skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
impendancia
00:07:25
24.11.2006
24.11.2006

DOOlittle
-> Mishoooo: netusim. ale bola v recenzii na zraz v hubiciach
23:31:41
21.11.2006
21.11.2006

Mishoooo
-> DOOlittle: a co bolo na titulke?
23:26:23
21.11.2006
21.11.2006

DOOlittle
-> Mishoooo: tusim september

18:06:22
21.11.2006
21.11.2006

Mishoooo
-> DOOlittle: sa pozrem... ci nemam ktore cislo to bolo?
16:20:57
21.11.2006
21.11.2006

strucy
-> DOOlittle: nové už nekupujem škoda peňazí
21:35:07
20.11.2006
20.11.2006

DOOlittle
-> strucy: no musim si to zbehnut kupit. inak strucik nemohol by si mi venovat to cislo AT magazinu kde je vyfotena moja kara?:) chcem to na pamiatku

18:49:21
20.11.2006
20.11.2006

strucy
-> Tuner#2: bomba je kapitola sama o sebe som dnes videl tu montáž v AT magazíne
a výsledky neviem ti povedať

a výsledky neviem ti povedať
18:38:45
20.11.2006
20.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> strucy: To souhlasím - ozvučnice udělá hodně, ale vím kolik tlačil Bombastic na ty dva Ravelandy bez XTC :o))
To bylo na EMMě a jsou někde oficiální výsledky?
To bylo na EMMě a jsou někde oficiální výsledky?
18:36:22
20.11.2006
20.11.2006

strucy
-> Tuner#2: jasne že to nieje repro na SQ a ano je zo slovače ale to je jedno proste aj ked bude mať sw od JL a bude zla bedna tak nezahrá čo má
18:15:56
20.11.2006
20.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> strucy: Zajímavé přirovnání, ale mě jde spíš o zvukovou kvalitu a tu z ravelandu jsem teda ještě neslyšel
Kdo má prosímte v autě Raveland a naměřili mu 140 dB!!?? To je někdo ze slovače?

Kdo má prosímte v autě Raveland a naměřili mu 140 dB!!?? To je někdo ze slovače?
17:56:56
20.11.2006
20.11.2006

strucy
-> Tuner#2: ide o to ked má človek možnosti testovania tak aj s hbovna niekedz upletieš bič a 140 dB nie je málo
10:24:08
20.11.2006
20.11.2006

Zdany
-> DOOlittle: Jinak jsi se trfil presne. Je to o boxu a o vyzkumu.
10:18:19
20.11.2006
20.11.2006

