-> Borin: Ta zpráva by mě zajímala....
-> Paul: Pokud z něj půjde patřičný průřez kabelu pro ten konkrétní zesilovač, tak ne, ale samo je nejlepší ho dát co nejblíž.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kapacitor
-> Paul: Jo viz zpráva co sem ti psal...
jak hodně bude vadit pokud budu mít kapacitor 60cm od zesiku??
-> Tuner#2: :-))). Kap je znát a to ho mám půl metru za beterkou a půl metru před zesíkem.
Ještě k tomu Magnátu. Zjistil jsem , že byla chyba v nastavení zesilovače. Měl jsem na zesilovači zaplou dolní propust tak +-80Hz. A pouštěli jsme tam 100 Hz. Proto to ukázalo tak málo. Za všechno může kepl rádio. Mít Alpinu jako ty tak jsem mel propusti nastavený na ní.
Vlétě uděláme repete. A hned uvidíš jestli mají volty vliv.
Ještě k tomu Magnátu. Zjistil jsem , že byla chyba v nastavení zesilovače. Měl jsem na zesilovači zaplou dolní propust tak +-80Hz. A pouštěli jsme tam 100 Hz. Proto to ukázalo tak málo. Za všechno může kepl rádio. Mít Alpinu jako ty tak jsem mel propusti nastavený na ní.
Vlétě uděláme repete. A hned uvidíš jestli mají volty vliv.


-> King: Jasně tranzistor nebyl šťastný příklad, ale ty kondíky jo. Pokud tam je spínanaj zdroj, jakože v zesíku za 5.000,- je na 99,9%, tak ale taky zálěží právě na kapacitě kondenzátorů z kterých se krmí ty koncové stupně a pokud tam bude malá kapacita pro daný počet tranzistorů, tak právě pro signálové špičky je tam ten cap. znát. jak říkám slyšel jsem párkrát rozdíl bez a s capem a rozdíl tam v dynamice byl. To jak to vyhodnotíš jako elektrikář, to už je věc druhá. Já jsem pouze "blbej" nábytkář :o)) s netopíříma ušima.

2 Tuner: Jenom na upresneni - pokud ten zesik je jenom koncak z drazsiho autoradia v extra krabicce (priklad 4x50W) a jedna se vlastne o "lepsi" mustkovy zesiky s menicem pro budici tranzistory, ale s koncovm stupnem napajenym primo napeti baterky, pak je skutecne markantni rozdil mezi vyst. vykonem pri napajeni 12-13-14V. Ma-li to slusnej menic napajeni pro celej zesik, melo by bejt to zvyseny napeti (priklad 2x40V) stabilizovany - to neni zadna veda, je to zakladni fíčura řídících "brouků" menicu. Pak je ovsem varianta, ze menic jenom jednoduchej tupej jako treba v zarivkovym predradniku a pak se tak zase to snizeny napeti na vykonu projevi. Jde ovsem o to, ze kdyz osolis muziku a na kabelech mas ubytek kolem 1V, tak kapacitor ho proste nezmensi.....
-> King: Takovej odborník jako ty přes elektriku rozhodně nejsem,ale taky myslim že hlavně výrobci píšou naměřenej výkon třeba při 14,4 což je v normálnim autě při normální instalaci utopie a když se změří na 12 voltech tak jsou výkony o něco menší.V nějakejch testech jsou dokonce třeba i 3 ůdaje.
Například je tam psanej výkon při :
14,4
13,8
12,5
A tam je pak vidět o kolik ti to s menší voltáží ubere na výstupnim výkonu.
....Takže pokud to přes zimu předělam,budu třeba na 12-13 voltech budu spokojenej....
Například je tam psanej výkon při :
14,4
13,8
12,5
A tam je pak vidět o kolik ti to s menší voltáží ubere na výstupnim výkonu.
....Takže pokud to přes zimu předělam,budu třeba na 12-13 voltech budu spokojenej....

BTW: to stromoradi vystupnich tranzistoru nezvysi vyst. vykon ani o o pid, jde jenom o rezervu vystupniho proudu do zateze, neni vyliz pravda?

