-> Honza M:
nojo.. máš pravdu.. proč by spec kvůli to mu vyráběli 4q hřídel s jiným pastorkem žjo
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prevodovky SKODA
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [11]:
Text:
Vzhledem k tomu ze jsem se nemohl dohledat nekterych informaci o prevodovkach a jejich stalych prevodech, tak uvadim tyto informace. Je to i pro uplne neznale.Vyrabely se dva druhy prevodovek a to na mokre poloosy ( 120 atd ) a suche poloosy ( 130 atd )
vypocet prevodu = pocet zubu na diferencialu / poctem zubu na hrusce - napr: 39/10=3.9
rozdily 4Q vs 5Q - 5Q prevodovky maji 4st o neco lehci nez ma 4Q prevodovka
s různými stálými převody se měnilz i kolečka náhonu tachometru
4,44 - 13 zubů
4.22 - 14 zubů
3,9 - 15 zubů
Mokre prevodovky
4Q - 4,44 - vypocteno 40 zubu na diferencialu / 9 zubama na hrusce
- pouzito u typove rady vozu S1000MB - S110 dle vybavy
- pouzit i u prvnich modelu S105,S120
4Q - 4,66 - vypocteno 42 zubu na diferencialu / 9 zubama na hrusce
- pouzito u typove rady vozu S1000MB - S110 dle vybavy
4Q - SP 4.22 - vypocteno 38 zubu na diferencialu / 9 zubama na hrusce
- S105S, S105L, S105GL, S120L, S120LS, S120GLS - dle vybavy
4Q - SP 3.9 - vypocteno 39 zubu na diferencialu / 10 zubama na hrusce
- S120LE - jiny prevod byl jeste na 4. rychlostnim stupni a to 0.93
5Q - SP 4.22 - vypocteno 38 zubu na diferencialu / 9 zubama na hrusce
- S125L, vetsina 120GLS v provedeni M dle vybavy
Suche prevodovky
4Q - SP 4.22 - vypocteno 38 zubu na diferencialu / 9 zubama na hrusce
- S Garde, S Rapid 120
5Q - SP 3.9 - vypocteno 39 zubu na diferencialu / 10 zubama na hrusce
- prevody 1-5 jsou stejne jako u 5Q SP 4.22
- S130L, S130GL, 135L, 135GL, 136L, 136GL
5Q - SP 4.22 - vypocteno 38 zubu na diferencialu / 9 zubama na hrusce
- S120LX, S135GLi
článek o převodovkách ze škoda.panda i s přepočtem rychlosti
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=115
info:
Správce článku: DušanZaloženo: 17.03.08 07:27 Poslední změna: 28.03.08 07:30
Prevodovky SKODA - komentáře:
18:05:12
20.03.2008
20.03.2008
Jakub M.
19:03:23
19.03.2008
19.03.2008
Dušan
-> LubkoRT: dle ě ti jen kecá tachometr. SP 4,44 se dával jen do prvních škodovek, tuším že asi do 78 roku max
16:29:02
19.03.2008
19.03.2008
LubkoRT
no ja mám například 120GLS-1980 a na 80km/h mi to točí víc než druhá co mám a ta je 1981 tak v te první mám asi ještě ten SP 4.44, co myslíte?
19:32:28
18.03.2008
18.03.2008
Honza M
-> Jakub M.: právě že ne. Rapid 120 má taky suchej 4q 4,22. Měl jsem ho tam. Už je ale venku a uvnitř je 5q.
12:30:27
18.03.2008
18.03.2008
Dušan
-> Gryzly: bude
07:41:07
18.03.2008
18.03.2008
Gryzly
-> Dušan: eště bys to mohl doplnit informací jaký je rozdíl mezi mokrým a suchým 5q a co je potřeba měnit při přestavbě. taky se tu dost často objevuje dotaz na todle.
14:07:49
17.03.2008
17.03.2008
Dušan
-> Jakub M.: prave proto jsem napsal ze si nejsem jistej. jsem cekal kdo to napise abych mohl doplnit
13:14:53
17.03.2008
17.03.2008
Jakub M.
hm.. ale garde má suchej 4q se 4,22... až Rapid má 4q s 3,9...
12:39:21
17.03.2008
17.03.2008
FORM - zlomená ojnice
-> Dušan: číslo účtu ti pošlu ve zprávě, aby jsi mohl zaplatit autorské poplatky
09:29:17
17.03.2008
17.03.2008
Dušan
diferencialy jsou zrejme i barevne oznaceny - neco jako litinovy hlavy tak kdyby nekdo vedel. Ja mam akorat info za 4.22 ma zlutou barvu
07:52:05
17.03.2008
17.03.2008
Dušan
jeste dobastlim suchej 4Q
07:51:30
17.03.2008
17.03.2008
Dušan
vsak je to tam napsane - mozna ses rychlejsi, protoze ja to postupne pri psani ukladam
07:50:06
17.03.2008
17.03.2008
mirco
Ešte taká malá poznámka,že 4Q - SP 4.44,mala S105,S120,S120L,S120LS,S1
20GLS -rok výroby 1977-1979,čiže užovky