skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Řemenice alternátor Pal, Favorit
-> Tomaso435 21.01.20 18:56:24: a proc shottky a ne klasicka Si?, predpokladam, ze to resis ubytkem napeti, o ktery se to posune vys...
-> Jarda: hele, mám všude denní... tím pádem 90% cest nesvítím :) a když jedu po tmě a jesi mi praskne žárovka jednou za dva roky?
-> Tomaso435 21.01.20 17:43:46: a co zarovky? necernaji? ja kdysi u sluzebni octy 1.9tdi, ktera dobijela 14,5V daval do zadnich svetel klasicke kremikove diody, abych tam udelal ubytek napeti cca 1V, od te doby byl pokoj - jen na koncove jsem to daval, tema se svitilo furt, a kazdy tyden jsem menil zarovky
-> tomvm 21.01.20 17:37:46: u rapida mam plochej remen, ale uzsi - felda
-> tomvm 21.01.20 17:37:46: u rapida mam plochej remen, ale uzsi - felda
-> Bukaj 19.01.20 21:51:41: prostě mu řekni rovnou at do práce jezdí okružní jízdou kolem města 

-> tomvm: já mám voblblej regulátor shottkyho diodou aby mi to dávalo cca 14,5V a při rozsvícených světelech 14,4V (oproti 13,6 puvodně) a denní světla. z toho těžím a funguje to. řemenici mám normální velkou (fávo tušim 8/91) mělo už o něco menší , aby to víc žralo uhlíky. jo a od doby co jsem to stejné udělal na máti favoritu tak taky už není třeba dobíjet.
Ta remenice je opravdu siroka a hlavne drazkovana.. tu favo mensi remenici jak poznam ? Je vic druhu ?
-> tomvm: pry bosch z fabie 1.4 mpi, chystam se ho naroubovat do rapida :) ale ma nejak sirokou remenici...
220tis.km s nim ve fabce nebyl zadny problem, tak aby to nezacalo az ted :) no stav pred montazi nejak zkouknu, abych nahodou nepozbyl najednou sbernej krouzek, jak tenkrat u feldy 1.6 a zachranoval me na slovaci Isti
220tis.km s nim ve fabce nebyl zadny problem, tak aby to nezacalo az ted :) no stav pred montazi nejak zkouknu, abych nahodou nepozbyl najednou sbernej krouzek, jak tenkrat u feldy 1.6 a zachranoval me na slovaci Isti
Jiny altik by tam misto puvodniho nepasoval ?
Ta mensi remenice me tak napadla, ale jednou za cas kdyz jedu dal a blbnu tak se dostanu i klidne az na 6000ot. Nebude to pak zase moc na ten altik ?
-> tomvm: Tiež jazdím síce 120kou krátke trasy denne, štartovanie dokonca niekoľko krát za deň, altik 55ka, mala favo remenica a zatiaľ som nedobijal baterku
-> tomvm: Videl by som to rovnako ako Bukaj. Škodou 105 a v zime a krátke trasy? V dnešnej dobe nezmysel samo o sebe. Prehodnotil by som použitie auta.
-> tomvm: Tam nebude chyba v altíku, ale v těch krátkých trasách v zimním období, kdy je větší odběr při startech (větší tření pohyblivých částí - hůře chytá) i v provozu (topení, světla atd)...
...na volnoběh přece nejezdíš, ne? ;-)
Jinak u 55A Magneton altíku je "nedobíjení" na volnoběh vlastnost a nikoli závada - jsou dělané na vyšší otáčky. Starší 42A a 35A na volnoběh dobíjely lépe...
Dalo by se to částečně řešit buď menší řemenicí altíku, nebo zvýšením volnoběžných otáček nad 800/min, kdy začíná dobíjet. Nejlépe ale nejezdit krátké trasy...
...na volnoběh přece nejezdíš, ne? ;-)
Jinak u 55A Magneton altíku je "nedobíjení" na volnoběh vlastnost a nikoli závada - jsou dělané na vyšší otáčky. Starší 42A a 35A na volnoběh dobíjely lépe...
Dalo by se to částečně řešit buď menší řemenicí altíku, nebo zvýšením volnoběžných otáček nad 800/min, kdy začíná dobíjet. Nejlépe ale nejezdit krátké trasy...

