skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorek steracu Felicie
-> Kuladmin 06.05.15 19:25:22: Cyklovač náhodou mám :) Díky moc za objasnění, já už se bál, že je v háji elektrika :)
-> pachto: nemáš tam náhodou cyklovač? spodní řádek 4 z leva - INT
Packa ma dve polohy chodu vzad. 1.poloha je jednoduche zotretie. 2.poloha pri dlhsom podrzani spusta ostrekovac zadneho skla. Pri kratkom zase cyklovac s pevne nastavenym intervalom cyklov 5sec. Kratkym posunom do 2.polohy sa cyklovac aj zase vypne.
Tak mi to aj fungovalo, len som bol sklamany ze interval nieje menitelny ako pri predku. (je to podvod :evil: )
Funkcia teda nieje zavysla od prednych stieracov.
Packa ma dve polohy chodu vzad. 1.poloha je jednoduche zotretie. 2.poloha pri dlhsom podrzani spusta ostrekovac zadneho skla. Pri kratkom zase cyklovac s pevne nastavenym intervalom cyklov 5sec. Kratkym posunom do 2.polohy sa cyklovac aj zase vypne.
Tak mi to aj fungovalo, len som bol sklamany ze interval nieje menitelny ako pri predku. (je to podvod :evil: )
Funkcia teda nieje zavysla od prednych stieracov.
Mám problém se stíráním zadního skla u felicie. Když si stírnu, tak se normálně stěrač v dolní poloze zastaví, ale po cca 5-10s se znovu zapne a nejde to zastavit. Jediná možnost je chcípnout auto a znova nastartovat, potom už přestane. Tato situace se děje jenom někdy a to je mi divné. Buď funguje normálně nebo takhle zlobí :) . Motorkem myslím to nebude, ten jsem měnil, protože původní měl stejný problém. Ale ten to během jednoho deštivého dne zabalil. To plastové ozubené kolečko se rozsypalo. A potom, bez mého vědomí, se vždy při startu zapnul a běžel. Za pár dní se hroznej smrad začal linout z kufru, tak jsem zastavil a přišel na to, že se začal v motorku vařit olej. Napadá mě jestli by to nemohlo být páčkou, elektrikou ...
Sice to neni fefe, ale priserem sa sem..
Popis problemu ala dement a tomuto som nepochopil, tk by som aj vysvetlenie prosil polopate..
Motorcek stieracov u rapida vykazuje mensi problem. A to, ze ked stierace zapnem, tk ich nejde vypnut :D Resp. ked dam lucas do nulovej polohy, stierace sa sice v dolnej polohe asi na pol sekundy zastavia, ale aj potom nadalej stieraju. Naucil som sa na to grif, takze to vypnut viem, ale to neriesi podstatu problemu.
Neviem presne ako to v motorceku funguje, ale .. viem ze na motorceku je nejaky srobicek, ktorym sa to zastavenie ma dat stelovat. Nastavil som to, fungovalo to asi tyzden a ptm to zacalo robit znova. Normalne by som to riesil vymenou motorceka, ale momentalne nemam ziadny na vymenu, ani v blizkom casovom horizonte nemam moznost ho zohnat. A tiez ma to zaujima, preco to vlastne tak je ze sa objavil tento problem. Preto sa chcem spytat znalych na nejake to know-how.
Otazka znie: Da sa s tym nieco urobit, ked ten motorcek rozoberem, nieco tam vycistim, nastavim a pod. alebo sa tym vobec nemam zaoberat a mam zhanat iny motorec ?
Dík.
Popis problemu ala dement a tomuto som nepochopil, tk by som aj vysvetlenie prosil polopate..
Motorcek stieracov u rapida vykazuje mensi problem. A to, ze ked stierace zapnem, tk ich nejde vypnut :D Resp. ked dam lucas do nulovej polohy, stierace sa sice v dolnej polohe asi na pol sekundy zastavia, ale aj potom nadalej stieraju. Naucil som sa na to grif, takze to vypnut viem, ale to neriesi podstatu problemu.
