashku tak ta se rožne a zůstane svítit. Když na ní byly zlé složky tak zablikala a zhasla, teď aspoň svítí, přijde mi že nepřijde ten povel od rádia na sepnutí přehrávání..nevím sem akorát nasrany..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Najde se tu kutil elektrotechnik? :o)
-> Jumbo: Taky tak. CD1, CD2, CD3,... bez dalších podsložek a libovolným názvem písniček.
Sice to občas vyhodí "CD ERROR", ale funguje.
Imho v návodu je celkem velká plejáda rádií co to podporuje. Já to třeba koupil od kluka, co mu to ve Volvu taky nefungovalo na nějakým "HU", co nebylo podporovaný.
Sice to občas vyhodí "CD ERROR", ale funguje.
Imho v návodu je celkem velká plejáda rádií co to podporuje. Já to třeba koupil od kluka, co mu to ve Volvu taky nefungovalo na nějakým "HU", co nebylo podporovaný.
-> 11mAjA11: Ja mel Yatour ve Volvu a fungoval dobre. Jak mas veci na tom flash disku? Myslim, ze se na nem musely vytvorit slozky CD1, CD2, atd a do nich dat teprve primo MP3 bez dalsich slozek, aby on tu strukturu predal dal do radia a to to zvladlo nacist a ovladat jak CD menic...
Mnoho kurwa toho sem se trochu obával.
Ale díky za potvrzení mé teorie, že sou to vychcani hajzlove co neví co prodávají...
Ale díky za potvrzení mé teorie, že sou to vychcani hajzlove co neví co prodávají...
-> 11mAjA11: objednával som túto sračku do E46, malo sa to tváriť ako dc changer, a takisto ani obraz ani zvuk. Po konzultacii s predajcom mi bol doporučený "cd changer" od f. Dension a ten fungoval okamžite po pripojení.
Zdravím ve spolek, trochu to tu oživím, neboť nevím kam jinam bych ten svůj dotaz položil..
Snažím se rozchodit digitální přehrávač na starém Sony rádiu..
Jedná se o Yatour YT-M06 s kabelem pro ovládání Sony CD Changer, rádio XR-C5109R.
Jenže ta digitální věc se nechce spustit, mám podezření na chybu v kabelu co se připojuje původně CD Changer.
Zapojeno dle návodu a jediné co se stane je že na flashce se rozsvítí ledka a zůstane svítit, zvuk z toho neleze, nelze to na rádiu přepnou na CD Changer, dvě rádia plně funkční a ani na jednom to nejede.
Neřešil tu někdo něco takového náhodou ?
Chápu je to kokotina, ale celkem mě to sere, protože by to fungovat mělo a bylo by to ideální řešení, mám nějaké kazety a to USB by byl fajn bonus...
Snažím se rozchodit digitální přehrávač na starém Sony rádiu..
Jedná se o Yatour YT-M06 s kabelem pro ovládání Sony CD Changer, rádio XR-C5109R.
Jenže ta digitální věc se nechce spustit, mám podezření na chybu v kabelu co se připojuje původně CD Changer.
Zapojeno dle návodu a jediné co se stane je že na flashce se rozsvítí ledka a zůstane svítit, zvuk z toho neleze, nelze to na rádiu přepnou na CD Changer, dvě rádia plně funkční a ani na jednom to nejede.
Neřešil tu někdo něco takového náhodou ?
Chápu je to kokotina, ale celkem mě to sere, protože by to fungovat mělo a bylo by to ideální řešení, mám nějaké kazety a to USB by byl fajn bonus...
-> COL: Do 500 kW nepotřebuji (i když by to nebylo špatné
), ale mě by stačilo asi tak do 400 kW.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![18](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
-> Mac: asi by to stalo za pokus, ale vysledky bych neprecenoval... o pribliznem prubehu by to informaci jiste dalo.
