Denní svícení - trochu jinak (felda)

prohledat
131 příspěvků (zobrazeno 101 až 131) od 28.09.2016 do 01.02.2017, založil/a Borderer
řadit dle data
11:11:06
07.10.2016
vhml
Když jste narazili na homologaci. Co všechno by mělo být napsáno na přídavných dálkových LEDkách aby byly legální? :-)
10:56:19
07.10.2016
Nwkt
-> M@rtin: Nemáš 3 3 3
10:55:18
07.10.2016
Syny
-> M@rtin: Myslis, ze ma sviceni mlhovkama se snizenou intenzitou homologovany? 3
10:52:43
07.10.2016
M@rtin
-> Nwkt: Tak pokud to máš homologovaný, není problém ne?
10:37:29
07.10.2016
Nwkt
-> M@rtin: já svítím mlhovkama na 45% nebudu si kurvit bixenony 1
10:05:05
07.10.2016
M@rtin
-> Bukaj 07.10.16 09:39:16: Asi tak ..... na služební O2 FL denní nepoužívám .... a ani na jednom ze svých aut denní svícení nemám ....
10:03:33
07.10.2016
Nwkt
-> Bukaj: jj
09:39:16
07.10.2016
Bukaj
Stejně celé to denní svícení je úplná ptákovina...71
08:39:25
07.10.2016
King
-> Tomaso435: To jiste nasere, ale zvysovani pokut do ansurdna jeste nikdy nic nevyresilo4
20:04:05
06.10.2016
David29
-> Tomaso435: Asi tak. Vzhledem k tomu jaký jsou to debilové, bych tohle vůbec zathl - pokud vozidlo nebude vybaveno čidlem, co samo potkávačky rozsvítí...
20:01:28
06.10.2016
Tomaso435
-> David29: ted jak je ráno už tma když se jede do práce by mě hlavně zajímalo kolik řidič rozlišuje - vidim a - jsem viděn. Protože tolik kokotů co jezdí na denní svícení v 6 ráno kdy je tma jako v prdeli a jemu tam v předu žhnou vlákna 21W žárovek.. bych to pokutoval pětitisícovkou, aby na to ty dementi co si kupujou chytrý auta a chytrý telefony protože sou sami uplně blbý mysleli :-D
19:58:02
06.10.2016
David29
-> Tommyk: Tohe bylo myslím Fiat Ducato. Prostě jen denní svícení (tj. jen jiný žárovky na předku), nebo komplet celý auto s potkávačkama. Jiná možnost na dvoupolohovém vypínači nebyla



A myslím že jsem koukal na nějakýho Hjůndje, a ten měl díru za parkovačku (jako žárovku) v parabole nevybroušenou... Takže taky bez - ale tam to možná kompenzovali slabší svícení diod. Ale ted je otázka, kdo z řidičů to rozlišuje 8



Imrvére vidím taxiky a busy v noci stát na denním svícení, co svítí naplno 8
18:50:05
06.10.2016
Milan 136
-> Tommyk: to ne1 Ale vzhledem k čumáku RS je to zapojený tak, jako na RS4
17:54:13
06.10.2016
Tommyk
-> Milan 136 06.10.16 06:43:10: podle vin to RS není 3
06:43:10
06.10.2016
Milan 136
-> Tommyk: a to si pis ze je 4
21:43:06
05.10.2016
Tommyk
-> Milan 136 05.10.16 20:56:54: ale originál to tak není1
20:56:54
05.10.2016
Milan 136
-> Tommyk: moje3 jako parkovačky svítí slabší intenzitou LED moduly
20:21:45
05.10.2016
Tomaso435
-> StepaNoFUN: nemá to ledky který fungujou buď jako obrysovky, denní, nebo blikny?
20:20:01
05.10.2016
StepaNoFUN
-> Tommyk: Náklaďáky. Myslím, že nový Iveco co máme ve firmě taky přední parkovačky nemá. :-X
20:12:03
05.10.2016
Tommyk
-> David29: které auto nemá parkovacky?
10:34:44
02.10.2016
Pavell
Ja vyhodil přední mlhovky úplně,a dal jsem tam sadu denních primo pro feldu. Zachovala se už zmiňovaná originalita vzhledu a nemusí se nic víc vymýšlet a je to jak má být. 4
09:51:31
02.10.2016
David29
-> StepaNoFUN: A ted si vem, že modrení auta parkovačky nemaj... Což už je podle mě strašná zvrhlost a když jsem stál v noci na dálnici bez nafty, musel jsem svítit potkávačkama, protože jen na varovkách opravdu ne
05:59:29
02.10.2016
StepaNoFUN
-> Bukaj: Jak píše David. Jde o to, pro jakej účel byly ty světla homologovaný. A jelikož v době 120tky, fáčka, feldy, či o1 nikdo o SPDS ještě nevěděl, tak s tím vyrobce ani počítat nemohl. A ve vyhlášce je to napsaný jasně. Buď SPDS bez ničeho a musej se vypnout při zapnutí parkovaček (to že je má někdo zapnutý i v noci je blbě), nebo kompletní osvětlení pro jízdu jako v noci. Jenom nemusí svítit palubka atd. (mám to tak v octávce - parkovačky s klíčkem, palubka a možnost zapnout dálkový až po zapnutí světel). Ještě je tam podmínka, ze pokud se světla rozsvěcujou automaticky, tak to musi jít přepnout na samotný parkovačky i při běhu motoru.
20:31:28
01.10.2016
David29
-> Bukaj: Protože je to prostě homologovaný jako potkávací světlo - nic jinýho v tom není.