Zdany
und etwas mehr von EMMA...
www.dbdragteam.cz
-> Tuner#2: Plny soouhlas.
-> DOOlittle: Jen pro upresneni a vystihujicich inormaci od T#2. Db drag je skutecne "sport", kde se snazi soutezici ziskat maximalni akusticky tlak uvnitr automobilu. I tato soutez má jako emma svoje podkategorie, ktere jsou dane koncepci montaze aparatury v aute, poctem wooferu, zesilovacu, baterii, alternatoru atd. Rozdil mezi EMMou a dB Dragem je take jak pise T#2 v koncepci zapojeni bezpecnostnich prvku cele audio sestavy. EMMA hledi jak na maximalni bezbecnost montaze, jako je uchyceny baterie, zakrytováni plusovych kontaktu po cele delce rozvodu, bezpecnost pruchodu kabelu zkrz karoserii atd. tak samozrejme na kvalitu zvuku. Takze kdyz se podivas na zapojeni dle EMMA uvidis tam spoustu pojistek a jinych bezpecnostnich prvku. V pripade jakekoliv hararie - jak destrukce auta, tak jenom "elektricka" havarie (shoreni zesilovacu, prokostreni "ziveho" dratu se zemi, nedojde k pozaru vlivem elektro instalace. Vysledkem cele souteze EMMA SPL a SQ je celkovy nasbirany pocet bodu za hodnoceni auta jako celku, bezpecnosti montáže a samozřejmě naměřené hodnoty bud SQ nebo akustickeho tlaku SPL.
Oproti tomu dB draj jede v jine sfere, kde se na "bezbecnost" az tolik nejede, nebot z praxe je prokazane, za kazdy bezpecnostni prvek ma svuj vnitrni a prechodovy odpor, ktery nas soutezici stoji volty dolu. Coz je nezadouci, nebot kazdy volt v systemu je sakra znat. Proto u dB dragovych aut se vetsinou nesetkas s pojistkama, ale uvidis tam radne tluste kabely i ve vetsim poctu nez je jeden kus. Je to dane i na zaklade charakteristiky prutoku proudu vodicem. I prave diky tomu se pouzívaji k napájení stříbřené kabely z medi o maximalni cistote s vysokym poctem "zilek". Vysoky pocet zilek je i z dovodu ohebnosti kabelu. Pro srovnani si vem medeny kabel o prumeru 12mm a zku ho ohnout a pak si ohni ten samy kabel pro tyto ucely. Uvidis rozdil. :)
Jinak dBDrag je "zvukove" o tom, ze jsou bedny ladene "vysoko" za jednim ucelem, maximalni zatizitelnost repro pri jeste velike vychylce membrany, aniz by doslo k destrukci repra. Proto je to laborovani, nebot se musi najit vhodny objem bedny a dana frekvence, na ktere to jede nejvice (nekdo jede na 39Hz, nekdo na 50Hz a dalsi treba na 75Hz), a pak ma prubehova krivka "hrb" jak rika T#2. V realu spousta techto aut se na "basech" neda poslouchat. Teda pokud aparat neni staven na zaklade kompromisu tlak x kvalita.
EMMA ma specialni skladby, ktere hraji cele spektrum. frekvencni prubeh techto skladem je od 20Hz do 20kHz. Takze se ukaze nejen kvalita wooferu, ale kompletne celkova charakteristika aparatu. Skladeb je pro SPL na rok 2006/07 celkem tricet. Kazda je nabasovana jinak. Takze nekomu jedna skladby hraje v aute maximalne a u druheho treba ne. Je to naladenim a celkovym prubehem krivky aparatu. Proto jsou v namerenych hodnotach znacne rozdily. A nic s tim neudelas, ani kdyby jsi spalil repra nebo zesilovac. :))
