-> StepaNoFUN: Vono i plno elektrikaru ma s terminologii problem Napr. ze napeti nekam jde/tece... Napeti nikam nechodi, to jenom ciha a ceka, kterej blbec se ho dotkne a umozni pruchod proudu
-> George_S: prostuduj si zaklady elektrotechniky a pak se vyjadruj k podobnym tematum. Zadny volty a kostra... Napeti je vzdy proti nejakymu potencialu. A zadnejch 2x12V v aute se nekonna.
-> David29: jestli se nemýlím tak u lampičky spínač na dveří pouze spojí kostru. Ale u světel spínač pouští Volty. U staré Octavie byly Volty na kostře a spínačem se pouštělo -.
-> David29: takový technický dotaz. Vydrží to ta žárovka když budeš muset použít mlhovky a při tom brzdit tak tam půjde dvakrát 12V to je 24V. Neměl by jsi osadit světla i led žárovkami? Některé dělají na 10-30V.
-> Jakub M.: Nam v praci na Transitu BCM odeslo. Asi tejden po montazi taznyho. Bez jakykoli hlasky. Jen to prestalo na jednu stranu blikat. Stalo to pres 20k.
No.. ty bcmka mivají nejen ochranu proti zkratu ale i přetížení - když už to auto tu bcm na tenhle účel má(protože jsem už potkal auta s bcm, ale třeba brzdovky a hlavní světla přes ní nešly) tak může/umí říct prasklou žárovku - takže ten výstup vypne a hlásí. Viz naposledy kamarád nedbajíc vzájemné hosp. rady při instalaci neoriginálního tažného na Clio 4. No skončilo to tím, že bez vozíku jelo vše , napětí na zásuvce ok ... A s vozíkem se to povypinalo .. a hromada dtc na žárovky v diag
-> ajok: tak ono "S taznym to bude stejne..." bych byl opatrnej. Treba u transita kdyz zapojis tazny bez jednotky, tak to fungovat bude. Jen je riziko, ze prestanou fungovat blinkry, protoze shori BCM (ridici jednotka prislusenstvi), ktera stoji asi 20k a musi ji menit autorizak, protoze je v ni i imobilizer.
Tak brzdová světla jsou v pohodě, to se bavíme o 2x21W a těma se nesvítí půl dne.
Spíš mě ale došlo, že nevím co snese spínač brzdovek - při tom zapojení co chci, to bude 6x21W (+asi 5x ty žárovičky v třetím brzdovém). Co jsem koukal do dílů, to zatížení nikde neuváděj
Každopádně ty diody by bylo dobrý tam dát dvě tak, aby oba signály sloučily a napětí nelezlo z jedné větve do druhé. Jinak je dobrý vzít v potaz, že ta dioda může celkem topit. Třeba 2A*0.8V je už 1.6W a to to pouzdro musí vychladit v prostředí, kde ta dioda bude.
-> Hanz1912 26.02.24 08:54:11: nejcasteji kostry na zadnim cele, zradne byvaji i ty zlute kostrici vodice svetel, u BAZe jsem na to nemohl prijit a byl to spoj ve fastonu a ani nebylo nejak moc zaoxidovane
Servus. Včera večer jsem se jel projet a všiml jsem si že mi lehce žne pravá kontrolka blinkru. Co to může být? S blinkrama mám problém už dlouho. Jeden zadní svítí víc a neblikají úplně stejně. Možná je to ten problém co mi dělá když jedu jen na denní svícení tak mám teplotu třeba 80° a pak zapnu světla a teplota poskočí skoro o 10°. Má někdo typ co by to mohlo dělat? Dikes
-> Petr Volfik: opel omega mv6. Jsem právě jel dneska z práce a projevila se mi porucha a ač to dle mě nesouvisí asi s dobíjením tak jsem to po dojetí dom přeměřil a přišlo mi to právě dost málo
-> ZdeněkH: Málo to je, na jakym autě? Na feldě se prý občas stane že se v alternátoru povolí nějaká destička- matičky a pak to dobíjí takhle míň. Ale sám přesně nevim kde co. Žíža by si to pamatoval- ten jeden altik ještě probudil že pak zase dobíjel normálně.
Kucí takovej dotaz. Dobíjení na volnoběh cca 13,3 a při zapnutých světlech, ohřevu oken a zrcadel to jde na 12,9 a i při zvýšených otáčkách to nejde přes 13V to je trochu málo ne?
Záhada vyriešená Premeral som káble pod 2. poistkou, žiadny prúd, tak som išiel hľadať najprv príčinu v kábloch od spínačky a narazil som niekde hlboko až za prístrojovkou na "Tajný vypínač" ktorý bol KO a robil zradu
-> DJFrndzalica: pretoze ked je spinacka v riti tak ti to proste nespoji 1. polohu napr. kazdopadne - zistit ci ide prud v 1. polohe na vstup druhej poistky, ak nejde tak pomerat vstup na spinacke, ak stale nejde tak bude v prdeli kabel od starteru zrejme.
-> minno: spínačku som tiež kontroloval a ukostrenie je tam OK, skúsil som dať aj druhú spinačku a robilo to to iste, dnes mu to premeriam a uvidime čo dalej
-> darklord: tiež som si myslel že to bude spínačka alebo štarter ale je pre mňa nepochopitelné prečo potom nejde kúrenie, kontrolka na mazanie, motor stieracov, palivomer, teplomer a vlastne vsetko co je pripojene na 2. poistku
-> DJFrndzalica: vziat multimeter a merat. Podla vsetkeho vobec neprichadza prud na 2. poistku. Ako prve to zmerat tam. Su tam 2 vstupne kabliky na tu poistku zospodu. Jeden ide od reglera (zlty), druhy ide od spinacej skrinky (cierny). Moze byt vypadnuty kablik aj zo spinacej skrinky, pripadne spinacia skrinka odisla.
spinacia skrinka v prdeli alebo vypadnuty kabel nap[r na starteri uhnite ocko. To ze to chyti pocas toho ked je kluc v druhej polohe je kvoli tomu ze ide prud do cievky cez premostenie predradneho odporu (a kvoli tomu sa tiez rozsvieti kontrolka dobijania, pripadne aj budiky)
-> minno: kábliky pri altíku aj regleri sú OK tie som kontroloval ako prve a ten vstup zospodu na 2. poistke tak to neviem, nemal som vcera so sebou multimeter...
Zdravím, včera sa kamarátovi na jeho 120L M-ko vyskytol problém s ktorým si nevieme dať rady – keď otočí kľúčom do 1. polohy nerozsvietia sa mu žiadne kontrolky na prístrojovke a keď chce naštartovať tak to síce chytí ale hneď aj zhasne a pri tom keď je už kľúčik v 2. Polohe svieti stále kontrolka na dobíjanie. Dokonca nejde nič čo je pripojené na 2. poistku a pritom poistka je OK (pre istotu som dal aj tak novú poistku ale bezvýsledne). Kde môže byť teda zrada keď nejde nič čo je zapojené na 2. poistku a pritom poistka je OK ?