
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trippling - funkce komfortního blikání
prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 29.03.2023 do 10.09.2023, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
Zkušenosti s montáží do Felicie. Nejsnazší a nejjednodušší montáž. Jediné čeho jsem si všiml, že původní relé na fotce vlevo, reaguje občas pomaleji a potřebuje o půl sekundy delší impulz. Nahrazením za nové na fotce vpravo tato drobnost zcela odpadla a stačí jen drcnout a už reaguje. Patrně posun ve výrobě. 

Vše pro neinvazivní variantu tripplingu pro 742/743 sehnáno.
Nebo nacpat přívod z relé 000953227A namísto na kabely k páčce tak jen ke kostkám. Barvy kabelů stejné.
Relé 000953227A
- orig. zelený + bílý 49a
- orig. černý 49
- dotáhnout kostru - 31
Páčka
- orig. zelený na páčce viz foto - L - na relé pozice 2
- orig. žlutý na páčce viz foto - P - na relé pozice 5
- orig. zelený + bílý 49a
- orig. černý 49
- dotáhnout kostru - 31
Páčka
- orig. zelený na páčce viz foto - L - na relé pozice 2
- orig. žlutý na páčce viz foto - P - na relé pozice 5
-> Nwkt: Origo stálo 1600,- Hellu umí kolega kolem 800,- mě se podařilo někde kolem 1200,- origo. Patice ani kabeláž se už v origo servise nedají objednat. Jen relé. Ale jinde se ještě koupit dají.
Jako největší mínus vidím cenu toho origo relé
nicméně objednávejte pouze relé bez patice a bez kabeláže

-> Jumbo: 2x

Detail páčky blinkrů - nahoře 5, dole 2
Mě osobně zajímala zástavba co nejméně invazivní. To znamená nejlépe tak, aby když se to vytáhne nebylo nic poznat. Zatím jsem v této fázi viz obrázek. Toto zapojení mi funguje, ale nemám ověřeno provozem ani další kontrolou. Jediné místo kde to je teď napojeno tak, že je to poznat je u páčky blinkrů, ale to je v mém případě jedno protože pokusným králíkem je Spartakus Formanus a tam je mi to jedno. Napojí si každý sám dle své osobní libosti. Na stavbě se určitě dá ušetřit už v nákupu dílů. Já jsem použil originál relé Škoda 6UO953227 - dá se dostat i víc než 50% z ceny dolů když to nebude konkrétně Škoda, dále jsem použil relé origo VW-Audi 000953227A - což lze nahradit levnější variantou od firmy Hella 4LZ 003 750-401 a tam se dá taky když víte kde a jak dostat na 50% ceny dolů. Toto schéma berte jako výplod choré mysli a každý si za svoje kablíky a relátka přebírá zodpovědnost sám.
ČERNÉ KABELY
původní instalace k bimetalovému přerušovači směrových světel (ZELENÝ, ČERNÝ, ŽLUTÝ)
MODRÉ KABELY
nová nutná instalace
INFO
černé čísla u relé jsou čísla pozic
při zachování původního umístění přerušovače a nově i umístění relé je nutné natáhnout dva kabely od místa umístění k páčce blinkrů
kostra se na vozech typové řady Favorit/Forman dá vzít hned vpravo vedle výdechu - jsou tam šrouby držící plastovou palubku v kovové výztuze - pod tou jakoby kapličkou přístrojů
a jelikož některé věci dělám po paměti tak páčky a zapojení u nich ve svorkovnici sice vím, ale radši si zkontrolujte jestli sedí pravá a levá strana, pokud ne přehoďte kabely
ČERNÉ KABELY
původní instalace k bimetalovému přerušovači směrových světel (ZELENÝ, ČERNÝ, ŽLUTÝ)
MODRÉ KABELY
nová nutná instalace
INFO
černé čísla u relé jsou čísla pozic
při zachování původního umístění přerušovače a nově i umístění relé je nutné natáhnout dva kabely od místa umístění k páčce blinkrů
kostra se na vozech typové řady Favorit/Forman dá vzít hned vpravo vedle výdechu - jsou tam šrouby držící plastovou palubku v kovové výztuze - pod tou jakoby kapličkou přístrojů
a jelikož některé věci dělám po paměti tak páčky a zapojení u nich ve svorkovnici sice vím, ale radši si zkontrolujte jestli sedí pravá a levá strana, pokud ne přehoďte kabely
-> OndraKrupi: To se dalo cekat...
-> Jumbo: prosím udělat o 1ks navíc pro felicii 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pecka, bude tuning...
-> U-Geen: Myslím na to, jen musím najít chvíli u kompu. Poznámky mám nachystané. 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: prekreslis do nejakyho zapojeni pro blby? :)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: 31 a 49a zapojit na přerušovač. 15 vzít z pojistek a L a R zapojit na páčku blinkrů
-> Nwkt: No evidentně blbě když se ptáš.
Tak jestli víš jak, sem s tím. 


