Prohlášení o zániku využití osobního automobilu (vyřazení bez ekolikvidace)

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

Text:

Jelikož jsem byl vyřadit auto (bez ekolikvidace) podělím se sváma o čestné prohlášení, které jsem měl sebou a o pasáž zákona, ze které to vyplívá. Jinak prohlášení mi psal advokát (kamarád), takže doufám, že bude platit i na ostatních uřadech, mě to s ním prošlo v podstatě bez problémů.



Prohlášení o zániku využití osobního automobilu

(dle ustanovení § 13 odst. 2 zák.č. 56/2001 Sb., o provozu na pozemních komunikacích)



Já, František Vopršálek, nar. XXXXx, bytem XXXXXX, jako vlastník osobního automobilu Škoda XXX, RZ KH XX-XX, rok výroby 198X, číslo karosérie XXXXXX, předkládám k žádosti o vyřazení silničního motorového vozidla z registru jako doklad dalšího využití motorového vozidla toto prohlášení a přiloženo fotodokumentaci dokumentaci:



Prohlašuji, že zanikl účel využití tohoto vozidla, neboť jej od r. 200X neužívám k provozu na pozemních komunikacích, ale slouží jako XXXXX(dětská herna,sklad řeva na zimu, králíkárna nebo si tam dejte co potřebujete), což dokládám fotografiemi jeho současného stavu a využití.







V Kutné Hoře dne 2. února 2009 František Vopršálek podpis:









příloha: X ks fotografií současného stavu vozidla





Dále pasáž zákona o který se to opírá:



Vyřazení silničního vozidla

z registru silničních vozidel

§ 13

(1) Okresní úřad rozhodne o vyřazení silničního motorového vozidla a přípojného vozidla z registru, pokud

a) motorové vozidlo a přípojné vozidlo zaniklo nebo zanikl účel jejich využití ,

b) zaniklo pojištění odpovědnosti z provozu vozidla týkající se registrovaného vozidla a nebyla-li ve lhůtě čtrnácti dnů od zániku pojištění odpovědnosti z provozu vozidla uzavřena nová pojistná smlouva o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla týkající se téhož vozidla, na základě které vznikla nejpozději uplynutím této lhůty povinnost pojistníka platit pojistné a povinnost pojistitele poskytnout pojistné plnění pro případ pojistné události (netýká se vozidel dočasně vyřazených z registru),

c) zaniklo pojištění odpovědnosti z provozu vozidla týkající se registrovaného vozidla a nebyla-li ve lhůtě sedmi dnů od zániku pojištění odpovědnosti z provozu vozidla uzavřena nová pojistná smlouva o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla.

(2) Okresní úřad vyřadí silniční vozidlo z registru na žádost vlastníka silničního motorového vozidla a přípojného vozidla. Žadatel předloží s žádostí o vyřazení silničního vozidla z registru i doklad o jeho likvidaci nebo jejich dalšího využití.

(3) V případech podle odstavce 1 písm. a) nebo c) rozhodne okresní úřad na žádost vlastníka silničního motorového vozidla a přípojného vozidla o dočasném vyřazení silničního vozidla z provozu na pozemních

hodnocení článku:

info:

Správce článku: vaclav785
Založeno: 16.02.09 19:55   Poslední změna: 02.06.09 19:46

Prohlášení o zániku využití osobního automobilu (vyřazení bez ekolikvidace) - komentáře:

14:52:08
14.01.2011
VeTeV
-> Vlastík : musí rušit tam kde je to přihlášené...



-> Nwkt: bacha jak kde - v Praze na plnou moc nelze
14:06:05
14.01.2011
Nwkt
-> Vlastík : Plnou moc ano, ale zrušit to musí v Jihlavě
13:55:57
14.01.2011
Vlastík
Jen taková otázka. Kámoš kupuje auto z Jihlavy a chce ho na díly. Je možné aby mu majitel dal plnou moc a on si ho mohl na čestné prohlášení zrušit sám v Praze. Díky za odpovědi 7
23:51:39
14.12.2010
Max
no já za poslední měsíc odhlásil asi 4 auta různých majitelů vždy na plné moci. Vždy jen s čestným prohlášením, bez fotek a jiných serepetiček....

