palubka z felicie do eMka

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [40]:

Text:

Úvod

Celkově to rozhodně není hotovo za odpoledne, chce to hodně zkoušet různě tu palubku usazovat. Já si s tím hrál docela dlouho (tak měsíc s přestávkama na zkoušky :-D ) a to včetně všeho zapojování elektriky...



...edit po delsi dobe...tento projekt skoncil nedodelan, prilis mnoho uskali, vratil sem se ke GL palubce.



Co budeme potřebovat

To může být značně individuální, ale já použil asi toto:
budíky+jejich konektory a kousek drátů od nich vedoucí, výdechy, vypínače, kousek kabelú od vypínaču a ty 3 největši plastovy části...nevim , jak to nazvat (spodek, vrch a to co drží budíky) a pochopitelne kastlik. Ofuk oken pokud nechcete předělávat půlku auta a dávat ho tam ani potřeba není. Existuje pochopitelně více způsobů, jak tam palubku dostat v závislosti na tom, jak moc chceme upravovat palubku anebo umístění volantu. Posunutím volantové tyče nemusíme tolik upravovat palubku, ale zřejmě si to vyžádá úpravu posezu (navím, jí to tak nedělal). Varianta níže popsaná s tepelným upravením palubky zachová posez, ale může zavazet za schránkou před spolujezdcem. Ideál asi bude volantovou tyč posunout jen mírně a dobře natvarovat horkovzdušnou pistolí. Nakonec se tu ukatuje ještě varianta skolpení té horní části dozadu, ale to se mi nějak nepovedlo a neuspokojilo mě to, protože se pak palubka celá kroutí a myslím, že je hůř vidět na tu spodní řadu kontrolek, což může být fatální vzhledem k tomu, že je tam mazání ;-).



Úprava palubky aby se vešla EVO I



Pomineme-li vymontování původní palubky a všech držáků je potřeba odřezat a zaklepat původní držáky u sloupků. Palubku zkrátit u okna a po stranách (postupně zkoušet) já jsem ji dokonce vyřezal tu spodní část nad sloupkem řízení, aby šla co nejníž. Potom jsem navařil nové držáky a doladil tvar palubky u okna, aby fungovalo ofukování okna. V mém případě vychází náhon tachometru posunout kousek doleva a úplně dolů (vyzkoušet) ti co mají doma pořádně velkej vrták si tu díru můžou převrtat. Je potřeba předělat všechny díry, kterýma náhon prochází, aby se moc nelámal. Pak ještě udělat držáky, ktery budou držet spodní hranu palubky. Tyto držáky mám za rádiem, u levyho kolene a pred spoluzezdcem. Výdechy topení...no, zatím nejsou, ale nejak to půjde. Lidová tvořivost, ostatně jako vždy :-) Ovládání topení prý snad nejlepší použít z favotita.



EVO II

Sehnal jsem ještě jednu feldí palubku a použil z ní jen ten horní díl. Tentokrát jsem se však nevydal cestou řezání, ale cestou tváření plastu zatepla. Celej ten vršek jsem si přišrouboval vrutama k podložce skrz díry, kterejma se horní díl přišroubovává ke spodnímu. Když jsem to měl přišroubovany, začal jsem horkovzdušnou pistolí ohřívat ten plast zevnitř hned za budíkama. To ohřívání chvíli trvá a je potřeba dát pozor, aby se to neohřálo moc, to se to pak začne bortit dolů a je po parádě. Když plast nahřejeme a jde ohnout, ale vrací se do původního tvaru, takže jsem to ohnuty postupně zajistil kusem drátu v pozici "jo to by mohlo být ono" a nechal zchládnout. Takle je to potřeba nekolikrát opakovat, až dosáhneme správného tvaru. Tot konec EVO II zbytek je stejnej jak u EVO I





Budíky



eMkovej náhon tachometru nepasuje na felda tachometr, takže já to vyřešil odřezáním té nejširší části bovdenu a sundáním matky, že to pak nejak přidělám...drží to samo i bez přidělání díky průchodkám. Na mojich budících funguje akorát tachometr :-( Teploměr ukazuje moc, palivoměr vůbec a otáčkoměr se ani nepohl :-( Teploměr se prý dá vyřešit instalací teplotního čidla k vstřikování BMM, ale to zřejmě vyžaduje i BMM budíky. Anebo použitím předřadného odporu, ale jeho hodnotu nevím. Odpor by měl fungovat jak píše Saky i u palivoměru, ale taky nevím hodnotu.

Takže jak na to?

Oddělal jsem z plošňáku felda vychylovací mechanismy a nahradil je těmi z vykuchaných šáde budíků a zapojil na jednotlivé "původní" dráty. Výsledek? Funguje to stejně tak jak má bez shánění jiných dílu anebo zásahů do ostatních věcí v autě. Konkrétní zapojení by mělo být vidět z obrázků.

Tímto způsopobem dojde k tomu, že teploměr bude ukazovat opačně, ale co se dá dělat? Pořídit si medvídka mývala co?



=============Otáčkoměr=== ============



po delsí pauze se vracím k problematice otáčkoměru. Bohužel se mi nepodařilo najít způsob, jak zprovoznit felda otáčkoměr v šáde. Takže jsem přistoupil opět k náhradě celého otákoměru. Ten je však dost vysoký a aby se dal použít, museli bysme udělat díru do plošňáku. Po několikaminutovém zkoumání jsem zjistil, že to můžeme udělat, protože díru, jakou potředujeme udělat zasahuje jen do elektroniky původního táčkomeru. Hodiny jsou mimo. To však neznamená, že při vytváření díry není potřeb postupovat opatrně, ono se totiž ke spojům těch hodin dostaneme nebezpečně blízko. Já to dělal tak, že jsem si zhruba lihovkou na plošňák nakreslil, co budu muset dát pryč a postupně díru upravoval, až otáčkoměr prošel.



