
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výfuk pro upravené motory S 130 RS.
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [22]:
Text:
Výfuk pro upravené motory S 130 RS.Vyfukova soustava se dvema tlumici (obr. 92 a obr. 93) je urcena především do zavodnich vozu s vykonem motoru kolem 90 kW.
Výfuk s dvěma tlumici.
Při jizdnich zkouskach byla namerena hladina hluku asi 90dB. Hluk vyfukove soustavy při staticke zkousce je asi 100 dB. Tato vyfukova soustava je slozena z naladenych primarnich svodu, primo do hlavy motoru, bez pouziti litinoveho sberneho potrubi a dvou rozebiratelnych tlumicu vyfuku.
Delka primarnich vetvi (svodu) jednotlivych vyfukovych kanalu, jez jsou v optimalni delce od vyfukovych ventilu apojeny do jedne trubky, je odzkousena pro osmikanalovou hlavu valcu (obr. 94).
Pri pouziti na jiny motor musite delku vetvi upravit podle stupne provedeni uprav.
Po spojeni primarnich vetvi do jedine trubky je vyfukove potrubi vedeno kolenem (obr.95) pod prickou motoru do spodni casti praveho tlumice, který je tvoren dvojitym absorpcnim tlumicem a expanzni komorou. Pravy tlumic (obr. 96) zkompletujte podle obrazku c. 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107. Spodni privodni a horni odvadeci trubky jsou od sebe oddeleny derovanou vodorovnou prepazkou. Mezi privodni a odvadeci derovanou trubku dukladne napechujte ocelovou vlnu nebo cedicovou skelnou vatu, která absorbuje tlakove spicky a tlumi vysoke frekvence hluku. Do leveho tlumice (obr. 96a) prichazi tlakova vlna a vyfukove plyny castecne uklidnene. Tlumic je slozen ze soustavy perforovanych trubek a plnych prepazek (obrazky c. 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ,120, 121, 122), které snizi hluk na pozadovanou mez. Levy a pravy tlumic jsou spojeny vzajemnym zasunutim trubek do sebe. Tlumice vyfuku jsou pruzne zaveseny přes motorove silentbloky na pricce motoru a na drzacich narazniku. Spojeni tlumicu vyfuku a primarnimi vetvemi (obrazky c. 123, 124, 125, 126) je zajisteno centracnim krouzkem s objimkou (obrzky c. 127, 128, 129, 130).
Trubky primarnich vetvi nejprve z jedne strany zazatkujeme, napechujte jemnym kremicitym suchym piskem nebo ocelovou drti a za tepla je ohnete do predepsaneho tvaru. Potom privarite pripravene priruby a hrdlo (obr. c. 131, 132), nechte zchladnout a dukladne vyklepejte pisek z trubek. Oba tlumice peclive svarte a natrete zaruzdornou barvou. S pojte levy a pravy tlumic nasunutim do sebe, spoje zajistete sponami (obr. c. 133, 134) a vyfuk namontujte do vozu.
PS: planek mate a muzete zacit vyrabet. :o)
info:
Správce článku: ZbyŠekZaloženo: 28.07.08 21:48 Poslední změna: 28.07.08 22:33
Výfuk pro upravené motory S 130 RS. - komentáře:
-> Bagrr (Zase spamujou:D): nemam favo zvody

-> gabo00000: Není snazší obtáhnout tukou na karton přiruby ze svodů na fávo a nechat si podle toho vypálit příruby z 10m materiálu?



-> petr s: jo..ymslel som si ked som sa lepsie pozrel

-> gabo00000 30.07.08 00:04:21: Není použitelná na favo jsou jinak kanály
-> ZbyŠek: no tak to bychom potreboval vjedet zda je tohletam pouzitelne pro favo 8kanal aneb ci niekto nema okotovany na kres pre priribu zvodov z 8kanalu
-> gabo00000: litinovy ano, a jestli kanalky jaky chce tak to nevim 

-> ZbyŠek: 8kanal mala aj RSa a tusim liatinovy a ten mohol mat kanaliky ako chceli nie?
-> gabo00000: v textu ,, je odzkousena pro osmikanalovou hlavu valcu (obr. 94). Pri pouziti na jiny motor musite delku vetvi upravit podle stupne provedeni uprav. "
chalani potreboval by som vedeit rozmery na prirubu an vyfuk na 8kanalovu favo hlavu ..su tieto rozmery na 3obrazku pouzitelne? dakujem
-> petr s: s tebou souhlasim. Mooooc slozite 

-> Fén: Ten se nepoužíval moc složité
To ani ne, ale spíš málo kdo ví jaký měl přínos.
Nikomu se do nej nechce, co ? 
