skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přednáška v muzeu Skodovky
-> Petrson: Mě to běhá parádně už
nemůže to někdo schopnější na počítače nějak nahrát?? Chtěl bych to vidět ale bohužel musím pryč...
To se dalo čekat, že se to bude sekat.Viděl jsem to cca od 17:25 do 17:27 pak se to seklo a od tý doby nic
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
E: tak už to běží
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
E: tak už to běží
mobil a mobilní internet to nezvládá....
-> stepan: mě se to teda ještě nenačetlo :( :(
super, uz sem mel strach ze budu muset jeste aktualizovat Flash player. Do kolika to tak trva? mam o pul osme rande, tak abych ho vcas zrusil :-D :-D
super, uz sem mel strach ze budu muset jeste aktualizovat Flash player. Do kolika to tak trva? mam o pul osme rande, tak abych ho vcas zrusil :-D :-D
-> Nwkt: Už se to seká. ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Ted jsem dorazil domu, jeste ze tak :D Diky za odkaz
-> vhml: Viz. post od MATTESSa ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.10.13 15:01:06: do psí prdele :-( Já chtel dneska jezdit na motorce :-(
Nechá už se nekde stahnout ta prvni prednaska?
Nechá už se nekde stahnout ta prvni prednaska?
-> Nwkt: Ne, že to blbouni strhnete, tohle chci vidět celé! Už jsem hlásil ženě, že dnes přijedu pozdě ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Jdeme žhavit dráty
auto.idnes.cz/john-haugla
nd-006-/automoto.aspx?c=A1
31008_...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak erko je na zitra nachystany :-) Do muzea se proste musi jezdit stylove! :-D
-> m8rinek: Nebud agresivni :-))
-> dragon_cb_cz: Prostě tam zaznělo to co jsem psal, nebo myslíš, že jsem si to vycucal z prstu?
Jestli to na idnesu není, tak to prostě není kompletní...
Jestli to na idnesu není, tak to prostě není kompletní...
-> m8rinek: Však já mluvím o dotazech - teda pokud se dotaz neopakoval.
-> dragon_cb_cz: jo, už jsem ho viděl celé. I tak jsem za to rád.
-> dragon_cb_cz: V dotazech řekl to co jsem tu už psal....
-> MATTESS: Kus na konci je useklý...
-> m8rinek: Z toho kusu videa co je na iDěsu soudím, že k 5x uložené klice Hrdlička neřekl nic, protože má (při vší úctě) trochu problém udržet linii myšlenek bez přílišného odbočování a prostě se v té odpovědi k tomu nestihl dostat než utekl ve vzpomínkách někam úplně jinam![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> m8rinek: Z toho kusu videa co je na iDěsu soudím, že k 5x uložené klice Hrdlička neřekl nic, protože má (při vší úctě) trochu problém udržet linii myšlenek bez přílišného odbočování a prostě se v té odpovědi k tomu nestihl dostat než utekl ve vzpomínkách někam úplně jinam
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Video je tam, kdo ještě neviděl (snad celé)
auto.idnes.cz/skoda-favor it-0dn-/auto_ojetiny.aspx? c=A131004_...
auto.idnes.cz/skoda-favor it-0dn-/auto_ojetiny.aspx? c=A131004_...
-> jourin: Favo 4x4 a navíc pro skupinu S?! To slyším prvně, zajímavé. Čtyřkolka jezdila jen Andros ve Francii, ale to je tak trochu trubky s kaslí co vypadá jak Favorit, ale že se mělo chystat něco takové jsem nevěděl. Máš víc info?
-> m8rinek: To je dost sporny, myslim ze v tom nema uplne jasno.. Jak sam rikal, s motorsportem nespolupracoval a vubec nevi co se tam delo :-) Ptal jsem se ho po prednasce jeste soukrome na cokoliv o Favoritu 4x4 nebo o tom zavodnim motoru a on mi rekl, ze o tomhle vubec nic nevi, protoze mel spoustu jinych starosti :-(
Nejaka forma musela byt a ty motory fungovaly, pravda po mensich upravach. Mam tech motoru s 5x ulozenou klikou asi 5 a funguji vsechny. Obermann mi rikal, ze to pro zavodni ucely bylo vyrazne zvyseni spolehlivosti. Akorat tam davali lagry z VW a kliku si nechali vyrobit z nejakeho vysokopevnostniho materialu v anglii..