Neviem presne ako to v motorceku funguje, ale .. viem ze na motorceku je nejaky srobicek, ktorym sa to zastavenie ma dat stelovat. Nastavil som to, fungovalo to asi tyzden a ptm to zacalo robit znova. Normalne by som to riesil vymenou motorceka, ale momentalne nemam ziadny na vymenu, ani v blizkom casovom horizonte nemam moznost ho zohnat. A tiez ma to zaujima, preco to vlastne tak je ze sa objavil tento problem. Preto sa chcem spytat znalych na nejake to know-how.
Otazka znie: Da sa s tym nieco urobit, ked ten motorcek rozoberem, nieco tam vycistim, nastavim a pod. alebo sa tym vobec nemam zaoberat a mam zhanat iny motorec ?
Dík.
-> OndraKrupi: taky tak
-> castrol: hledal jsem ale nenašel jsem
-> OndraKrupi: matne pamatam ze sa tu niekde riesila fabia ?
Obnovím téma: nějaký rychlejší motorek stěračů do felicie? máte někdo zkušenosti?
-> Markop: -> Peťa Klíč:
Už se zadařilo, díky. Měl sem je rozebraný a při skládání sem je složil špatně.
Už se zadařilo, díky. Měl sem je rozebraný a při skládání sem je složil špatně.
-> James1991: jamesi, pokud dáš stěrače dolů, tak ano
musíš otočit to hejblo co vede z motorku o 180 stupňů
musíš otočit to hejblo co vede z motorku o 180 stupňů

-> James1991: Nepojedou, není to možné. Klika táhel ti musí směřovat doprava (při pohledu zepředu) a točí se doleva.
-> Peťa Klíč:
Ale momentm, i když srovnám ty stěrače tak, aby byly rovně, tak při dalším zapnutí nejdřív pojedou dolů pod sklo kam jet ani nemůžou..
Ale momentm, i když srovnám ty stěrače tak, aby byly rovně, tak při dalším zapnutí nejdřív pojedou dolů pod sklo kam jet ani nemůžou..
-> Peťa Klíč:
No jo, že mi to nedošlo, to vedro mi leze na palici. Díky moc!
No jo, že mi to nedošlo, to vedro mi leze na palici. Díky moc!
-> James1991: jamesi, jednoduchá věc.. odpoj od převodovky motorku to táhlo.. nech ho dojet na dojezd.. a pak to táhlo přidělej při poloze stěračů dole 

Měnil sem ve Fa motor stěračů za motor z Felicie. Připojil sem kabely takto podle jednoho motorku ve Fa z Fe, co běhal jak měl. Vše funguje, jenže když vypnu stěrače, mají dojet dolu a tam zůstat, jenže vyjedou nahoru a tam zustanou. Kde je chyba, netušíte někdo? z konektoru u Fel motorku mi zbyl jeden hnědý kabel, bez něho to na zkoušku fungovalo, tak sem ho nezapojoval.
Díky
Díky
-> Syny: ja som práve na zadku často riešil zadretú osičku , stalo sa to normálne išieľ a na druhý deň zastal v pol okne a nevrátil sa iba hrubou silou , myslel som že prevodovka ale po rozobratí bol zadretý hriadeľ , tak matku rozhýbať mazať vyraziť obrúsiť namazať a zložiť a ide to ako má
-> suri: Tu hridelku na kterou se pripojujou tahla sem neotocil ani klestema, ale to prisuzuju snekovymu prevodu kterej je uvnitr... Kdyz sem otacel rotorem motoru, tak se hridel hejbala normalne...
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : jj asi to vymenim kus za kus a bude pokoj... Otazkou je, jestli je fakt v riti motor a nebude problem nekde po ceste... Nemohlo by to zpusobovat treba spatny rele? Sice cvakalo, ale to taky neni vsechno...