U nás v jičíně jsou v pohodě. Jednou mě vyhodila, pravda...asi mělo zrovné své hájené období...

jinak i technici na dovozech fungují skvěle. Přijdu, dám papíry a do hodiny odcházím s čistopisem. V jiných krajích čekají i týden 7
14:59:15
14.12.2010
MATTESS
-> Petrson: 47
14:57:21
14.12.2010
Petrson
-> MATTESS: tak ať dobře slouží1 1
14:48:50
14.12.2010
MATTESS
-> VeTeV: na druhou stranu hlavně, že tato možnost tu je. Synovec má pěknou prolejzačku1
14:40:12
14.12.2010
VeTeV
-> MATTESS: taky mě to sralo, že nejsou schopni sjednotit postup, ale je to bohužel dané tím zákonem, který dává úředníkům celkem volné ruce 8
11:34:55
13.12.2010
Nwkt
-> MATTESS: Jj kkti
11:14:31
13.12.2010
MATTESS
Je v tom pěkný zmatek, každý úřad si to dělá podle sebe. Pokud jsme jedna republika, jeden zákon, má být způsob vyřazení stejný. Teď jsem to také obsolvoval. Prvně jsem tam byl minulé pondělí. S úsměvem mně oznámili, že musím dodat fotku VIN karoserie. Vyfotil, jsem a jel znovu ve středu. Úřad fungoval, ale daný úředník ne. Když jsem tam dnes seděl, blesklo mi hlavou, aby nechtěli souhlas majitele pozemku. To bych asi vypěnil. Naštěstí nic takového už nepožadovali. Ani s plnou mocí nebyl problem. Konečně hotovo

Díky Nwkt-mu za vzor prohlášení
upraveno 1x, naposled 13.12.2010 11:15:16
12:16:04
13.10.2010
Nwkt
-> VeTeV: kkti
11:22:37
13.10.2010
VeTeV
AKTUÁLNÍ INFO NEBOŤ JSEM TO ABSOLVOVAL:



Praha Jarov - mají vlastní formulář, který vám dají jako majiteli podepsat - musí to ta referentka vidět jak to podepisuje vlastnoručně majitel!!! fotky a nic jiného netřeba :-))

Jo a odhlášení tímto způsobem na plnou moc nelze!!!





Benešov: nutné dodat fotky, kde je patgrný účel využití, souhlas majitele pozemku, kde to stojí a modlit se, aby šéf odboru měl dobrou náladu 3
upraveno 1x, naposled 13.10.2010 11:23:36
18:13:31
29.08.2010
Jarda/felda
-> zaza13: napiš že vozidlo putuje do soukromé sbírky
21:27:00
15.06.2010
myschaak AZNP K.Hora
-> zaza13: napiš tam ty příbory,jak tu kdysi navrhoval Gryzly.....pak jim ukážeš jen vidličky a nože a je vyhráno1 3 4
13:52:22
15.06.2010
Nwkt
-> zaza13: Asi ne
13:11:24
15.06.2010
zaza13
-> Nwkt: díky, ted ještě doufat, že nebudou chtít fotky.. pořád přemýšlim co napsat jako důvod, ponechání na ND (resp. rozprodání) by asi neprošlo co?
11:36:38
15.06.2010
Nwkt
-> zaza13: Ne
10:28:42
15.06.2010
zaza13
-> Nwkt: zdravim.. chci se ještě zeptat, podpis na prohlášení musí bejt ověřenej?
00:02:05
11.05.2010
Kloggie
-> Gryzly: OK, plná moc na předchozího majitele není problém. Jenom já jsem v odhlášce, mám na to kupní smlouvu.Takže jsem majitelem i provozovatelem, jenom jsem napsanej v odhlášce.
22:42:15
10.05.2010
Gryzly
-> Kloggie: Jak jde, musíš to zkusit. U nás by to udělali, jen tomu kdo je zapsaný jako vlastník. PAk je tu varianta které jsem už několikrát využil. Napsat si plnou moc na původního majitele.
12:04:31
10.05.2010
Kloggie
Když je to auto na mě jenom odhlášený, vemou mi to prohlášení taky?