"Kondenzatrorovy&quo t; mikrofony vetsinou nabojove zesilovace nepouzivaji. Nabojove zesilovace maji tu nevyhodu, ze se v nich ty kondenzatory casem nabiji ruznymi proudy (napr. vstupni proudy OZ, ze kterych byvaji postaveny) a cele to utece kamsi do saturace a je potreba cely zesilovac resetovat. Naboje, ktere poskytuji senzory pro snimani tlaku ve valci jsou velice male, problemem pak uz treba jsou i parazitni naboje, ktere se vygeneruji v beznem privodnim kabelu, kdyz se s nim zahybe... A to utikani do saturace mi, kdyz jsem s tim delal, take lezlo ne nervy...
"Kondenzatrorovy&quo t; mikrofony vetsinou nabojove zesilovace nepouzivaji. Nabojove zesilovace maji tu nevyhodu, ze se v nich ty kondenzatory casem nabiji ruznymi proudy (napr. vstupni proudy OZ, ze kterych byvaji postaveny) a cele to utece kamsi do saturace a je potreba cely zesilovac resetovat. Naboje, ktere poskytuji senzory pro snimani tlaku ve valci jsou velice male, problemem pak uz treba jsou i parazitni naboje, ktere se vygeneruji v beznem privodnim kabelu, kdyz se s nim zahybe... A to utikani do saturace mi, kdyz jsem s tim delal, take lezlo ne nervy...
-> Fén: uprimne receno myslim, ze nebyl - tedy bavime-li se o necem pro obcasne testy nasich motoru, ne o univerzalni masine do 500kW....
Problem bude akorat s tim kam dat ten vykon, ale pro zakladni hrani by myslim stacilo brzdit nejakym kotoucem z nakladaku, ktery by se pripadne chladil nejakou vodni mlhou. Na neprtrzitej provoz to neni, ale lecos by se na tom uz dalo odladit. Jeste by to chtelo hydrauliku brzdiciho mechanismu ovladat elektronicky tak, aby se zpetnovazebne udrzovaly nastavene otacky (a pak se odecetl jen moment)...
Problem bude akorat s tim kam dat ten vykon, ale pro zakladni hrani by myslim stacilo brzdit nejakym kotoucem z nakladaku, ktery by se pripadne chladil nejakou vodni mlhou. Na neprtrzitej provoz to neni, ale lecos by se na tom uz dalo odladit. Jeste by to chtelo hydrauliku brzdiciho mechanismu ovladat elektronicky tak, aby se zpetnovazebne udrzovaly nastavene otacky (a pak se odecetl jen moment)...
->COL: mas pravdu, ale de vo to co vod toho vocekavas, je jasny ze tohle je jaksi taksi nekalibrovatelny , ale pokud chces jenom hrubej grafickej prubech s pribliznejma hodnotama tak by to melo dostacovat, jinak ten zesilovac je ten nejmensi problem( delal sem zeslovace pro kondenzatorovi mikrofony kde se pracuje s mnohem slabsima signalama a sou na ne kladeny vedsi naroky), nevim jak to chce fen presny . delal sem snimac prubehu vstrikovaciho tlaku u "dýzla" , bylo to taky piezo a snimalo to roztaznost trubick mezi cerpadlem a triskou, tlaky se z toho zmerit nedaly ale byl vydet prubeh vstriku kde se sice dal procentuelne vodhadovat tlak, ale nebylo to ucelem, slo vo to jenom vydet prubej otevreni trisky.
-> COL: Když už si tu zmínil motorovou brzdu, myslíš že by to byl velký problém ji udělat?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Mac: Kdyz ta trubicka bude kratka a nebude masivni ofukovani, zahreje se to velmi brzy jak vedenim tepla, tak i pripadne salanim... navic v kratke trubicce by se mohla menit celkem rychle napln a ohrivat tak snimac. U toho snimace (elementu) bude potreba urcite znat tlakovy rozsah, ve kterem je jakz-takz linearni a citlivost - nejaky ty pC/Pa :o)
Taky bude potreba nabojovej zesilovac atd. Osciloskopem bych to neresil, respektive resil, ale nasnimal bych data a ta bych pak analyzoval na PC, treba v Matlabu...
