-> Jozka:
To same co pise Bukaj. Povodny a asi je tam dodnes. Najazdene mala skodovenka nieco ku 300000km Zlomil som len plastovy bazmek prepinania na dialkove.
Ale to bolo v aute -20 :-)
Denne svietenie zazila a akosi jej to neublizilo
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Světla "čtyřoko" zapojení
-> Jozka: U naší 120L 78 byl přepínač snad ještě původní v roce 2002, když se auto vrakovalo - jen jednou se u něj měnila rozlomená packa přepínání tlumené/dálkové.
A u 120L M1 83 jsem přepínač měnil z nějakého jiného důvodu - něco se v něm rozsypalo (asi to plastové tělo), ale kontakty vypálené moc nebyly - jen jednou to zlobilo a pomohlo kontakty očistit...
Pak jsem tam dal relátko...
A u 120L M1 83 jsem přepínač měnil z nějakého jiného důvodu - něco se v něm rozsypalo (asi to plastové tělo), ale kontakty vypálené moc nebyly - jen jednou to zlobilo a pomohlo kontakty očistit...

-> SO545: A přepínač na světla vydržel ? U naší 120L / 1977 taky s H4 se dožil asi 40 t km, než zahořel - přitom většinu těch km auto najelo v době, kdy se svítilo jenom za tmy..
Mal som doma 120 uzovku r.v 1978 od nova , bez relatka , H4
-> Bobesh: Jo, ale měli s tím počítat, na kila i erka se H4 masívně pak v provozu dávaly zcela běžně a 120 užovky jima byly taky vybavovaný už z výroby, tu dvacku do toho vrazit klidně mohli.
Osobně jsem snad kilí konektor nevypálenej nebo alespoň nenatavenej na příslušný pozici viděl snad jeden jedinej, na užovce akruálně při 100 tkm už 3rd přepínač a to v noci ani moc nejezdila...

Osobně jsem snad kilí konektor nevypálenej nebo alespoň nenatavenej na příslušný pozici viděl snad jeden jedinej, na užovce akruálně při 100 tkm už 3rd přepínač a to v noci ani moc nejezdila...
-> Jozka: Jednoduše:Na asymetriky to stačilo. Když přišly "Háčka" (až teprve na stopdvacítkách,kila ani erka ještě ne) s vyšší zátěží,nastaly časem problémy. Takže přišla inovace.
-> Bobesh:
Nikdy jsem nepochopil, proč ještě u užovek tak šetřili, že relé nedali - když se konektory vypalovaly už i kil na H4 žárovkách.

A propos,zdvojením přívodního kabelu od akumulátoru (starter-spínací skříňka-pojistky-relé) se ztráty ještě zmenší.
Na každý pád je vřazení relé do okruhu hlavních světlometů přínosem. Minimalizují se proudové ztráty,LUCAS již netrpí a hlavně:světla mají podstatně rychlejší nástup. I na brzdových světlech,která jsem měl zdvojená plus páté přídavné (105W už je pro původní vedení přílišná zátěž),se intenzita jasu zvýšila a nástup podstatně urychlil.
no podle schématu a popisu v Andrtovi mi příjde že tam jsou asi zvlášť na dálkový a zvlášť na tlumený. Zkusím nějaký doma pohledat a uvidíme :)
-> Bukaj: Jo, ty plastový s obdélníkovou "základní deskou" jsem považoval za dobově přijatelný, tak jsem koukal na ně.. že by byly "slabší", když jsou ampéry taktně zamlčeny ? 

-> Jozka: Na těch starých velkých hliníkových relátkách je 20A, na novějších malých hliníkových kostkách 16A a na těch s plastovým víčkem opravdu amperáž značená není...
-> tunerlada: Připojuju se..
Zkoumal jsem zatím letmo, první užovky měly relé snad jen na fanfáry, někdy 79/80 přidány relátka pro dálkové, pomocné dálkové a na přání i pro tlumená světla - popis dělá dojem, jak kdyby bylo jedno relé pro oboje dálková, což se mi zdá divný, ale nezkoumal jsem zatím blíž. Co je vidět po kufrech auta, tak relé jsou vedle deklu přes brzdy dvě, někdy i tři..
Relé dle mě postačí dobový, spolehlivý byly dostatečně, ale žádný ampéry na nich napsaný nejsou.
Zkoumal jsem zatím letmo, první užovky měly relé snad jen na fanfáry, někdy 79/80 přidány relátka pro dálkové, pomocné dálkové a na přání i pro tlumená světla - popis dělá dojem, jak kdyby bylo jedno relé pro oboje dálková, což se mi zdá divný, ale nezkoumal jsem zatím blíž. Co je vidět po kufrech auta, tak relé jsou vedle deklu přes brzdy dvě, někdy i tři..
Relé dle mě postačí dobový, spolehlivý byly dostatečně, ale žádný ampéry na nich napsaný nejsou.
obnovím téma s dotazem protože si nejsem vůbec jistý
Na čtyřoko jak silné relé a kolik jich na co dát ? díky

