Bezkontakt na Favo motor do 120

prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 05.02.2014 do 18.02.2014, založil/a Tibcoo
řadit dle data
20:58:23
18.02.2014
srdcar 120L
-> Kocvin: No vidíš, závadu jsi našel. Přece jen mechanika rozdělovače. Cívka bude nejspíš v pořádku, budeš mít rezervní.3 3
18:00:05
18.02.2014
Kocvin
-> srdcar 120L: Tak jsem to znova všecko prolezl a našel mechanickou závadu rozdělovače.. Spoj mezi horní hřídelkou a součástí odstředivé regulace měl vůli jako prase.. Tak jsem rovnou vyměnil celý rozdělovač, který byl jak nový a auto šlape jak má :) Možná na tom měla podíl i ta cívka..
15:20:18
16.02.2014
srdcar 120L
-> Kocvin: Tak jak jsi dopadl? Povedlo se nebo zase nic?
17:43:16
13.02.2014
King
-> srdcar 120L: To je jednoznačně dobrej tuning. Používal jsem ho na všech skodivkach a inspiraci mi bylo Fojtikovo el.zapalko, který publikoval v Amaru vc. ty upravy napájení.
15:57:30
13.02.2014
Kocvin
-> srdcar 120L: Asi nejspíš budu měnit znova cívku v rozdělovači, protože ta stará se mi moc nezdá. Tak rovnou zkontroluju i vůle a regulaci.
upraveno 1x, naposled 13.02.2014 16:01:07
12:22:10
13.02.2014
srdcar 120L
-> Kocvin: Ještě mě tak napadlo, jestli se ti nerozsypala odstředivá regulace v rozdělovači, ( i prasklá pružinka) Fávo rozdělovač to dost rád dělá, nebo nastřihl čep, co drží pohon rozdělovače a zvětšila se vůle v uložení. Chce to prohlédnout. Odstředivou regulaci poznáš celkem snadno, zpravidla se nevrací, když ji palcem napružíš. Nejspíš někde tady bude příčina, protože, jak uvádíš, se to stalo náhle.
10:17:46
13.02.2014
minno
-> srdcar 120L: rovnako mám napájanie cievky a ETZ prerobené aj ja.
07:07:30
13.02.2014
Kocvin
-> srdcar 120L: Nápad je to moc dobrý :) Ale momentálně to neřeší můj problém. První musím auto zprovoznit na 100% a pak bude čas na zlepšováky.
20:10:47
12.02.2014
srdcar 120L
-> Kocvin: Měl bych takový nápad, sice já to zatím nepotřebuji, nemám se zapalkem problém, dám ho k dobru.



Udělat napájení ETZ a zap. cívky přes spínací relátko, třeba jak je na světla, či mlhovky, hlavní proud by šel krátkou cestou, třeba z vývodu altíku, dát pro sichr třeba 20 A pojistku a relé by se ovládalo původním kabelem od klíčku k zapalku. Podobně mám předělaná světla, mám natažený 10 mm kabel od baterky dopředu do kufru, (50 A pojistka) kde mám na tlumená, dálková a mlhová světla proudová relátka. Tlumená a dálková světla jsou ovládaná Lucasem, přes který jde pouze proud pro ovládací cívky, ne plný proud do žárovek, jak je to původně. A Lucas drží a nikde se nevypaluje. Stejně tak mám předělaná brzdová světla, takže přes spínač jde malý proud, který ho taky nevypaluje. Úprava byla nutná kvůli přívěsu, často jsem měnil spínač.
18:58:07
12.02.2014
Kocvin
-> King: Dnes jsem opět složil lpg, pročistil kostry, zkontroloval napájení cívky a etz. Všechno se zdá v pořádku. Po nastartování už motor běží krásně na 4 válce a drží volnoběh což znamená že jeden problém je z krku. Ale auto je neskutečně líné a otáčky při plném plynu nepřesáhnou 4000 v zátěži ještě míň. Akcelerace je taková trhavá a nepravidelná. Podotýkám, že příznaky jsou totožné jak na benzín tak i na lpg.



Ventilové vůle jsem seřizoval zhruba před 2. měsíci, ale nebude na škodu, když se na to podívám i teď. Aspoň vyloučím další potenciální poruchu.
16:59:13
12.02.2014
King
.....jeste taková hloupá otázka - ventilový vůle, kdy naposled?
16:56:48
12.02.2014
King
-> Kocvin: Asi takhle - jestli má někdo v plynivce nefunkční benzinovej pohon, mam ve vagíně, ale léta si dovoluju upozorňovat, že se to nevyplácí. Ovsem pokud na foru hledam řešení svýho problému, není od věci popsat detailne používanej HW. Zrovna lpg, byt momentálně demontovaný, je klíčem k vysvětlení spousty trablů - protože ses o tom zmiňoval, zeptal jsem se na to.
09:38:49
12.02.2014
Kocvin
-> King: Jo jezdím na lpg ale momentálně jsem ho kvůli evidenčce musel dát pryč, takže mě to přinutilo zprovoznit benzínovou sekci.. Jen tak mimochodem, její nefunkčnost u mého auta se ti ve vedlejším tématu moc nezamlouvala :D