Zas az tak jednoduchy to cele asi nebude, pac pak by to merici vybaveni, ktery je kdispozici nebylo tak prasacky drahy...
Taky bude potreba nabojovej zesilovac atd. Osciloskopem bych to neresil, respektive resil, ale nasnimal bych data a ta bych pak analyzoval na PC, treba v Matlabu...
Zas az tak jednoduchy to cele asi nebude, pac pak by to merici vybaveni, ktery je kdispozici nebylo tak prasacky drahy...
-> Fén: Mne je uplne jasny, po cem prahnes, jen jsem navrhoval to nejak obejit :o)
nejlepsi by to bylo ve spojeni s dvoukanalovim osciloskopem, kde jeden kanal bybyl vystup s cidla a druhej casovy znacky polohy kliky
to by slo, akorat by se ta stupnice tlaku musela nejak skusmo vocejhovat, staci min - max hodnoty ,zbytek se dopocita, na nejaky extra linearite se tady svet nezbori
tedka dyz sem vo tom premejslel tak by tam ani nemusela bejt ta zahnuta trubicka, a ta sonda by mohla bejt co nejbliz u svodů pripojena jenom kratkou trubickou kvuli castecny tepelny izolaci pouzdra, celi teleso vy melo bejt zebrovany a pokud mozno vofukovany vzduchem aby se nevohralo na vic nez 190 stupnu (pak se odletujou privody k cidlu), mam to nacrtany a mozna bych to i vysoustruzil a sestroil ale je to otazka casu
takovej element tezko sezenes,hlavne se nedaj brat v potaz parametry toho snimace, musi se to brat jako celek ,a v domacich podminkach to nema cenu resit, tady spis bude zalezet jenom na prubehu tlaku a ne na konkretnich hodnotach a na to neni potreba special cidlo
-> Mac: Relativni hodnoty by nemely nicemu vadit... Jak to bude s vlivem rezonanci zavisi na tom, jak moc rychle casove zmeny chce jeste zachytit - to musi vedet fen... Kazdopadne je treba vest v patrnosti, ze ta privodni trubucka se sama o sobe bude chovat jako dolni propust-rezonator (patrne podle pomeru D/d) a konfrontovat to s pozadavka na mereni. Tim nerikam, ze by to takhle neslo.
V soustruzeni pouzdra bych problem nevidel, spis je dulezity vybrat vhodny snimaci element se znamou prevodni charakteristikou dp->dQ a vhodnym frekvencnim rozsahem....
V soustruzeni pouzdra bych problem nevidel, spis je dulezity vybrat vhodny snimaci element se znamou prevodni charakteristikou dp->dQ a vhodnym frekvencnim rozsahem....
taky se musi pocitat s tim ze z toho polezou jen relativni hodnoty tlaku ,ne konkretni udaje o tlaku
ten senzor neni ani velkej problem vyrobyt , neproblematictejsi je vysoustruzit z hliniku to puzdro pro nej, co se tyce parazitnich odrazu tak ty budou na podstatne vysich frekvencich a o nizsich amplytudach nez merenej signal, navic se daj castecne potlacit dolni propusti v zesilovaci
-> Mac: No to pripadne zpozdeni je snad lepsi kompenzovat vypoctem, nez posuvem snimace na klice.....
