-> suri: Pamatuju si článek ze světa motorů, popisujícího modelové změny, ve kterým bylo "někde vpravo dole" vítáno jako pozitivum, že nová stiskací úprava spínače umožňuje při vrtání se v motoru někde na silnici jeho zkoušku, aniž by se musely varovky vypnout.
Dobový tuzemský předpisy prostě vyžadovaly, aby varovný světla nešly aktivovat za jízdy, což zpočátku pojali jako "za chodu motoru".
Měl jsem kdysi několik kusů doplňkovejch spínačů cca z roku 1970, určenejch primárně pro 1000 MB a nikdy jsem žádnej nenamontoval kvůli týhle fci (a taky že vypadaly divně).
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Varovná světla
-> Jozka: -> moucan: nehádam sa , ja som to videl asi len mačkacie , ale už sú to roky
-> suri: na roce 69 mám origo spínač a mačkat určitě nejde.
-> suri: Bych řekl, že takhle fungovala až 2nd upravená varianta spínače varovnejch - ta úplně první evoluce ani zmáčknout nešla, pokud se teda pamatuju dobře - ale co má (mít) ročník 70., netuším "z hlavy".
stačí na neho zatlačiť a tak zapnúť a nezhasne
Děkuji všem, když to není závada tak to nebudu řešit.
-> Ludánek: Neboj, mám to na stovce 1970 úplně stejný. Byl to tehdejší požadavek. Ale asi by to šlo vyřešit nějakým přepojením. Jen jsem to ještě nezkoumal.
-> Ludánek: Přesně, jak píše Moucan - je to funkce, nikoli závada 

Řešil jsem tuhle podivnost taky ale není to závada nýbrž vlastnost prvních stovek. Mám to taky tak, varovky automaticky vypnou motor. Mělo se údajně jednat o jakejsi bezpečnostní prvek.
Videl bych to v prepinaci varovek. Kdysi davno na nasi Š100 slo varovkama zapalovani zapnout.
nemá někdo zkušenosti s tím, že když u Škody 100 rok 70 zapnu při nastartování varovná světla tak mi motor zhasne. Nevím kde hledat závadu..díky