2 Tuner2: Ja to netvrdim s jistotou, ale vychazim z toho, ze kdyz napr. ATX zdoj písidla krmíš napetím 240V dostanes na výstupu 5,0V, kdyz ho krmis 180V, dostanes zase 5,0V. A to se jedna o zdroj za 20 USD. Takze proc by totez nedokazal zdroj zesiku za bůra? Samozrejme tezko odhadovat, jak se soudruzi navrhari vyporadali s rachlyma zmenama vstupniho napeti menice....
-> King: Tak to nesouhlasím - zas to platí u zesíku za 20tKč, kde je "stromořadí" kondíků a výstupních tranzistorů a ne u laciných zesilovačů, kde je to řašeno s kompromisem a pak samo, že když výrobce udává nějaký výkon při 13,8V nebo i vyšším napětí, tak při 11V je ten výkon podstaně nižší.
2 Tuner: Heeezkyyy :) Ale ten udaj o napeti na svorkach zesiku (10,9V) nema obvykle co docineni s max. vystupnim vykonem. Znamena to jenom, ze par watu se zbytecne ztrati na napajecim kabelu, ale spinanej zdroj jenom trosku prodlouzi dobu sepnuti spinaciho prvku a vystupni napeti zdroje zustava stejny a vystupni vykon do repro by se taky nemel klesnout....
Tak a tady je ůbytek na zesilovači.....
Po zimě by to mělo vypadat ouplně jinak...

Po zimě by to mělo vypadat ouplně jinak...

Tak jsem si dovolil nějakou fotečku z měření výkonu mého zesilovače,které proběhlo někdy v létě....

-> strucy: Pred dvoma rokmi v jednom kamennom obchodiku v BB. Predavali tam aku, aku, potom myslim ze este aku a mozno este volaco, ale to som si medzitymi aku uz nevsimol :). Ale exide armadu nemali. Maxximu mali myslim len 800A, ale pytal som sa na cenu a povedal mi aj pre 900A. Presne si to uz nepamatam, ale zdali sa mi prilis drahe (ja som ratal s cenou do 1500 :) ) ale menej nez 10tSk, ale nakoniec som sa dal do armady 62Ah 680A za 3600. Bohuzial v dost drahom obchode, lenze vtedy som ju proste nevedel zohnat. Neskor som armadu vyssej kapacity niekde videl aj za 3t. Bohuzial na nasom trhu vladnu len lacne a nie prilis kvalitne baterky. Proste ponuku urcuje dopyt. Inac s tou armadou mi uz svetla pri volnobehu mozno pohasinaju lenze tak pomaly ze to nepozorujem, proste je to Aku s velkym A. :)
-> King: Nevím možná nějaké akční ceny na netu, ale v kameným krámu jsem se ptal před rokem na Optimu a stála 8 - 9.000,-, takže jsem pořídil Banerku 80A za 2.300,- a k zesíku na woofery dám cap a neřeším to. Nebudu mít super zesíky, bude tam klasika za 6.000,-, který jsou už celkem slušný, ale nejsou bez kompromisů. Navíc to budu mít v kufru u baterky, takže napájecí kabel max. 1,5 m dlouhý a bude tam 35 mm2.
-> PeterP136: mi najdi kde na SK je maxima 900 A za 8000,- ?
-> COL: Proto já sem si objednal 35ky kabely...skoro kolejnice

To bych tedy radeji dal uCAP k zesilovaci, nez tahat po aute kolejnice na stovky amper. 900A -to je proud jak v lokomotive :o). Skoro by bylo lepsi, dat DC/DC k baterii a napajeni pro audio tahat na nejaky vetsi voltazi. Nejsem hifista, tak ale nevim, co je k dispozici, ale tahani takovyhle megaproudu je sileny :o).
Ja bych si dovolil pouzit protiargument ;o)
Exide maxxima 43Ah/800A za nejakejch 4200Kc a to jsem klik na prvni odkaz. Pro provozovatele imitaci zvuku startujici stihacky na ctyrech kolech pak napr. EXIDE HEAVY DUTY - 150Ah/900A za nejakejch 3500Kc
Kdyz jsem se pred dvema rokama o ty lepsi exide zajimal, uvazoval jsem o jedny v cene starteru s reduktorem, ale ten starter vyhral...
Exide maxxima 43Ah/800A za nejakejch 4200Kc a to jsem klik na prvni odkaz. Pro provozovatele imitaci zvuku startujici stihacky na ctyrech kolech pak napr. EXIDE HEAVY DUTY - 150Ah/900A za nejakejch 3500Kc
Kdyz jsem se pred dvema rokama o ty lepsi exide zajimal, uvazoval jsem o jedny v cene starteru s reduktorem, ale ten starter vyhral...
-> Tuner#2: Proti takemu argumentu sa fakt neda pouzit protiargument
.
Mimochodom, maxxima stoji 6,5tSk 800A a 8tSk 900A, ak najdes slusneho dodavatela tak aj menej.
Exide len o triedu niesie (netoaletakova) tiez okolo 800A 5tSk.