www.dbdragteam.cz
-> Tuner#2: Plny soouhlas.
-> DOOlittle: Jen pro upresneni a vystihujicich inormaci od T#2. Db drag je skutecne "sport", kde se snazi soutezici ziskat maximalni akusticky tlak uvnitr automobilu. I tato soutez má jako emma svoje podkategorie, ktere jsou dane koncepci montaze aparatury v aute, poctem wooferu, zesilovacu, baterii, alternatoru atd. Rozdil mezi EMMou a dB Dragem je take jak pise T#2 v koncepci zapojeni bezpecnostnich prvku cele audio sestavy. EMMA hledi jak na maximalni bezbecnost montaze, jako je uchyceny baterie, zakrytováni plusovych kontaktu po cele delce rozvodu, bezpecnost pruchodu kabelu zkrz karoserii atd. tak samozrejme na kvalitu zvuku. Takze kdyz se podivas na zapojeni dle EMMA uvidis tam spoustu pojistek a jinych bezpecnostnich prvku. V pripade jakekoliv hararie - jak destrukce auta, tak jenom "elektricka" havarie (shoreni zesilovacu, prokostreni "ziveho" dratu se zemi, nedojde k pozaru vlivem elektro instalace. Vysledkem cele souteze EMMA SPL a SQ je celkovy nasbirany pocet bodu za hodnoceni auta jako celku, bezpecnosti montáže a samozřejmě naměřené hodnoty bud SQ nebo akustickeho tlaku SPL.
Oproti tomu dB draj jede v jine sfere, kde se na "bezbecnost" az tolik nejede, nebot z praxe je prokazane, za kazdy bezpecnostni prvek ma svuj vnitrni a prechodovy odpor, ktery nas soutezici stoji volty dolu. Coz je nezadouci, nebot kazdy volt v systemu je sakra znat. Proto u dB dragovych aut se vetsinou nesetkas s pojistkama, ale uvidis tam radne tluste kabely i ve vetsim poctu nez je jeden kus. Je to dane i na zaklade charakteristiky prutoku proudu vodicem. I prave diky tomu se pouzívaji k napájení stříbřené kabely z medi o maximalni cistote s vysokym poctem "zilek". Vysoky pocet zilek je i z dovodu ohebnosti kabelu. Pro srovnani si vem medeny kabel o prumeru 12mm a zku ho ohnout a pak si ohni ten samy kabel pro tyto ucely. Uvidis rozdil. :)
Jinak dBDrag je "zvukove" o tom, ze jsou bedny ladene "vysoko" za jednim ucelem, maximalni zatizitelnost repro pri jeste velike vychylce membrany, aniz by doslo k destrukci repra. Proto je to laborovani, nebot se musi najit vhodny objem bedny a dana frekvence, na ktere to jede nejvice (nekdo jede na 39Hz, nekdo na 50Hz a dalsi treba na 75Hz), a pak ma prubehova krivka "hrb" jak rika T#2. V realu spousta techto aut se na "basech" neda poslouchat. Teda pokud aparat neni staven na zaklade kompromisu tlak x kvalita.
EMMA ma specialni skladby, ktere hraji cele spektrum. frekvencni prubeh techto skladem je od 20Hz do 20kHz. Takze se ukaze nejen kvalita wooferu, ale kompletne celkova charakteristika aparatu. Skladeb je pro SPL na rok 2006/07 celkem tricet. Kazda je nabasovana jinak. Takze nekomu jedna skladby hraje v aute maximalne a u druheho treba ne. Je to naladenim a celkovym prubehem krivky aparatu. Proto jsou v namerenych hodnotach znacne rozdily. A nic s tim neudelas, ani kdyby jsi spalil repra nebo zesilovac. :))
08:36:55
20.11.2006
20.11.2006