-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: A jaks to zapojil, protože na tom felda relé evidetně chybí 3 potřebný svorky
-> Jumbo: Tak zapojit relé AEV3001 a AEV3002 není problém a je to funkční. Cvaká to a při simulaci vadné žárovky to zrychlí stejně jako starý bimetal. Potud tedy dobrý.
Samotné zapojení jsem zkoušel, ale nefungovalo to, tak jsem objednal nový modul s ohledem na to, že jestli ten starší funguje nevím. V mém jednoduchém světě to chápu tak, že modul by měl dostat z relé signál s tím, že pak by měl vyslat proud na další pokračování do signalizace a to lze jen v páčce - za svorkovnicí. Takže se asi stavím za někým hodně znalým autoelektriky a zkusíme ověřit funkci toho modulu a dořešit to aby to frčelo.
Samotné zapojení jsem zkoušel, ale nefungovalo to, tak jsem objednal nový modul s ohledem na to, že jestli ten starší funguje nevím. V mém jednoduchém světě to chápu tak, že modul by měl dostat z relé signál s tím, že pak by měl vyslat proud na další pokračování do signalizace a to lze jen v páčce - za svorkovnicí. Takže se asi stavím za někým hodně znalým autoelektriky a zkusíme ověřit funkci toho modulu a dořešit to aby to frčelo.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 30.03.23 11:04:22: Tak co testovani, dopadlo nejak?
Ono ten trippling by bol asi celkom fajn, lenže kvôli situáciám, kedy si človek občas rozmyslí manéver a potom to zbytočne nezmyselne bliká ako sprosté, túto funkciu nemám rád.
-> Milan 136: 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 31.03.23 19:50:23: Jo, to by bylo super. To miluju, když debil vedle v pruhu dá blinkr a začne na tebe najíždět stylem uhni. To ale nemá s tripplingem nic společného
To je o dementovi za volantem.
To je o dementovi za volantem.
Tak je fajn, že víme že Vám tato funkce nevyhovuje, nám taky spousta věcí nevyhovuje a spousta naopak vyhovuje. Mě je jedno kolikrát blikáte, pro mě osobě je důležité spíš to, že nejdřív dáte tu páčku a pak teprv začněte točit volantem a je mi úplně jedno jestli to blikne jednou, třikrát, pětkrát. A jako totální bonus bych uvítal, kdyby si vetšina hlavně přestala myslet, že blinkrem získávají přednost.
Tahle funkce je prostě jako malé kozy. Máte rádi velké... OK, nám nechte ty malé a prostě nás nepřesvědčuje proč jsou velké lepší.
My chceme malé.
Dle chuti každého z Vás samozřejmě.

Tahle funkce je prostě jako malé kozy. Máte rádi velké... OK, nám nechte ty malé a prostě nás nepřesvědčuje proč jsou velké lepší.


