-> Bukaj:
Co znamená vlastně to A32?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seřizování a opravy karburátorů Jikov
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [18]:
Text:
Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze......spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.
Vše je na domluvě ;-)
info:
Správce článku: BukajZaloženo: 01.02.19 00:06 Poslední změna: 01.07.24 22:51
Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:
13:11:51
11.07.2024
11.07.2024

palinator
12:30:18
11.07.2024
11.07.2024

Bukaj
-> cendik: Je to tak, jak píšeš.
Na SEDR lze kromě víka jiného SEDRu použít víko z A32EDSR - odlitek je totožný. Jen A32EDSR má vždy osazeny trysky a vzdušník ekonostatu, což u SEDR mají jen typy pro motory 1289 ccm a větší.
Pokud použiješ na 120 SEDR víko z A32EDSR, bude fungovat (za předpokladu osazení správnou trubičkoui a tlumítkem sytiče z původního víka). Jen pokud bys chtěl zprovoznit i ekonostat, neobejde se to bez dalších úprav odlitku karburátoru (provrtání dvou direk do tělesa pro zprůchodnění kanálu ekonostatu)...
Na SEDR lze kromě víka jiného SEDRu použít víko z A32EDSR - odlitek je totožný. Jen A32EDSR má vždy osazeny trysky a vzdušník ekonostatu, což u SEDR mají jen typy pro motory 1289 ccm a větší.
Pokud použiješ na 120 SEDR víko z A32EDSR, bude fungovat (za předpokladu osazení správnou trubičkoui a tlumítkem sytiče z původního víka). Jen pokud bys chtěl zprovoznit i ekonostat, neobejde se to bez dalších úprav odlitku karburátoru (provrtání dvou direk do tělesa pro zprůchodnění kanálu ekonostatu)...
10:06:21
10.07.2024
10.07.2024

cendik
Ahoj, měl bych dotaz ohledně zaměnitelnosti vík karburátorů EDSR x SEDR. Na SEDRu 2932 se mi začal protáčet nátrubek, tak jsem to chtěl vyřešit výměnou víka a v neznalosti koupil EDSR 2909 z 1203 s tím, že víko jako víko, jenže po výměně auto prakticky nejede. Pak jsem se tady dočetl, že kromě A32 nejdou EDSRová víka dávat na SEDR, takže tipuju, že problém bude asi v tomhle (pak ještě, že víko může být prohlé). Mám možnost koupit A32 EDSR 2938, což je ale ze 105. Je to víko zaměnitelné tak, že může přijít na tělo SEDRu 2932?
09:05:45
27.01.2024
27.01.2024

SO545
-> Bukaj 24.01.24 12:33:02: skor len prikupit....

12:33:02
24.01.2024
24.01.2024

Bukaj
-> minno: Jako místo zastaralých "embéček" pořídit moderní favořiti, jo? 

11:42:51
24.01.2024
24.01.2024

minno
-> Bukaj: Mládež začína dostávať rozum

11:21:44
24.01.2024
24.01.2024

Bukaj
Rozmohl se nám tu nový nešvar... 

15:56:09
04.12.2023
04.12.2023

minno
-> Bukaj: Radosť pozrieť.
13:44:15
04.12.2023
04.12.2023

Bukaj
Mám tu zase nějaké karburátory k volnému prodeji (pod pultem už nic nezbylo)
auto.bazos.cz/inzerat/... /repasovane-karburatory-sk oda-se-zarukou.php

auto.bazos.cz/inzerat/... /repasovane-karburatory-sk oda-se-zarukou.php
21:42:15
20.06.2023
20.06.2023

fobust
-> Tom Troll:
Všetko je možné.
Všetko je možné.
21:01:42
20.06.2023
20.06.2023

Tom Troll
-> fobust: Tím myslím jestli to neni jenom daný nějak aby to běželo, ale je to nastavený od stroboskopu, nebo aspoň od ucha a citu. Plus teda správnej odtrh, a všechno s tím spojený.
20:58:41
20.06.2023
20.06.2023

fobust
-> Tom Troll:
Môžem skúsiť prehodiť rozdeľovač za náhradný.
Môžem skúsiť prehodiť rozdeľovač za náhradný.
20:44:13
20.06.2023
20.06.2023

Tom Troll
A nemáš zbytečně moc pozdě předstih? 