U-Geen
08:24:57
20.11.2006
20.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
...dB dragu...
08:24:21
20.11.2006
20.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> strucy: No tak to byl asi zázrak - já takové štěstí teda nikdy neměl a to už jsem ho slyšel hodněkrát, ale jestli ono to nebude nárokama
-> DOOlittle: U dB gragu se měří pouze jedna frekvence, kde je box naladěný na max. tlak. Každý většinou istaví boxy na to, aby měli hrb ve frekvenční křivce někde kolem 60 - 70 Hz, protože na této frekvenci už není výchylka repro tak velká a může se tomu hodně naložit. Tahle soutěž je pro mě něco jako sport, aly jiný smysl, než předhánět se kdo má víc nemá - na poslech tyhle auta vůbec nehrajou....
EMMA SPL je soutěž v tlaku, ale hodnotí se i instalace a kvalita zpracování, zapojení, bezpečnost montáže a tlak se měří na normální skladbě - muzice.
EMMA SQ je soutěž v kvalitě reprodukce a zas se hodnotí instalace a pak rozhodčí mají na starosti vždy jednu kategorii a ten sedí v autě a poslouchá a dle svého názoru boduje a rozhoduje komu to hraje nejlépe.

-> DOOlittle: U dB gragu se měří pouze jedna frekvence, kde je box naladěný na max. tlak. Každý většinou istaví boxy na to, aby měli hrb ve frekvenční křivce někde kolem 60 - 70 Hz, protože na této frekvenci už není výchylka repro tak velká a může se tomu hodně naložit. Tahle soutěž je pro mě něco jako sport, aly jiný smysl, než předhánět se kdo má víc nemá - na poslech tyhle auta vůbec nehrajou....
EMMA SPL je soutěž v tlaku, ale hodnotí se i instalace a kvalita zpracování, zapojení, bezpečnost montáže a tlak se měří na normální skladbě - muzice.
EMMA SQ je soutěž v kvalitě reprodukce a zas se hodnotí instalace a pak rozhodčí mají na starosti vždy jednu kategorii a ten sedí v autě a poslouchá a dle svého názoru boduje a rozhoduje komu to hraje nejlépe.
23:28:44
19.11.2006
19.11.2006

DOOlittle
-> Zdany: cim si vysvetlujes to, ze mas s relativne slabsou aparaturou vyssi tlak? konstrukcia boxu ?
23:24:01
19.11.2006
19.11.2006

DOOlittle
-> Tuner#2: -> Zdany: rad si vypocujem konstruktivnu kritiku. Urcite vam je tiez vsak obom jasne ze sa v autohifi sfere moc neorientujem :) preto by ma zaujimal rozdiel medzi EMMA a DbDrag... dbdrag je o decibeloch.... o com je potom emma? :) o tom ako kvalitne sustava zahra alebo ...?
17:11:39
19.11.2006
19.11.2006

strucy
-> Tuner#2: mne sú tunery ukradnutý, nech si tam nahádžu premňa za mňa čo chcú, a k ravelandom sa vyjadrovať nebudem počul som aj kvalitne zahrať
22:31:47
18.11.2006
18.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Marra: Tak to fakt nevím - máš foto nebo alespoň typ? TVM měli na magnetu vždy i typové ozvačení.
-> Zdany: Asi tak
-> Zdany: Asi tak

23:31:29
17.11.2006
17.11.2006

Zdany
-> DOOlittle: Souhlas s T#2. Nejde o to jak se tu kdo ke komu choval, a nebudeme to vytahovat na hladinu. Skutecne je to z venku "hezke" auto, ktere zaujme a stalo hodne prace jako kazde jine podobne. Ma to vzduchovy podvozek a podobne, ale jak pise T#2. Je to slatanina pateho pres devate. Ravelandy bych vyhodil a jel bych jen na Magnaty. Ja s nima udelal 140dB hranici se zesilovacema, ktere byly podobne jako jeho Z4200. Diky tomu ze ma 4 woofery spada na emme a na dB Dragu do jine kategorie, kde neni takova obsazenost. Konec koncu posledni dobou jsem ho vidal jen na EMME, nebot tam je konkurence nizsi a jeho vykony jsou tam postacujici narozdil od dD Dragu. Kdyz bych se mel k dispozici jeho komponenty nechal bych vepredu jen ty komponentni Dragstery, kterym teda chybi stredy diky jejich konstrukci, ale to je jedno. A pak ty dva magnaty, ktere bych dal do BR bedny cca o obsahu 45 - 48L pro kazdeho. Zahralo by to dostatecne a tlak by byl i vyssi nez ted. Nejsem si jisty, ale jeste ma na strope kapiky a dalsi zesik, ale ten nevim co presne pohani, jestli woofery nebo kompa. Ten bych dal taky nekam jinam, kvuli bezpecnosti. Jinak bych asi nic dalsiho "nevytknul".
Na aute je provedeno hodne moc prace a to se ceni. Auto jiste dela majiteli radost a doufam, ze se budeme i za cas s timhle kouskem setkavat na srazech. Ikdyz jsem si s majitelem jeste poradne nepokecal. :)
Na aute je provedeno hodne moc prace a to se ceni. Auto jiste dela majiteli radost a doufam, ze se budeme i za cas s timhle kouskem setkavat na srazech. Ikdyz jsem si s majitelem jeste poradne nepokecal. :)
18:23:30
17.11.2006
17.11.2006