Pokud bude kostřící pásek pod altíkem ok, tak nejspíš taky natáhnu k etz kostru přímo od motoru. Aspoň budu mít jistotu že mě nikde žádná kostra nevysírá.
08:55:32
12.02.2014
King
-> Kocvin: Tak to mas podobne jako v moji bejvaly plynivce. ......btw nemluvíme nahodou v tvým případě taky o lpg? V případě ukostreni baterky na agregát zase hraje důležitou roli ten kostrici pasek pod altikem, protože ETZ je krmeny z kastle. Mel jsem kvůli tomu úpravu, kdy jsem bral kostru pro ETZ extra kablíkem z tělesa rozdělovače.
23:41:53
11.02.2014
Kocvin
-> King: Baterku mám u motoru a kostru přišroubovanou přímo na něm mohlo by to dělat bordel i v opačném směru? tzn že by měla etz špatnou kostru? Každopádně zítra projdu kostry včetně překostření motoru a proměřím napájecí napětí indučky a etz.
23:11:18
11.02.2014
King
-> Kocvin: Prudký přidání plynu může znamenat bohatší směs, která se snadnějc zapalí i jiskrou s menší energií. Obecně se problémy s energií jiskry projevujou víc při nízkejch otáčkách a potom ve vysokejch, kde energie jiskry dál klesá kvůli principiálním omezením ETZ. Jednou jsem taky zažil takovou zajímavost, že motor blbnul právě při prudký akceleraci, protože se natočil v silentblokách a zmasakrovanej kostřící pásek motoru definitivně přestal plnit svůj úkol. Čili zkontrolovat ukostření motoru a baterky a u ETZ nepodceňovat ani přívod 15ky. Ve 120ce jde + od baterky přes celý auto do pojistkovky, pak přes klíček a zase přes celý auto k zapalku, což ETZtku nedělá zrovna dobře kvůli možnýmu rušení a v krajním případě to omezuje poměrně vysokej proud potřebnej pro krmení cívky. Co třeba napájecí napětí cívky a ETZ?
22:48:19
11.02.2014
Kocvin
-> srdcar 120L: Kabely i s víčkem jsem dával z jiného funkčního favorita na vyzkoušení dělalo to pořád ten samý bordel. A snímací cívku v rozdělovači jsem dnes dával novou.
21:46:12
11.02.2014
srdcar 120L
-> Kocvin: Můžeš mít zlomený nebo přerušený kabel ke svíčce nebo kabel od cívky k rozdělovači a někde probíjí. Chce to buď proměřit nebo zkusit z jiného motoru s dobrým během. Můžeš mít taky problém se snímací cívkou nebo stíněným kabelem ke spínači. Může být přerušený nebo zlomený. Někde máš přechodový odpor, a to je svině, blbě se hledá, rychle se odstraní
upraveno 1x, naposled 11.02.2014 21:50:32
17:42:00
11.02.2014
Kocvin
-> MOLSO: Zkoušel jsem tam dávat svíce z tatové feldy bez výsledku. 8 Zajímavé je, že když pomalinku přidávám plyn tak je to schopné na 3 válce běžet klidně i do 3000 ot. Ale když na ty 3000 přidám rychle tak to jede na všechny válce. nechápu..
upraveno 1x, naposled 11.02.2014 17:44:57
17:41:56
11.02.2014
LUKAS
-> Kocvin: ja som mal tiež nove sviečky BRISK a benzkontakt na fačko motore a prejavovalo sa to ako opisuješ aj Ty...vymenil som sviečky za BOSCH a od vtedy neviem že sviečky mam aj zavrtane v hlave..3 skratka bez problemov.
17:36:58
11.02.2014
MOLSO
-> Kocvin: vadna sviečka ?
17:08:28
11.02.2014
Kocvin
Tak opět problém.. Mám ve 120 bezkontakt z fačka a vše fungovalo parádně i s původní indučkou až do včerejška. Při volnoběhu nebo nízkých otáčkách motor jede na 3 válce. Když však přidám prudce plyn, akceleruje normálně a to zhruba do nějakých 4500 ot. kde je strop vůbec netuším proč. První jsem vyměnil etz krabičku beze změny. Poté palec i s víčkem rozdělovače taky beze změny. Výměna kabelů taky nepomohla. Svíčky jsou nové. Dnes jsem vyměnil snímač v rozdělovači a koupil origo favoriťáckou indučku ale problém pořád trvá. Předstih mám 10°.



Potřebuju nějakou radu protože už fakt nevím co s tím.. S autem se takhle nedá skoro vůbec jezdit.
19:50:34
06.02.2014
Tibcoo
-> srdcar 120L: jasne že dám aj favo indučku 6 a diki inač sorry ale som zabudol že to patri elektriku 1
02:21:10
06.02.2014
srdcar 120L
-> Tibcoo: A jinak prosim Tě, dotazy ohledně zapojení a úprav elektriky směřuj do vlákna "elektrika". Nechci být mravokárce, či rejpal.
02:16:24
06.02.2014
srdcar 120L
-> Tibcoo: Ano. Můžeš to tak zapojit, ale nezapomeň dát i indukční cívku z Fáva. Jinak ti to bude chodit dost blbě,protože 120-tková cívka má jinou charakteristiku. Dělá neplechu. Fávo altík zapojíš téměř stejně jako 120-tkový, pouze kabel od kontrolky dobíjení dáš na faston, co je i připojen regulátor napětí altíku.
23:09:40
05.02.2014
Tibcoo
Cawte mam jednu otázečku chcem zapajat favo bezkontakt na favo motor do mojej škody 120 len tak pre istotu mam zapojit takto tie káble takže kontakt z ETZ 15 zapojím na kontakt na indukčnej cievke +15 ten červeny kábel čo ide zo spinačky zapnem na kontakt 15 na indukčnej cievke potom kontakt 1 z ETZ zapnem na indukčnu cievku a vedla nej aj otačkomer ma to bit takto správne ? inač chcem zapájat aj favo alternator
Extreme Tyres