skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [16]:
Text:
Doufám, že se nikdo nebude zlobit když tu udělám menší galerii a popíšu informace o tomto motoru.Motor byl určený do Favorita. Jedná se o prototyp a bylo vyrobeno jen několik kusů. Celkové číslo zatím nemůžu určit. někdo říká 3ks, podle mě daleko více.
Rok výroby můžu pouze typovat, ale na pístech je 11/88.
objem 1490
Vrtání 77mm
Zdvih 80mm ( dle předběžného měření )
Blok samotný je totožný s blokem prvních favoritů až na rozdíl v počtu ložisek pro uložení kliky.
Tomu odpovídají i zaslepky z pravé strany motoru okolo nálitku na olejový filtr.
Klika vede olej pro mazání ojnic pouze přes 4 ložiska a to přes krajní. Prostřední ložisko maže pouze "samo sebe"
Ojniční a hlavní ložiska jsou totožné s motorem 120, ale jsou užší o 1mm.
Vložky jsou o 1mm větší a díky tomu vrtání 77mm nijak nesnižuje životnost motoru.
Písty 77mm, s opravdu velkým vybráním ( předpokládám již z odlitku, protože nejde vidět frézování )
Setrvačník je uchycen 5ti šrouby s jedním vyoseným, zápich na ložisko jako u 3x uložené kliky
Vačka má malé uložení a v motoru byla tovární s označením 1152 - 270/D ( bude to něco jako série )
Dle předběžných informací by měl mít motor v základní sestavě 55- 60kW ( žádný divoch, spíše jako Fábie vs. Favorit )
Informace kam na náhradní díly :)
těsnění pod hlavu - lze požít sériové, jelikož má 77mm
hlavní a ojniční ložiska - totožné se 120kou, musí se ale zúžit ze strany kde není zámek o 1mm
pístní kroužky 77mm ( 1.5m, 1.5m, 3mm ) - Buzuluk ( cca 1100 CZK )
měděné kroužky pro vymezení výšky válců - Kalina ( lidová cena 24 CZK za kus )
ostatní těsnění jsou stejné jako každý favorit
postupne pridam pokracovani
info:
Správce článku: DušanZaloženo: 26.09.12 12:20 Poslední změna: 28.09.12 00:49
Prototyp Favorit 1500 s 5x uloženou klikou - komentáře:
-> Dušan: Parádní članek, ještě jsem se chtěl zeptat, ty písty jsou kompenzované jako u normálního Fáčka?
-> Dušan: Se ti tam nějak množí ty bloky?
-> Athlonek: tento blok mam ve sklepe
skoda110r.eu/ostatni/.../
2%20(2).jpg Tohle vypadá na OHC
husťackej motor za kolik se takovej da sehnat?
-> favo110lrs: jaky mas poradovy cislo ? Serie byla zrejme krapet vetsi :D
jeden mám taky doma:)
-> Athlonek: jj to je ten co jsem myslel
-> Dušan: poslal jsem ti fotky na email
-> Athlonek: mam ve sklepe jeste jeden blok, zrejme novejsi a ten pripomina spis fabii. Co jsem videl ty motory tak spis byly zbastleny ruznym varenim hliniku
-> Dušan: spodek asi bude stejnej, ale blok vypadá trošku jinak.
-> Athlonek: vsechno vim, spodek by mel byt vzdy stejnej
-> Dušan: Na stránkách Škoda Clubu Šluknov byl vyfocenej motor pro Favorita 1500 ccm OHC, článek i fotky mám uložen v kompu.
-> WMA - navigátor :): bude, je to rozpracovany
Zajímalo by mě kolik jich bylo uděláno. Ale bylo jich celkem dost. Já už jsem viděl naživo, na fotkách v inzerátech několik takových. cca 10 kousků... takže jich určitě udělali pár desítek...
naaadhera
Kdo by se na tebe zlobil za takovyhle clanek? Ja tomu sice moc nerozumim ale je to zajimave si to precist a prohlednout. Bude nejake dalsi pokracovani? (Popis, dalsi fotky z vyvoje az do funkcniho stavu v aute)
to uz jsem taky slysel, ale myslim ze na moje uziti je to zbytecny
Dušane zavolej do MB - měl jsem hovor s jedním člověkem co ten motor tvořil a říkal , že největší problém je v mazání :( zadírají se - upravují se tam někde kanály. PS: už mam taky rozjednanej takovej to motor :D tak jsem zvědavej na cenu :D
-> Vrba: je to stejny jak na kazdym facku. Jen tam neni tam podlzka.
-> Ultim: EVO coural
-> Ultim: EVO coural