skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nový starter felicia netočí
Samozrejme vsechno kluvi tomu ukostreni pratele, proste kostřit, kostřit!
-> Vojťas: jestli ho nechces ja si ho rad vezmu :)
-> minno: myslím tu trpělivost. Tu ty máš neskutečnou :)
-> Milan 136: Tak ja som niektoré problémy s autom riešil aj niekoľko rokov a nakoniec aj vyriešil, tak neviem, čo sa ti nezdá? :)
-> minno: to říkáš ty jo? 

-> Vojťas: ty máš teda trpezlivosť riešiť nejaký problém

Co sem dal feldi starter jsou s tim akorat potíže
Nejdriv to delalo ze by tocil tocil, a po pusteni klicku z druhy polohy, najednou chytnul. Tak jsem vymenil civku a lepsi. Podotykam ze nemam zadnou z tech uprav o kterejch jsme se bavili minule, tzn rele ani diody, zapojeni mam seriove pres odpor. No ale i pred vymenou civky trvalo to ze kdyz chci startovat, tak nekdy starter jen cvakne a otoci jak kdyby byla vybita baterka, pri dalsim pokusu uz toci normalne. Paradoxne se neco takovyho stava i švagroj na felde. Spatny vynuti nebo neco?
Jediny co sem v posledni dobe delal byla vymena kostriciho kabelu z baterky za feldi, kvuli lepsi svorce. Ale asi ma mensi prurez. Jen ted nevim jestli sem ho dotahl zas az k prevodovce, ale myslim ze jo.
Vratim to vsechno zpet a origo starter a bude to.

Jediny co sem v posledni dobe delal byla vymena kostriciho kabelu z baterky za feldi, kvuli lepsi svorce. Ale asi ma mensi prurez. Jen ted nevim jestli sem ho dotahl zas az k prevodovce, ale myslim ze jo.
Vratim to vsechno zpet a origo starter a bude to.
-> Antony: Já s tím negativní zkušennosti nemám, ale když to jde jinak, vyřeším to jinak. Moc se mi používání diod v relativně zatěžovanejch okruzích nelíbí.
-> Vojťas: copak, nějaký negativní zkušenosti? 

Kušte s diodama, jeste takovy dalsi kurvitko

-> StepaNoFUN: 

-> minno: Ale každá dioda je ještě o cca 0,7V snížený napětí, v tomto případě dost nežádoucně... To relé je ideální stav a jistota. ;-)
-> StepaNoFUN: Vidíš, to ma nenapadlo. Máš pravdu. Ale stačila by tá dióda, ako píše Antony. Cez diódu to mám ja teraz takto pripojené na úplne iné účely.
-> StepaNoFUN: tak tam by pomohla usměrňovací dioda, ale to relátko je v pohodě 
-> Vojťas: taky už jedeš na 5-ti letky?

-> Vojťas: taky už jedeš na 5-ti letky?

-> minno: vidis to ma Stepan bez funa pravdu, s tim rele to bude jistejsi. Uz to mam pripravene trosku, zprovozneni vidim na pristi petiletku 

-> minno: Myslíš že bude dobrý, když přes ten odpor na cívce bude při zapnutým zapalování neustále protýkat proud do cívky startéru?
Ono ani to relátko nie je vyslovene potrebné. Stačí spraviť odbočku pri štartéri zo žltého káblika na červený káblik a hotovo. Potom pri štartovaní ide napájanie indukčky mimo odpor priamo od napájania el.mag. cievky štartéru od spínacej skrinky. Nie je to ideálne zapojenie, ale malo by stačiť :)
Inak mal som to takto ešte u kontaktného zapaľovania tiež zapojené (cez relátko pri "felda" štartéri) a nepomohlo to absolútne ničomu. So SEDRom to v mrazoch beztak štartovalo nahovno (prvýkrát zdochlo, druhýkrát držalo).
Inak mal som to takto ešte u kontaktného zapaľovania tiež zapojené (cez relátko pri "felda" štartéri) a nepomohlo to absolútne ničomu. So SEDRom to v mrazoch beztak štartovalo nahovno (prvýkrát zdochlo, druhýkrát držalo).
-> Bukaj: 8V cívku v užovce provozujem bez odporu - KO už přes 14 let a mnoho desítek tisíc kilometrů a zatím v pohodě drží, takže bych se toho nebál. Jen to chce nenechávat zbytečně zapnuté klíčky, no. 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: civku bez odporu tezko pohledam tak zustanu u toho a dam to rele a bude misto rele na vyhrev zadniho okna, vsak to je jen dva kabliky na propojeni. A muzu to testovat :-)
Já mam reduktorovej startér a cívku s odporem zapojenou furt přes vodpor a startuje to dobře i s baterkou, co je dávno v prdeli :-)
Teoreticky neni problém přidat relé, který by odpor zkratovalo při startu - ovládalo by se stejnym vodičem, jako spouštění startéru.
Teoreticky neni problém přidat relé, který by odpor zkratovalo při startu - ovládalo by se stejnym vodičem, jako spouštění startéru.
-> Bukaj 05.01.16 11:06:51: zdravý to úplně asi není, ale jezdím to tak už leta a bezproblémů. Samozřejmě pokud necháš zaplej klíček tak topí celkem statečně.
-> Vojťas: Cívka s odporem je vlastně cívka 8V s předřadným odporem.Při startování originál startérem s kontaktem "navíc" je odpor na cívce překlenut, aby cívka dávala dostatečně silnou jiskru i při poklesu napětí při chodu startéru.
Takže cívku s odporem bych oporu nezbavoval - bál bych se její autodestrukce.
Když u kladívkového zapalování dokáže "vybuchnout" i cívka na 14V (při zapnutém zapalování a rozepnutém kontaktu)...
Takže buď zachovat zapojení, nebo dát cívku 12 (14) V.
Takže cívku s odporem bych oporu nezbavoval - bál bych se její autodestrukce.
Když u kladívkového zapalování dokáže "vybuchnout" i cívka na 14V (při zapnutém zapalování a rozepnutém kontaktu)...