Já bych využil toto téma, abych nezakládal podobné. Mám na škodě 105 původní altík 55A a jezdím většinou krátké trasy a nestačí mi dobíjet, na volnoběh vlastně téměr nedobíjí a při jízdě to pak těžce dožene, alespoň jednou za zimu musím dobíjet. Neměli byste nějaký nápad, jaký altík dát nebo tento upravit, aby dobíjel i na volnoběh a nebo nějaký výkonější ? Většinou se dívám, abych spotřeboval co nejméně elektriky a stejně to sotva stačí.
-> yjedli 31.12.19 17:05:08: řemenice favo klínák a favo/felda plochý jsou záměnný kus za kus
dělal jsem to protože nový altík na klínák byl levnější než na plochý řemen 


-> yjedli: A co těch pár zadomotorových škodovek ze sklonku výroby, které již měly identický altík, jako Favorit...? Ty měly řemenici jakou?
OK, každopádně řemenice ze Š120/ 130 na to pasovat nebude....
-> Vojťas: Tuším, že se liší výškou, respektive vycentrováním drážky na řemen - při použití Fa řemenice na 742 altík je drážka mimo osu, nebo tak něco...
-> Skili: neni tam jinej klinek? Uz taky nevim co, ale mam pocit ze neco takovyho sem s tim delal.
-> Tomaso435: už přesně nevím proč ale mám za to že jsem ji musel trochu zkrátit aby tam šla matka. Ale už si moc nepamatuju co jsem s tím dělal, jen vím že jsem s tím něco dělal.
-> Skili: jakto? kolegovi sme dávali do kupy aby to nějak jelo a normálně to tam šlo.. jesi se podkládala nebo tak to nevim.. ale vim že tam šla jak nic
-> yjedli: Kus za kus nepasuje, ale když ti na to trochu upadne flexa a pak si ještě pohraješ s pilníkama tak se tam dostat dá.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7730_2014-09 -16_12-24-45_89.jpg
v téhle podobě to najezdilo tisíce kilometrů bez problémů
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7730_2014-09 -16_12-24-45_89.jpg
v téhle podobě to najezdilo tisíce kilometrů bez problémů
-> yjedli: ja bych nechal řemenici větší - je velikostně blíž stodvácový řemenici
ok, díky.
znamená to tedy, že je to jak píši?
že nelze použít řemenici ze Š120 na alternátor z Favorita?
a řemenice na klínový řemen a plochý řemen půjdou vyměnit?
je tedy lepší menší, nebo větší řemenice?
znamená to tedy, že je to jak píši?
že nelze použít řemenici ze Š120 na alternátor z Favorita?
a řemenice na klínový řemen a plochý řemen půjdou vyměnit?
je tedy lepší menší, nebo větší řemenice?
a taky víc žere uhlíky :)) jinak tu menší měl favorit až později.. tušim od 92.
Ahoj chlapi,
prosím o radu a potvrzení.
Řemenice alternátoru (na klínový řemen) Škoda 120/ 130 má jiný průměr hřídele, než alternátor Favorit/ Felicie, ano?
Tuším, že je větší průměr hřídele, proto nelze použít řemenici ze Š120 na Favorit alternátor.
A řemenice alternátoru na klínový řemen a plochý řemen Favorit a Felicia jsou zcela záměnné, se stejným průměrem hřídele, ano?
Jen jsem koukal, že Favorit má 2 různé průměry řemenic, 50 a 70 mm, předpokládám, že ta menší je vhodnější, více dobíjí při nižších otáčkách motoru.
Děkuji,
Honza
prosím o radu a potvrzení.
Řemenice alternátoru (na klínový řemen) Škoda 120/ 130 má jiný průměr hřídele, než alternátor Favorit/ Felicie, ano?
Tuším, že je větší průměr hřídele, proto nelze použít řemenici ze Š120 na Favorit alternátor.
A řemenice alternátoru na klínový řemen a plochý řemen Favorit a Felicia jsou zcela záměnné, se stejným průměrem hřídele, ano?
Jen jsem koukal, že Favorit má 2 různé průměry řemenic, 50 a 70 mm, předpokládám, že ta menší je vhodnější, více dobíjí při nižších otáčkách motoru.
Děkuji,
Honza