Já jsem laboroval se sáním taky, jako asi každej... první filtr co sem si vyrobil jsem měl posazenej na karburátoru, ale nebylo to moc ono a navíc strašnej hukot, když jsem na to šlápl do kopce. Odspod mi ten motor nijak pěkně netáhl. Pak jsem si vyrobil jiný sání s dalším samodomo filtrem a tentokrát jsem ho namířil pod průduchy kapoty na rapidovi a výsledek byl, že se mi snížila hlučnost sání a pěkně to nabírá dech i od spodních otáček. Do testovacího kopce mi to předtím se strašným hukotem jelo samotnýmu na 3ku horkotěžko 100kou a s novou verzí při přijatelném hluku jedu s rodičema 100 na 3ku a 120 sám (to už mám i čtyřku). Je to ale nejspíš, kvůli chladnému vzduchu. Jako to co tu psal autor článku sem v životě neslyšel, že by se takto ladily sání. Nevim no. Možná jsou to nové poznatky o kterých ještě nevíme a staří motoráři co ladilyi závoďáky tomu asi vůbec nerozuměli

Prdel samozřejmě. Co se týká toho " podle zdvihu ventilů " , v životě jsem slyšel akorát, že se podle vzdálenosti ventilu a myslím,že klapky (nejsem si jistej teďka) počítala přiblyžná délka trumpetky, tak si to možná spletl s tímto. Jinak můj názor, když jsem si vyzkoušel různý varianty je ten, že na skoro sériovej motor škodovky by stačil i originál modrej filtrbox s odpojeným a zaslepeným předehřevem a nějakým lepším vzducháčem než papírovým. A nemyslím si, že je to špatný řešení. Výkonu (jakože znatelnýho) se jednoznačně dosáhne leda radikálními úpravami. Tohle je fakt jen takový hraní si s výkony +-1koník. Je pravda, že se dá trošičku zlepšit krouťák, ale vteřinu z 0 na 100 to nepřidá, takže je to fakt jen pro toho, kdo do motoru nechce moc cpát, ale chce pro něj něco udělat, aby to jelo jakože líp.

Ale to přec všici víte, že?