Takže buď zachovat zapojení, nebo dát cívku 12 (14) V.
No a nebude to te civce teda vadit? Jsou teda civky samotne ruzne pro zapojeni s a bez odporu? Jak to mate vyreseno ostatni? Nevybavuju si ze bych o tom cetl
-> Antony: -> vhml: tak po tydnu stani a poslednich mrazech napeti 12,3. Prepojil sem cernej kabl z odporu na vrch civky a nastartovalo hned. A cervenej odpojil kdyz je k prdu. Spolu s favo altikem tam mam uz tech volnejch koncu nejak hodne
tak doufan ze to bude ok

-> Vojťas 02.01.16 11:47:28: celej odpor zahoď a napoj cívku rovnou na přímo.
-> Vojťas: šlo
stačí přes relátko zapojit ten kabel, aby ti odpojil po dobu startování předřadnej odpor
taky mě to čeká, ale dokopat se k tomu. .

stačí přes relátko zapojit ten kabel, aby ti odpojil po dobu startování předřadnej odpor

taky mě to čeká, ale dokopat se k tomu. .
Ja mam jinej problem, starter felda toci, tocil by treba az do mrtva, ale s nizsim napetim baterie nenastartuju,vtreba po trech dnech bez jizdy, ale nemam zmereny napeti, kdyz pripojim pres kabely tak naskoci na prvni otoceni. Civka je tam s odporem ale na starteru samozrejme neni zapojenej ten jeden kabel, slo by to nejak poresit?
-> DEKODOVAC: bez demontaže setrvaku a výměny za 742 nee, max. upilovat část příruby abys ho dostal blíž.
-> Antony: a ako to teraz vyriešit čo spravit aby to bolo v poriadku dat tam zotrvačník s vencom zo 742 a to tak tiež aj štartér z velkým pastorkom a riedkim zubom na venci dá sa to nejako doriešit aby sa nemusel vyberat z auta von ???

-> DEKODOVAC: pokud nemáš upravený víko starteru a máš všechno "favorit" tak máš na 742 blbou osovou vzdálenost věnce vs. starteru.
a všetko je to osadené do 742 škoda 125L s mokrou 5qvalt prevodovkou 

nazdar chalani stretol sa niekto s takouto problematikou že kombinácia Favorit motor a favorit štartér s novým vencom od značky VIKA ,pri štartovaní štartér vydáva otrasné zvuky ako keby bol veniec ako poviem do elipsy ,proste randál ako svina pri štartovaní 

-> Xhanz: hlavně omrkni plusovej kabel od baterky ke startéru. stačí málo a dělá to velkou neplechu.. ja se s tim jebal 3dny, porad jsem rozebiral starter, menil civky atd.. :D a vubec me to nenapadlo - vypadal OK.. a nakonec to byla takova blbost...
Tak sem dneska koupil origo magneton spínač startéru a vypadá to, že startér frčí
... Snad bude i zítra..


-> Eidy: Začalo to dělat přesně ve chvíli, kdy jsem prohodil ten startér. Se starým sem ten problém nikdy neměl.
A včera sem ten startér na chvíli rozchodil tak, že jsem nechal proskákat pastorek párkrát, párkrát to naprázdno protočil (obojí napřímo připojenou šťávou) a pak startér frčel. No nic. Prdnu tam dnes ten starej a uvidí se..
A včera sem ten startér na chvíli rozchodil tak, že jsem nechal proskákat pastorek párkrát, párkrát to naprázdno protočil (obojí napřímo připojenou šťávou) a pak startér frčel. No nic. Prdnu tam dnes ten starej a uvidí se..
-> Xhanz: Jojo, magnet nejdřív vyhodí pastorek do věnce a tím se sepne hlavní kontakt do motoru. A když otáčíš klíčkem a nic, tak bude špatná buď pojistkovka, nebo kabel ke startéru, ale spíš mi to připadá jako spínací skříňka. U passatu mi to občas udělá taky. Musím klíčkem trochu zakvrdlat ve startovací pozici a pak to zase funguje pár dnů normálně.
Opět se du malinko vetřít. Právě jsem to dokuchal, očistil jsem pěkně smirkem znova co šlo, narval startér na auto, pozapojoval, otočil klíčkem.... a nic... otočil klíčkem... a nic...otočíl klíčkem... A JEDE!!
Ovšem opět taková oprava, která se vlastně opravila sama... Chtěl sem kuchnout cívku startéru, protože mě napadlo, že je třebas blbě něco v ní. Vůbec nevím jak to v ní funguje a vypadá a tak se ptám: Není možný, že je v ní špatně nějaká propojka a proto se netočí A: roztočení startéru je závislý na vyskočení pastorku?
díky za reakce

