skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
znaceni vodicu
-> Tuner#2: O.K. Budu tomu muset přizpůsobit trojúhelníky...
-> Bagrr (už se perou:-D): Tak buď si užije jen řidič a nebo to bude o hovně pro oba dva. Já jsem pro variantu, ať si užije řidič.

-> Tuner#2: A ještě maličkost, pro případ že chci aby si toho užil i spolujezdec je lepší vše směřovat do prostřed auta že? Ne jen na řidiče?
Já vimotázky jak od lamy


-> Tuner#2: Aha takže je nasměřovat pokud možno co nejvíc na ucho? Btw možnost ubrat jim jest ještě na výhybce ne?
-> Bagrr (už se perou:-D): Záleží v jakém smyslu, ale beru, že směřování v ose je směrování na ucho. Čím víve se od osy odkloníš, tím více se jeho charakteristika bude měnit a bude ubývat hlavně na koncích kmitočtového spektra. Dá se tím doladit charakter reprodukce. např. mám nekvalitní výškáče, které jsou uječené, tak je vykloním z osy (nesměruju přímo na ucho) a tím výšek subjektivně ubude, ale ztratí se i detaily a prostorovost se zhorší.
-> Tuner#2: Drobátko uteču od tématu k jinčímu. Co znamená že je výškáč v ose a jak to poznat? Mám tušení že to bude mít něco společnýho s natočením na ucho....

-> Zdeněk.: Ne, dokonce v některých případech je to i lepší, protože výhybka natáčí fázi podle své strmosti a použitých součástek a tak může přepólovaný výškáč být lépe fázově sladěn se středobasem. Chce to vyzkoušet, je to laborace.
-> Tuner#2: ty kabely z výškačů odpojitelný nejsou, z výšek vede dvoulinka, kterou pak zapojim na + a - do výhybky...když to bude zapojený obráceně, než zjistim, jestli je to zapojený správně, nestane se s tim nic?
-> U-Geen: JJ jak říkám, 100% to není nikdy
-> Zdeněk.: A ty výškáče mají kabely přímo z nich nebo jsou odpojitelný? Pokud odpojitelný, tak většinou v plastu je vylisovaný malinký + , nebo je faston větší a menší (větší je obecně +) a nebo je tam někde šáhnuto červenou barvou. Pokud jsou kabely někde zevnitř, tak by to mělo být napsáno v návodu. Já to měl u mas Audia jeden zlatej a druhej stříbrnej vodiš a vyber si, ale v návodu bylo jeden bílej a druhej takovej šedivej (černobílý návod) a ten šedivej byl na +, tak jsem z toho vytušil, že má být zlatý + (snad :o))
Ono u výšek pozná přefázování jen opravdu znalé ucho a musíš zkoušet přepojovat a třeba až na 10 pokus na určitou skladbu to poznáš. Na některé skladbě to poznat jde, někde to není slyšet vůbec. Většinou je to slyšet na frekvencích kolem dělícího kmitočtu.

-> Zdeněk.: A ty výškáče mají kabely přímo z nich nebo jsou odpojitelný? Pokud odpojitelný, tak většinou v plastu je vylisovaný malinký + , nebo je faston větší a menší (větší je obecně +) a nebo je tam někde šáhnuto červenou barvou. Pokud jsou kabely někde zevnitř, tak by to mělo být napsáno v návodu. Já to měl u mas Audia jeden zlatej a druhej stříbrnej vodiš a vyber si, ale v návodu bylo jeden bílej a druhej takovej šedivej (černobílý návod) a ten šedivej byl na +, tak jsem z toho vytušil, že má být zlatý + (snad :o))
Ono u výšek pozná přefázování jen opravdu znalé ucho a musíš zkoušet přepojovat a třeba až na 10 pokus na určitou skladbu to poznáš. Na některé skladbě to poznat jde, někde to není slyšet vůbec. Většinou je to slyšet na frekvencích kolem dělícího kmitočtu.
-> Tuner#2: nevěděl by si, jaký vodič je plusový u výškových reproduktorů? (je tam bez pruhu a pak s červeným pruhem), mam Rainbow CSX 265
A já to dávám podle nálady 

hmm a já na prožku dávám mínus
-> Tuner#2: takova klasika... s cervenym prouzkem plus, ale treba v kabel pio - iso ma bilej pruh a tam je to minus (tusim, zesilovace v radiu uz se mi chvilku flakaj :)
dekuju panove
presne to sem si myslel
kazdej to zapojuje jinak
ja teda davam ten znacenej cerveny prouzkem jako +, ale s kamosem sme o tom polemizovali a on rika, ze pro neho ten prouzek je jako dlouhej - 




-> Klubko_: 100% to není nikdy žádné pravidlo. ideální jít po kabelu a kouknout jak je to v rádiu a jak je to u repro aby jsi nepřehodil polaritu. V práci při instalaci kina máme zásadu, že označený s pruhem je vždycky + aby jsme to s kolegou nezapojili náhodou každý jinak.
-> Klubko_:
dvolinka označená většinou červeným proužkem je vždy polarita +
dvolinka označená většinou červeným proužkem je vždy polarita +
a mas to aj popisane na eurokoncovke k radiu co vedie tak sa mozes presvedcit
jednoznacne minus
kdyz ma dvoulinka na jednom z dratu prouzek, povazuje se ten drat s prouzkem za + nebo - ??