skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pridavne budiky by Conrad
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [4]:
Text:
Takže. Od začiatku čo som si toto leto kupil Barborku som rozmýšlal okrem ineho aj o prídavných budíkoch. Postupne som sa dopracoval až na tento server a tu som sa snažil pátrať po informáciách o budíkoch. Dá sa povedať, že nejaký návod presne čo kde zapojiť som nenašiel a kadejaké úpravy ako rezanie závitov, dier a pod som nemienil absolvovať. Nevedel som kde zoženiem čidlo na tlak, či na to pojde každý budík atď. Nakoniec som ukončil pátranie až keď mi došiel katalóg Conrad. Pripojil som sa na net, preštudoval som si parametre toho čo ponúkajú a objednal som si budíky na tlak a teplotu oleja a voltmeter. K tým olejovým boli čidlá. To nebol problém, najviac ma trápilo ako to dostať do motora. V predajni auto-moto mi predavačka dala pozrieť katalóg, zistil som že závit je tuším M 14x1,5 a objednal som prechodku z Conrada 2-krát. Keďže v garáži mi leží motor zo 110 tak som to hneď vyskúšal. Zistil som že tá prechodka je nanič. Ale ako som čučal na ten motor, padol mi zrak na origo tlakové čidlo, ktoré je umiestnené tiež v prechodke. Vyskúšal som čidlo z Conrada a akurat to tam pasovalo. Takže ďalší problém z krku. Zatiaľ som skúšal len budík tlaku oleja a funguje perfektne. Zatiaľ to nemám zapojené, lebo idem meniť palubnú dosku. Takže, plán je takýto: Zapojiť tlakové čidlo z Conrada namiesto origo čidla, má dve koncovky, na jednu zapojiť origo káblik na kontrolku a na druhú budík na tlak oleja. Pripojí sa budík na elektriku podľa návodu. Čidlo na teplotu oleja plánujem umiestniť podľa obrazku motora do pozície číslo 4. Je tam záslepka. Pripojiť koncovku na budik, zapojiť na elektriku a hotovo. Čo sa týka voltmetra, mienim to zapojiť na aleternátor a kostru. Neviem viac čo dodať. Jednoduché a pekné. Netreba nič prerábať, vrtať, rezať atď. Komentáre rád uvítam. Až to bude funkčné dodám foto.info:
Správce článku: rollsZaloženo: 06.12.05 21:41 Poslední změna: 06.12.05 22:40
Pridavne budiky by Conrad - komentáře:
Tyhle budíky jsem měl a jeden začal hořet. Nemůžu je doporučit. Dal jsem pak budíky z Audi 80 a nejspíš fungujou dalšímu majiteli dodnes.
-> lucas: Stejný jako pro velkej baroskop a kdyby tam nekoloval olej tak by se tam chladič připojoval jako okrasa?
Nevíte náhodou jestli na bloku favoriťáckýho motoru je stejnej závit na čidle tlaku oleje jako na zátce na olejovej chladič co je na bloku? Napadlo mě totiž dát čidlo na teplotu oleje místo jedné zátky co jde na olejovej chladič. Otázka jestli tam koluje olej.
nuz co na to pekne, akurat sa mi zda ze ten motor umyvas v oleji, a preventivne ho este polejes olejom
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No srob som dal urobit preto ze to bolo jednoduchsie ako zhanat ten srob (pozicia 6 na tvojom plane motora), myslim, ze je rovnaky na erke aj 120 LS. Na erke je na pozicii 6 napojeny najprv chladic oleja, potom je tam odbocka na tlakomer oleja (trubka vedena az do budika) a potom cidlo kontrolky tlaku oleja... je tam pekna motanica. Peto som povodne dal cidlo na vypustak na vanu, ale tam to nemeralo dobre... malo to zly kontakt s olejom, cidlo je dost kratke.