Mimochodom, maxxima stoji 6,5tSk 800A a 8tSk 900A, ak najdes slusneho dodavatela tak aj menej.
Exide len o triedu niesie (netoaletakova) tiez okolo 800A 5tSk.
-> King: Jenže Optima vyjde na 8 - 10.000,- co jsem se ptal naposled a cap jen na 1.600,- a navíc zasík, který je řešen bez kompromisů a cap zas nepotřebuje je za těch zmiňovaných 20 papírů, takže v "mormální" sestavě je přínosem. Jinak dodatečně dobrou chuť

-> King: Vim,taky to budu řešit jinou kabeláží a né kapíkem...Ten možná letos ani nebude.....

2 Tuner: Ja mel za to, ze ze ty "lepsi" baterky se daj poridit uz pod 3 tKc. Jinak me napada, ze, jestlis tam mel trvalej ubytek 3V, pak to ten kondour nezachrani - to je proste chyba volby kabelaze a sebevetsi kodan to nezmensi...
Myslim že kondík a obyč baterka pořád vyjdou levněji nežli Optima,Exide a podobný baterky...A ty blázni co tam cpou třeba baterku za 20 papírů,to už jsou fakt blázni a i Optima je jim málo....
Jinak Opravdu ta ztráta byla taková...Fotky mam doma,tak kdyžtak zejtra...Měřili jsme to i u baterky,kde bylo při nastartovanym motoru 13,8 a na zesíku už jen 10,9.....Takže skoro 3 volty....Proto mi to moc nehrálo.Přes zimu se ale fšechno změní....
Jinak Opravdu ta ztráta byla taková...Fotky mam doma,tak kdyžtak zejtra...Měřili jsme to i u baterky,kde bylo při nastartovanym motoru 13,8 a na zesíku už jen 10,9.....Takže skoro 3 volty....Proto mi to moc nehrálo.Přes zimu se ale fšechno změní....


2 Tuner2: No, to jsem chtel slyset
Prave, ze kdyz uz vrazim nechutny prachy do muziky, prijde mi rozumnejsi zainvestovat do solidniho prurezu napajeni a baterky typu Optima, protoze ten rozdil v porizovaci cene obyc. baterky vs. Optimy se vyrovna tomu blikajicimu blazinci na tuzingove scene zvanemu kapacitor, po cesku kondenzator :) Navic to reseni s kondem je vlastne resenim nasledku, nikoliv priciny, takze asi tak....uz musim jit, cinkla mikrovlnka a ceka na me kralik s knedlem a zelim :)

-> COL: A tak to je - no to je vysvětlení, proč se všeobecně traduje, že čím lepší zesík a čím lepší baterie )např. Optima) tak tam kondík vůbec bej nemusí. Ale na běžné aparatuře za 20 - 50 tKč je ten rozdíl znát. Pokud tam bude zesík s "vlastní zásobárnou energie" tak pak to není třeba, ale to jsou zesíky za 20tKč a výš obecně řečeno.
-> King: Pomůže v zásobě proudu pro zesík. Proto se montuje nejdále 30 cm od zesíku, protože na kebelu můžou vzniknout ztráty a že ne malý Ti může potvrdit TUNER, který jen na kabelu k zesíku ztrácí asi 2V - údajně mu to naměřil kamarád - já u toho nebyl. Je to znát při dyn. špičkách, kdy třeba do rytmu pohasínají světla a když tam dáš kap, tak se to někdy až výrazně zlepší.
2 King: je mozny, ze zpetna vazba to DC/DC menice je dost rychla na to, aby ty bassove tuc-tucy zvladla vyrovnat. Ovsem pokud ten DC/DC konvertor za neco stoji nejaky pokles vstupniho napeti by ho nemel rozhodit. Kodan pro hifisty bude slouzit maximalne jen k tomu, aby od baterky nemuseli tahat k zesilovaci kolejnice.
2 Tuner2: Ale presto by me zajimalo, jak ten "kapacitor" pomuze tomu hi-fi v aute. Perdpokladam, ze kdo nacpe n krat ticic Kc do kapacitoru, provozuje i kvalitni zesik, tzn. zesik s vlastnim DC-DC step-up menicem, kterej pravdepodobne dava na vystupu priblizne stabilizovany napeti a filtracni kondy ze kterejch se krmi koncovej stupen budou stejne jenom radu tisicu mikrofaradu. Jak se tam teda projevi ten mega-kondour?
Výhoda u capu do auta je, že je většinou i s držákem, s elektronikou a displejem ukazujícím napětí (dobrá věc pokud někde hraješ déle jen na volnoběh nebo nenastartovaný) a kvalitníma terminálama na přivedení napětí. Dají se sehnat nové od cca. 1.600,- (např. Spectron) a u výkonné aparatury jsou znát hlavně přínosem na basech a dynamice - slyšel jsem např. u Hanuše přínos ve zvuku a nejen u něj.
-> PeterP136: Dovol mě se opět hluboce zasmát
-> PeterP136: Dovol mě se opět hluboce zasmát


