
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Převaření úchytů ramen na příčce převodovky
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [10]:
Text:
Hodne lidi resi, co s ackama na zadni naprave u vlecene napravy. Kdyz uz nepomuze vymena pruzin, silentbloku ani vystuzeni, je jeste jedna varianta. Vcelku jednoducha, ale ucinna. Zvyseni uchytu sikmych ramen na pricce.Jak na to?
S prickou se nejlepe pracuje pokud je uplne vymontovana z auta. Puvodni uchyty ramen se prodlouzi navarenim noveho segmentu. Tim se uchyceni sikmych ramen zvysi - jak moc, to zalezi na tom, jak moc se puvodni uchyty pred navarenim prodlouzenych segmentu zkrati. Ja jsem zvolil variantu 2 cm zvyseni a to z ciste praktickeho duvodu - trubky na vodu. Pri vyssim uchyceni by se sikma ramena do uchytu nevesla.
Postup
Vezmete si pricku, kterou mate v aute a kterou chcete opet pouzit. Ocistete puvodni uchyty od vselijakyho bordelu a barev, aby bylo pozdejsi svarovani co nejucinejsi. Potom odrezte oba uchyty vodorovne v mistech tesne nad stredovou dirou. Je to ta jedina, kterou neprochazi sroub silenbloku, umistena na predni strane uchytu. Nyni si vyrobite z patricne silneho plechu uchyt novy, nebo existuje jednodussi cesta, kterou jsem sel i ja - pouzil jsem uchyty z druhe rezervni pricky. Tyto uchyty jsem urezal prozmenu vodorovne pod jiz zminovanou stredovou dirou. Pokud jste vsak zrucni a mate dostatek kvalitniho plechu po ruce, vyrobte si klidne uchyty nove.
Nakonec se horni dosedaci plocha zkracenych uchytu na pricce a dosedaci plocha uriznutych (novych) uchytu k sobe spasuji tak, aby vysledny naklon obou usi byl stejny jako na puvodni pricce. Nyni se obe casti k sobe svari, svary nutno udelat zevnitr i zvenci. Nejaka povrchovka a sup nasadit na auto.
Ptejte se ve fóru, však jsem na něco určitě zapomněl.
Pokud vám nedokážu dobře odpovědět, tak spousta užitečnejch věcí je ve fóru zde: skoda-virt.cz/cz/.../7595 5-acka-a-uchyty-ramen-na-p ricce
info:
Správce článku: PecaZaloženo: 01.01.09 23:36 Poslední změna: 17.06.09 22:54
Převaření úchytů ramen na příčce převodovky - komentáře:
jo tak tohle jsem taky dělal(a v ty době jsem tenhle web ještě neznal:-))) a jak koukám na foto tak jsem to dal uplně stějně:-))) taky bych neřek že to bylo tajemství ale spíš to nikdo neřešil a co jsem tak zjištoval tak se toho snad každej bál aby si s tím něco neudál
ale dobry pro mlady aspon vědí jak na to:-)

-> Sita: tak vis, jak vyztuzovani naprav je tady povinna vybava 

ze do toho vstupuju... tajemstvi jako takovy to asi nebylo, ale pomer prispevku na reseni acek formou vyztuzovani ramen, rovnani ramen, novych pruzin, novych silenty, novych drzaku a tohohole postupu uz z toho dela pomerne velky tabu 

-> exwrcteam: To někdy bylo tajemství?
Přesně,. s áčkama to lépe drží v zatáčkách 

-> exwrcteam: každej ne

achjo takovou dobu to bylo tajemstvi a tedka bude jezdit kazdej bez acek.. :(((((((
-> Peca: Přesně to sem měl na mysli.Narovnal sem áčka a néž se to zase trochu utahalo tak to bylo hrozný.Po chvíly to sedlo a teď to je super.
Pridal jsem fotky auta pred upravou pricky a po ni. Lepsi pohledy nemam. Za toho trictvrte roku, co upravu mam, jizdni vlastnosti ze zlepsily. Zadek je sice trosku tvrdsi nez jsem chtel, ale auto ma teziste v zatackach (zadni motor) o poznani niz a jizda je jistejsi. Na druhou stranu pozoruji mirne tendece a snahy kol v prudke zatacce zakopavat – ale to pripisuju pruzinam. Mam tam kyvackovy pruziny a ty jsou o dost kratsi a tvrdsi, takze kolo nema takovou tendenci se vyhnout podle naklonu auta, ale spis se podrazi. Volil bych podruhe klasicky vleckovy pruziny a vleckovy hrnce bez jakychkoliv podlozek.
A co jízdní vlastnosti?
parádní věc... taky mě to čeká... já bych jak ,,vůl" bejval scháněl nový ramena (šikmý).... paráda...
podla fora si tu priecku vyrabal uz davnejsie, ake mas teraz skusenosti po najazdeni nejakych km
neches dat foto pred a po z vonku? alemo nemas take fotky? alebo aspon foto ako to mas teraz nizko a ake su odklony..super ze si spravil taky clanok;)

