Otáčkoměr Škoda 742

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [11]:

Otáčkoměr Škoda 742: ... Otáčkoměr Škoda 742: ... Otáčkoměr Škoda 742: pěkně vše svázané Otáčkoměr Škoda 742: udělal jsem si i jednoduchou desku s konektory Otáčkoměr Škoda 742: vše tam vejde Otáčkoměr Škoda 742: do budíku jsem udělal otvor pro trimr Otáčkoměr Škoda 742: osazovák Otáčkoměr Škoda 742: deska - 42 x 40mm Otáčkoměr Škoda 742: schéma zapojení Otáčkoměr Škoda 742: důvod proč jsem použil PAL otáčkoměr... Otáčkoměr Škoda 742: důkaz, že to jede i s MPi

Text:

Tohle zapojení jsem kdysi našel na internetu, přisvojil si ho a udělal na něj vlastní DPS pro otáčkoměr PAL.
Stejné zapojení jsem provozoval i na otáčkoměru LUMEL, akorát převodník jsem tehdy kvůli podsvícení umístil mimo budík.
Mám odzkoušeno na kontaktním zapalování, ETZ z fáva a MPi z feldy, která jsem postupně vystřídal na svojem Rapidovi.
U MPi jsem přesnost zobrazení kontroloval přes VAG-COM a zdá se, že ukazuje přesně.


Zapojení je jednoduché, myslím, že na něm není co popisovat. Jedná se o převodník frekvence/napětí s obvodem LM2917N.
Rozměry plošného spoje pro PAL otáčkoměr - viz fotky - 42x40 mm
Kalibraci jsem prováděl pomocí generátoru obdélníkového průběhu - amplituda 12V, frekvence 100Hz - nastavované otáčky 3000 ot./min


Seznam součástek:
Pozice___Hodnota_________ ___Označení dle GMe_____________________S kl.č.____Cena s DPH

R1,2____4k7, 0207 _____________RR 4k7______________________ _______110-089______4,-
R3______22k, 0207_____________RR 22k______________________ _______110-105______2,-
R4______50k trimr,víceotáčkový___ 64 Y 50k _________________________ __112-137____27.2,-
R5,7____10k, 0207_____________RR 10k _________________________ ____110-097______4,-
R6______470R, 0207___________ RR 470R_____________________ _______110-065______2,-

C1______22n, MKT_____________CF1-22N/J __________________________ 121-342______2,-
C2______47n, MKT_____________CF1-47n/J __________________________ 121-345_____1.5,-
C3______2u2/100V, radiální______CE 2,2u/100VT JAM-TK 5x11 RM2 BULK__123-256______1,-
C4,5____100n, keramický________CK 100n/63V Y5V YHC RM5,08 20%______120-060______2,-

D1______BZX83 12V0, zenerka___BZX83V012______ ____________________222-02 7____1.1,-
D2,3____1N4148___________ ___1N4148_________________ _____________220-003_____1 ,-

IC1_____LM2917N__________ ___LM2917N________________ ____________399-013____53, -
patice DIP14 pro ty, co si nevěří___SOKL 14_______________________ ______823-001____1.6,-
IC2_____78L08____________ ____78L08_________________ ______________330-013____5 .5,-

JP1_____kolíková lišta 3pin
JP2_____kolíková lišta 2pin______Oboustranný kolík XINYA S1G20 2,54mm___832-017_____4.4, -


Doporučuji přikoupit:________1ks Konektor XINYA KONPC-SPK-2___________840 -002_____1.1,-
________________________1 ks Konektor XINYA KONPC-SPK-3___________840 -003_____1.1,-
________________________5 ks KONPC-SPK-PI_____________ ___________840-004_____2.5 ,-
========================= ========================== ========================== ====
_________________________ __________________________ ___Podtrženo,sečteno____117,-


Kódy a označení součástek zde uvedené vychází z katalogu součástek na stránkách GM electronic www.gme.cz/
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Tunerláďa #2 - zrušená registrace
Založeno: 01.04.13 20:45   Poslední změna: 01.04.13 21:22

Otáčkoměr Škoda 742 - komentáře:

21:30:05
08.08.2016
RalfCZ
Krásně vysvětleno a nakresleno, mám to na svém MPI ve škodovce a funguje parádně :) Doporučuji všem kdo má MPI :)
18:20:12
02.07.2013
majoss777
Tak to podsvietenie je ake luxusnee9
20:07:51
02.04.2013
Robert 106
Chválím,
takové šikovné zapojení se vždy hodí.
18:10:30
02.04.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Urbi: teď tu před sebou mám LUMEL a vejde se to dovnitř, musí se vrtnout 2 dírky do plošňáku do té horní, spojema nepolité části. Podle origo LUMEL desky + se musí trimr položit na bok.
15:21:36
02.04.2013
Petr Urban
-> Marcius: OK. Takže do Lumel to nedám leda že bych to nechal venku ? Dám to klidně na PAL, pokud začne konečně měřit správně, mě šlo ještě o to že LUMEL má takové pěkné zpoždění ručičky, že chodí ručička hezky lineárně, žádné velké zákmity jak u PALU.
14:52:59
02.04.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Urbi: jinak ty konektory co mám na zadní straně budíku (fastony) jsou tyto www.gme.cz/fastony-do-dps /faston-do-dps-fs1536-p834 -010

tu desku jsem si jen nakreslil liháčem na holej cuprexit a vyleptal v chloridu železitém (leptací roztok na DPS). Na LUMEL to nabastlit nejde, protože ten má konektory přímo na krabičce.

PAL otáčkoměr má plechovej "hrnek", a úplně jinej měřící mechanismus, než LUMEL, kterej má plastovej "hrnek". Ale elektricky mají podobnou funkci.
14:45:27
02.04.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Nwkt: ok, počkám do konce týdne, kdo se všechno ozve, zatím jste 4, pak udělám desky...

-> Urbi: jak píšeš, rozdíl mezi signálem z IMF a MPi určitě nebude, bude to fungovat, to mi věř 4 ... co se týká LUMEL desky, tak vím, že vypadá jinak (má tuším lichoběžníkový tvar) a 100pro jiné otvory pro šroubky. Dneska se pro to stavím a udělám nějaký porovnávací foto... vlízt se to tam asi vleze. případně bych udělal verzi desky pro LUMEL, ale na to se přiznám že nemám čas.
01:40:49
02.04.2013
Petr Urban
Super pane ! Tzn. že by mi to mohlo reagovat i s jednotkou zapalování od Ignitech, na kterou to normálně nereaguje. Ta by měla mít na výstupu také obdelník 12V. Mám otáčkoměr Lumel, umístění bude tedy stejné ? Ten tišták z kontakty pro vstup do budíku je také potřeba nebo by si jej také mohl dodat, nemám doma žádnou techniku k leptání + ty konektory na vstupu pro fastony si vzal z původní desky ? Můžeš mi dát instrukce i do sz, mám zájem si to vyrobit, i když já a el. nejsme úplně kámoši. Díky.
21:38:41
01.04.2013
Nwkt
-> Marcius: Super pane, jen tak dále 4 klidně bych si jeden plošňák vzal
21:20:37
01.04.2013
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
Případným zájemcům můžu vyrobit nevyvrtanou, neosazenou, desku plošného spoje pro PAL otáčkoměr... viz fotky. cenovka cca 50,- + pošta cca 40,- při platbě na účet.
Extreme Tyres