19:03:37
20.06.2023
20.06.2023

fobust
-> Bukaj:
Máš náhradné guľôčky?
Dobrá správa: Podarilo sa mi komplet rozobrať karburátor.
Zlá správa: Stratil som aj tú jednu guľôčku čo som mal. Neviem kde ani kam mi padla. Považujem ju za nenávrate stratenú.
Okrem toho som zlomil kalený nadstavec na skrutkovač PROXXON, musel som zobrať väčší a ten zbrúsiť, čo som nechcel robiť, ale ináč by som tie skrutky na klapkách nepovolil. Nenormálne niečo, vravím Vám. A nechcite ich vidieť.
Dnes večer som dal zvlášť mosadzné a zvlášť oceľové drobné diely do skiel s acetónom, nechám ich vykúpať, dúfam že to "zožerie" aj zvyšky "čiernej špiny". Ak nie, tak to budem opakovať v petroleji a nakoniec v benzíne.
Máš náhradné guľôčky?
Dobrá správa: Podarilo sa mi komplet rozobrať karburátor.
Zlá správa: Stratil som aj tú jednu guľôčku čo som mal. Neviem kde ani kam mi padla. Považujem ju za nenávrate stratenú.
Okrem toho som zlomil kalený nadstavec na skrutkovač PROXXON, musel som zobrať väčší a ten zbrúsiť, čo som nechcel robiť, ale ináč by som tie skrutky na klapkách nepovolil. Nenormálne niečo, vravím Vám. A nechcite ich vidieť.
Dnes večer som dal zvlášť mosadzné a zvlášť oceľové drobné diely do skiel s acetónom, nechám ich vykúpať, dúfam že to "zožerie" aj zvyšky "čiernej špiny". Ak nie, tak to budem opakovať v petroleji a nakoniec v benzíne.
12:58:18
20.06.2023
20.06.2023

minno
Najhoršie na materiáli SEDRov je to, že ten karburátor nie je blbuvzorný na hrubšie, čiže normálne zaobchádzanie. Nik z bežných užívateľov auta nie je technológ a ani materiálový inžinier, aby poznal celú sadu presných postupov, ako je potrebné s tým karbecom zaobchádzať, aby sa mu čisto náhodou neskrútil už pri pohľade naň.
12:24:59
20.06.2023
20.06.2023

fobust
-> Bukaj:
Takže úplne bude stačiť ak karburátor ponorím do vriacej vody aby "zmäkol" a mohol som ho "rovnať".
Takže úplne bude stačiť ak karburátor ponorím do vriacej vody aby "zmäkol" a mohol som ho "rovnať".
10:08:08
20.06.2023
20.06.2023

Bukaj
-> fobust: Hliníku v té slitině moc nebude...
Je to měkkota, prošlo mi rukama pár karburátorů, které "ukáply" při lokálním zahoření, ale ta slitina teče i bez většího tepelného namáhání. Stačí třeba funglnový karburátor posadit na sání s těsněním a pertinaxovou podložkou, lehce dotáhnout, druhý den sundat a příruba už je křivá...
Je to měkkota, prošlo mi rukama pár karburátorů, které "ukáply" při lokálním zahoření, ale ta slitina teče i bez většího tepelného namáhání. Stačí třeba funglnový karburátor posadit na sání s těsněním a pertinaxovou podložkou, lehce dotáhnout, druhý den sundat a příruba už je křivá...