Marra - zrušená registrace
no...na magnetu je napsano 30w, a 50w max ..jsou to tesly 30cm průměr..jsoem fakt laik, takže se omlouvám...
18:16:13
16.11.2006
16.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> DOOlittle: Dobře možná jsem zaujatej teď po tom, co mě očeňoval na netu z neoprávněného umístění na EMMA soutěži, ale nebylo to mojí vinou a rád jsem si vyměnil pohár s tím za mnou.
Pokud se budem bavit o jeho muzice, tak tam opravdu ale nechápu kvalitní kompa od dragsteru a spolu s tím ve dveřích koaxy nějakého čínského původu. To samé nechápu, proč tam má dvě XTCčka jako Zdany (který s nima tlačí cca 140 dB) a k nim má zas neznačkový velký shity Raveland a výslednej tlak má menší než Zdany. Vím je tím pádem v jiný kategorii a sbírá kalíšky, ale takhle postavená bedna, podle mě s ani nespočítaným objemem teda rozhodně ní pro mě dobrý příklad, stejně jako kombinace repro v předu
Pokud se budem bavit o jeho muzice, tak tam opravdu ale nechápu kvalitní kompa od dragsteru a spolu s tím ve dveřích koaxy nějakého čínského původu. To samé nechápu, proč tam má dvě XTCčka jako Zdany (který s nima tlačí cca 140 dB) a k nim má zas neznačkový velký shity Raveland a výslednej tlak má menší než Zdany. Vím je tím pádem v jiný kategorii a sbírá kalíšky, ale takhle postavená bedna, podle mě s ani nespočítaným objemem teda rozhodně ní pro mě dobrý příklad, stejně jako kombinace repro v předu

18:14:12
16.11.2006
16.11.2006

DOOlittle
mam inak pocit ze mas s tym Bombasticom problem.... neviem preco? podla mna ma celkom slusne auto a osobne ma nezaujima povaha majitela

17:36:10
16.11.2006
16.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Marra: Co to je zač 30 cm repro je jen 30W sinus? To se mě nějak nezdá, protože ARN 312 měla tuším kolem 100W sinus. Takže až si ujasníš pojmy z dojmy, tak můžem začít něco řešit.
Jinak 30cm repro je vhodné pouze jako woofer a dávat ho do sestavy s vejškáčem jako dvoupásmovku to nejde - budou chybět středy.
Jinak 30cm repro je vhodné pouze jako woofer a dávat ho do sestavy s vejškáčem jako dvoupásmovku to nejde - budou chybět středy.
17:14:02
16.11.2006
16.11.2006

Marra - zrušená registrace
mám dotaz na tunera2 - mám doma repro Tesla 30 cm subwoofery 4 ohmy a 50 W max , 30 W R.M.S..co by bylo s nima nejrozumnější udělat? dát je jako subwoofer do tuy či kvádru, nebo jako dvoupásmové repro?
16:59:48
16.11.2006
16.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> King: No tak to zas pozor - firmy jako Seas, Scan speak, Focal který prodávají i repro samostatně, tak to udávají taky poctivě, ale najdou se firmy, které se živí na neznalosti zákazníka, to je fakt.
Jinak fakt TVM dnes už žádný zázrak není, ale to jsem psal už v příspěvku Tesla.

16:50:32
16.11.2006
16.11.2006

King
-> Tuner#2: Pak se nemůže člověk divit, že TVM repráky, který jsou měřený v souladu s normama, nemůžou "moderním" konkurovat :) Ich habe spas gemacht :)
17:37:47
15.11.2006
15.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> strucy: Doufám, že si to tunéři nevemou jako příklad

17:31:16
15.11.2006
15.11.2006

strucy
btw: bombastic má v novom AT magazíne stavbu hudby
15:16:57
15.11.2006
15.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> King: Je to tak a mimochodem líbivou citlivost taky dohání tím, že to měří při 2,83V a ne při 1V z 1 metru a pak je hodnota vyšší a líbivější, ale to je i s výkonem typu MAX, P.M.P.O.