Navic pro Skodu 130LR Evo skupiny S, bylo pocitano s turbo motorem a 5x ulozenou klikou. Tam by v pripade objemu 1600 ccm v kombinaci s turbem, uz rozhodne nebyla rec o 50kW :-) Ten samy motor mel byt pouzit i ve Favoritu 4x4 pro skupinu S.. Tenhle projekt se pak diky zruseni skupiny S nerealizoval a vyvoj motoru byl zastaven :(
Nejaka forma musela byt a ty motory fungovaly, pravda po mensich upravach. Mam tech motoru s 5x ulozenou klikou asi 5 a funguji vsechny. Obermann mi rikal, ze to pro zavodni ucely bylo vyrazne zvyseni spolehlivosti. Akorat tam davali lagry z VW a kliku si nechali vyrobit z nejakeho vysokopevnostniho materialu v anglii..
Navic pro Skodu 130LR Evo skupiny S, bylo pocitano s turbo motorem a 5x ulozenou klikou. Tam by v pripade objemu 1600 ccm v kombinaci s turbem, uz rozhodne nebyla rec o 50kW :-) Ten samy motor mel byt pouzit i ve Favoritu 4x4 pro skupinu S.. Tenhle projekt se pak diky zruseni skupiny S nerealizoval a vyvoj motoru byl zastaven :(
-> m8rinek: Že přišli na to, že to přínos nemá a proto se do toho neinvestovalo, na tom se shodujeme.... A dál to nemá smysl řešit, protože ty o koze a já o voze ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: On je rozdíl udělat novou ,,formu,, na něco co funguje a na něco co bude možná fungovat, pak to několikrát předělávat protože bylo něco blbě :))), prachy co jdou do luftu....
-> m8rinek: Mluvim o rozpočtu na ten motor - stejně se dost podstatně upravoval a nový formy atd se musely připravovat, takže bych neviděl problém v nákladnosti rozjetí výroby (tzn rozpočtu) ale v tom, že to nemělo význam (v tom se shodujeme)...
No to už je fuk jestli kastle nebo rozpočet, bez rozpočtu nebyla kastle a bez kastle motor ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Hrdlička to jako hlavní důvod uváděl. Proč si komplikovat život s 5 ložiskama, když 3 na těch uprděnejch 50kW stačej bohatě... Výkonovej přínos by v tom defakto nebyl, tak proč se tim zabejvat?
-> czechino: Ale hovno, že na Fa vč. brzd bylo počítáno s upgradem. Nebyl na to dimenzovanej rozpočet...
Vim že spousta lidí tam natáčela, taky bych si dal reprízu
Jinak co to říkal o motru 790? že na to nebyla karoserie favorita dimenzovaná že? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Nwkt: Jj, právě proto si myslím, že to co říká -> Alenka: nebude ten hlavní důvod...
-> dragon_cb_cz: Asi nebyla priorita, když připravovali OHC do faceliftu
-> Alenka: Blok byl novej tak jako tak, to by to byl takový problém upravit na 5 ložisek? Zrovna u Favorita peníze byly menší problém než v minulosti - tím že to byl vládní úkol tak (relativně) rozpočet byl...
"→ Tuner#2: Říkal, že je mnohem jednodušší vytvořit a udržet olejový film na velký pánvi, než na malý vzhledem k použití olejů v tehdejším východním bloku…"
Plus by museli koupit novej transfer na kliku i bloky, na coz by jim nikdo nedal prachy :)
Plus by museli koupit novej transfer na kliku i bloky, na coz by jim nikdo nedal prachy :)
Nenašel někdo tu přednášku někde uloženou?
-> dragon_cb_cz: knížku nemá :-) ale je skutečně zajímavé čtení
-> m8rinek: JJ už mě to psal Nepér na FB. V podstatě jsem takovou odpověď čekal ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Říkal, že je mnohem jednodušší vytvořit a udržet olejový film na velký pánvi, než na malý vzhledem k použití olejů v tehdejším východním bloku...
-> Tuner#2: Mimochodem, jestli tuhle knížku nemáš, tak fakt doporučuju sehnat... výborný čtení - a zdaleka nejen o autech.
Pokud to máte nahraný, nebo víte kde to je, prosím o odkaz, rád bych to shlédnul.
-> dragon_cb_cz: ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Pravděpodobně to samé co se píše v knížce - tzn že to prostě zkoušeli a vyšlo jim, že to není žádná výhra, tuším že to zmiňoval speciálně v souvislosti s kvalitou v ČSSR běžně dostupných olejů.
však ono to bude na jutubu
Myslíte si že to někdo nahrával a bude to časem ke shlédnutí celý? Ten konec mě mrzí.....
-> Tomaso435: teraz pred koncom sa to doserie ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Taky by mě zajímalo co na to říkal. Dle mě, že to u motoru v sérii nemělo moc smysl ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: už zase ne... a zrovna ta klika na 5x uložená
-> Tomaso435: Už to jede ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: aha :-D takže není chyba na mém příjímači
-> Tuner#2: Pokud to funguje tak jo ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: ano
-> Tuner#2: jistě :-D