/*oprava prispevku*/
/*oprava prispevku*/
-> Mac: mne je jasny, jak jsi to myslel
-> Mac: To ano ony ty senzory tlaku ve valci jsou take piezo.... otazka ale je, co jde udelat na kolene a co treba dynamika toho vzduchoveho sloupce v U trubicce? a pripadne rezonance?
u toho snimace by nebylo na skodu hlinikovy zebrovany puzdro
jednoduse, klasickej piezo snimac, akorat se propoji s tima svodama trubickou zahnutou do U , diky tomu tam vzninou tepelny bariery a ten snimac nebude vystavenej takovejm teplotam, urcite se ohreje ale bude to snesitelny, ten piezo bude pracovat tak do 150 stupnů a to tam nebude
pokud by nevadilo menší konstatntí spoždění .(dalo by se to kompenzovat posunutim snimace polohy kliky), tak bych vedel jak to cidlo udelat
-> Sušenka:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mac: Potřebuji to druhé.
-> Mac: Podle me za bee
-> Fén: Gratujuju, posledni dobou konecne tema, kterymu temer vubec nerozumim![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Fén: Gratujuju, posledni dobou konecne tema, kterymu temer vubec nerozumim
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
dyz sem to procital tak sem nejak nepobral jestli chces merit jenom tlak v zavislosti na otackach , nebo prubeh tlaku za vyfukovym ventilem v zavislosti na poloze kliky.
-> Fén: Hm sice nevim o cem to tu melete ale urco pokud se ti to povede to bude stat za to
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Fén: Jenom na brzde by to sice bylo heladani naslepo (ikdyz ne zas tak uplne), ale bylo by... S takhle to bude jeste hodne hodne prace nez se alespon v naznaku zacne neco dit, dej vedet az sezenes nejaky pouzitelny senzor s dobrou dynamikou vhodnym rozsahem teplot media atd...
Mimochodem urcite nekde takovou vec maji, treba by se dala pujcit, nebo by se na ni dalo ziskat nejake know-how - treba o senzoru :o)
Mimochodem urcite nekde takovou vec maji, treba by se dala pujcit, nebo by se na ni dalo ziskat nejake know-how - treba o senzoru :o)
-> Fén:
Tak to je husty tema...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> COL: A ten tlak stačí měřit na svodech těsně u příruby k hlavě.
-> COL: Pro dokonalé naladění výfuku je potřeba to co chci já i brzda.
Pokud se to bude dělat jenom podle brzdy, tak jedině způsobem pokus omyl. A výsledek bude ten, že než dojdeš k nějakému výsledku, tak budeš potřebovat mnoho zkoušení a stejně nebudeš vědět jestli se ti nehádají tlakové vlny.
Pokud se to bude dělat podle, co chci já, tak podle grafu poznáš jestli máš správný průběh tlaku na každém válci a jestli se nehádají tlakové vlny. Pak už stačí jenom udělat několik verzí svodů a na brzdě vyzkoušet, který dá lepší momentovou charakteristiku.
Jinak to co chci vymyslel jistý pan J. Morrison a od toho se to jmenuje tzv. Morrisonův indikátor.
Pokud se to bude dělat jenom podle brzdy, tak jedině způsobem pokus omyl. A výsledek bude ten, že než dojdeš k nějakému výsledku, tak budeš potřebovat mnoho zkoušení a stejně nebudeš vědět jestli se ti nehádají tlakové vlny.
Pokud se to bude dělat podle, co chci já, tak podle grafu poznáš jestli máš správný průběh tlaku na každém válci a jestli se nehádají tlakové vlny. Pak už stačí jenom udělat několik verzí svodů a na brzdě vyzkoušet, který dá lepší momentovou charakteristiku.
Jinak to co chci vymyslel jistý pan J. Morrison a od toho se to jmenuje tzv. Morrisonův indikátor.
-> Fén: Otazka je, ceho chces tim ladenim dosahnout, pokud maximalizace momentove charakteristiky, musi ti brzda stacit... pokud neceho jineho, a to jsi nenapsal, tak pochopitelne nestaci....
s tim tlakem to bude potiz zvlast pokud chces merit tesne za ventilem, tj nekde v hlave - patrne to bude chtit mit na to jednu zkusebni hlavu.