-> dragon_cb_cz 31.03.23 10:06:15: Jo, Italove to takhle maji, ze misto trojbliku je 5x (stejne to mame i na firemnich fiatech), asi aby je donutili aspon trochu pouzivat blinkry
-> Milan 136 31.03.23 13:19:13: Na i30 '19 to lze nastavit v palubnim menu (3x, 5x nebo vypnuto). Nakonec jsem si to vypnul, na druhem aute to nemam, a nez abych si jako staromilec na neco zvykal, radsi jsem to zrusil

-> Milan 136 31.03.23 13:19:13: Na i30 '19 to lze nastavit v palubnim menu (3x, 5x nebo vypnuto). Nakonec jsem si to vypnul, na druhem aute to nemam, a nez abych si jako staromilec na neco zvykal, radsi jsem to zrusil

-> Syny 31.03.23 18:57:26: Přesně na tenhle účel je to také dělané 

-> Bukaj 31.03.23 18:16:22: A vis ze ta packa jde i zaaretovat a pak to blika jak dlouho chces? :) Na vyjezdy z kruhaku, prejizdeni mezi pruhama apod. je to bezva vec.
-> Bukaj: Ani mě to ničím nenadchlo..

-> Syny: Já s takovym autem občas jezdím a většinou je 3 bliknutí málo, někdy naopak moc...

-> isti: Do ty doby, nez s takovym autem budes jezdit a zjistis, ze to je bezva vec :)
-> Bukaj: Vďaka,takže absolutná blbosť čo mi nikdy v živote nebude chýbať.
-> dragon_cb_cz 31.03.23 10:06:15: Na našich strojích lze ten počet bliknutí diagnosticky upravit.
Já např. předevčírem zjistil, že to má Alfa, dokonce ne troj-, ale rovnou pětiblik. A trochu mě to sralo, protože jsem to opakovaně omylem aktivoval při zapínání dálek - řidiči za mnou si museli ťukat na hlavu 

Na druhou stranu plno řidičů v autech, kde to není, taky jen zavadí o páčku, blinkr sotva blikne jednou, což se dá snadno přehlédnout.
-> Bukaj: az s tim budes chvili jezdit, tak si na to zvyknes...
Jako je to komfortni funkce. Treba na objizdeni cyklistu idealni. Nemyslim si, ze bych daval blinkr, az kdyz jsem v druhym pruhu a kdyz jedu s autem, ktery to nema, tak mi to fakt chybi.
Jako je to komfortni funkce. Treba na objizdeni cyklistu idealni. Nemyslim si, ze bych daval blinkr, az kdyz jsem v druhym pruhu a kdyz jedu s autem, ktery to nema, tak mi to fakt chybi.
-> isti: To je pro lenochy na "legalizaci" odbočovacího manévru po jeho započetí, kdy zavaděním o páčku směrových světel při točení volantem mimoděk aktivují trojblik směrovky na příslušné straně... 

Ja som to prečítal celé ale fakt nechápem na čo toto slúží

-> Jumbo: Zkusím o víkendu jestli bude čas. Relátko, fastony a bužírky už mám v autě tak třeba se k tomu dostanu. Pokusný králík bude Forman. 

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pokud chápu správně funkci toho relé (což taky správně být nemusí), tak by mělo detekovat proud mezi kostrou a jedním z blinkrů (L nebo R). První "bliknutí" proběhne vždycky, takže prvním impulzem mezi kostrou a L nebo R se relé sepne a pokud nepřijde druhý impulz, spojí ještě na další dva impulzy pin 49a a blinkr, přes který impulz přišel. Pokud přijde i další impulz (sepnutá páčka), tak se relé zase deaktivuje...
Aspoň tak mi to dává smysl podle schématu na relátku a schématu zapojení nahoře. Podle mě ten modul 000953227A s tím samotným signálem z relé, co mu jde na svorku 49a, vůbec nepracuje, jen počítá, kolik impulzů do blinkru proběhlo a podle toho vyhodnotí, jestli má ještě sepnout, nebo ne... Taková varianta na spožďovač osvětlení...
Osobně bych ho zkusil na test zapojit hned vedle přerušovače a uvidíš, co to udělá...
A pak dej vědět, do Plusa bych ho chtěl taky...
Aspoň tak mi to dává smysl podle schématu na relátku a schématu zapojení nahoře. Podle mě ten modul 000953227A s tím samotným signálem z relé, co mu jde na svorku 49a, vůbec nepracuje, jen počítá, kolik impulzů do blinkru proběhlo a podle toho vyhodnotí, jestli má ještě sepnout, nebo ne... Taková varianta na spožďovač osvětlení...
Osobně bych ho zkusil na test zapojit hned vedle přerušovače a uvidíš, co to udělá...
A pak dej vědět, do Plusa bych ho chtěl taky...