COL si nic nespletl, je to ultracap od EPCOSu 200F/ 2.5V se povolenym zatezovacim proudem cca 100A jestli se nepletu. Pro mudrce dodavam, ze na 2.5V je proto, ze technologie ultracapu v te dobe (a nemyslim, ze dnes tomu bude vyrazne jinak) vetsi napeti neumoznovala. Ultracapy "na vetsi napeti" byli razeny z ultracapu na 2.5V a byly vybavenych bud aktivnim nebo pasivnim systemem pro vyrovnani naboje, aby casem nedoslo k prepolovani nektereho z vnitrnich kondenzatoru - mimochodem problematika, ktera se pri razeni obycejnych elektrolytu vetsinou pomiji - ac je to chyba. Takze, kdyz si nekdo koupil bago 200F/ 14V (velke asi jako autobaterie) nebyl to jeden kondenzator a spousta mensich pospojovanych. A ten 200F/2.5V, co je jeho pouziti v aute ha ha ha -
jsme pouzivali jako zaklad podobne ucapove batrie pro urcite prototypove zarizeni urcene ha ha ha - do auta




2 Borin: Nevim sice jestli si to COL nesplet s nejakym kondikem na zalohovani pameti, ale zrovna na jeho adresu mi prijde veticka "... Pleťte se do vecí kterejm rozumíte a do tohodle se nepleťte když o tom víte kulový!!!
...." , hooodne sebevedoma
...." , hooodne sebevedoma

-> Borin: Aj ked si kupim kondiky, ktore znesu vibracie a vykyvy teplot ake su v aute, tak 1F vyskladam hlboko pod 5t, takze cena kapactiory z hify shopov je proste len tun(z?)ingova zalezitost. "Je to pekne, blika to, je in mat to a niekde som pocul ze to to fakt potrebne." :)
Kupu kapacitoru chapem len u niekoho, kto chce mat na vzhlad vymakane auto a miesto casu je ochotny investovat len peniaze.
Mimochodom vari radija nemaju v sebe ziadne vyhladovacie kondiky? A tlmivky?
Kupu kapacitoru chapem len u niekoho, kto chce mat na vzhlad vymakane auto a miesto casu je ochotny investovat len peniaze.
Mimochodom vari radija nemaju v sebe ziadne vyhladovacie kondiky? A tlmivky?
-> Rooster:
-> PeterP136:
-> COL: Koukám samej chytrák...prej 200F/2,5 do auta
Pleťte se do vecí kterejm rozumíte a do tohodle se nepleťte když o tom víte kulový!!!
-> PeterP136:
-> COL: Koukám samej chytrák...prej 200F/2,5 do auta



-> TUNER: Ty už ho máš?? nebo až na jaře

No dneska se dají koupit 1 F autohifi kapíky s voltmetrem už od 1500,- za ty základní....

-> Rooster: jee vidis tak to chodim a objednavam soucastky nejak spatne. s tema cenama jsi uplne mimo. sice je fakt ze pokud by jsi v elektru koupil nejaky velky kondenzator, vyjde te o dost lacineji nez v hifi krame, ale ta 100kc je trochu momo
Su aj vacsie blbosti co sa daju do auta kupit takze 5litrikov za pekny voltmeter nie je az take hrozne. Akurat je trosku neprakticky, neviem si predstavit kam ho umiestnis aby si videl na cifernik aspon rano pred nastartovanim. Ak si ho das do batozinoveho priestoru tak ti mozem za 500Sk predat rurku z toaletaku olepenu tiez peknymi samolepkami :).
200F /2.5V se dalo asi za 800Kc bez dph
šak práve, ale či dá on 5000,- alebo nie , je len a len jeho vec
-> Tomáš SK: Taky se mi to nezdá. Kapacotor je dobrá věc a u výkoněho zesilovače potřebná
-> Johny Death: Kondik s kapacitou 1F za 100Kc?

-> strucy: ale pravdivý. v podstatě to nic než kondenzator kterej překlene špičku neni. Pěkně zabalenej kondenzator :-/