Uprimne receno nevim, jestli to stoji za to. Pokud si myslis, ze stoji, zkus hledat u tech co dodavaji ty senzory pro mereni ve valci....
s tim tlakem to bude potiz zvlast pokud chces merit tesne za ventilem, tj nekde v hlave - patrne to bude chtit mit na to jednu zkusebni hlavu.
Uprimne receno nevim, jestli to stoji za to. Pokud si myslis, ze stoji, zkus hledat u tech co dodavaji ty senzory pro mereni ve valci....
-> COL: Rozdíl v momentu poznáš, ale to je tak vše. Když chceš naladit svody na určitý motor a otáčky, tak potřebuješ znát tlak za výfukovým ventilem v závislosti na poloze kliky. Protože při otevření výfukového ventilu potřebuješ aby byl za ventilem podtlak, který se postupně bude měnit v přetlak. A to na motorové brzdě nepoznáš.
-> Fén: kdyz se valec spatne vyplachuje, bude to v danych otackach videt na momentu..... krom toho predpokladam, ze ches ladit predevsim momentovou/vykonovou charakteristiku...
-> COL: S tím, že cena se bude skládat s pěti cifer počítám.
Motorová brzda ti v tomto nepomůže, protože tam nepoznáš jestli se ti válec vyplachuje tak jak má.
Motorová brzda ti v tomto nepomůže, protože tam nepoznáš jestli se ti válec vyplachuje tak jak má.
-> Fén: To bude orech, hlavne ten tlak za vyfukovym ventilem.... ikdyz i to snimani klikovky se bude muset vymyslet, budou se muset snimat treba zuby na setrvaku a nejaka referencni znacka (jako to mam na aute).... rozhodne se asi nevystatci s interpolaci z jedne ci dvou znacek za otacku. Ale je to merici zarizeni, tak by mozna stacil nejaky dobastl k remenici, ktery by se pokazde polohove zkalibroval.
A dokud nebude k dispozici tlakovy senzor nema cenu o snimani otacek uvazovat. Senzor musi byt velice rychly, odolny proti teplote a smradu.... Treba nejaka verze senzoru, kterym se laboratorne meri tlak ve valci pri spalovani (ten je ovsem standardne na ponekud vyssi tlaky). Ovsem takova sranda stoji desitky tisic. V GM za 500Kc se to rozhodne nekoupi. Dal je k tomu potreba nabojovy zesilovac (pac je to na piezo principu), ktery se sice da udelat, ale je to pakarna.
Jestli nakonec neni lepsi a nakonec levnejsi ladit svody nekde na motorovy brzde...
A dokud nebude k dispozici tlakovy senzor nema cenu o snimani otacek uvazovat. Senzor musi byt velice rychly, odolny proti teplote a smradu.... Treba nejaka verze senzoru, kterym se laboratorne meri tlak ve valci pri spalovani (ten je ovsem standardne na ponekud vyssi tlaky). Ovsem takova sranda stoji desitky tisic. V GM za 500Kc se to rozhodne nekoupi. Dal je k tomu potreba nabojovy zesilovac (pac je to na piezo principu), ktery se sice da udelat, ale je to pakarna.
Jestli nakonec neni lepsi a nakonec levnejsi ladit svody nekde na motorovy brzde...
-> Fén: Moc ti fandím, já už myslel že ses na ty homologovaný příčnáky vyprdl.
-> King: Je to tak ja píše Gryzly a taky když to budu mít tak nebude problém navrhnout svody přesně na dané otáčky.
-> King: možná jo, ale nejsou k dispozici grafy
-> Fén: A takový svody se ještě v celý historii škodováckých OHVček nepodařilo zplácat? .)
-> red.bill: Přesně tak. :o)
-> petřík: řek bych že se snaží udělat svody tak aby se "netlakovaly"
-> Peťa Klíč: Když myslíš, že výfuk je jenom o zvuku.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Peťa Klíč: spíš bych řekl že už se pracuje na tom z homologací...
->Fén: je to tak?
->Fén: je to tak?