skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fabia 1 1,4 Mpi čidlo tlaku oleje
-> Bukac: Od Octavky a dál to není jen kontakt a kontrolka. Nazvali "to" chytře : Dynamické varovné zařízení při nízkým tlaku oleje. Na obyč čidlo tlaku oleje vymysleli kontrolní postup v dílenské příruče na dvě A4. Už to není jednoduchý obvod - ale systém kde musí být určitý podmínky (předšvím otáčky motoru,spínací tlak oleje) splněný současně, aby kontrolka svítila nebo blikala a nebo zhasla. Jsou tam časový 3s intervaly atd. Pokud se budem bavit ryze o čidle a jeho první zběžný kontrole - tak demontovaný musí být rozpojený.První krok zda držíš v ruce správný díl. Kontrola systému je jiná pohádka. Je to jedna z věcí kde soudruzi z NDR udělali maličko chybu a je tak možný některý auta při jízdě na volnoběh klidně zadřít,protože se zkrátka kontrolka mazání nerožne.
-> MVM: Potom ovšem nechápu logiku signalizace.Když nechám drát od čidla v luftu,tak se mi při pouze zapnutém zapalování nerozsvítí kontrolní žárovka tlaku oleje.Pokud ten drát dám na kostru,tak začne blikat a signalizovat.Prostě ta signalizace svítí v situaci,kdy je spínač ukostřený.Když se mínus odpojí,tak zhasne.
-> StepaNoFUN 05.03.16 07:07:38: to OHV nikdy nemalo
-> Bukac: Fabia 1,4MPi - v klidu musí být rozpojen, Při tlaku 0,75-1Bar spíná.
-> Bukac: A nemá to auto senzor kvality a hladiny oleje? Na nekterejch autech blikající kontrolka mazání signalizovala nízkou hladinu. Ale nejsem si jistém jestli tohle montovali už do fabií.
Ahoj.V jakém stavu je čidlo tlaku oleje v klidovém stavu u Fabie 1,4 MPI OHV?Má být kontakt rozpojen nebo spojen?Kámoš mi to dal na opravu-původní baroskop se rozpadl a on koupil nový a kontrolka stále bliká.Tlak oleje je ok-změřeno.Ovšem ten nový baroskop je v klidovém stavu rozpojen a při běhu motoru spojen.Někde jsem četl,že by to mělo být opačně.Je možné,že mu prodali spínač na jiné auto?Nevím jestli se to třeba neměnilo přes modelové ročníky?