10:04:10
20.06.2023
20.06.2023

Bukaj
09:40:42
20.06.2023
20.06.2023

fobust
-> vhml:
Neviem presné zloženie zliatiny, nebude to čistý zinok, ani hliník, ale určite nebudem riskovať roztavenie karburátoru.
Neviem presné zloženie zliatiny, nebude to čistý zinok, ani hliník, ale určite nebudem riskovať roztavenie karburátoru.
09:34:04
20.06.2023
20.06.2023

vhml
09:27:06
20.06.2023
20.06.2023

fobust
-> Bukaj:
Uvažoval som nad tým karburátor "vyčistiť" pomocou pyrolýzy v peci, ktorá túto funkciu má. Ale neviem či by to nezdeformovalo karburátor ako taký, bojím sa či by prežil teplotu okolo 500°C. Ako by som mal teleso karburátoru najlepšie nahrievať?
Uvažoval som nad tým karburátor "vyčistiť" pomocou pyrolýzy v peci, ktorá túto funkciu má. Ale neviem či by to nezdeformovalo karburátor ako taký, bojím sa či by prežil teplotu okolo 500°C. Ako by som mal teleso karburátoru najlepšie nahrievať?
09:14:48
20.06.2023
20.06.2023

Bukaj
-> fobust: Přírubu nerovnej broušením - zbytečně ubereš materiál a zkroucené těleso bude stále (nesouosost vývrtů pro osky klapek). Ideální je těleso karburátoru nahřát a rovnat lisováním, na závěr pak můžeš dosedací plochu přebrousit, ale není nutno - těsnění toho pobere dost (těsnění před montáží potři olejem nebo nějakým mazacím tukem, matky příruby karburátoru dotáhni s citem a nakonec přebytek tuku otři).
09:06:30
20.06.2023
20.06.2023

fobust
-> Bukaj:
Funguje - mechanicky sa otvorí. Skúšal som aj pri vypnutom motore, ako píšeš. Klapka sa otvára keď som zatláčal tiahlo (plochým skrutkovačom, prst pod tiahlo v zatvorenej polohe nenapchám, je to tam tesné), ale nie som si 100% istý či tam niečo nedrhne (bavíme sa o karburátore na aute, nie tom ktorý rozoberám).
Skúsim klapky demontovať, šrobovák si zabrúsim tak, aby do drážok presne vliezol. Dúfam že sa mi to podarí, uľahčí mi to zabrúsenie príruby do roviny.
Karburátor som rozoberal opatrne na stole, nič z neho nevyletelo, nevystrelilo ani sa ináč nestratilo, gulička musela chýbať už predtým.
Díky za rady, dnes večer sa na to pozriem.
Funguje - mechanicky sa otvorí. Skúšal som aj pri vypnutom motore, ako píšeš. Klapka sa otvára keď som zatláčal tiahlo (plochým skrutkovačom, prst pod tiahlo v zatvorenej polohe nenapchám, je to tam tesné), ale nie som si 100% istý či tam niečo nedrhne (bavíme sa o karburátore na aute, nie tom ktorý rozoberám).
Skúsim klapky demontovať, šrobovák si zabrúsim tak, aby do drážok presne vliezol. Dúfam že sa mi to podarí, uľahčí mi to zabrúsenie príruby do roviny.
Karburátor som rozoberal opatrne na stole, nič z neho nevyletelo, nevystrelilo ani sa ináč nestratilo, gulička musela chýbať už predtým.
Díky za rady, dnes večer sa na to pozriem.
08:52:37
20.06.2023
20.06.2023