díky za reakce
měsíc auto stálo, startér opět přestal fungovat. Tak sem to vše sundal, vyčistil, nandal a nic, Tak sem to znova sundal, znova očistil, otestoval vyskakování a jestli se točí, nandal vše zpět a nic.. Takhle asi ještě 3x a startér se rozjel. Auto zas týden stálo a startér opět přestal fachat..
Tak já už nevím..
Nemůže být např špatná cívka toho startéru? I když pokud (+) připojím přímo, tak dělá co má. Ale jak povidám, kontakt č 50 frčí. Už fakt nevím sakra..
Tak já už nevím..
Nemůže být např špatná cívka toho startéru? I když pokud (+) připojím přímo, tak dělá co má. Ale jak povidám, kontakt č 50 frčí. Už fakt nevím sakra..
Tož startér startuje. Znova jsem vše očistil, vyměnil konektor na té 50. a hola startér točí :)
-> exwrcteam: kostra musí bejt dobrá. To že se točí jsem právě zkoušel když byl startér na místě. A to frčel. Hodil jsem ten kabel od baterky natvrdo na ten motor.
Nejdřív jsem to na ní taky házel, tak jsem to ojel všude okolo ještě smirkem. Každopádně ten starej startér 742 frčel bez problému
Nejdřív jsem to na ní taky házel, tak jsem to ojel všude okolo ještě smirkem. Každopádně ten starej startér 742 frčel bez problému
-> Xhanz: co kostra?.)
-> exwrcteam: Jop. špatně jsem se vyjádřil. je žlutej, ale má červenou plastovou krytku na tom konektoru 

tedka newim ale nema tam bejt spis zlutej kabel?
přesouvám se sem z článku o startéru ať ho nezasírám..
Jde o to, že jsem do Š Rapid narval startér z Felicie a jaksi se mi netočí. Řešil jsem to tady:
skoda-virt.cz/cz/.../2952 -starter-z-feldy-do-skodov ky už jsem došel na to, že ono cvaknutí ani nejde ze startéru, ale z relátka v motoru - detail... každopádně poslední zjištění je takový, že:
když připojím + natvrdo na motorek, tak běží. Když ho připojím na el.magnet, tak hřídelka vyskočí.
Do červenýho drátku (kontakt č.50) šťáva jde. Ale jak to pozapojuju vše jak má být a otočím klíčkem, tak je mrtvo a ticho.
Zkoušel jsem to vše na startéru namontovaným na místě, takže se zemí problém být nemůže.
Nějaký nápady a zkušenosti prosím?
Jde o to, že jsem do Š Rapid narval startér z Felicie a jaksi se mi netočí. Řešil jsem to tady:
skoda-virt.cz/cz/.../2952 -starter-z-feldy-do-skodov ky už jsem došel na to, že ono cvaknutí ani nejde ze startéru, ale z relátka v motoru - detail... každopádně poslední zjištění je takový, že:
když připojím + natvrdo na motorek, tak běží. Když ho připojím na el.magnet, tak hřídelka vyskočí.
Do červenýho drátku (kontakt č.50) šťáva jde. Ale jak to pozapojuju vše jak má být a otočím klíčkem, tak je mrtvo a ticho.
Zkoušel jsem to vše na startéru namontovaným na místě, takže se zemí problém být nemůže.
Nějaký nápady a zkušenosti prosím?
Takže baterka no... holka už pomalu odchází, budu muset sehnat jinou.
Jinak díky
Jinak díky
-> James1991: Na silovych spojich vedeni.
-> James1991: 12V je málo..
startér namontovat a musí jezdit ..
startér namontovat a musí jezdit ..
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Přechodové odpory? Kde je najdu prosimtě?
Měl sem tam favoriťáckej, ale začla zlobit cívka která přestávala vysouvat pastorek, tak sem do toho klepnul a bylo to. Proto sem koupil novej feldí a taky to zlobí:-(
Přechodové odpory? Kde je najdu prosimtě?
Měl sem tam favoriťáckej, ale začla zlobit cívka která přestávala vysouvat pastorek, tak sem do toho klepnul a bylo to. Proto sem koupil novej feldí a taky to zlobí:-(
-> James1991: Prechodove odpory na vedeni, kostra atd.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Baterka snad ne. Ale dneska jí radši zkontroluju. Když vynecháme baterku, mohlo by to bejt něco jinýho?
Baterka snad ne. Ale dneska jí radši zkontroluju. Když vynecháme baterku, mohlo by to bejt něco jinýho?