skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Podvozek - Tvrdé silentbloky
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [17]:
Text:
Tak že pro všechny škodvkáře (Š100–130, Favorit, Felicia, Fabia, Octavia) kompletní možnost silentbloků co jsou na tyto vozy. Vše na fotech.Ke Š100-130 také silentbloky tlumičů.
Nově v portfoliu silentbloky horního uložení tlumičů Favorit Felicia ...
info:
Správce článku: pemitZaloženo: 13.04.12 16:14 Poslední změna: 31.07.21 13:54
Podvozek - Tvrdé silentbloky - komentáře:
10:20:14
29.04.2015
29.04.2015
minno
Niečo nové ohľadom silentblokov do zvislákov? Posledné 3 roky je tu nejako ticho.
11:59:07
27.12.2012
27.12.2012
Nwkt
-> pemit: Ty silentbloky na zadek Oktávka mají jakej průměr?
11:34:15
04.10.2012
04.10.2012
radekp
-> pemit: už si to někdo zakoupil a vyzkoušel? jsou nějaké reference?
23:07:18
24.09.2012
24.09.2012
pemit
Pro všechny - Tak že v galerii fotky silentbloků svislého čepu po zamontování do svisláku a nasazení do ramene. Vše plně funkční.
12:07:19
21.09.2012
21.09.2012
pemit
Pro všechny - Ano dokonce jsou již i nalisované ve sviláku a odzkoušeny v rameni (horní rameno) a vše se jeví jako OK. Spíše je teď jako podstatné spodní rameno. Tak že pokud chcete něko pomoci potřebuji ramno spodní + držák ve kterém je silentblok aby bylo ke spokojenosti vše dořešeno k dokonalosti. Ale tak jak jsem vymýšlel se mi jen potvrdilo že je vše správně.
18:03:22
20.08.2012
20.08.2012
T
tak jak to vypadá? nějaká druhá série už je?
20:08:08
25.05.2012
25.05.2012
minno
Mňa zaujíma zas iná vec: pri použití tohto typu tvrdého silentbloku do zadného šikmého ramena, bude možné ešte v pohode s ramenom v uložení kývať do strán ako pri použití klasického silentbloku, čo je potrebné na nastavenie geometrie?
09:06:40
24.05.2012
24.05.2012
vhml
Že se podložka vydírá můžu potvrdit. Naštěstí je rameno takový bláto, že stačí dotáhnout šroub a vůle se vymezí, jen jednou za čas je potřeba dát podložky nové. Stejně to dopadne tak, že půlka lidí lem silenbloku řízne v honbě za záklonem… Já ubrušoval i hlavice svisláku. img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../7571_2011-09
-10_14-18-36_16.jpg
07:22:51
24.05.2012
24.05.2012
pemit
-> m8rinek: -> Eidy: nevím ale toto řešení se mi moc nelíbí dávat tam podložku je hodně brutální bude se to na 100% vydírat a po určitém čase se tam opět objeví vůle a bude se to muset nahradit novým.
00:05:34
24.05.2012
24.05.2012
m8rinek
-> Eidy: tak to pak jo, to bych to skoro nenavlíkal ani na tu boční gumu, ale stáhnul to celý z boku, trubku i svislák. To bude chtít pořádnou sílu materiálu.
23:58:32
23.05.2012
23.05.2012
Eidy
-> m8rinek: Jo, to by tam pak nebylo. V podstatě by to pak šlo kov na kov.
23:30:33
23.05.2012
23.05.2012
m8rinek
-> Eidy: jenže tohle místo Pemit využívá na to osazení, který vně svisláku. To by tam tedy pak nebylo?
23:22:06
23.05.2012
23.05.2012
Eidy
-> m8rinek: chjo, říkal jsem podložku navlíknout na vnitřní trubku a o to zkrátit ten nový silent. Právě o to, kolik je délka osazení gumy za hlavicí. A to je těch 2,5mm na každou stranu.
-> pemit: Jo, to by bylo řešení.
-> pemit: Jo, to by bylo řešení.