Dík
11:35:04
09.05.2010
Gryzly
-> metrix: Na kapaliny kašli. Já dával vždy jednu fotku kastle a jednu fotku auta jako důkaz že stále existuje s SPZ a aktuálním datem. To dam jsem si dělal na PC
23:39:12
08.05.2010
Nwkt
-> metrix: Po mě žádný fotky nechtěli a žádnej další papír taky ne
23:30:43
08.05.2010
metrix
Jake by meli být ty fotky??jako kde to auto postavene a jak je to stim papírem o kapalinách??kde ho dostanu a co vsechno odevzdat..dekuji moc...
10:49:51
28.03.2010
Nwkt
-> Anedz: prohlášení, velkej tp, malej tp, značky, žádost. do pojišťovny jdeš až pak
19:23:11
27.03.2010
Anedz
Ahoj co všechno si mám vzít sebou na úřad když chci takhle vyřadit auto? Chtějí třeba i odstoupení o smlouvy s pojištovnou?
23:07:03
20.03.2010
Trax
-> Max: U nas (praha - východ Stará Boleslav) docela pohoda. Prinesl jsem papiry, prohlaseni dle tohoto vzoru s jednou fotečkou z netu... Pani uřednice se pousmala, podivala se na mě a vyřadila6
12:14:09
10.03.2010
Max
-> Zazaa: na začátku to bylo v pohodě, teďka začali dělat problemy všude... 8
08:55:12
10.03.2010
Zazaa
tak v pardubicich si pripravte nervy a spoustu fotek snad se jim zrovna budou libit ...

ja tam byl 4x
06:59:43
10.03.2010
Gryzly
-> Syny: Napiš tam, že to přepracuješ na příbory a kdyby někdo došel, tak jim ukážeš příborník.