Samozřejmě, o matce vím :-) nakonec ho švagr svou prasečí silou sundal, mně se nepovedlo :-D
-> mikihans: Doufám, že jsi sundal kryt na volantu, ze spodní strany je na dvou šroubech a pod ním jsi sundal matku z tyče volantu. Volant je na kuželovém drážkování a mě se dosud vždy podařil sundat vykýváním bez stahováku.
-> srdcar 120L: díky, tak když už to budu dělat, pouvažuju že to předělám všechno na relátka, mám jich dost, takže nevidím problém
Ovšem vyskytla se docela nemilá věc a to že ani za prase nemůžu sundat volant
asi budu muset svařit nějakej stahovák... a to co nejdřív, protože ten přepínač co tam je asi brzo upadne úplně

Ovšem vyskytla se docela nemilá věc a to že ani za prase nemůžu sundat volant

-> mikihans: Pokud ti můžu poradit, předělej všechna hlavní světla přes spínací relátka. Já měl originál relátko jen pro tlumená světla, ale předělal jsem i dálková světla a mlhovky na relátka. Ta investice se opravdu vyplatí. Do té doby 4 až 5 let a Lucas byl v kytkách, vypálené kontakty. Teď Lucas spíná jen ovládací proud relátek. Od té doby klid, maximálně praskne plastový nesmysl, který drží polohu přepínání světel. To samé jsem udělal na brzdová světla, protože brzdový spínač hořel jak na běžícím pásu, je na 2,5 A a já jsem tahal dost často vlek.
-> stepan: Tak to je teda "pěkný.
V tom případě bych tam to relé určitě dal... další dvě lampy už by byl až moc velký záhul. Já bych teda v rámci spolehlivosti asi zapojil i ty původní dálkové přes relé.
V tom případě bych tam to relé určitě dal... další dvě lampy už by byl až moc velký záhul. Já bych teda v rámci spolehlivosti asi zapojil i ty původní dálkové přes relé.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Pokud vim, tak všechny užovky kromě 4 oka maj dálkový světla natvrdo bez relé.
zapojit to tak jak se to normálně zapojovalo?
To jako že 105 má dálková světla zapojená přímo od baterky přes lukas bez relátka? 

Ahoj, mám 105ku už od předchozího majitele předělanou na čtyřsvětlo. Problém je, že přídavná dálková světla jen zapojil ke stávajícím, bez relé, takže kontaktem LUCASu tekl plný proud, no prostě po pár letech se mi kontakt prakticky upálil.
Přepínač mám nový, ale teď řeším zapojení. Jestli hlavní dálkové světlomety připojit "natvrdo" přes LUCAS a přídavné k nim přes relé, nebo mám LUCASu odlehčit co nejvíc a připojit všechna čtyři světla přes jedno relé (nejjednodušší možnost, protože bych nemusel tahat prakticky nic nového, jen jeden drát od pojistky k relé). Nebo zapojit přes dvě relé? (Hlavní/přídavené) - ale to bych musel natahat nové dráty od pojistek ke světlům, nebo možnost přes dvě relé pravá/levá, což by i se stávající instalací asi šlo. No prostě co si myslíte, že je nejlepší možnost?
díky moc.
Tlumená světla přepokládám není potřeba přes relé zapojovat, to ten kontakt v pohodě zvládne (2x 55W) nemýlím-li se
díky moc za rady všem
Přepínač mám nový, ale teď řeším zapojení. Jestli hlavní dálkové světlomety připojit "natvrdo" přes LUCAS a přídavné k nim přes relé, nebo mám LUCASu odlehčit co nejvíc a připojit všechna čtyři světla přes jedno relé (nejjednodušší možnost, protože bych nemusel tahat prakticky nic nového, jen jeden drát od pojistky k relé). Nebo zapojit přes dvě relé? (Hlavní/přídavené) - ale to bych musel natahat nové dráty od pojistek ke světlům, nebo možnost přes dvě relé pravá/levá, což by i se stávající instalací asi šlo. No prostě co si myslíte, že je nejlepší možnost?

Tlumená světla přepokládám není potřeba přes relé zapojovat, to ten kontakt v pohodě zvládne (2x 55W) nemýlím-li se