23:11:51
23.05.2012
23.05.2012
pemit
-> m8rinek: samozřejmě větší opěrná plochapravděpodobně řeší tento problém ale já se tady snažím silentblok udělat tak aby nebyly nutné další pomocné operace na rameni nebo dalších součátech svisláku.
23:07:41
23.05.2012
23.05.2012
pemit
-> Eidy: jak již jsem psal moc doma nejsem protože je to stále jen těch 1,5mm tak že jsme tam kde jsme byli s osazením silentbloku po nějaké době se to vydře a navíc postupem času se tam stejně bude vytvářet vůle. protože se to bude vydírat. vše vyzkoušeno.
23:07:11
23.05.2012
23.05.2012
m8rinek
Nooo vzadu bych to na tenhle silentblok klidně viděl (cenovka??).
Ale předek mě stále nepřesvědčil, asi zůstanu u myšlenky jednoho silentbloku z bláta a spodku na tvrdo...
Ale předek mě stále nepřesvědčil, asi zůstanu u myšlenky jednoho silentbloku z bláta a spodku na tvrdo...
23:03:08
23.05.2012
23.05.2012
m8rinek
-> Eidy: jenže tam je ten lem, kterej trčí ven, aby se neposouvala hlavice do strany, takže to bude na těsno v rameni, když dáš podložku menší zapuštěnou, tak nezamezíš pohybu a budeš gumu střihat... leda vevařit do ramene větší opěrnou podložku...
22:59:07
23.05.2012
23.05.2012
pemit
-> Eidy: takto nejak jsem měl řešené uložení na své škodě )plné uložení s kluznám pouzdrem a pravě vymezovací podložkou. pouzdro ma prům.20 pouzdro na rameni je jak píšeš 23 sice je to nic moc ale stále je tam 1,5mm. No a pokud tam dám podložku dojde k tomu že se podložka bude opírat o hlavu svisláku a také o rameno ale zase pouze tím 1,5mm a pokud bude mít větší průměr díry bude se opírat o část ramene a bude ho vlastně vydírat tak že tato uprava dle mě také nepoužitelná. A co si snad ještě pamatuju tak pouzdro má tuším pouze spodní rameno na horním je to možná také ale nejsem si zcela jist myslím že tam je to rovné. Pak mě ještě napadla jediná varianta a to vymezit prostor mezi osazením silentbloku a ramenem za pouzdrem prům. 23. tam bude dle mého tak 1,5 mm tak že do tohoto prostoru dát podložku a vše je vyřešeno ke spokojenosti všech.
22:56:47
23.05.2012
23.05.2012
Eidy
-> m8rinek: Ale vejde. Vnitřní trubka u origo silentu je o kus delší než vnější. I pemit to zmiňuje. O nějakých 2,5mm na každou stranu, Takže když dám 2,5mm podložku z každé strany, jsem doma.
22:51:49
23.05.2012
23.05.2012
m8rinek
-> Eidy: jo jo udělat trubku kratší a nahodit na každý bok dostatečně silnou podložku, aby byl vymezen silentblok by mohlo být řešení, otázka je jestli se to vejde, jinak by podložka musela být zapuštěná a menšího průměru, než je silentblok...
22:45:55
23.05.2012
23.05.2012
Eidy
pemit 23.05.12 22:27:59 napsal:
silentblok při použití na zadní rameno tam to bude 100% pro použití ve
svislém čepu tam si hodně věřím že taky. Ještě tady hodím takovou
úvahu. Vezměme si seriový silentblok ve svislém čepu co vím tak má
vnitřní pouzdro větší cca o 2,5mm na každou stranu než vnějši pouzdro
pokud budeme brát v úvahu vámi všemi popsané síly tedy síly vertikální
a horizontální máte pocit že sériový silentblok se nepohybuje dopředu a
dozadu??? pokud si myslíte že ne tak to jste na velkém omylu pohybuje se
také. oproti tvrdému ale prakticky má volnou plochu právě těch 2,5mm
dopředu a do zadu a ještě v měkkém uložení se tedy bude pohybovat ba
právě díky měkké gumě tam budou působit i síly nahoru a dolů. prostě
svislý čep má snahu se při brzdění vlastně snahu se otočit ve smyslu
dopředného směru a jeho brždění. u tvrdého silentbloku osazení má
funkci vymezení pohybu dopředu a dozadu z důvodu použití tvrdé směsi. Co
se týče pohybů nahoru a dolů tady je to již rozhodně lepší než
u sériového tedy jde o pohyby při propérovávání kola kde se tímto
vlastně mění následně nastavení geometrie. dále předpoklad je i ten že
takto uložený svislý čep by měl poskytnout lepší kopírování
případných nerovností na vozovce (kluzné uložení). Tak snad alespoň
částečné vysvětlení.