Nejlepší je nemít to auto napsaný na sebe. Já jsme jich zlikvidoval už několik a žádný nebylo moje, tak za mnou nepujdou. Všecko jsem dělal na plnou moc a ve dvou případech o tom majitel ani nevedel.
00:20:04
10.03.2010
Syny
Me by spis zajimalo co tam napsat, aby to nebylo nijak postizitelny... Mysleno aby v tom byla nejak zahrnuta moznost likvidace... To co si uvedl ty a nebo a zenska je defakto na bazi toho, ze si to porad nechavas, ale chtelo by tam propasovat neco, aby z toho bylo jasny, ze to mit do budoucna nehodlas...
23:01:31
09.03.2010
Nwkt
-> Maxx: Paní přede mnou tam šla vyřazovat auto tak, že se z něj staví závodní speciál a tím pádem nesplňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích a taky jí to vzali
22:09:28
09.03.2010
MATTESS
-> Nwkt: budu Tě muset někdy vyzpovídat, čeká mi to v prosinci
22:07:51
09.03.2010
Maxx
-> Nwkt: to si děláš srandu ne? to opravdu jde? tak to je parada,co to obnášelo?
21:52:14
09.03.2010
Nwkt
-> Maxx: Ne, jako účel jsem uvedl zařazení do soukromé sbírky
21:43:54
09.03.2010
Maxx
-> Nwkt: a fotky si dával?
09:43:34
09.03.2010
Nwkt
Tak v Plzni v pohodě, neni ani potřeba mít vlastní mají tam na to svoje papíry
17:36:34
03.02.2010
Wena
takovej dotaz co kdybych napsal do toho prohlášení že část vozu byla využita na domácí traktůrek? to by po mě už nemohli chtít papír o kapalinách ne? Dík za radu
21:49:09
29.01.2010
Nwkt
-> Gryzly: Se tim ještě chlub 3
21:48:45
29.01.2010
Gryzly
-> stana1: Odhlašoval jsem takhle dvě auta a ani jedno nebylo moje. na obě dvě jsem si napsal plnou moc a sám jsem si ji podepsal.
13:44:57
28.01.2010
Bucin
tak to jsou u nás schovívavější o notáři se nikdy ani pípnutím nezmínily a jely jak fredky.dokonce mi i v brně zblajzly padělek :D
13:28:25
28.01.2010
doly120
-> stana1: Můžeš to zkusit,ale u nás na to nadavají a nechtějí to ani vidět
12:09:48
28.01.2010
Trax
-> jerrom: Pro potřeby dopravního inspektorátu nemusí být ověřená.
22:26:33
27.01.2010
stana1
-> jerrom: právě proto sa ptám;-) díky za info1
18:56:53
27.01.2010
jerrom
-> stana1: tak logicky když to bude plná moc, tak by to neměl být problém, jen jestli nemusí být notářsky ověřená...
18:40:29
27.01.2010
stana1
a jde to odhlásit tímhle zpusobem pomocí plné moci? potřeboval bych odhlasit feldu která je psaná na kámoše a on nemá čas létat po uřadech tak bych to pořešil já;-)
20:37:54
21.11.2009
Bruno
-> Gryzly: To je dobrej tip s těma černobílejma fotkama, kdyžtak někde na netu stáhnu fotku nějaký škodárny jak stojí někomu před stodolou a dám jim to. Z mejch fotek totiž není poznat že to stojí na soukromym pozemku, prostě je tam auto a za nim křoví, to by mi ani nemuseli věřit.
14:55:51
21.11.2009
Gryzly
-> Bruno: Já tu větu smazal hned na poprvé a chtěli po mě foto, tak jsem ji tam doplnil a donesl jim fotku celýho auta a foto čísla kastle. na fotkách chtěli datum kterej jsem si dodělal na počítači a vytiskl jsem je černobíle, takže ani nemuseli poznat že to azuto na fotce je opravdu to odhlašovaný.
18:32:24
18.11.2009
jerzy
-> Bruno: ok díky za info.
17:57:00
18.11.2009
Bruno
-> jerzy: No na fotky jsem se zatim neptal nebo by je ještě mohli chtít. Ale když to byl odhlašovat kolega z práce tak se divili že jim cpe nějaký fotky ale že když to uvedl v čestnym prohlášení jako přílohu tak je teda musej vzít. Takže z prohlášení jsem tu větu smazal. Uvidíme jestli až tam zase půjdu to po mě bude ta čůza chtít, kdyžtak mám nějaký připravený (není na nich toho moc vidět), ale doufám že to půjde i bez nich protože o nich mi nic neříkala.
17:22:02
18.11.2009
jerzy
-> Bruno: a nějaké fotky si k tomu dokládal?
17:09:42
18.11.2009
Bruno