Bukaj
-> fobust: Psal jsi, že II. stupeň funguje....
Pod zátěží bude fungovat stejně, jako bez zátěže - musí být těsná membrána podtlakové komory a klapka chodit zcela volně bez zadrhávání. To vyzkoušíš i bez běžícího motoru, že otevřeš naplno klapku I. stupně a prstem druhé ruky zatlačíš na táhlo membrány (tyčka s pružinkou) - klapka se musí lehce otevírat, nesmí nikde zadrhnout a po uvolnění táhla membrány se musí zase volně vrátit do zavřené polohy (stále při naplno otevřené klapce I. stupně - odblokovaném táhle II. stupně).
Na rozebrání klapek potřebuješ přesný a neožvýkaný šroubovák s kvalitní rukojetí a povolovat přesně v ose šroubku při stálém tlaku na šroubovák, aby nevyjel z drážky hlavy šroubu. A povolovat rázem (cuknutím), otáčení nestačí. I přesto se hlavy šroubů při povolování deformují.
Kuličky v systému akcelerační pumpičky mají být dvě - jedna pod mosazným šroubem u pumpičky a druhá pod injektorem (ta často chybí, když někdo neznalý rozebírá karburátor a vypadne mu, aniž by si všiml...
Pod zátěží bude fungovat stejně, jako bez zátěže - musí být těsná membrána podtlakové komory a klapka chodit zcela volně bez zadrhávání. To vyzkoušíš i bez běžícího motoru, že otevřeš naplno klapku I. stupně a prstem druhé ruky zatlačíš na táhlo membrány (tyčka s pružinkou) - klapka se musí lehce otevírat, nesmí nikde zadrhnout a po uvolnění táhla membrány se musí zase volně vrátit do zavřené polohy (stále při naplno otevřené klapce I. stupně - odblokovaném táhle II. stupně).
Na rozebrání klapek potřebuješ přesný a neožvýkaný šroubovák s kvalitní rukojetí a povolovat přesně v ose šroubku při stálém tlaku na šroubovák, aby nevyjel z drážky hlavy šroubu. A povolovat rázem (cuknutím), otáčení nestačí. I přesto se hlavy šroubů při povolování deformují.
Kuličky v systému akcelerační pumpičky mají být dvě - jedna pod mosazným šroubem u pumpičky a druhá pod injektorem (ta často chybí, když někdo neznalý rozebírá karburátor a vypadne mu, aniž by si všiml...
08:30:37
20.06.2023
20.06.2023

fobust
-> Bukaj:
Ťažko povedať ako sa chová 2. stupeň keď je motor pod záťažou. Lebo keď "vzadu" pridávam, tak motor hneď vyletí do otáčok a 2. stupeň je ešte mechanicky blokovaný. Odblokujem ho až keď takmer úplne otvorím 1. stupeň. Vtedy sa otvorí, súdiac podľa pohybu tiahla od podtlaku, ale o koľko stupňov sa otvorí neviem a motor vrčí na max. otáčkach, takže som to skúšal iba na sekundu alebo dve. Neviem či a ak áno, o koľko sa otvorí aj pod záťažou napr. pri 3000 otáčkach alebo aj menej, keď otvorím prvý stupeň na plno.
Kompresie som nemeral, nedostal som sa k tomu, sviečky sú nové, olej vymenený, filtre tiež. Motor štartuje bez problémov. Rozdelovač nemá problém, predpokladám že podtlaková aj odstredivá regulácia funguje, motor ide sám o sebe ochotne do otáčok pri jemnom stláčaní akcelerátoru. Velmi zriedkavo mi zhasne keď vyradím po dlhšom čase strávenom jazdou vyššou rýchlosťou s motorom v zábere. Štartuje OK, celkovo ide spokojne, nežere moc, nedymí.
1. Ako rozoberem klapky a osi? Tie skrutky sú tam "roztlačené". Môžem skúsiť použiť metódu "na hulváta", ale nechcem ich dorasovať. Na starom BSTčku išli bez problémov povoliť.
2. Už som ich zohnal, díky za tip.
3. 500 Kč by som kľudne dal, len musím rozobrať osky a klapky. V karburátore bola iba jedna sklenená gulička, neviem či nemajú byť dve. Celkovo boli vzdušníky, trysky, emulzné trubice dosť "zalepené" v tele karburátoru, musel som ich premazať aby išli vykrútiť. Trošku som dorasoval hlavy, ale nič čo by malo mať vplyv na funkčnosť.
Ťažko povedať ako sa chová 2. stupeň keď je motor pod záťažou. Lebo keď "vzadu" pridávam, tak motor hneď vyletí do otáčok a 2. stupeň je ešte mechanicky blokovaný. Odblokujem ho až keď takmer úplne otvorím 1. stupeň. Vtedy sa otvorí, súdiac podľa pohybu tiahla od podtlaku, ale o koľko stupňov sa otvorí neviem a motor vrčí na max. otáčkach, takže som to skúšal iba na sekundu alebo dve. Neviem či a ak áno, o koľko sa otvorí aj pod záťažou napr. pri 3000 otáčkach alebo aj menej, keď otvorím prvý stupeň na plno.
Kompresie som nemeral, nedostal som sa k tomu, sviečky sú nové, olej vymenený, filtre tiež. Motor štartuje bez problémov. Rozdelovač nemá problém, predpokladám že podtlaková aj odstredivá regulácia funguje, motor ide sám o sebe ochotne do otáčok pri jemnom stláčaní akcelerátoru. Velmi zriedkavo mi zhasne keď vyradím po dlhšom čase strávenom jazdou vyššou rýchlosťou s motorom v zábere. Štartuje OK, celkovo ide spokojne, nežere moc, nedymí.
1. Ako rozoberem klapky a osi? Tie skrutky sú tam "roztlačené". Môžem skúsiť použiť metódu "na hulváta", ale nechcem ich dorasovať. Na starom BSTčku išli bez problémov povoliť.
2. Už som ich zohnal, díky za tip.
3. 500 Kč by som kľudne dal, len musím rozobrať osky a klapky. V karburátore bola iba jedna sklenená gulička, neviem či nemajú byť dve. Celkovo boli vzdušníky, trysky, emulzné trubice dosť "zalepené" v tele karburátoru, musel som ich premazať aby išli vykrútiť. Trošku som dorasoval hlavy, ale nič čo by malo mať vplyv na funkčnosť.
00:15:32
20.06.2023
20.06.2023