Jasně - rozumnej orgán se nechá přesvědčit, že ti zadek normálně svítí, pochválí ti úpravu a je to. Ale prostě to tak není schválený.



A že to maj novější auta - je podle mě strašná debilita výrobců. Nejen že auto "neví" že svítí (je to tam "prasácky" udělaný jen pro auta do ČR), ale ani není zajištěno, aby sis při setmění ten zbytek auta rozsvítil - což není ani u klasického led denního svícení.

Osobně bych auta bez senzoru světla takto vybavovat nenechal - prostě bud jen svítit komplet nebo nic.

Bohužel jsou lidi debilní a nemyslí na to, že by jako mohli rozsvítit normální světla
09:08:56
01.10.2016
Bukaj
-> StepaNoFUN 28.09.16 08:58:36: Hele a prakticky - jakej je rozdíl, jestli svítí jen přední tlumené a nebo komplet s obrysovkami? Proč by se nemělo někomu líbit, když bych měl zapojené jako "spds" jen "potkávačky"? Není to tak trochu dvojí metr, když novější auta vzadu svítit nemusí a škodovka ano?



Už nějakou dobu zvažuji právě tuto úpravu (na denní svícení jen přední tlumené), ale doposud nebyl na realizaci čas...
13:46:52
28.09.2016
U-Geen
-> Borderer: ja postupne instaluju (neni cas) tohle... kdyz uz to mam doma :) www.cybertronic-labs.cz/d enni-sviceni-ahd-economi-k it-i191c52 ... ale u feldy bych to neresil, mhlovky vyhodil a misto nich dal klasicky DRL podobnyho formatu. Ja mam bohuzel mlhovky jak krava, jinak bych to davno udelal taky tak.
10:41:36
28.09.2016
Borderer
-> StepaNoFUN: Nebo dam nakonec SPDS místo mlhovek, ty sem stejně za ty 4 roky rozsvítil akorát jednou - na STK. 3 Ale láká mne ta originalita vzhledu, ale že hlavní světla nemusej bejt homologovaný pro denní svícení mne nenapadlo. 8
09:08:40
28.09.2016
Tomaso435
-> Borderer: zkoro takhle sem to jezdil spousty let s mojim prvním fávem. relátko seplo po tom co altík začal dobíjet a někde u pojistkovky sem se napájel na dráty k potkávačkám. nešly ani dálky ani parkovačky jen potkávačky. stisknutím tlačítka parkovaček se k tomu přidalo celý auto na co byl pro případ potřeby druhej automat na tlačítko že se po startu třeba v zimě rožne celý auto. Policajt ve dne netuší když tě zastavuje že ti nejdou zadní světla a když tě předjíždí tak při zhaslým zadku zas mu nedojde že nemáš denní. Na omezení výkonu .... zkus si propojit obě dva vlákna a napájej to 12V... prostě jako bys měl jednu 24V žárovku ale budeš mít 2x 12V. Jinak co se týče stmívače na 120W výkonu .... existuje u mě prototyp jen ho ne a ne zapojit :-D a ani se to moc nehřeje :)
08:58:36
28.09.2016
StepaNoFUN
-> Borderer: Všechno by šlo. Jenom felda nemá přední světla homologovaný jako denní svícení. Tudíž pokud přední světla, tak buď rozsvítit vše i s obrysovkama a koncovejma, nebo nic. To už by Ti možná sežrali, že mlhovky s omezeným výkonem jsou SPDS, ale svítit hlavníma bez zbytku předepsanýho osvětlení se orgánům asi moc líbit nebude.

Relé denního svícení pro FEL je v podstatě "hloupý" napěťový relé. Parkovačky svítěj pořád a relé spíná jenom hlavní světlomety po dostažení myslím 13,2V v napájecím okruhu.

Omezení výkonu žárovek takhle "jednoduše" neznamená moc velkou úsporu energie (právě proto, že by to dost topilo). Rozhodně se to promítne do životnosti žárovek taky. "Podžhavený" vlákno taky pro tu žárovku není žádná výhra.

Ještě by šlo použít relé denního svícení z octávky. Ta má alespoň to, že Ti nesvítí palubka a nefungujou dálkový dokud si nezapneš klasický světla. Ale jak by to tam šlo jednoduše dopojit jsem nepátral.
08:53:37
28.09.2016
King
Kdyz uz bych to chtel resit jako regulaci napeti pro dalkovy, tak nejakym dc/dc step-down menicem.
01:09:24
28.09.2016
Borderer
Zdravím,

mám momentálně na feldě denní svícení vedle mlhovek, ale nějak nejsem spokojen s estetičností dané věci.... Koukal sem, že u feldy existovalo "relé" denního svícení, ale je to jen relátko místo spínače.... Nevymejšlel už někdo úpravu, žeby to relé umělo rozsvítit pouze přední světlomety (bez obrysovek, koncových světel,...)?

Z celkového bastlení mne napadlo nechat stávající jednotku RLD, pár relátek a napojit přímo na tlumený vlákno H4, ale životnosti H4 to nepřidá a úspora energie je taky pryč.... to mne vede k tomu, jak to mají vyřešené starší generace BMW - jako denní svícení je použito dálkové vlákno H4 s omezeným příkonem na 25W. Na to by šlo udelat tranzistorovy spinac s proudovym omezenim (vykonnovy tranzistor + odpor do emitoru + ridici tranzistor), ale vzhledem k lineární funkci by to dost topilo....



Nepřemýšlel nad tím někdo? Vim, že vymejšlim voloviny, ale zimní večery budou dlouhé.... 3
Extreme Tyres