Jo, už chápu kam míříš. Souhlasím s teorií, ale musím nesouhlasit s vyvozenými závěry. Tvoje teorie by platila, pokud by celá čelní plocha silentbloku byla opřená o něco. K tomu ale v sériových ramenech nedojde. Tam je vevařené pouzdro o průměru 23mm (seběhl jsem to oměřit do garáže) a tvůj silenblok má i s rantlem odhadem 35mm. To znamená, že rantl gumy se nemá o co opřít a tudíž bude hlava svisláku jezdit sem a tam v ose šroubu. Moje rada je, na rantlik se vyprdnout, o to zkrátit gumu a místo toho dodat podložku, která přijde nasunout na středovou trubku a bude tak zcela zabraňovat pohybu svisláku. V podstatě obdoba podložky za spodní hlavou svisláku pouze zcela bez mezery.
Oceňuju lidi, kteří dokážou udělat tyhle věci, ale pokud nejsem přesvědčen o funkci nebudu za tyhle výrobky utrácet. Přestože bych tím podpořil nadšence.
Edit: Co se týká změny odklonu, bude tenhle silent určitě lepší než origo, to bez pochyby. To ale není vše.
silentblok při použití na zadní rameno tam to bude 100% pro použití ve
svislém čepu tam si hodně věřím že taky. Ještě tady hodím takovou
úvahu. Vezměme si seriový silentblok ve svislém čepu co vím tak má
vnitřní pouzdro větší cca o 2,5mm na každou stranu než vnějši pouzdro
pokud budeme brát v úvahu vámi všemi popsané síly tedy síly vertikální
a horizontální máte pocit že sériový silentblok se nepohybuje dopředu a
dozadu??? pokud si myslíte že ne tak to jste na velkém omylu pohybuje se
také. oproti tvrdému ale prakticky má volnou plochu právě těch 2,5mm
dopředu a do zadu a ještě v měkkém uložení se tedy bude pohybovat ba
právě díky měkké gumě tam budou působit i síly nahoru a dolů. prostě
svislý čep má snahu se při brzdění vlastně snahu se otočit ve smyslu
dopředného směru a jeho brždění. u tvrdého silentbloku osazení má
funkci vymezení pohybu dopředu a dozadu z důvodu použití tvrdé směsi. Co
se týče pohybů nahoru a dolů tady je to již rozhodně lepší než
u sériového tedy jde o pohyby při propérovávání kola kde se tímto
vlastně mění následně nastavení geometrie. dále předpoklad je i ten že
takto uložený svislý čep by měl poskytnout lepší kopírování
případných nerovností na vozovce (kluzné uložení). Tak snad alespoň
částečné vysvětlení.
Jo, už chápu kam míříš. Souhlasím s teorií, ale musím nesouhlasit s vyvozenými závěry. Tvoje teorie by platila, pokud by celá čelní plocha silentbloku byla opřená o něco. K tomu ale v sériových ramenech nedojde. Tam je vevařené pouzdro o průměru 23mm (seběhl jsem to oměřit do garáže) a tvůj silenblok má i s rantlem odhadem 35mm. To znamená, že rantl gumy se nemá o co opřít a tudíž bude hlava svisláku jezdit sem a tam v ose šroubu. Moje rada je, na rantlik se vyprdnout, o to zkrátit gumu a místo toho dodat podložku, která přijde nasunout na středovou trubku a bude tak zcela zabraňovat pohybu svisláku. V podstatě obdoba podložky za spodní hlavou svisláku pouze zcela bez mezery.
