-> vhml: je pro upresneni, mas to vymysleny takle?
klubo.rajce.idnes.cz/koto
uce
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadní kotouče snadno, rychle a levně
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [5]:
Text:
Dneska jsem konečně dopáchal zadní kotouče a tak sepíšu pár poznatků, ať jiní nemusí vymýšlet vymyšlené.Použil jsem klasické přední kotouče, 247mm aby se bez problémů vešli do 13" disků.
Kotouče je třeba trošku poupravit. Navrtat rozteč 4x130, utočit středící průměr dle unašeče ( doplnit rozměr ) a vyfrézovat díry na čtyřlístek. Po přinesení unašeče to zvládne každá schopná dílna za pár stovek.
Věc číslo dvě je držák brzdiče, volil jsem tloušťku 6mm, výhoda tohoto řešení je ta, že držák brzdiče může být jen výpalek z plocháče, netřeba frézovat z ingotu. Na držák se pak navaří matky držící brzdič ( doplnit rozměr ) zbroušené na sílu max 9mm ( možná bude potřeba delší šroub, nemám ještě ozkoušeno )
Jako další se musí vyrobit vymezovací kroužky. Držák brzdiče o síle 6mm nahradí štít bubnu o síle 2mm. Posune se tak domeček a do něj je potřeba vložit kroužek 70x58x4 aby držel ložisko. Posunutej domek se pak opře o unašeč. Ten je potřeba vypodložit kroužkem 40x30x3. Ti bystřejší jistě pochopili, že se tak o ty 3mm i rozšíří náprava.
Ještě je nutnost použít podložku pod kolo, minimální tlušťka 18mm ( síla jakou má náboj ložiska vepředu ) aby šli použít běžné plecháče bez kolize s brzdičem.
No a pak už to stačí jen celé smontovat dohromady...
Pro někoho možná bude snažší nabastlit kotouč na unašeč zezadu, pro někoho elegatnější vyrobit celé nové unašeče, pro mě byla nejsnažší tahle cesta...
Samozřejmě neručím za správnost a životnost :-)
info:
Správce článku: vhmlZaloženo: 29.12.11 20:57 Poslední změna: 03.01.12 18:20
Zadní kotouče snadno, rychle a levně - komentáře:
13:58:36
01.01.2012
01.01.2012
vhml
-> Tuner#2 30.12.11 11:43:55: Zapoměl jsem dodat, že musí přes to přijít podložka pod kolo, to je nutnost jak kvůli dosednutí disku na plochu, tak i kvůli kontaktu s brzdiče. Chybí tady oněch 18mm co má unašeč kotouče vepředu
16:29:54
31.12.2011
31.12.2011
castrol
-> MOLSO: -> Tuner#2:
13:51:25
31.12.2011
31.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martin/125/ 31.12.11 12:15:05: JJ a v předu brzdí líp 2P
Neměl bys to čichat tak často...
Neměl bys to čichat tak často...
12:26:22
31.12.2011
31.12.2011
MOLSO
-> Martin/125/: na tu tvoju rozhodne
12:15:05
31.12.2011
31.12.2011
Martin/125/
Mě přijde davat dozadu na škodovku kotouče jako uplny nesmysl...zbytečné...
20:05:09
30.12.2011
30.12.2011
Klubko_
-> Tuner#2: no prave, to sakyho reseni se mi taky libi nejvic, ale ta dodaci doba. To dostavime i pudni vestavbu a este by to nebylo
17:15:00
30.12.2011
30.12.2011
janini2010
paradicka je to hrdoba ...len by to chcelo nejake lepšie foto
17:04:01
30.12.2011
30.12.2011
Maťulo
-> Tuner#2: sakymu som pisal aj ja a dokonca mi ani len neodpisal...
16:59:22
30.12.2011
30.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MOLSO 30.12.11 16:45:38: Jasný, Tvé řešení se mě líbí při použití šteftů a převlečení celého neporušeného kotouče daleko víc
Ale stejně pokud origo, tak Kašpar a pokud neorigo, tak Saky, ale čekací doba 10let
Ale stejně pokud origo, tak Kašpar a pokud neorigo, tak Saky, ale čekací doba 10let
16:53:00
30.12.2011
30.12.2011
Maťulo
-> MOLSO: huraaaaaaaaaaaaa
16:50:41
30.12.2011
30.12.2011
MOLSO
-> Matulo: popi ! inak mas u mna hadice
16:49:08
30.12.2011
30.12.2011
Maťulo
-> MOLSO: dobre to bude!
16:45:38
30.12.2011
30.12.2011
MOLSO
-> Urbi: díkec
-> Tuner#2: v stvorlistku su navrtane diery napresno, po novom roku si tam v praci nalisujem dlhe stifty a v mojom pripade bude cez naboj prevlečený kotúč takže oporna plocha pre koleso bude vlastne celý stred kotúča
-> Tuner#2: v stvorlistku su navrtane diery napresno, po novom roku si tam v praci nalisujem dlhe stifty a v mojom pripade bude cez naboj prevlečený kotúč takže oporna plocha pre koleso bude vlastne celý stred kotúča
14:48:53
30.12.2011
30.12.2011
Petr Urban
myslím že to má Molso pěkně udělané a nebál bych se toho taktéž : img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/4812_2011-12-10_
17-45-18_30.jpg
13:28:58
30.12.2011
30.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Klubko_ 30.12.11 13:13:35: Já to taky viděl, se šteftama zezadu strčenýma do čtyřlístku, ale 4x100 vychází zrova do oblasti s nejmenší tloušťkou nábojku a osobně bych to do toho bláto origo matroše nedělal když vidím a vím jak se dá ten unašeč vymačká...
13:13:35
30.12.2011
30.12.2011
Klubko_
-> Tuner#2: a myslim, ze uz jsem to nejednou predelan na 4x100 videl. I tady myslim.
13:07:37
30.12.2011
30.12.2011
Čokin
-> Tuner#2: Určitě nebyl, Molso ted tohle vymýšlí a vůbec bych se toho nebál
11:43:55
30.12.2011
30.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
Mě se to nelíbí, není pořádný opěrný bod pro dosedací plochu kola, případně podložky a změnu rozteče na 4x100? To se sériovým čtyřlístkem byl doufám jen vtip...
11:38:44
30.12.2011
30.12.2011
Čokin
Pěkný Vašku, konečně aspon nějaké řešení veřejně a řekl bych, že i dosti jednoduché pro každého. Já už v tom vidím i jednoduchou změnu rozteče na 4x100