Tak moje poslední poznatky z dneška - došel jsem si na stavební úřad kde jsem se ptal jestli nemaj něco proti tomu když si na svý zahradě nechám postavenou škodovku jako kůlnu na nářadí. Samozřejmě jak jsem čekal jsem se dozvěděl že je to moje věc a že to stavební úřad vůbec nezajímá. Tak jsem udělal další pokus o odhlášení, byla tam pořád ta samá pipina a když jsem na ní udělal nasranej ksicht že si ze mě dělá srandu když mě posílá někam kde si pak klepou na čelo tak najednou už si nebyla tak jistá v kramflecích a že když se to nemusí tak teda ne (chvíli po mě ještě chtěla potvrzení že to stavební úřad projednávat nebude, ale to jsem jí rychle rozmluvil), ale že musim stejně na životní prostředí pro potvrzení že mám potvrzení z komunálek že jsem odevzdal provozní kapaliny. Tak jsem si tam zašel a dozvěděl jsem se že mi to tam klidně napíšou a u 120ky že jim stačí když odevzdám olej z motoru a z převodovky a brzdovku. Že z pohledu jejich to odhlašování aut timhle způsobem nejde a že jde konflikt v zákonech, ale klidně mi to lejstro daj, byla tam celkem chápavá ženská. Takže si jdu sehnat něco oleje a brzdovky (musí se to odevzdat zvlášť, ne slitý dohromady) a proběhne třetí, snad už poslední a úspěšný pokus o odhlášení.
11:55:32
17.11.2009
Bruno
-> saskyn2: No nějakej vyjetej olej mám tak to klidně půjdu odevzdat i s nějakou brzdovkou. Asi za ní zase zajdu a řeknu že jsem byl na těch institucích co chtěla a že mi tam doporučili ať si na ní stěžuju že chce blbosti. No a když bude hrát dál krávu tak si na ní asi fakt zkusim stěžovat u vedoucího a když to nepomůže tak asi budu shánět doklad o ekolikvidaci. Nejlepší by ale bylo kdyby tam seděla nějaká inteligentnější baba, tahle asi nechápe že ona je tam kvůli mě a ne obráceně.
10:45:42
17.11.2009
Gryzly
-> Bruno: na mobilní věc jakou i to auto zůstane po zániku jako vozidlo není potřeba stavební povolení a ani snad oznámení. A nebezpečné kapaliny, řekni žes nenechal likvidovat, protože v tom autě zůstanou navěky. A ať ti ukáže kde to je zakázaný.
18:55:54
16.11.2009
Max
-> Pavel P..: mě se to stalo minulý týden taky....nehádal jsem se s ni...že jsem na uplně stejný papír letos už odhlásil 3auta....je to zbytečný. Donesu papír ze sberného dvora kam stejně jezdím a bude klid...asi co tejden tak jiný podmínky... :-/
17:25:00
16.11.2009
saskyn2
-> Bruno: Tak pokud vím, tak nebezpečné tekutiny se odevzdávají ve sběrném dvoře, ne na životním prostředí, kdyžtak nachčij do lahve a přines jim to jako brzdovku:-) a pokud ta kůlna na nářadí nemá pevné základy, tak nemůže nikdo chtít žádné vyjádření stavebního úřadu. Jdi za ní znova, a řekni at ti zavolá vedoucího dopravního inspektorátu, že na ní chceš podat stížnost, jestli ti ani ten nevyhoví, podej stížnost na ministerstvo, oni pak musej vydat rozhodnutí jestli postup DI byl správný.4
16:05:31
16.11.2009
Bruno
-> Pavel P..: Jinou úřednici můžu zkusit až tam nějaká bude, ale já nemám moc čas chodit to tam pořád očumovat. Spíš jsem myslel jestli někde nejsou napsaný přesný pravidla jak se při tom odhlašování postupuje abych se jí mohl vysmát že na to nemá nárok.
15:48:15
16.11.2009
Pavel P..
-> Bruno: jdi jinam nebo k jiný ouřednici...
15:44:02
16.11.2009
Bruno
Tak jsem byl odhlásit auto na základě změny využití a nestačil jsem se divit. Hrozně důležitá úřednice po mě chtěla doklad z odboru životního prostředí že jsem odevzdal nebezpečné kapaliny a pak vyjádření stavebního úřadu že mi může to auto stát na zahradě jako kůlna na nářadí. A pak že to vyřazení bude probíhat ve správním řízení. Podle mě si vymejšlí nesmysly a když jsem jí řek že jinde to probíhá bez toho všeho tak mi odpověděla že jinde možná, ale že ona to chce tak. Teď nevim co s tim dál, můžete někdo poradit jak postupovat bez použití násilí?8
07:11:37
19.10.2009
jerrom
-> škodík: papíry asi chtít budou, když je chceš zrušit. Osobně ti radím, zeptej se na tvém úřadě, co vše chtějí a jak to chtějí vypsané, protože co úředník, to většinou jinej postup
Extreme Tyres