Instalace CD-ROM mechaniky do auta

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [5]:

Instalace CD-ROM mechaniky do auta: stabilizator Instalace CD-ROM mechaniky do auta: Instalace CD-ROM mechaniky do auta: windman's Instalace CD-ROM mechaniky do auta: windman's Instalace CD-ROM mechaniky do auta: windman's

Text:

Materiál:



* CD-ROM s audio panelem nebo DO

* stabilizátor L7805

* napájecí rozdvojka pro CD-ROM

* kabel pro propojení k autorádiu nebo propojovací kazeta



Po Mělníku a inspirujícím setkání s WindMANem jsem se rozhodl pro instalaci CD-ROM do auta. Překvapila mě u něj jednoduchost instalace, žádné strašení s přepětím v elektrice auta. Koneckonců, 12V už v autě máme, CD-ROM má uvnitř stejně stabilizátor na 9V, takže proč je nepoužít. K získání 5V použijeme stabilizátor L7805, cena cca 11Kč. Schéma zapojení je zde:



Stabilizátor přiděláme na CD-ROM kvůli chlazení. Pro napájení CD-ROM a stabilizátoru je nejlépe použít napájecí rozdvojku, kterou "vykucháme". Já osobně mám do CD-ROM zapojen jeden konektor s kabelem ke druhému konektoru. Třetí konektor, který se zapojuje do druhého je zapojen do sítě vozu. Z něj vyndáme kabely + a - 5V (červený a černý) a zbytek připojíme k síti vozidla (žlutý do +12V a černý k zemi). Z propojovacího kabelu s oběma konektroama použijeme červený +5V a černý kabel -5V. Ty vyjmeme ze samičky (druhý konektor). Černý kabel -5V použijeme k můstku na kabel -12V. Z konektoru zapojeného v CD-ROMu vyvedeme kabely z +12V a -12V a zapojíme na stabilizátor, červený kabel vyvedený z téhož konektoru zapojíme na výstup stabilizátoru +5V. Tímto máme vyřešeno zapojení CD-ROMu včetně rychlého odpojení, stačí rozpojit konektory :-) Kabel u CD-ROMu zůstává. Pak instalujeme CD-ROM do vozu. U mé CD-ROMky nebylo potřeba žádného odpružení (Lite-ON 40x), u GLkový palubky je ideální místo pod rádiem.



Připojení k autorádiu lze provést dvěma způsoby, záleží na tom, jestli má autorádio linkový vstup. Pokud ano, vyrobíme si kabel ze zadního linkového výstupu CD-ROM (audio signal) do linkového vstupu. JE potřeba aby byl stíněný. Pokud rádio nemá linkový vstup (většina dražších modelů, jako mám např. já [i když má ovládání CD changeru a vstup na něj] :-(, zakoupíme kazetku (ca 310Kč) , která umožní vstup do rádia přes magnetofonovou hlavu. Mnoho lidí říká, že tato kazeta extrémně zhorší zvuk. Mé osobní zkušenosti jsou opačné, nicméně kazeta při větším zesílení vydává brum, ten je však překryt hudbou. Dalčí možnost je použít stereo FM modulator, ovšem to je poněkud drahé řešení :-)



Dojmy:CD-ROM mi ještě nigdy nepřeskočila, reprodukce je kvalitní a pohodlná, zvlášť použijeme-li externí měnič CD s hlasovým ovládáním v podobě sličné spolujezdkyně (stačí naučit základníi povely (EJECT, DISC CHANGE, PLAY, NEXT TRACK [potřeba trochu trpělivosti :-)] ) Hlavně už nemusím nahrávat CDčka na kazety. Ještě jednou tady musím poděkovat WindManovi za rady...



Zapojeni všech stabilizátorů najdete v přiloženém souboru



Článek na techwebu: skoda.panda.cz/clanek.php ?id=164

hodnocení článku:

info:

Správce článku: U-Geen
Založeno: 19.05.03 12:30   Poslední změna: 03.10.04 12:54

Instalace CD-ROM mechaniky do auta - komentáře:

