Výměna Dynama za Aleternátor

prohledat
6 příspěvků (zobrazeno 1 až 6) od 12.07.2013 do 14.07.2013, založil/a franta100l
řadit dle data
21:41:50
14.07.2013
srdcar 120L
-> Markop: Jo souhlas, jen jsem si nevzpomněl, jak jsou přesně označeny písmeny, abych nemystifikoval. Neměl jsem alternátor po ruce. Když je opravuji, zapojím je již automaticky kam patří.1
08:35:19
13.07.2013
Markop
Ano, D+ a DF jsou na alternátoru označeny, jenže prakticky vždy jako R a M. To jen pro úplnost ;-)
23:36:27
12.07.2013
srdcar 120L
-> franta100l: Alternátor máš jaký? 35,42 nebo 55 A? A relátko máš mechanické nebo elektronické? Elektronické je lepší, neruší rádio, většinou má označení 443 116 419 070. Může být i novější s integrovaným obvodem, v plastu, zapojení je stejné.



Zapojení na relátku je následující: 54 je přívod napětí od klíčku zapalování a na zapalovací cívku. D+ jde na alternátor (kontrola výstupního napětí z altíku) a na kontrolku dobíjení. DF jde do alterátoru, buzení rotoru. B- je ukostření relátka.

D+ a DF jsou na alternátoru označeny.

Stálý proud z baterky jde na izolovaný šroubek M6. Na alternátoru.



S mechanickými bývaly dost problémy, proto se vyplatí sehnat starší funkční elektronické.



Doufám, že nemáš altík z Feldy nebo z Fáva, tam je zapojení trochu jinak.
upraveno 3x, naposled 21.07.2013 22:52:29
10:12:53
12.07.2013
stepan
-> franta100l: V článcích je schéma elektriky pro 120, tak podle toho.

skoda-virt.cz/cz/.../4112 -el-schema
upraveno 1x, naposled 12.07.2013 10:14:30
08:37:36
12.07.2013
franta100l
Zapoměl jsem - je to Škoda 1000MB
08:37:15
12.07.2013
franta100l
Vím, že se to tu už řešilo, ale potřebuju poradit. Z předešlých témat jsem to nepochopil. Potřebuju vyměnit dynamo za alternátor. Relé a altík už mám v autě. Teď už jen potřebuju zapojit kabely. Poradí mi někdo který kabel kam patří? Předem moc děkuji za věcné rady, s elektrikou nemám zkušenosti. Díky F.
Extreme Tyres