Tip: je dobré odpájet dráty spojující plošňák a vychylovací mechanismus, ať to zbytečně nezavazí.

Mimo to jsem přepájel 2 elektrolitické a 2 kramické kondenzátory na druhou stranu desky, aby nezavazely tělu otáčkoměru, odpájel řídící integráč a krystal. To už tam prostě není potřeba. Pilujeme a pilujeme, až máme správně udělanou díru, aby celý otáčkoměr prošel, vycentrujeme si ho a můžeme přilepit. Mrkněte na fotky, ty kolikrát řeknou víc, jak celej popis.



Vypínače:



Světla

Je potřeba prohodit vypínače mezi sebou, protože by se neslučovaly průřezy drátů od původního konektoru k feliciovým vypínačům. Popis zapojení je už s touhle změnou a s použitím feliciového přerušovače blinkrů.



modrý konektor (parkovací světla)



5GR/GN + pro podsvícení, napojit na pojistku č2, svítí po zapnutí klíčů

1BR- spojit s 5RO na žlutém a s 1GE na původním konektoru

3BL- spojit s 8WS na žlutém konektoru a s RO2 na původním konektoru

7BR spojit s 7BR na žlutém konektoru a napojit na kostru



žlutý konektor (potkávací světla)



5RO - spojit s 1GE - na původním konektoru

8WS – spojit s 3BL na modrém konektoru

4GR/GN – spojit s 3SW - na původním konektoru

7BR – kostra



Výstražná světla + zadní mlhovka



modrý konektor (zadní mlhovka)



GN/WS – jeden pól místo původního vypínače

BR - 1 – druhý pól místo původního vypínače (ustřihnout propojení s ostatními svorkami)

GR/GN – 6,5 - na původním konektoru SW – 2, spojit s SW – 2 – na žlutém konektoru

BR – 2 – kostra spojit s BR – 7 - na žlutém konektoru



žlutý konektor (výstražná světla s feliciovým přerušovačem)



7BR – kostra

2SW 2SW – na původním konektoru (od pojistky 2)

3SW/RO – spojit na 1BL - na původním konektoru (od pojistky 1)

8GR/GN – spojit na 1BL - na původním konektoru

7BR – na přerušovač (pin vlevo)

1RO - na přerušovač (pin nahoře)

4GN - na přerušovač (pin vpravo) a dál na 3GE - na původním konektoru

5SW/WS – na 4GN - na původním konektoru

6SW/GN – na 5RO - na původním konektoru





Zapojení palubovky



Číslo, barva velký šáde konektor - barva felda drátu - barva, pozice felda konektoru



1 BL-WS-SW1 - kontrolka dálkových světel

2 GR-SW-SW10 - kontrolka mazání

3 RO-SW-WS2 - teploměr

4 WS-GR-SW6 - kontrolka dobíjení

5 WS-GE-WS3 - benzín

6 GR-SW/GE-WS9 - blinkr levý

7 GR-SW/GR-SW5 - blinkr pravý

8 RO-WS-WS1 - kontrolka brzd

9 GE-BL-WS7 - kontrolka vyhřívání zadního okna

10 SW-GR/WS-SW4 - kontrolka zadních mlhových větel



Číslo, barva malý šáde konektor - barva felda drátu - barva, pozice felda konektoru



1 WS-GR/GN-GE3 - napájení podsvícení přístrojů

2 RO-RO-GE3 - přívod od pojistky č2

3 GE-GE-GE7 - palivoměr žlutý vodič

4 BL-GE-GE1 - palivoměr modrý vodič

5 ?-?-?? toto proste nevim - otáčkoměr

6 BL-GE-BR10 - kostra



ostatní dráty na konektorech

GE9 - hodiny - napojistku č1

WS5 - kontrolka hlavních světel, připojíme na vypínač hlavních světel na černý drát





Popisy konektorů jsou i s pozicí drátu na konektoru. Snad to bude srozumitelny. Všechny podklady k zástavbě jsem našel tady ve cláncích, takže případně nejasnosti konfrontujte se schématy:



Felicie - skoda-virt.cz/cz/.../845- el-schemata-felicie

eMka - skoda-virt.cz/cz/.../693- elektricka-schemata



inspirace:

skoda-virt.cz/cz/.../7834 2

skoda-virt.cz/cz/.../6102 9

skoda-virt.cz/cz/.../1014

skoda-virt.cz/cz/.../3074 5



barevné značení vodičů



WS – bílá

SW – černá

RO – červená

BR – hnědá

GN – zelená

VI – fialová

BL – modrá

GR – šedá

GE – žlutá

OR – oranžová



A když to nebude fungovat, tak to zkuste vypnout a znovu zapnout. ;-) :-D



P.S. pošlete mi fotky vašich zástaveb felda palubek do eMka a já to sem přidám pro inspiraci. Dík
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Klubko_
Založeno: 16.02.08 02:20   Poslední změna: 28.09.09 09:51

palubka z felicie do eMka - komentáře:

22:41:44
19.02.2008
Klubko_
-> Pepo: no, to se me prave nechtelo no. Nezavazi ti tedka na nohy? Funguje ti 100% palubka?
20:16:48
19.02.2008
Pepo
ket som to robil ja tak som musel upravovat riadenie dat nisie volant
19:30:03
17.02.2008
Klubko_
este tem nejsou budiky 10 a porat nevim, kam zapojit otackomer 10 snazim se 6 ale chtelo by to aby sem i ostatni co to delali nahazeli svoje poznatky.
09:03:54
17.02.2008
Maxx
mno pekne to mas je ten popis se mi libi je tam vsecko4
Extreme Tyres