Bukaj
-> fobust: Obávám se, že pokud auto moc nejede, přestože funguje druhý stupeň karburátoru a motor není zánovní nebo po nedávné GO, tak chyba nebude v samotném karburátoru, ale v motoru jako celku.
Pravděpodobně nějaká z následujících věcí, nebo spíše kombinace:
nízké kompresní tlaky - opotřebené vložky válců a pístní kroužky, netěsné ventily, opotřebená vodítka
zhoršené plnění a vyplachování - špatně seřízené ventilové vůle, zaklepaná sedla
nesprávně zapálená směs - špatně seřízený předstih, opotřebený rozdělovač, a jeho pohon, špatné svíčky, zanesený vzduchový filtr, v poslední řadě i ten karburátor...
Ale pokud auto plynule akceleruje, necuká, bez zaváhání reaguje na přidání plynu a není za ním oblak dýmu, tak bych karburátor ze seznamu možných příčin vyloučil
Jinak k dotazům:
1) čištění - zinkové karburátory (Jikov) čistím nejdříve benzinem (Verva 100, nebo klidně obyč Natural) od mastných usazenin a následně od nečistot, nerozpustných organickými rozpouštědly a od oxidů v roztoku kyseliny citronové. Je potřeba ohlídat koncentraci a teplotu lázně, aby nedošlo ke zbytečnému narušení povrchu odlitku. Také je potřeba karburátor kompletně rozebrat (klapky, osičky), aby v lázni nebyl přítomen jiný kov, než zinková slitina tělesa (mosaz a ocel v jedné lázni s tělesem karburátoru způsobují ztmavnutí zinkové slitiny). Mosazné a ocelové díly čistím zvlášť v oddělené lázni.
2) gumové o-kroužky seženeš buď v autodílech přímo na karburátor, nebo v průmyslovém zboží dle rozměru o-kroužků. Pro karburátory SEDR používám gumové (NBR) o-kroužky o tvrdosti 70 ShA, rozměry: 6x2,5 na šroub přídavného vzduchu, 3x1,5 na šroub bohatosti a na injektor a 8x2 na sedlo ventilu odvětrání plovákové komory.
3) Za složení, proměření a nastavení SEDR/EDSR, dodaného ve vyčištěném, rozebraném a kompletním stavu, účtuji 500 Kč
Pravděpodobně nějaká z následujících věcí, nebo spíše kombinace:
nízké kompresní tlaky - opotřebené vložky válců a pístní kroužky, netěsné ventily, opotřebená vodítka
zhoršené plnění a vyplachování - špatně seřízené ventilové vůle, zaklepaná sedla
nesprávně zapálená směs - špatně seřízený předstih, opotřebený rozdělovač, a jeho pohon, špatné svíčky, zanesený vzduchový filtr, v poslední řadě i ten karburátor...
Ale pokud auto plynule akceleruje, necuká, bez zaváhání reaguje na přidání plynu a není za ním oblak dýmu, tak bych karburátor ze seznamu možných příčin vyloučil

