Bosch 14v 90a - Felda 1.6

prohledat
70 příspěvků (zobrazeno 51 až 70) od 16.01.2019 do 21.02.2021, založil/a Borderer
řadit dle data
18:08:24
22.02.2019
peter13789
Kto to tu zhanal?
zvětšit Bosch 14v 90a - Felda 1.6 - obrázek od peter13789 vložen 22.02.2019 18:08:24
07:30:06
18.01.2019
Borderer
-> MVM: Délka, umístění ložiska i ostatní komponenty mi přijdou totožný, jenom 90A má víc závitů na cívce, nicméně ty hvězdice jsou rozměrově totožný. Dokonce i stator mi přijde identickej, minimálně síla drátu vinutí a vnější rozměry.



Napadlo mne to, protože jsme takhle v pubertě upgradovali dynama na Čezetách a Jawách. Dávali jsme do 45W dynam rotory z 75W a normálně to fungovalo - statorý byly totožný.
07:03:52
18.01.2019
MVM
-> Borderer: Pokud jsou ty rotory rozměrově shodný,tak jsi je klidně mohl prohodit. Na rotoru může být kromě mechanický vady jen zkrat na kostru a mezizávitovej zkrat..
06:58:50
18.01.2019
Borderer
-> Jarda: To sem si taky říkal, ale sběrný kroužky jsou zalitý v plastu, kterej je nejtovanej kamsi do hřídele, to si netroufnu. Nicméně sem našel na na svým původním potenciálně špatnej kontakt mezi diodovým můstkem a regulátorem...takže sem oba altíky zase složil jak byly a dneska je oba vyzkoušim.
22:26:19
17.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 17.01.19 18:03:04: na rotor dej novy krouzky a novy uhliky, vic bych nedelal4
18:03:04
17.01.2019
Borderer
Tak prozatím jsem nasál funkční altík bosch 70A. Ale už má totálně vyjetý drážky na sběrných kroužkách a uhlíky na regulátoru mají cca 5mm (minimum dle příručky). Má smysl to zkusit zkřížit nebo se na to radši vykašlat a zatím jezdit?



Nejradši bych použil původní rotor s hřídelí (sběrný kroužky jsou bez drážky) a zbytek dal z nového altíku, ale netuším, co to udělá..za předpokladu, že to bude pasovat.
upraveno 1x, naposled 17.01.2019 18:24:31
12:14:35
17.01.2019
Borderer
Jen tak orientačně. Zatím jsem volal po Liberci a buďto se se mnou nechtěli bavit nebo mi řekli, že to bohatě stačí proměřit multimetrem. Pokud jde o napětí, stačilo by teoreticky 230V ze sítě? Je to sice o hubu, ale pokud by člověk nebyl blbec a nespěchal, nemělo by se nic stát.
11:41:11
17.01.2019
castrol
na meranie vinutia mam megmet ,ten hned ukaze ci je skrat
upraveno 1x, naposled 17.01.2019 12:20:14
07:37:53
17.01.2019
suri
vinutie merať multimetrom je orientačné , treba megmet
06:32:38
17.01.2019
Borderer
-> StepaNoFUN: Jop, měřil sem to multimetrem..takže stejně to odvýzt někomu, kdo to dělá... 500V zdroj netuším kde vzít.
23:35:03
16.01.2019
StepaNoFUN
-> Borderer: čím měříš odpor proti kostře? Multimtrem?

Je potřeba měřit izolaci.... A to třeba (minimálně) 500V zdrojovýho napětí. Multimetr v tomhle může dost kecat...
23:26:19
16.01.2019
Bukaj
-> Borderer 16.01.19 22:15:27: Jako že celý diodový můstek je v něčem zalit, že nejde proměřit diody zvlášť?
23:24:52
16.01.2019
Bukaj
-> Borderer 16.01.19 21:44:29: Loupající se ochranný lak na vinutí může být důsledek většího přehřátí...

-> Borderer 16.01.19 21:49:14: Ta věc v rámečku vypadá jako kondík, ale z téhle fotky poznám prdlačky...3
22:15:27
16.01.2019
Borderer
-> Jarda: Nelze, diody jsou zalisovaný.
22:10:45
16.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 16.01.19 21:49:14: u pal diodovy mustek odpajim a merim, kazdou diodu zvlast, ale uz se mi stalo, ze vodivost byla na jednu stranu, ale pri pruchodu proudu se to uplne rozpojilo, no ale pri spatne diode by asi poblikavalo dobijeni, teda pal se tak chova, tady nevim, ale ty diody bych zkusil promerit stejne
21:49:14
16.01.2019
Borderer
Co se týče diodového můstku, poznám prd. Mám akorát papír, jak proměřit můstek na magnetonu, ale tenhle je jinej (i podle počtu vývodů z altíku) a přiznám se, že sice chápu princip funkce, ale to je tak všecko. Tzn. nemám šajn, co s čím proměřit.

Jediného mechanického poškození jsem si všiml viz rámeček, tahle věc byla nějaká oblemcaná čímsi, co i trochu vyteklo na zadní víko a snad i trochu naleptalo plast.
zvětšit Bosch 14v 90a - Felda 1.6 - obrázek od Borderer vložen 16.01.2019 21:49:14
21:44:29
16.01.2019
Borderer
Na statoru jsem si všiml jediného poškození. Je oloupaný lak na části vinutí, viz fotka. Nemám tušení, co a jak, ale i když jsem dal ohmmetr na (podle mne) oloupané vinutí, odpor byl nekonečno.
zvětšit Bosch 14v 90a - Felda 1.6 - obrázek od Borderer vložen 16.01.2019 21:44:29
21:40:23
16.01.2019
Borderer
Stator na kostru je taky OK - nekonečná hodnota odporu.

Mezi jednotlivými vývody vždy:

1 - 2 odpor 0, 1 - 2 vůči všem ostatním vývodům nekonečno

3 - 4 odpor 0, vůči všem ostatním vývodům nekonečno

5 - 6 odpor 0, vůči všem ostatním vývodům nekonečno
zvětšit Bosch 14v 90a - Felda 1.6 - obrázek od Borderer vložen 16.01.2019 21:40:23
21:40:21
16.01.2019
Bukaj
Rotoru se málokdy co stane - maximálně se ojedou sběrné kroužky. Ä jak je na tom stator (pájené spoje) a diodový můstek?
21:34:46
16.01.2019
Borderer
Zdravím,

už jsem to nakousnul v tématu "co jste podělali", ale nyní jsem altík rozlousknul a závěry jsou takové:



Auto se chovalo takto: Alternátor normálně dobíjí, klidně i 50km a najednou přestane. Kontrolka dobíjení nesvítí. Následně pak v různých intervalech začne/přestane dobíjet. Nikdy nesvítí kontrolka dobíjení, při zapnutí klíčků svítí, po nastartování zhasne. Takže nastartuji, kontrolka zhasne, ale nedobíjí.



Proměřený rotor - zkrat na kostru není, odpor mezi jednotlivými sběrnými kroužky 0 - rotor tedy nejspíš OK.
Extreme Tyres