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Mne to zaujalo do feldy, takže polovina problému vyřešena. Ale teď koukám, že tam je svorka "výstup z relé", takže bez něj se to neobejde....nechci nic nikam tahat, jen to vyřešit v rámci pojistkové skříně.
edit: Tak teď sem zblbnul sám sebe. :-D Jak vlastně funguje el. přerušovač? Měl sem za to, že relé je v případě nulového odběru neustále sepnuté a posílá proud do páčky. Po indikaci odběru (i bimetalu zahřátí) se obvod rozpojí. Po vychladnutí zase spojí a tak dál. Ale proč je tam tedy ta prvotní prodleva?
edit: Tak teď sem zblbnul sám sebe. :-D Jak vlastně funguje el. přerušovač? Měl sem za to, že relé je v případě nulového odběru neustále sepnuté a posílá proud do páčky. Po indikaci odběru (i bimetalu zahřátí) se obvod rozpojí. Po vychladnutí zase spojí a tak dál. Ale proč je tam tedy ta prvotní prodleva?
-> Borderer: No já chci jít cestou vyměnit bimetal za relé a pak k tomu přidat ten modul. Netvrdím, že to pojede, jen hledám cestu.
Náhrada za bimetalové relé je i 3pin AEV 3001. Já bych to chtěl ale zkusit udělat tak, aby to šlo snadno a bez zásahu namontovat a vymontovat. V ideálu si představuju že to bude všechno u sebe a jen vycvaknutim a zacvaknutím konektoru se to jakoze rozšíří a nebo pak při demontáži to půjde stejně zpět.
Náhrada za bimetalové relé je i 3pin AEV 3001. Já bych to chtěl ale zkusit udělat tak, aby to šlo snadno a bez zásahu namontovat a vymontovat. V ideálu si představuju že to bude všechno u sebe a jen vycvaknutim a zacvaknutím konektoru se to jakoze rozšíří a nebo pak při demontáži to půjde stejně zpět.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: A tohle je náhrada za klasické relé nebo jen jeho doplněk?
Jelikož Škoda nemá klasické relé, ale bimetal tak bude potřeba asi nejdřív vyřešit toto. Nevim, jestli to bude vhodné, ale zkusím použít toto relé. Je to 4pin a jeden by měl být asi výstup? Prostě zkusím tohle. Máte vy nějaké nápady?
31 - kostra
49 - vstup napájení přerušovače směrových světel
49a - výstup z přerušovače směrových světel
C - svorka přerušovače směrových světel pro kontrolku
31 - kostra
49 - vstup napájení přerušovače směrových světel
49a - výstup z přerušovače směrových světel
C - svorka přerušovače směrových světel pro kontrolku
Tak to tady asi budem muset dát dokupy spolu. Základní schéma zapojení toho modulu je:
15 - spínaných 12+
31 - kostra
49a - výstup z relé
L - levé blinkry
R - právě blinkry
15 - spínaných 12+
31 - kostra
49a - výstup z relé
L - levé blinkry
R - právě blinkry
-> Bery: A nepere se to s jednotkou tažného zařízení? Jen tipuju, nevím co tam máš za tažné a co tam reálně máš. Jestli s nebo bez jednotky.
já můžu jen říct, že to mám v T4 a někdy mi přijde že se to hádá s výstražnýma, nebo když opravdu blikám při odbočení a mám podval za sebou.. jakoby ten triple click je dvojitý, nebo v jiném taktu, dál bliká normálně
taky by mě to zajímalo, zatím jsem koukal jen na aftermarket řešení, asi to zkusím, ale jsou taková "neelegantní" :-)
Zkoušel, má někdo ve Škoda 120-136 Rapid? Docela jsem si na to zvykl a chybí mi to v autě kterým jezdím málo. Kdysi jsem si koupil tento modul: 000953227A a tím jsem skončil takže pokud někdo poradí a nebudu to muset absolvovat od nuly budu rád.
Díky .
Díky .