Oceňuju lidi, kteří dokážou udělat tyhle věci, ale pokud nejsem přesvědčen o funkci nebudu za tyhle výrobky utrácet. Přestože bych tím podpořil nadšence.
Edit: Co se týká změny odklonu, bude tenhle silent určitě lepší než origo, to bez pochyby. To ale není vše.
22:28:44
23.05.2012
23.05.2012
Eidy
-> pemit: Rád si nechám situaci vysvětlit. Tenhle silent bych klidně dal na šikmé rameno vlečky. Ale do svisláku určitě nee. Pokud mi něco uniklo, pouč mě.
22:27:59
23.05.2012
23.05.2012
pemit
silentblok při použití na zadní rameno tam to bude 100% pro použití ve svislém čepu tam si hodně věřím že taky. Ještě tady hodím takovou úvahu. Vezměme si seriový silentblok ve svislém čepu co vím tak má vnitřní pouzdro větší cca o 2,5mm na každou stranu než vnějši pouzdro pokud budeme brát v úvahu vámi všemi popsané síly tedy síly vertikální a horizontální máte pocit že sériový silentblok se nepohybuje dopředu a dozadu??? pokud si myslíte že ne tak to jste na velkém omylu pohybuje se také. oproti tvrdému ale prakticky má volnou plochu právě těch 2,5mm dopředu a do zadu a ještě v měkkém uložení se tedy bude pohybovat ba právě díky měkké gumě tam budou působit i síly nahoru a dolů. prostě svislý čep má snahu se při brzdění vlastně snahu se otočit ve smyslu dopředného směru a jeho brždění. u tvrdého silentbloku osazení má funkci vymezení pohybu dopředu a dozadu z důvodu použití tvrdé směsi. Co se týče pohybů nahoru a dolů tady je to již rozhodně lepší než u sériového tedy jde o pohyby při propérovávání kola kde se tímto vlastně mění následně nastavení geometrie. dále předpoklad je i ten že takto uložený svislý čep by měl poskytnout lepší kopírování případných nerovností na vozovce (kluzné uložení). Tak snad alespoň částečné vysvětlení.
22:27:03
23.05.2012
23.05.2012
skodovak
-> pemit: jak říká -> jate-line: chce to prubnout v těžších podmínkách..řekl jsem jen svůj názor.Já si tvých služeb vážím :-)
22:13:51
23.05.2012
23.05.2012
pemit
-> skodovak: klasická konstrukce pouze s vnitřní gumou tvrdou dle mě nemožné. Pak tedy pouze klasické seriové jak píšeš i když já si stále stojím za tím že by to fungovat mělo i podle toho že je systémově hodně podobné jinému silentbloku a ten na 100% funkční je.
22:10:08
23.05.2012
23.05.2012
jate-line
Chlapci, myslím si, že na únáhlené závěry o funkčnosti a nefunkčnosti nejsou na místě....nikdo z vás jste ho ve skutečnosti neviděl a ani nejel. Buďme rádi, že tu pro nás někdo něco takového dělá a investuje do toho nemalé finance, aby mu to tady hned někdo zkritizoval.....
15:13:39
23.05.2012
23.05.2012
skodovak
-> m8rinek: předběhl jsi mě dozadu ano,nehledě na to že tam se to dá teoreticky i stáhnout.. dopředu jedině klasická konstrukce jako píšu..
15:11:50
23.05.2012
23.05.2012
skodovak
byla by velikánská škoda aby to dopadlo tak,že se spolupráce mezi výrobcem a uživatelem podělá kuli jednomu "nepovedenému výrobku"
Osobně si taky myslím,že to nemůže fungovat jak má,protože čep je namáhám defacto ve všech osách a podélnou tohle nepokryje.Osobně bych se přikláněl spíše k seriovému provedení,ale s tvrdou gumou s navulkanizovanou střední trubkou.na každém šprochu pravdy trochu "ale.........."
