
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vložka zámku škoda 1000mb - renovace
-> krtecek: No, největší problém u toho zámku je Al štítek s dírou a ty dva "pysky" (jak to hezky nazval Jožka) - tyto věci neseženeš jinak, než s jinou vložkou.

v čem je můj problém? :) No ptal jsem se jestli to jde zrenovovat do nějaké přijatelnější podoby popř.jak. A v tvé zprávě jsem dostal asi to co jsem hledal. A to, že v zámečnictví by to měli umět.. Nejsem si totiž jistej zda se takový vložky/klíče ještě dají sehnat
-> krtecek: A Tvůj problém tkví v čem? Jestli Ti jde o druhý klíč, tak v rozumném klíčařství Ti nový klíč udělají, nebo dokonce i přestaví novou vložku na starý klíč (u MBčkové vložky jsem myslím musel dodat 2 ks vložky na přestavbu dle klíče, aby měli na výběr z jazýčků...)

No
tak ve výsledku mám sice novej klíč, ale asi je mi k prdu
při nejhorším ho prodám tak jak jsem ho koupil..


-> krtecek: Jo, Bomoro (dle zahraniční licence) jsou "kliky dovnitř".
Myslím, že by se ani výrobou nový západky (L/Z) adaptovat nedalo, protože jsi omezenej tou střední polohou, jedinou, ve který se dá vysunout klíč a která jen s příslušným mechanismem může znamenat odemčeno i zamčeno - u MB bys měl pořád odemčeno (nebo zamčeno), bez rozsáhlých dalších úprav potřebuješ "výsuvný" polohy klíče dvě.
Myslím, že by se ani výrobou nový západky (L/Z) adaptovat nedalo, protože jsi omezenej tou střední polohou, jedinou, ve který se dá vysunout klíč a která jen s příslušným mechanismem může znamenat odemčeno i zamčeno - u MB bys měl pořád odemčeno (nebo zamčeno), bez rozsáhlých dalších úprav potřebuješ "výsuvný" polohy klíče dvě.
a takovej blbej dotaz..a kdybych vzal ten zámek z š100 a dal k tomu ten konec z 1000mb (to Lko/Ztko, třeba prodloužený o ten 1cm) to by nepasovalo? ten konec je tam totiž jen na jednu matku, podložku a ten L/Z kus
Díky za typ. Nejsem ještě tak kovaný v těch názvech. Zatím jsem renovátor amatér :) Ale Bomoro kliky...to jsou ty zapuštěné? Respektive ty, co se tahají ze spod na vrch? jak u 120 favorita?
abych upřesnil situaci..na svém autě mám klíč, tohle jsem si koupil do rezervy, kdyby náhodou..
abych upřesnil situaci..na svém autě mám klíč, tohle jsem si koupil do rezervy, kdyby náhodou..
-> krtecek: On dvoupolohovej 100/110 starší mívá v originál stavu obdobnou západku jako ten pro MB, jen na konci s takovým "pádlem" a pasuje k plechovým táhlům, třípolohovej je pro novější drátěný táhla systému Bomoro klik, pamatuju-li si to dobře..
Zkus rozchodit ten původní, podle ne moc opotřebovaných pohyblivých "pysků" toho možná za sebou až tolik nemá.
Zkus rozchodit ten původní, podle ne moc opotřebovaných pohyblivých "pysků" toho možná za sebou až tolik nemá.
Děkuji za další reakci...co jsem zkoušel tak nový zámek (š110) má nejspíš 3 polohy. V krajních klíč nejde vysunout z vložky, pouze z prostřední... U starého (ten, který chci zrenovovat) má polohy 2 a u obou jde klíč vytáhnout..
-> krtecek: U toho stovkovýho zámku novýho nejdřív vyzkoušej, ve který poloze se z něj vyjímá klíč - novější provedení se třemi polohami a vyjímáním klíče ve střední poloze se možná pro 1000MB dá použít, ale nevím jak (dle foto se zdá máš tento nevhodný typ).
Původní MB zámek se dá vyčistit, vyprat, rozhýbat, namazat grafitem a bude chodit jak novej, což třeba znamená, že jde otevřít jakoukoliv vhodnou čepelí vreckového nožíku - ale je origo.
Pokud se pletu a novej zámek je typu "zasunout, otočit o 90° a vytáhnout", stačí např. vhodná podložka pod štítek kliky a po přehození západky z MB zámku (způsob připevnění západek je totožnej) se použít dá, trable mohou nastat, pokud by to bylo s nějakýho "traktoru" a odfézování pro západku je provedený jinde na obvodu - s čímž jsem se už taky setkal.
Původní MB zámek se dá vyčistit, vyprat, rozhýbat, namazat grafitem a bude chodit jak novej, což třeba znamená, že jde otevřít jakoukoliv vhodnou čepelí vreckového nožíku - ale je origo.
Pokud se pletu a novej zámek je typu "zasunout, otočit o 90° a vytáhnout", stačí např. vhodná podložka pod štítek kliky a po přehození západky z MB zámku (způsob připevnění západek je totožnej) se použít dá, trable mohou nastat, pokud by to bylo s nějakýho "traktoru" a odfézování pro západku je provedený jinde na obvodu - s čímž jsem se už taky setkal.
-> krtecek: Kromě délky jsou zvenku stejné? Myslím, jestli ten novější lze zamntovat do kliky MB. Tam je zamykání pomocí plíšku na konci oříšku, který zamkne pouze kliku, je to tak? Tak jedině ten plech udělat nový dle nového zámku, aby to zamykalo. Jinak to asi nějak zrenovovat půjde, ale nikdy jsem to nedělal. Jo a WD je dobrý na uvolnění a tak, ale na dlouhodobé mazání je naprd.
Zdravím místní fandy. Předem se omlouvám, pokud již můj dotaz v nějaké podobě tu je. Koupil jsem si vložku zámku řidičových dveří jako náhradní díl. Jedná se o vymontovaný kus z nějakého vozu. Nevím jaké to má označení (v tom se nevyznám), ale je to ten klíč 4,2mm dlouhý (úplně maličký). Jde tato vložka nějak zrenovovat? Nikde jsem nenašel něco čím by se to dalo rozebrat. Nevím jestli WD40 bude to pravé ořechové. Max tak a oplach od nečistot. Mám pak ještě jeden kus od jednoho člena zde, a tam je vložka úplně nová (asi z š110), ale délka klíče 5cm. Rozdíl je viditelný. Díky