skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
mechanismus stěrčů fabia do sáde
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [21]:
Text:
Mechanismus stěračů z fabie do škodárnyCo budeme potřebovat:
- mechanismus z fabie (ja sehnal na aukru jen za 150kc).
- ceocko, vrtacku, flexu apod.
- 2x M8 srouby cca 40mm, 4x M8 matku
- kousek kuilatiny vhodneho prumeru na nadstaveni tycky ridicova sterace
- cca 30cm napr kulatiny na nadstaveni tahel
Zacneme tim, ze vyvrtame novy otvory pro sterace viz rozmery na fotkach. V dalsim kroku rozebereme cely mechanismus. Klouby docela drzi, musi se zapacit sroubovakem. Upravime klouby viz. popis na fotce 5 a nadstavime tycku uchyceni sterace viz., obr. 4. Neupravi-li se delka ovladaciho raminka ridicova sterace, chodi az za sloupek.
Spojovaci trubku rozrezeme na 3 casti tak, aby se dalo vytvorit "snizeni" patrny z fotek asi o 2-3cm co nejbliz loziskum. V tento okazik je potreba upravit kladivem prostor pro ridicuv sterac viz. obr. 9. Otocny casti prilozime ke kastli a naznacime si zhruba mista uchyceni mechanismu do karoserie pod oknem obr. 8. Na me fotce je na sroub privaren jeste kousek plechu, ktery jsem chtel taky ke kastli privarit, ale ukazalo se, ze neni treba. V tom miste vyvrtame napr. 6mm diru a zespod prilozime M8 sroub zasunuty do montazniho otvoru v mechanismu. Nastavime do vhodne polohy a sroub privarime ke kastli shora (nezapomente zakryt okno, at si ho nepoprskate). Tim mame vareseny zakladni uchyceni. Jeste je poterba vyrobit dalsi drzak viz. obr. 7.
Ted je potreba posvarovat zpatky tu trubku, ktera drzi motor a nadstavit tahla. Pozor pri jejich svarovani, ty pouzdra jsou plastovy, at se neroztavi. Je dulezity porat kontrolovat polohu celyho mechanismu, aby nikde nenarazel do kastle a posunout motor mirne ke spolujezdcovu steraci, aby nezavazel nahonu nachometru.
Uprava elektricke casti je patrna z fotek. Ja si to jeste vylepsil napajeni spinanim napeti relatkama samostatnym silnym dratem primo od starteru.
U raminek steracu je potreba mirne zvetsit uhel na konci. Pouzivam 50cm sterace.
Zaver:
Mym cilem bylo hlavne premisteni steracu dolu a aby jezdily vic k ridicovu sloupku. Toho jsem dosahl. Vyssi rychlost stirani rozhodne je. Pokusim se jeste natocit video pro porovnani seriovych a tech mych steracu.
Snad jsem na nic nezapomnel, neni to uplne snadna operace, trvalo mi to asi 2 dny, porat se musi kontrolovat poloha. Have fun :-)
info:
Správce článku: Klubko_Založeno: 30.05.10 21:27 Poslední změna: 31.05.10 19:18
mechanismus stěrčů fabia do sáde - komentáře:
22:34:06
03.06.2010
03.06.2010
RM
Todle sem kdysy na svý šáde řešil prodlouženim páky vod motorku (míň práce se zvětšením chodu) - rychlost hold stejná, na druhou stranu to bylo tak za 1h komplet (sundat patřičné ramínko o 5mm prodloužit a namontovat zpátky)
22:33:51
30.05.2010
30.05.2010
Klubko_
hotovo, ctete a piste kdyby byly nejaky nejasnosti, doplnim je do textu, pripadny chyby opravim