11:49:59
10.09.2003
Martin
Tak přes noc se cena vyšplhala na 1.700,- Kč. Ještě že to tam nebylo další týden, to už by šlo do desítek tisíc 8 . Každopádně rádio hraje, to je nejdůležitější. Ale hrozně mě to nasralo. Za kazetový rádio dávat 1700 jen za opravu, to je fakt hrůza. Navíc jsem bez peněz a to je ještě větší průser. Tak musim dneska hned nějaký schrastit, protože ve škodověnce dochází benzín a chystají se nějaké srazy...69
15:03:12
09.09.2003
Hamry
2Martin: Dočkal jsi se3
13:47:05
09.09.2003
Martin
Tak už je to tady. Právě mi volal opravář, že už mu přišly díly na mé rádio. Výsledná cena 1550,- Kč. To je v prdeli. Prý tam našel ještě seškvařené vývody na ISO, takže zítra si pro něj jdu.
11:24:51
09.09.2003
Martin
2Hamry: Přesně o tom přemýšlím. I když to rádio pěkně hrálo (4x50W), tak se mi ta oprava určitě nevyplatí. Spíš bych už koukal po CDčkovym rádiu. Právě proto, že CD-changer je dost drahej. A já kazety v autě přehrávat nebudu. Sice sem si to nedokázal předstvit, vydržet v autě bez rádia, ale řeknu ti, že sem si docela zvyknul. Poslouchám holt jen motor. A protože mam takovej super výfuk, tak to má i super zvuk.
09:41:11
09.09.2003
Hamry
2Martin: Další možnost je, že se ti dotkly hlavy ( u redukční a kazeťáku) ale to je strašně nepravděpodobný, protože tam jsou hlavy úplně na pevno a hlavně by to nespálilo koncák, ale procesor, potom už ti to nikdo nespraví, nebo za šílený peníze.



Ještě jedna věc, vykašli se na tu opravu, v Praze je dost bazarů, kde takovýhle autorádia prodávají za hubičku, vyber si nějaký se vstupem na changer ( cena cca 2000,-- bazarová) a ktomu si rovnou kup changer ( obdobná cena s kabelama) a joystick na volant (cca 500,--) a budeš nasmátej 3 . ( nech si teda všechno vyzkoušet 90 90 90
23:50:08
08.09.2003
Martin
2Hamry: Je to divný, protože to normálně cca 10min hrálo v pohodě a najednou z ničeho nic se z rádia začalo kouřit jak v mission impossible. A dráty byly dělaný fakt precizně, tam zkrat být nemohl.
21:32:15
08.09.2003
Hamry
Pardón KONCÁK 40
21:31:25
08.09.2003
Hamry
2Martin: Koncká ti schoří jedině, když se ti spojej dráty u repra, už jsem jich pár takhle odpálenejch viděl.
21:20:52
08.09.2003
Martin
Tak na tu redukční kazetu pozor. Neví, zda to bylo tím, že bylo venku vedro nebo tím, že jsem to trochu ohulil, ale každopádně při přehrávání CDčka přes tu kazetu mi shořelo rádio. Odpálilo mi to koncák+další blbostičky. Jo bylo to Sony 4300r. Už to mám měsíc v opravně, protože do toho nemůžou sehnat ten koncák. Cena opravy původně do 1000,- a teď už 1400,- .
21:03:30
08.09.2003
Hamry
2Alan: Vzadu nemáš šanci, ten tam má tak maximálně vstup na changer. Jedině dopředu přes redukční kazetu, ale pokud je ten soňák s elektronickým ovládáním, tak se s tím taky nechytáš (zkoušel jsem to na svím).
19:23:13
08.09.2003
Alan
cus mam problém s propojením cdromky s rádiem zdroj je ok ale nevim kam to mam do radia pichnout mam sony xr 5800r to samy co je v tom clanku diky dik172
00:02:20
29.08.2003
GeTeX
Panasonici sami osobě maj i divnej zvuk
21:22:59
28.08.2003
U-Geen
Me ten Pioneeer vydrzi hodne. Ale s Clarionem by mely mit podobne kvalitni mechaniky. Panasonicy maj udejane dost hrozny co se citlivosti na vibrace týče.
21:15:13
28.08.2003
Milda
Mam Clariona a ten mi preskocil jenom parkrat, a to na dirach po jejichz projeti sem myslel ze nemam kola
23:32:58
27.08.2003
GeTeX
tak tak.
22:48:02
27.08.2003
U-Geen
Tak at si koupi radio a ne panasonica. Ja mam Pioneer a preskocil mi dvakrat a to mi skoro vypadaly plomby. Mam ho asi rok a pul.
22:33:33
27.08.2003
Košan
sorry nechci se stebou dohadovat, ale kamos má v opel vectra panasonika na cd, když projede rychle ostrou zatáčku tak to vyrovnávací pamet vubec nezvladá a vypadne to..nebo kdyz vlítne do nejaky díry..to se mi nikdy nestalo i když skodovka ma o dost horsi tlumice a cejtis pomalu kazdou diru. Jinak samozrejme kvalita zvuku je dost ovlivnena prevodem do radia pres kazetu..v tomhle se to samozrejme porovnavat neda.
20:09:17
19.05.2003
U-Geen
můžete reagovat.
Extreme Tyres