
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Starter 0.66 vs 0.8kw
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: Tak to prosím změř, docela by mě to také zajímalo. Teoretickou spotřebu si můžeš spočítat, ale špičku nezjistíš, tu klešťákem ale taky nezměříš, na to měří moc pomalu, potřeboval by si osciloskop + adekvátně dimenzovaný bočník.

-> Pilot 105: podle me to zbytecny udaj neni,zmeris vlastni spotrebu starteru a vse ostatni je veci stavu baterie a odporu bremene(motoru).
jinak klestak mam taky,tak muzu zmerit kombinaci 0,66kW starter(2roky po GO) a motor 136(serie 260 000km) a baterie varta silver(2roky stara,420A startovaci proud)
jinak klestak mam taky,tak muzu zmerit kombinaci 0,66kW starter(2roky po GO) a motor 136(serie 260 000km) a baterie varta silver(2roky stara,420A startovaci proud)
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: Můžu ho změřit i naprázdo, ale to bude nic neříkající udaj a bude dost podobný u normálního i reduktorového startéru. Rozdíl baterií se nechá dopočítat. Zatížení podle motoru, nejen typu, ale i jeho stavu, teplotě apod. samozřejmě měření ovlivní, ale s tím já nic neudělám. Nejlepší by bylo změřit na stejném motru za stejné teploty oba startéry, bylo by alespoň nějaké porovnání, ale zaprvné nemám reduktor a zadruhé čas si s tím hrát, pokud někdo přijede, vemu měřák a změřím, víc udělat neumím......
-> Pilot 105: a co kdyz ten starter budu mit na 105 motoru a pak ho dam na motor130?
A co kdyz budu mit baterii s proudem na kratko 360A nebo 420A?
jeste si myslis,ze se to meri pod zatezi?
A co kdyz budu mit baterii s proudem na kratko 360A nebo 420A?
jeste si myslis,ze se to meri pod zatezi?
-> Nwkt: Ale, tam je mi k ničemu :) musí se to změřit pod zátěží tzn. v autě při startování.
-> Pilot 105: Můžeme změřit, mam ho na ponku
-> Kuladmin: Když ke mě přijede někdo kdo ho má v autě, tak Ti to rád změřím, měřák na to mám.
-> Pilot 105: Diky to znam ale zajimal me prave ten odber a ten bohuzel neudavaji.
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: OK diky moc i za todle.
-> Kuladmin: u starteru se udava proud pri behu na prazdno,z toho se vlastne prikon da spocitat,ale musel by se znat pokles napeti.
0,66kW bere bez zatizeni 65A,da 1000ot a zaberny moment je 12,25Nm
0,8kW(742 i favorit) bere bez zatizeni 40A,da 1500ot a zaberny moment je 11Nm
u felicie si to musis dohledat,ten starter me moc nezajima,auta co ho mely uz nejsou v hledacku meho zajmu,ale hodnoty bude mit jeste o neco lepsi kvuli prevodovce
0,66kW bere bez zatizeni 65A,da 1000ot a zaberny moment je 12,25Nm
0,8kW(742 i favorit) bere bez zatizeni 40A,da 1500ot a zaberny moment je 11Nm
u felicie si to musis dohledat,ten starter me moc nezajima,auta co ho mely uz nejsou v hledacku meho zajmu,ale hodnoty bude mit jeste o neco lepsi kvuli prevodovce
-> D29 - Pěknej debil: ME jde o to zda ma feliciovej rychlobeznej nejak vyrazne nizsi spotrebu nez obyc co se daval do prvnich felicii a poslednich facek. A zajimala by me alespon orientacni hodnota kolik zhruba ma kdyz je v ok stavu samozdrejmne ne nejakej pridrenej apod.
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: dakujem pekne za objasnenie 