Osobně si taky myslím,že to nemůže fungovat jak má,protože čep je namáhám defacto ve všech osách a podélnou tohle nepokryje.Osobně bych se přikláněl spíše k seriovému provedení,ale s tvrdou gumou s navulkanizovanou střední trubkou.na každém šprochu pravdy trochu "ale.........."
15:07:46
23.05.2012
23.05.2012
m8rinek
-> pemit: z jiného soudku, bude i silentblok klasické konstrukce?
Já chápu, že boky silentbloku mají zamezit pohybu do boku, asi bych neměl problém s použitím těchto silentbloků pro zadní nápravu kde jde hlavně o pohyb kolmo k ose, ale na přední nápravě pohybů bude pohybů více, více sil a myslím, že to soudruzi nevymysleli uplně špatně...
Já chápu, že boky silentbloku mají zamezit pohybu do boku, asi bych neměl problém s použitím těchto silentbloků pro zadní nápravu kde jde hlavně o pohyb kolmo k ose, ale na přední nápravě pohybů bude pohybů více, více sil a myslím, že to soudruzi nevymysleli uplně špatně...
14:55:15
23.05.2012
23.05.2012
pemit
-> Tuner#2: jsem je smazal říkal jsem si že to nemá smysl rozvádět a bohužel jsem se v tom jen utvrdil. Jízlivých poznámek určitě netřeba, ale pokud zrovna Eidy toho na podvozek vymyslel spoustu tak právě od něj mě takové poznámky hodně překvapují. Já nevím ale já bych tedy od člověka který toho na podvozek hodně vymyslel čekal že se nad tím trochu zamyslí a pak vyřkne svůj názor.
14:12:11
23.05.2012
23.05.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> pemit: Netřeba jízlivých poznámek, zrovna Eidy tady na podvozku vymyslel spoustu věcí... BTW kam zmizely ty dva dlouhé příspěvky ze včera od Tebe?
13:58:55
23.05.2012
23.05.2012
pemit
-> Eidy: Aha tak už je mi to jasné vidím že jste nic nepochopil. Ale to nevadí snad příště. Zkuste o tom co jste napsal trochu popřemýšlet a představit si to. Protože to co jste napsal je zcela špatně a vlastně jste nad tím vůbec nepřemýšlel.
12:41:37
23.05.2012
23.05.2012
Eidy
-> pemit: Protože s tímhle bude svislák jezdit dopředu a dozadu. Navíc tím, že guma není navulkanizovaná na vnitřní trubku, se při pérování bude trubka protáčet v gumě a postupně ji tak vydírat.
07:00:40
23.05.2012
23.05.2012
pemit
-> Eidy: nechápu proč by to nemělo fungovat.
14:37:00
21.05.2012
21.05.2012
minno
-> Eidy:
12:16:22
21.05.2012
21.05.2012
Eidy
Prostor na ten gumovej rantl nikde není. Problém je i v tom, že origo silent je namáhanej i v podélný ose, což tahle náhražka nesplňuje.
10:53:01
21.05.2012
21.05.2012
m8rinek
-> pemit: no nevim, to nejde ,,navulkanizovat,, například jako silentbloky motoru?
10:42:36
21.05.2012
21.05.2012
Nwkt
-> vhml: Já myslim že tam moc prostoru neni
09:13:16
21.05.2012
21.05.2012
vhml
-> pemit: to bude ten lem gumy koukat z ramena/svisláku ven? Je tam na to prostor?
09:02:06
21.05.2012
21.05.2012
ochoda
-> pemit: konečně sem to našel ...btw. cena silentu do svislaku?
17:29:15
20.05.2012
20.05.2012
pemit
Tak že první fota silentbloků svisláku v obrázcích.
15:40:23
18.05.2012
18.05.2012
TTomas
I u nas se ceka:) Kdyz je takovej velkej zajem, tak jsem zvedavej i na cenu
15:28:03
18.05.2012
18.05.2012
Mil@n
-> Bery: Taky čekám,dělam uhlovku tak dam rovnou tvrdé silentbloky do šikmých ramen a svislaku