Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [16]:

Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: pravá je série FA Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: upravné ložiska Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: honované válce Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: kroužky z Buzuluku Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: vyvážení na 1g Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou: kroužky pod válce 81x85

Text:

Doufám, že se nikdo nebude zlobit když tu udělám menší galerii a popíšu informace o tomto motoru.

Motor byl určený do Favorita. Jedná se o prototyp a bylo vyrobeno jen několik kusů. Celkové číslo zatím nemůžu určit. někdo říká 3ks, podle mě daleko více.

Rok výroby můžu pouze typovat, ale na pístech je 11/88.

objem 1490
Vrtání 77mm
Zdvih 80mm ( dle předběžného měření )

Blok samotný je totožný s blokem prvních favoritů až na rozdíl v počtu ložisek pro uložení kliky.
Tomu odpovídají i zaslepky z pravé strany motoru okolo nálitku na olejový filtr.

Klika vede olej pro mazání ojnic pouze přes 4 ložiska a to přes krajní. Prostřední ložisko maže pouze "samo sebe"
Ojniční a hlavní ložiska jsou totožné s motorem 120, ale jsou užší o 1mm.

Vložky jsou o 1mm větší a díky tomu vrtání 77mm nijak nesnižuje životnost motoru.

Písty 77mm, s opravdu velkým vybráním ( předpokládám již z odlitku, protože nejde vidět frézování )

Setrvačník je uchycen 5ti šrouby s jedním vyoseným, zápich na ložisko jako u 3x uložené kliky

Vačka má malé uložení a v motoru byla tovární s označením 1152 - 270/D ( bude to něco jako série )

Dle předběžných informací by měl mít motor v základní sestavě 55- 60kW ( žádný divoch, spíše jako Fábie vs. Favorit )

Informace kam na náhradní díly :)

těsnění pod hlavu - lze požít sériové, jelikož má 77mm
hlavní a ojniční ložiska - totožné se 120kou, musí se ale zúžit ze strany kde není zámek o 1mm
pístní kroužky 77mm ( 1.5m, 1.5m, 3mm ) - Buzuluk ( cca 1100 CZK )
měděné kroužky pro vymezení výšky válců - Kalina ( lidová cena 24 CZK za kus )
ostatní těsnění jsou stejné jako každý favorit

postupne pridam pokracovani
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Dušan
Založeno: 26.09.12 12:20   Poslední změna: 28.09.12 00:49

Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou - komentáře:

17:52:20
02.10.2012
Athlonek
-> Dušan: Parádní članek, ještě jsem se chtěl zeptat, ty písty jsou kompenzované jako u normálního Fáčka?
23:00:10
30.09.2012
Athlonek
-> Dušan: Se ti tam nějak množí ty bloky?
22:46:57
30.09.2012
Dušan
-> Athlonek: tento blok mam ve sklepe
22:42:27
30.09.2012
Athlonek
19:06:39
29.09.2012
pepanGLS
husťackej motor za kolik se takovej da sehnat?
11:45:22
29.09.2012
Dušan
-> favo110lrs: jaky mas poradovy cislo ? Serie byla zrejme krapet vetsi :D
19:26:52
28.09.2012
favo110lrs
jeden mám taky doma:)
23:13:02
26.09.2012
Dušan
-> Athlonek: jj to je ten co jsem myslel
23:12:02
26.09.2012
Athlonek
-> Dušan: poslal jsem ti fotky na email
23:03:09
26.09.2012
Dušan
-> Athlonek: mam ve sklepe jeste jeden blok, zrejme novejsi a ten pripomina spis fabii. Co jsem videl ty motory tak spis byly zbastleny ruznym varenim hliniku
23:01:49
26.09.2012
Athlonek
-> Dušan: spodek asi bude stejnej, ale blok vypadá trošku jinak.
22:58:17
26.09.2012
Dušan
-> Athlonek: vsechno vim, spodek by mel byt vzdy stejnej
22:57:43
26.09.2012
Athlonek
-> Dušan: Na stránkách Škoda Clubu Šluknov byl vyfocenej motor pro Favorita 1500 ccm OHC, článek i fotky mám uložen v kompu.
22:57:33
26.09.2012
Dušan
-> WMA - navigátor :): bude, je to rozpracovany
22:38:52
26.09.2012
Petr - Rapid 135
Zajímalo by mě kolik jich bylo uděláno. Ale bylo jich celkem dost. Já už jsem viděl naživo, na fotkách v inzerátech několik takových. cca 10 kousků... takže jich určitě udělali pár desítek...
22:10:55
26.09.2012
Gemini
naaadhera
21:30:57
26.09.2012
WMA - navigátor :)
Kdo by se na tebe zlobil za takovyhle clanek? Ja tomu sice moc nerozumim ale je to zajimave si to precist a prohlednout. Bude nejake dalsi pokracovani? (Popis, dalsi fotky z vyvoje az do funkcniho stavu v aute)
16:27:18
26.09.2012
Dušan
to uz jsem taky slysel, ale myslim ze na moje uziti je to zbytecny
15:26:08
26.09.2012
djmaso
Dušane zavolej do MB - měl jsem hovor s jedním člověkem co ten motor tvořil a říkal , že největší problém je v mazání :( zadírají se - upravují se tam někde kanály. PS: už mam taky rozjednanej takovej to motor :D tak jsem zvědavej na cenu :D
14:52:48
26.09.2012
Dušan
-> Vrba: je to stejny jak na kazdym facku. Jen tam neni tam podlzka.
-> Ultim: EVO coural
Extreme Tyres