nazdar!
Neviete niekto, či sa nedá do rapidu dať prístrojovka s nejakého iného auta. Nemáte s tým niekto skúsenosť? Tá škodovácka mi príde málo robustná...
Ďakujem
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Instalace GL palubky
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [1]:
Text:
nic proti klasické eLkové palubní desce, ale palubní deska z Rapida, Garde nebo typu GL je podle mě hezčí i praktictejsi. Hovoří pro ni větší odkládací prostor (A5), lepsi umístění pro rádio (zároveň lepší úhel - lepší čitelnost displeje i lepší materiál. Tuto palubní desku můžete sehnat na vrakovištích, já ji sehnal za 500 korun českých, což není věru vysoká cena - nový panel pro rádio do eLka stoji kolem 300.Demontáž:
Sundáme:
volant - sundáme kryt a středový šroub
spodní kryt pod volantem - 2 šrouby u sloupku
vrchní kryt sloupku - 4 šrouby (dva tušim na lukasu, dva pod přítrojovkou)
trubice boční větráni - vyjmout zespodu
přístrojový panel - čtyři šrouby a náhon tachometru + konektory el. připojení
všechny spínače
spodní kryt pod přístojovkou - ten se spínací skříňkou a spínánim osvětlení - dva šrouby
středový panel - vespod 2 šrouby, pak odmontujeme spínače větrání a výstražných světel, kontrolku výstražných světel a páčky topení (jeden šroub)
palubní přihrádku - kvůli lepšímu přístupu ke hlavním šroubům palubky - zezadu vespod 2 matky
pak odšroubujeme všechny hlavní matky, kostry a přístrojovku nadzvedneme a vyndáme...
ještě sundáme kryt výdechů větrání - přidělán na 3 plastových potvorách
teď máme sqělý přístup pro kabely, takže pokud chceme vézt kabely pod palubní deskou, máme teď ideální možnost to snadno provézt - jsou teď snadně přístupné držáky kabelů.
Příprava:
z nové palubní desky sejmeme:s
spodní kryt pod sloupkem
vrchní kryt volantu
středový panel (po odmontování 4 šroubů plechového krytu kryt vyjmeme, a odšroubujeme zbylé 2 šrouby)...
desku řádně umyjeme a nejlépe ještě ošetříme přípravkem na ošetření interiéru, např. Cockpit spray a podobné - i Renoplast.
Montáž:
deska je již s krytem výdechů, dáváme pozor abychom černou plechovou mřížku při nasazování nepoškrábaly. deska by měla jít nasadit snadno, dáváme pozor abych držáky desky nepřiškříply žádný kabel... mě osobně vybyl jeden držák veprostřed, ale zbývající 4 snad desku udrží. Nasadíme matky, kostru (kostry přístrojů) dotáhneme, přiděláme spínače... pokud deska nebyla s originálním spínačem mlhových světel (4 polohový), doděláme ještě jeden spínač pro zadní mlhovku... zamontujeme přístrojovou desku, trubice k topení... pak namontujeme středový panel, do kterého nejdřív namontujeme ovládání topení, potažnou popelník, pokud tam již nebyl,a držák na autorádio, máme-li jaké. namontujeme vrchní kryt sloupku (dva šrouby od lucasu) na spodní kryt nasadíme spínač osvetlení a kryt přišroubujeme (4 šrouby). Namontujeme přístrojovku a volant a mělo by být hotovo. Pokud jsme na něco zapomněl... to uvidíte.
Montáž snad zvládne každý i méně zručny (když sem to zvládnul já)
Závěr:
desku sem kupoval hlavně kvůli autorádiu (displeji), má však i spoustu dalších výhod. za 500Kč je to výborná investice.
info:
Správce článku: U-GeenZaloženo: 19.05.03 14:30 Poslední změna: 03.10.04 12:55
Instalace GL palubky - komentáře:
19:19:29
30.07.2003
30.07.2003
martin
20:10:03
19.05.2003
19.05.2003
U-Geen
můžete reagovat.