Kontrolka světel

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

Text:

Asi ste si všimli, že na palubní desce je kontrolka osvětlení, která ovšem nesvítí. V návodě je napsaný, že je to zvláštní výbava. Zvláštní výbava v tomhle případě znamená, že tam akorát chybí žárovička. Stačí ji tam koupit (2W čirá) a kontrolka sqěle funguje. Využijete to hlavně, pokud, jako většina rozumnejc lidí, svítíte i ve dne, a nevíte, esli ste rosvítili (na přepínač totiž není přes volant vidět.)



Návod na demontáž palubní desky: Odmontujete spodní kryt pod sloupkem volantu. Pak odšroubujete čtyři šrouby, co drží desku, náhon tachometru (tam je právě přístup spodem...) a opatrně desku zevnitř vytlačíte. Tak máte přístup k žárofkám. Montáž probíhá v opačném pořadí.

hodnocení článku:

info:

Správce článku: U-Geen
Založeno: 19.05.03 14:42   Poslední změna: 03.10.04 12:56

Kontrolka světel - komentáře:

23:22:46
05.04.2007
Dušan
-> EmKo181: kontrolka světel v palubce je zřejmě kontrolka parkovaček, na potkávačky bys musel vzít paralelně kontakt až za relátkem, vnitřní osvětlení je spínaný přes kostru auta a parkovačky mají svůj spínač na pedálu
22:40:55
05.04.2007
EmKo181
Nazdar ľudia!Vie mi niekto poradit ze ci v 120L su svetla zapojené s kontrolkou seriovo alebo paralelne a taktiež i kabinové svetlá s dverovými spínačmi?alebo ako?lebo potrebujem spravit kontrolky na obrysoé,stretavacie a brzdove svetla a taktiež aj kabinové?Alebo nemate niekto na to schému?Ak ano pls pošlite ak by sa dalo
21:47:45
23.01.2007
Vilda - zrušená registrace
Hm, tak to zase tak nesouhlasím. To možná platí u eMka, nebo posledních užovek (1983) ale třeba u mojí škodule tam nebyly ani vyvedený kabely... měla značku "tlumených světel" a ne "vnější osvětlení" (žárovka) Jinak tlumený světla se udělaj tak, že se vyvede drát od pojistky 5, nebo 6 zleva a napojí se na obímku kontrolky "tlumená světla" a kostra se vezme třeba od žárovky na osvětlení tachometru. 2
19:36:10
12.09.2005
Bobesh
Ta kontrolka,pokud na voze je,na ostatních značkách je funkční i v základu,to se fabrika tenkrát předvedla... Jinak,dospěvši ke stejnému zjištění jako U-geen,dovybavoval jsem žárovkou škodule známých,příbuzných a později zákazníků v naší dílně. To s tou svítivostí se dá lehce zlepšit,do kontrolek světel,mlhovek a výhřevu okna se na emkách dávaly stejnobarevný podložky z umělé hmoty,zřejmě k docílení rozdílu intenzity světla u informačních a varovných(důležitých) kontrolek.Stačí opatrně vytlačit čočku do tubusu a vypadne spolu s rozpěrným kroužkem a již zmíněnou podložkou,zpět dáme jen čočku a zajistíme kroužkem. Rozdíl nesrovnatelný.52
09:18:23
02.06.2005
Gryzly
-> Bucin: Tak tam máš určitě ten kontakt

18:31:00
31.05.2005
Bucin
a co když nemám vyhřívání zadního skla?

08:48:07
15.07.2004
Bob
Světla nepřipojujte na baroskop ale na spínačku na kontakt vyhřívání zadního skla

při startu se totiž odpojí
21:39:07
09.07.2004
Esso
Ja to mam tak ze musi byt zaply klicek,musi to mazat a jeste dobijet,nevim jak by to fungovalo na 120 ja to mam zapojene takhle na WV a tam se ty svetla zapnou opravdu az po nastartovani a pri jizde neblykaji protoze i na zhasnuti musi splnit vsechny tri podminky co pro na startovani
09:01:53
08.07.2004
Luděk
-> Nojmis: no hlavně já osobně bych nikdy nezapojoval světla na takovou věc,jako je baroskop,páč tahle součástka může kdykoli začít blbnout (stalo se mi,že prostě zničeho nic začal problikávat) a pak jet kvůli tomu potmě je docela blbý
07:31:06
08.07.2004
Nojmis
jeste jsou automaty na svetla,ktery se napojujou na kontrolku mazani.Ale to je taky docela blbej zpusob.Pak to na silnici vypada jako u vanocniho stromku
15:24:39
07.07.2004
Luděk
-> Pavel Esselbach: jenomže to je tím,že to máš napojený na baroskopu,co by u mojeho motoru,který maže už při startování a drží mazací tlak ještě cca 20 min po vypnutí znamenalo vybití aku během několika zastávek4
21:31:47
27.06.2004
Esso
nebo si poridit to co mam ja pri nastartovani se mne svetla automaticky zapnou a po vypnuti motoru se po nekolika vterinach vypnou5
18:16:50
17.03.2004
Mafi
Mě sériová kontrolka ve sdruženým ukazateli docela dostačuje, i ve dne.
23:24:36
16.03.2004
giom
Nevím o co se jedná. Snad ji má každý osazenou. Na přístrojovce s kulatými budíky je vidět mizerně a ve světě motorů tuším z roku 1975 byl návod na zlepšení čitelnosti (...vyloupnout "sklíčko", vrtákem zvětšit díru a sklíčko nalepit)

Na sdružené přístrojovce je sice větší, ale vzhledem ke konstrukci je ve dne stejně vidět mizerně. Tohle asi nevyřešíme, pokud nepřídáme "ječák" pro sklerotiky, ke kterým někdy také bohužel patřím. Vzhledem k osazení hlavních světel H4 80/100W to může velmi zabolet.
20:10:10
19.05.2003
U-Geen
můžete reagovat.
Extreme Tyres