Dufam, ze na tej pozicii 4 to nebude moc obmedzovat prietok oleja do chladica, som zvedavy, co to spravi, ked konecne vyjdem s autom z garaze
Dufam, ze na tej pozicii 4 to nebude moc obmedzovat prietok oleja do chladica, som zvedavy, co to spravi, ked konecne vyjdem s autom z garaze
-> Kloggie: no nechystam sa to rozoberat, prave preto som kupil secky 3 budiky aby boli v kaplicke rovnake-> itchy: z tlakomerom mam skor taky problem ze mi origo kontrolka nesvieti, zozaciatku svietila a po par dnoch prestala, ale tlak oleja meria bez problemov
neviem ci to nebudem reklamovat-> alchstuip: preco davat robit new srob? sag sa mrkni ako je to na origo LS shadach napojene, tam maj tiez cidlo tlaku aj vyvod na chladic oleja na jednej srobe, je to origo len to zohnat
mrkni na foto c1skoda.stable.cz/cz/index.
php?action=sho... tam je dierka prazne miesto na to tlakove cislo, som ho odtial vymontoval, taky isty srob pouzijem na tu poziciu c.4
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
To cidlo teploty si este neskusal? Ci to na tej pozicii funguje? Ja ho totiz podobne idem zapojit do Erky, len som musel dat spravit iny prietokovy srob, bo ja tam (na pozicii 4) mam namontovany este chladic oleja.
Inak, tlakomer oleja (elektronicky) je tusim v Avii, taky ista ako male budiky v skodovkach, ale niesom isty.....
Inak, tlakomer oleja (elektronicky) je tusim v Avii, taky ista ako male budiky v skodovkach, ale niesom isty.....
-> rolls: ked si zapojil ten tlakomer bolo treba este ho nejako ladit za tou gumovou zaslepkou zozadu? Lebo som sa rozpraval s jednym "chytrym" chlapikom a on povedal ze to treba doladit lebo ze mi nezhasne kontrolka mazania.
PS: ja mam tieto budiky asi 1,5 roka keby si skor napisal mohol si usetrit za prechodku, mal som to aj pri aute vyfotene
PS: ja mam tieto budiky asi 1,5 roka keby si skor napisal mohol si usetrit za prechodku, mal som to aj pri aute vyfotene
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Sice trochu pozde, ale prece - hele slo by ten pristroj rozebrat a naroubovat na nej rucicku a pozadi z orig tlakomeru v eRku? Asi si ten tlakomer nerozebiral, co?
-> XFunny: fakt...ak najdes nieco lacnejsie napis, to sem potom hodim, samozrejme aby to bolo s cidlom
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> XFunny: Sezenes nekde levnejsi ? Dej vedet kde ... pak muzes psat neco podobneho ...
Trosku mastny ne za jeden budik 900Kc ???
-> U-Geen: -> Gryzly: nebola, tu som kupil cez Cobra tuning zo serveru www.autodoplnky.cz, palubne pristroje a otačkomery, autostyle, univerzal diely. tam na foto nevyzera tak ako v skutocnosti. Objednací kód: PI 907
Autostyle držák budíků na palubní desku UNI provedení na všechny vozy -- ( určeno pro 3 měřiče o průměru 52 mm, materiál ABS černý plast )
Autostyle držák budíků na palubní desku UNI provedení na všechny vozy -- ( určeno pro 3 měřiče o průměru 52 mm, materiál ABS černý plast )
taky dotaz na kaplicku... na webu ji uz bud nemaj, bo ji nemohu najit.
-> rolls: Je zbytečné zapojovat voltmetr na alternátor, zbytečně bys musel tahat další kabely. stačí to připojit na pojistku č. 2. Ta kaplička byla k tomu?
-> rolls: To je moc složitý radši dám bílý diody a poprdeli.
-> Pavel P.: vsak hej, ten roztok tusim raz staci aplikovat z vnutra skla a uz sa nebude zahmlievat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> rolls: Mě se to mlží zevnitř toho budíka, to abych pokaždý ten budík rozloupnul a vyleštil.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P.: existuje nejaky pripravok na okuliare aby sa nezahmlievali, mrkni sa do optyky, sa ti to hodi aj na budiky. inac mne sa to nestalo
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> rolls: dík za pochvalu ty diody ještě pořešim protože se to v noci odráží v okně ale zase v palivoměru a teploměru mám 5W žárovky a když je auto promrzlý tak se mi zamlžujou že na ně neni vidět tak asi dám diody ale bílý aby se nemlžily