14:49:53
15.11.2006
15.11.2006

King
-> Tuner#2: Možná stojí za zmínku, že spousta výrobců dosahuje vyšší citlivosti repráků např. tím že repro deklarovaný jako 4ohm má např. 3,5ohmu (a při určitých frekvencích ještě míň). A pak je sranda ještě s výhybkama, kde zase spousta výrobců beden totálně kašle na to, že např. kvůli jednoduchosti výhybky klesne místama (při určitých kmitočtech) hodnota impedance soustavy klidně na čtvrtinu jmenovitý hodnoty (1ohm např.!), což dokáže celkem slušně zacvičit s lacinějším zesíkem - když to přežije, aspoň se na chvíli rozkmitá - lahůdka pro vejškáče :) Jinak to ce se u repra označuje jako impedance je zjednodušeně řečeno součet ss odporu jeho cívky s "odporem"(reakt
encí) kterou klade ta cívka střídavýmu proudu. Teoreticky je impedance repro nejnižší při nejnižších kmitočtech a růst směrem k nejvyšším, aleve skutečnosti to ale komplikujou různý mech. rezonance membrány atd. a interakce s ozvučnicí bla, bla, bla (viz Tuner2) :)
14:14:25
15.11.2006
15.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> DOOlittle: Běžné učely myslím i mojí aparaturu - to není žádný high-end, kde se už počítá se vším
Prostě repro do auta se dělají 4 ohmové, protože při nižší zátěži má zesilovač větší výkon, ale zas se to nesmí přehnat, protože 2 Ohmy zátěž už zmanená hodně velké proudy a nemusí to některé zesíky ustát. Takže je otázka zda chceš systém předek zadek a woofer a nebo třeba jen předek a woofer na SQ a nebo tam toho naházet co nejvíc aby to dělalo kravál jako třeba Bombastic. Chce si to ujasnit, co od toho čekáš - pak se dá radit.

12:34:07
15.11.2006
15.11.2006

DOOlittle
-> Tuner#2: zalezi od toho, co povazujes za bezne ucely. keby som si chcel dat do auta len tak nejake sumitka aby to "nejako schopne hralo" , tak s ao to vobec nezaujimam. Chcem vsak co najpozornejsie vybrat jednotlive komponenty, nakolko mam s autom ine nez bezne zamery

10:20:20
15.11.2006
15.11.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
V jednoduchosti je to přesně tak jak psal pistaa. Do auta se převážně používají 4 Ohmové repro, protože tím pádem má zesík větší výkon než kdyby se k němu připojili 8 Ohm repro. Impedance je navíc závislá na kmitočtové charakteristice a ovlivňuje jí taky konstrukce a objem bedny - s tím moc lidí nepočítá, ale pro běžné účely Tě to nemusí trápit.

06:45:28
15.11.2006
15.11.2006

DOOlittle
ok tesim sa. lebo vyberam hudbicku do auta a v tych cenovych hladinach kde sa pohybujem maju vsetky repro odpor cca tie 4 ohmy....

21:58:54
14.11.2006
14.11.2006

pistaa
tak je to da sa tak povedat hodnota -odporova reproduktoru a to takto v jednosmernych obvodoch sa vravi o odpore a to ma znak R a je to v jednotkach a to v "ohm-och" poznas ne? a impedancia je striedavy odpor to mi povedali ako definiciu v skole a napr ak mas radio R. a pripojis tam repro o vykione 5W a s hodnotou 8ohm tak bude potichu ak pripojis repro s 5W a 4ohm tak je to hlasnejsie a s 2ohm je to najsilnejsie ale pozor nejde len o hlasitost ak pripojis repro s minimalnym napr 2ohm tak je to skoro ako keby nic blizi sa to skratu a mozes prezazit radio popr uhoria koncove tranzistory. ale je to i o kvalite cim mensia odporova hodnota repro tym mensia kvalita sound. tak v skratkeale je to problematika zlozitejsia ne len takto nakratko ale ked sa slubene stretneme tak pokecame i o tomto teda ak si spomeneme
18:38:45
14.11.2006
14.11.2006

DOOlittle
vedel by mi niekto laicky osvetlit tento pojem, propadne co od neho zalezi a ako si teda nasledne vybrat repro