Jinak k dotazům:
1) čištění - zinkové karburátory (Jikov) čistím nejdříve benzinem (Verva 100, nebo klidně obyč Natural) od mastných usazenin a následně od nečistot, nerozpustných organickými rozpouštědly a od oxidů v roztoku kyseliny citronové. Je potřeba ohlídat koncentraci a teplotu lázně, aby nedošlo ke zbytečnému narušení povrchu odlitku. Také je potřeba karburátor kompletně rozebrat (klapky, osičky), aby v lázni nebyl přítomen jiný kov, než zinková slitina tělesa (mosaz a ocel v jedné lázni s tělesem karburátoru způsobují ztmavnutí zinkové slitiny). Mosazné a ocelové díly čistím zvlášť v oddělené lázni.
2) gumové o-kroužky seženeš buď v autodílech přímo na karburátor, nebo v průmyslovém zboží dle rozměru o-kroužků. Pro karburátory SEDR používám gumové (NBR) o-kroužky o tvrdosti 70 ShA, rozměry: 6x2,5 na šroub přídavného vzduchu, 3x1,5 na šroub bohatosti a na injektor a 8x2 na sedlo ventilu odvětrání plovákové komory.
3) Za složení, proměření a nastavení SEDR/EDSR, dodaného ve vyčištěném, rozebraném a kompletním stavu, účtuji 500 Kč
11:33:38
19.06.2023
19.06.2023