takze co se lozisek tyce tak
0,66S ma velke-velke
0,8S ma male-velke
0,8Fav male-velke
jsou pouze 2druhy velke a male,loziska se nesoustruzi,nalisujou se tak jak je koupis.
rotor z 0,8Fav jde dat do 0,8S ale musi se dat pastorek z 0,8S.Do 0,66S jde dat taky,ale tam se musi dat jeste predni viko z 0,8S.
stator je na 0,8Fav jiny.Civka z 0,8Fav jde dat na 0,66S a 0,8S ale je kratsi.
Komutatorovy vika jsou vsechny zamenne.Uhliky jsou vsechny stejne.
0,66S-0,8S mysleny startery na 742.
0,8Fav-starter favorit do 1992
0,66S ma velke-velke
0,8S ma male-velke
0,8Fav male-velke
jsou pouze 2druhy velke a male,loziska se nesoustruzi,nalisujou se tak jak je koupis.
rotor z 0,8Fav jde dat do 0,8S ale musi se dat pastorek z 0,8S.Do 0,66S jde dat taky,ale tam se musi dat jeste predni viko z 0,8S.
stator je na 0,8Fav jiny.Civka z 0,8Fav jde dat na 0,66S a 0,8S ale je kratsi.
Komutatorovy vika jsou vsechny zamenne.Uhliky jsou vsechny stejne.
0,66S-0,8S mysleny startery na 742.
0,8Fav-starter favorit do 1992
-> Kuladmin: To bys musel znát veškerý ztráty - co se ztrácí třením v pouzdrech a tak...
Jedinej vzoreček kterej znám je P=E/t (P - příkon, E - spotřebovaná energie, t - doba za jakou byla energie spotřebována)....
Jedinej vzoreček kterej znám je P=E/t (P - příkon, E - spotřebovaná energie, t - doba za jakou byla energie spotřebována)....
-> MOLSO: ako ked mas poriadne spraveny staci aj 0.66kw...mam jeden taky brutal dobry a toci perfektne....oco ma 0,8ku a to toci ties super....a neni robeny nic....ta 0,66ka mi strajkovala...slabo tocil......ak chces mam 0.8ku na predaj...a mam aj feliciovy..ale do felicie..ale ako novy...ak by si si chcel prerobit...ja mam feliciovy v skodovici a uz iny nechcem

Vyuziji toto tema na ,,lamerskou,, otazku :o) ty kW u tehle starteru jsou vykon ze? Vite nekdo kolik maji prikony? Da se to vubec urcit? krom mereni samozdrejmne.Alespon pribliznou orientacni hodnota? Predem diky moc za odpoved.
PS: Zajimali by me hodnoty hlavne facko / felda s reduktorem.
PS: Zajimali by me hodnoty hlavne facko / felda s reduktorem.
-> Nwkt: to ano ale aspoň na chvílu bude pekný ale ten zvuk je krásny....

-> Nwkt: u mna by aj tak schytal 2-3 vrstvy alkytonu 

-> 105L: Po zimě to chytne nádhernou korozi
-> MOLSO: jak škaredý ved pekne točí ja ho mám a som spokojný.



-> 105L: to ma škaredy zvuk 

-> MOLSO: rovno nahod 1KW s reduktorom a hotovo. 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: no ved obal a pastorok z 0.66 a stator + rotor z FA ?
Pastorek a predni viko musi byt skoda...
a co tak vziat obyc 0.66kW starter a napchat do neho favo creva ? 

Pouzdra byly tuším v průběhu výroby jiný, na menší průměr hřídele. Jinak já měl obal ze škodováckýho 0,8 se špatným rotorem, tak jsem tam dal favorití rotor a funguje to bez problémů.
Mám len dotaz či su vo vnutornych dieloch ako bronzove puzdra a uhliky rovnaké, a či sa oplatí zháňať a generalkovat 0.8kW alebo stačí repasovaný 0.66kW. A posledný dotaz - pri výmene puzdier rotora tieto už netreba presustružovať ako napr ojničné puzdra?
dakujem
dakujem
