skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Startování z motorového prostoru
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [2]:
Text:
Znáte to: něco ladíte na motoru a tu ho potřebujete nastartovat, ale není poruce pomocník, který by šel dopředu a otočil klíčkem. Zapeklitá situace. Jenže v tento okamžik přichází s řešením tento zlepšovák.Co potřebujeme:
- kousek drátu..řekněma 2m
- vypínač a spínač anebo 2 vypínače
- 2 fastony
- případně smršťovací bužírku z důvodu "čitoty" provedené práce a stahovací pásky pro bezpečné upevnění nově natažených drátů
Popis zapojení:
od plusu baterky si pochopitelně přes pojistku vytáhneme drát, který připojíme na oba vypínače anebo vypínač a spínač. Z vypínače vedeme drát na indukční cívku a sice na kontakt viz obrázek.
Druhé místo, kam musíme přivést napětí pro spuštění motoru je na kotvu startéru. Takže nejlépe ustříhneme faston konektor, který už k cívce připojen je, vezmeme konec našeho drátu od spínače a původní drát spínání a nacvakneme na ně nový faston=nejbezpěčnější, nejčistší řešení.
Řešení s vypínačem a spínačem: toto řešení funguje stejně jako klíček ve spínací skříňce, zapneme vypínač(rozsvítí se kontrolky) a podržěním spínače motor roztočíme. Až naskočí spínač pustíme a motor běží do doby dokud nevypneme vypínač.
Řešení se 2 vypínači: funguje stejně jako první řešení, jen dokud necháme vypínač ovládající startér zapnutý, startér se točí a když ho nevypnete po naskočení motoru, může se spálit.
Nevýhoda tohoto řešení? Asi jediná a sice ta, že pokud se do auta dostane někdo, kdo nemá a překoná zámek volantu, tak když o startování zor motoru ví, tak nastartuje a odjede v podstatě bez práce. Takže je tu možnost mezi +pól baterky a naše ovládání v motoru vložit jěště skrytý vypínač, který si prostě při práci v garáži zapneme a pracujeme a až skončíme, tak ho vypneme. Anebo je tu varianta v součinosti s alarmem s imobilizérem, které mají výstup na relé nahrazující náš skrytý vypínač. Toto relé funguje tak, že odpojuje kotvu startéru když je alarm zapnut.
Have fun :-)
info:
Správce článku: Klubko_Založeno: 02.06.08 21:25 Poslední změna: 05.06.08 11:22
Startování z motorového prostoru - komentáře:
-> Klubko_: a ako to ak to chcem spravit na fave BMM?
Skoro jak na Karose





-> Klubko_: Ten chcípací čudlik ukostřuje kontakt 1 na indukčce - je to jako by byly kladívka furt sepnutý, indučka nemá signál a motor chcípne

Hmm, dobrý a ještě když necháš zařazeno a odbržděno, tak ti to i samo pojede 

-> Jendo: to bych to videl na to predelani, jak to ma vojtik. Rekl bych ze tam ma privedenych +12V na spinac pro starter a ten vypinaci cudl je rozpinaci tlacitko, ktery kdyz chceme motor vypnout, tak prave rozpoji puvodni drat vedouci k inducce. Anebo jednoduse mit ten nas drat vedouci k inducce zapojovat akorat kdyz chceme 

-> Jendo: myslis jako osetreni proti ukradeni jo?
je to celkom dobry napad ale co tak nedavat tam ten vypinac co dava + do inducky ale radsej zapnut zapalovanie a od motora len nastartovat a zhasnut tak ze vybereme kabel od inducky na rozdelovac

a to je o cem mluvil Gryzly: skoda-virt.cz/cz/.../5466
8
-> Gryzly: sak je to ve clanku uvedeny, ze lepsi by bylo pouzit tlacitko a vypinac. Ja sem poruce mel jen 2 vypinace. To se po tom Vojtikove clanku musim teda podivat.
Hele nebylo by mnohem lepší kdyby to druhý bylo tlačítko? Dělaj se i páčkový.
Jinak Vojtík tu má taky takový článek, má tam tlačítka tuším z autobusu, zapalování si zapne na palubovce a pak vzadu jedním tlačítkem startuje a druhým chcípá.
Jinak Vojtík tu má taky takový článek, má tam tlačítka tuším z autobusu, zapalování si zapne na palubovce a pak vzadu jedním tlačítkem startuje a druhým chcípá.
jj, tak dlouho sem kolem auta behal startovat, az sem toto vymyslel 

jj, dobry napad... ocenuju, ze nekdo taky vymysli zlepsovak, ktery pomuze vsem...fakt supr,jen tak dal...

nieje to zly napad, musim to mat, uz sa mi nechce behat okolo auta 