fobust
Mám Škodu 130L. Viac ako 135 tachometrových mi v miernom klesaní nedá. Neviem čím to je. 2. stupeň otvára, nie je zadrhnutý. Možno ekonostat nejde, je upchatý alebo čo. To je jedno. Zohnal som kompletný náhradný motor aj s karburátorom.
Náhradný karburátor som kompletne rozobral, hneď jasné dve klasické závady - prehnutá príruba aj veko. Jediné čo som nerozobral boli klapky, lebo skrutky sú v nich rozlisované aby sa nepovolili. Vôle na klapkách nie sú, možno trošku axiálne, ale otvory nie sú vydraté.
Drobnosti som umyl v ultrazvukovej čističke, trvalo to asi 2 hodiny. Vodu so saponátom som dva krát menil, prvý raz výrazne sčernala, druhý raz už menej. Aj tak sú súčiastky stále "špinavé", rozumej nejaká patina na nich je. Telo aj veko som vydrhol zubnou kefkou a solvinou, potom saponátomi, všetko som prepláchol. Neviem ako to ešte lepšie vyčistiť, či to mám vyvariť v octovej vode alebo čo, aby z toho zišli zvyšku čierneho bordelu ktorý sa usadil v rôznych ťažko dostupných miestach.
Dnes chcem zrovnať veko a zabrúsiť prírubu do roviny. Môj problém je, že nemám ako nastaviť vôľu klapiek. Čo som študoval rôzne návody, tak maximálne by som ju vedel nastaviť po mechanickej stránke (a to tiež nie moc presne), ale nastaviť sa musí podľa podtlakov, ktoré sa namerajú.
Tesnenie pod veko mám nové, okrem toho sú všetky gumičky zrelé na výmenu a tie nemám a potrebujem. Mám rôzne O krúžky, veľké aj malé, hrubšie aj tučnejšie, ale žiaden nepasuje. Najmä na skrutke prídavného vzduchu a bohatosti zmesi by boli vhodné nové. Na karburátore v aute sa mi neustále povoľuje skrutka prídavného vzduchu a voľnobežné otáčky stúpaju. Každých 200 km ju musím pritiahnuť. Ináč spotreba je dobrá, asi 7 litrov pri normálnom medzimestskom jazdení rýchlosťou 90 km/h + niečo po meste 50 km/h.
Otázky:
1. Čím diely najlepšie chemicky vyčistiť, keď zarovnám prírubu a narovnám veko?
2. Kde zohnať gumičky, najmä na skrutky pomocou ktorých nastavujem voľnobeh?
3. Koľko by vyšlo poskladanie a najmä nastavenie klapiek? Pôvodné trysky aj vzdušníky a emulzné trubice vyzerajú byť OK.
EDIT:
1. Asi to vypláchnem acetónom, potom petrolejom a nakoniec benzínom.
2. Zohnal som.
3. Niekto z Bratislavy a okolia kto by vedel normálne nastaviť klapky podľa podtlakov, aby som sa s tým nemusel srať systémom pokus-omyl?
Náhradný karburátor som kompletne rozobral, hneď jasné dve klasické závady - prehnutá príruba aj veko. Jediné čo som nerozobral boli klapky, lebo skrutky sú v nich rozlisované aby sa nepovolili. Vôle na klapkách nie sú, možno trošku axiálne, ale otvory nie sú vydraté.
Drobnosti som umyl v ultrazvukovej čističke, trvalo to asi 2 hodiny. Vodu so saponátom som dva krát menil, prvý raz výrazne sčernala, druhý raz už menej. Aj tak sú súčiastky stále "špinavé", rozumej nejaká patina na nich je. Telo aj veko som vydrhol zubnou kefkou a solvinou, potom saponátomi, všetko som prepláchol. Neviem ako to ešte lepšie vyčistiť, či to mám vyvariť v octovej vode alebo čo, aby z toho zišli zvyšku čierneho bordelu ktorý sa usadil v rôznych ťažko dostupných miestach.
Dnes chcem zrovnať veko a zabrúsiť prírubu do roviny. Môj problém je, že nemám ako nastaviť vôľu klapiek. Čo som študoval rôzne návody, tak maximálne by som ju vedel nastaviť po mechanickej stránke (a to tiež nie moc presne), ale nastaviť sa musí podľa podtlakov, ktoré sa namerajú.
Tesnenie pod veko mám nové, okrem toho sú všetky gumičky zrelé na výmenu a tie nemám a potrebujem. Mám rôzne O krúžky, veľké aj malé, hrubšie aj tučnejšie, ale žiaden nepasuje. Najmä na skrutke prídavného vzduchu a bohatosti zmesi by boli vhodné nové. Na karburátore v aute sa mi neustále povoľuje skrutka prídavného vzduchu a voľnobežné otáčky stúpaju. Každých 200 km ju musím pritiahnuť. Ináč spotreba je dobrá, asi 7 litrov pri normálnom medzimestskom jazdení rýchlosťou 90 km/h + niečo po meste 50 km/h.
Otázky:
1. Čím diely najlepšie chemicky vyčistiť, keď zarovnám prírubu a narovnám veko?
2. Kde zohnať gumičky, najmä na skrutky pomocou ktorých nastavujem voľnobeh?
3. Koľko by vyšlo poskladanie a najmä nastavenie klapiek? Pôvodné trysky aj vzdušníky a emulzné trubice vyzerajú byť OK.
EDIT:
1. Asi to vypláchnem acetónom, potom petrolejom a nakoniec benzínom.
2. Zohnal som.
3. Niekto z Bratislavy a okolia kto by vedel normálne nastaviť klapky podľa podtlakov, aby som sa s tým nemusel srať systémom pokus-omyl?
18:30:30
03.04.2023
03.04.2023

Jozka
-> Bukaj: Jo, Hnačov je v hledáčku i letos.. a je vlastně za chvíli. Láká mě třeba i Poho, ale ten zatím dost teoreticky.. tak už jen aby klaplo alespoň něco.
16:51:06
03.04.2023
03.04.2023

Bukaj
-> Jozka: Třeba...
... a kdyžtak se snad zase potkáme na Hnačově, nebo...?

... a kdyžtak se snad zase potkáme na Hnačově, nebo...?

14:31:00
02.04.2023
02.04.2023

Jozka
-> Bukaj 31.03.23 23:39:50: Když se aktuální na mě nerozzlobí, tak časovej horizont vyhovuje - stejně tak budu potřebovat vykutit nějaký ty "párový" BS-ka pro 1100..
Třeba tě letos konečně i navštívím..
