
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit r.v.93 nehází jiskru
-> StepaNoFUN: -> Tomaso435: Bral jsem co bylo v krámě
. Soused potřeboval jezdit. Značka BREMI.

-> Tomaso435: nevim. Kdysi jsem koupil do sluzebniho pickupa nejakou cinu, po tejdnu jsem koupil druhou, prvni reklamoval, po 14ti dnech jsem tam byl i s tou druhou... nechal si (za obe) vratit penize a koupil origo novou...
-> StepaNoFUN: třeba AQ mi vydržela asi 48km :-D
-> Shader: jestli tam mas nejakou cinu, tak si rovnou hod do auta nahradni. Vlastni zkusennost.
-> Shader: no tak tam máš dírku taktam provlikni k tomu drátek a propoj a hotovo ... když sem neměl zapalovací kabel, dojel sem na olejovou měrku, trochu improvizuj :-D
Je tady značka Temic. Vše je nalisované, takže to asi neodzkouším.
-> Tomaso435: Jo, mám.
-> Shader: máš multimetr? změř si kterej pin jde kam ... na tech origo jsou i kalsický šroubky pro fastony krom konektoru...
-> Tomaso435: Ty jsi to připojoval do konektoru na tvrdo? Našel jsem ještě nějaký návod, kde to jde přes tu "jednotku".
-> Shader: na tom trafu je to napsaný pokud je to ten telefunken a pak souhlasí pravá strana konektoru na pravo levá na levo ;)
-> Tomaso435: Jak poznám, který pin je 1 a který 15? Je nutno cívku ukostřit?
-> Shader: jasný vem si dva dráty propoj kontakty z konektoru s kontaktama cívky jak to má bejt a zapoj to a bud to pojede nebo ne... mě takhle chcípnul forman na trafu ... takže dokoupím pár traf abych měl zásobu, pač to používám i ve fávu místo cívky.
-> Shader 30.12.19 10:52:03: jo je to docela bezne
-> Tomaso435: Je možnost to odzkoušet na klasickou cívku?
-> Bukaj 30.12.19 10:47:18: jojo bohužel jo... zlatěstará indučka, která tam mimo jiné jde taky dát.
-> Shader: Co nejde silou, půjde větší sílou :-)
-> Bukaj: Nemám s tím právě zkušenosti. Pokud kolega doma najde cívku, prohodím a uvidí se. Jinak je běžné, že nejde sundat palec v rozdělovači?
-> Shader: Cívky u těchto motorů odcházejí běžně - to bych viděl jako pravděpodobnější, než hall...
-> King: Nevím. Auto nedává jiskru a já teď nevím zda je problém v cívce nebo případně třeba v tom snímači.
-> Shader: A jak vis, ze je KO? A na stojicim motoru nenameris na civce nic, protoze spinaci spinaci tranzistor primaru civky je pri absenci budicich impulzu z ECU zavrenej (tzn. 12V na obou vyvodech primaru)
-> Bukaj: Ok. Jak to ověřit? Pokud je KO nenaměřím na zapalovací cívce napětí?
-> Shader: No, co asi? Viz název tématu...

Co má za následek nefunkční snímač otáček klikového hřídele?
-> StepaNoFUN: -> Bukaj: Díky.
-> Shader: Cívka pro jednobod Bosch je záměnná od Favorita až po Feldu, tuším, že i na Fel a Oct 1,6 je totéž.
-> Shader 30.12.19 08:40:15: Na jednobod (uz od favorita, staryho golfa) a 1.6/55kw je to všechno stejny. Obcas se najdou vzhledove jiny (vetsi), ale je to zamenny.
Je cívka pro všechny modely felicie 1.3 stejná? Nebo jsou tam nějaké rozdíly?
Stejný problém u Felicie 1.3 (jednobod). Nehází jiskru. Na konektoru cívky jsem při otočeném klíči naměřil na dvou vodičích vůči černému (GND) 12V. Cívka z výstupu nedává jiskru. Soudím tedy, že je v háji cívka.
zkus přehodit cívku, a pak cívku v rozdělovači.
i.postimg.cc/wTDLbxgd/IMG
-20190522-174937.jpg
i.postimg.cc/7PdnWQzS/IMG -20190522-174859.jpg
dám sem i fotky palce a víčka, mě se nejeví, že by tam měl bejt nějakej problém, ale kdyby náhodou.
i.postimg.cc/7PdnWQzS/IMG -20190522-174859.jpg
dám sem i fotky palce a víčka, mě se nejeví, že by tam měl bejt nějakej problém, ale kdyby náhodou.
Tak pánové děkuju za rady. Změřil jsem svorku 15 a ta dává 12,3V +-, rozdělovač se točí, uhlík na pružince je, ale jiskru to nedává ani před rozdělovačem, pokud jsem udělal test dobře, tak, že jsem sundal kabel z víčka a při startu přiložil k šroubu uložení tlumiče. Co je tedy v háji?
Při zapnutým klíčku (v poloze kdy svítí kontrolky dobíjení,mazání a teploměr ,palivoměr) musíš voltmetrem změřit na svorce 15 indučky napětí pokud možno stejný jako je klidový napětí na autobaterii. (jeden hrot na sv.15 a druhej nejlíp černej na kostru,blok,minus na baterce - podle toho jak máš dlouhý káble. Druhá svorka na cívce je 1. Pokud to nehází jiskru - taky záleží kde - jestli to zkoušíš na svíččcě, nebo nejdřív vytáhnout středový kábel z víčka a zkoušet ještě jiskru před palcem. Může být v háji cívka v rozdělovači nebo tranzistor. Můžeš mít vypadený uhlík s pružinkou z víčka,můžeš mít proražený palec.. Tak zkoušet.
-> Tapertorp: rozdelovac se toci? Zmerit tam podle me neni moc co, i kdyz na civce by po otoceni klickem melo byt 12V.
Zdravim, nestartuje mi Favorit r.v. 93 karburátor, nehází jiskru, benzín tam jde, startér krásně točí, ale nechytne to. A otázka zní, jak zjistit co je špatně, jak a kde to mám změřit voltmetrem? zkoušel jsem při startování měřit na + a - u zapalovací cívce a ukazuje mi 0, ale nevím jestli to má nějaký vliv a nebo jestli nemůže být v háji ještě něco před cívkou. Děkuju za případný rady.