Jinak mimo soutez, jeste to auto ma v prdeli rucni brzdu, normalne sem koukal a lanka jsou povytahle do interieru tak o 5cm a nejdou ani ven a ani zpet... Takze jediny co mi napadlo, ze vyskocili v bubnu z paky rucni brzdy, jinak nevim jak by se tohle mohlo povest...
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : jj asi to vymenim kus za kus a bude pokoj... Otazkou je, jestli je fakt v riti motor a nebude problem nekde po ceste... Nemohlo by to zpusobovat treba spatny rele? Sice cvakalo, ale to taky neni vsechno...
Jinak mimo soutez, jeste to auto ma v prdeli rucni brzdu, normalne sem koukal a lanka jsou povytahle do interieru tak o 5cm a nejdou ani ven a ani zpet... Takze jediny co mi napadlo, ze vyskocili v bubnu z paky rucni brzdy, jinak nevim jak by se tohle mohlo povest...
-> Syny: Myslím, že takovou věc jako je motorek stěračů nemá cenu pitvat. Sežeň jinej a vyzkoušej. Jestli vyráží pojistku, tak tam může být někde zkrat. Ideální by bylo, jestli máš blízko třeba kamaráda co má taky Feldu a zkusit to prohodit, jestli tenhle bude chodit a jestli ten druhý bude v tomhle autě chodit. opravovat ten motorek uvnitř bych ani nezkoušel, pravděpodobně bude prostě už vychozenej.
-> Syny: a tá prevodovka sa točí voľne? aj tá hriadeľka čo ide von na tiahla? podobné na zadku robí zadretý hriadeľ , ale tam aspoň nevyhodí positku
Tak sem na to koukal... Elektrika tam jde. Moturek sem mel venku a celej ho rozebral a niceho zvlastniho sem si nevsiml... Uhliky ok. Ale pri zapnuti steracu okamzite vyrazi pojistku a to i 30A
Kdyz sem moturek zkusil natvrdo na baterii, tak se nekdy tocil a nekdy ne. A kdyz uz se tocil, tak v nem cvakalo. Nevim jestli to je ok nebo to cvakani delaj ty plisky co se dotykaj tech plastovejch kolecek s tou medi... A ted babo rad 


-> Syny: nikdy som to nerozoberal ale nič iné ako na 120 tam nebude
-> suri: jj, elektriku kouknu jako prvni... Spis me slo o to co dal, kdyby to bylo fakt v moturku... Asi bych ji spis sehnal jinej a vymenil to kus za kus... Taky sem to nikdy nerozebiral. Takze je stejnej jako ma 120tka jo?
Jo a psala ze ji nejdou sterace, takze predpokladam, ze opravdu myslela predni, kdyz pise v mnoznem cisle :)
Jo a psala ze ji nejdou sterace, takze predpokladam, ze opravdu myslela predni, kdyz pise v mnoznem cisle :)
-> Syny: tak prvé zmeraj či tam ide elektrika potom motorček , najčastejšia chyba hlavne zadného je zahrzdavená prevodovka - tá oska čo ide von , zadných som robil kopu predný len vyberal a robil tiahla
-> suri: Predpokladam ze predni a udajne se proste netoci... Vic nevim :) To budu muset prave zjistit, proto se ptam, jestli treba felicie nemaj nejaky nectnosti co se tyce tohohle :)
-> Syny: ktorý motorek predný zadný? vieš že je závada priamo v motorčeku? pri vybratí nič zvláštne len si musíš pznačiť polohu tiahla , rozoberať som ho nikdy nerozoberal ale je to klasika ako škodovka
Asi sem se upsal dablu, ale co by clovek neudelal pro kamaradku
Slibil sem ji, ze se ji mrknu na nefunkcni motorek steracu... Tak si chci zeptat na nejaky typy a triky co muze bejt v riti, kdyz se zrejme vubec netoci... Nevim jestli nema Felicie nejaky specificky mouchy nebo tak neco... A taky by me zajimalo jak moc obtizny je ten moturek vyndat? Nikdy sem to u felicie neresil a ani nevim jak to po otevreni kapoty u moturku vypada...
